Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

lottie

lottie

02-03-2009 om 14:46

Weten jullie hiervan? [hoax]

Doorsturen op verzoek van de politie

Hallo iedereen, Ik werd op de huistelefoon gebeld; Met de melding dat we een prijs gewonnen hadden.
Of ik een 9 wilde toetsen om door te gaan!!!! Slim geweest en de hoorn er op gegooid.
Voor iedereen die een mobiele telefoon bezit: Momenteel is er een bende actief die u belt op uw GSM en zich voordoet als iemand van
de provider waar u bij bent aangesloten. Men vraagt u tijdens dit gesprek om 09# of #09 in te toetsen ter controle van uw toestel.

DOE DIT NIET EN VERBREEK ONMIDDELLIJK DE VERBINDING. Deze bende beschikt over apparatuur om via de ingetoetste
code het nummer van uw SIM-kaart te lezen en nieuwe kaarten aan te maken met uw nummer. Hierdoor kan men op grote schaal
fraude plegen op uw kosten.
Maak dit bericht s.v.p. bekend aan personen die in het bezit zijn van een GSM-toestel.
Een tweede methode die wordt toegepast is de volgende:
U ontvangt een bericht op uw GSM met het verzoek om nummer 0141 455114 te bellen.Dit moet u dus NIET doen! Als u dit namelijk
doet, kan degene die u dat berichtje heeft gestuurd op uw kosten bellen.

Deze twee vormen van GSM-fraude zijn officieel bevestigd door de KPN en Vodafone.

PAS OP: Deze fraude wordt al op grote schaal toegepast!!!!!!!!!!!!!!
Als u dit bericht ontvangt, stuur het dan s.v.p. aan zoveel mogelijk mensen door!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Katrien

Katrien

02-03-2009 om 14:53

Hoax

Dit is een hoax, een vals bericht. En een oude hoax, deze circuleert bij mijn weten al jarenlang rond.

Niet geloven dus.

Katrien

Tinus_p

Tinus_p

02-03-2009 om 15:12

Hele oude hoax

http://www.telecomvergelijker.nl/thread/3731 (5 jaar oud maar liefst)

Googelen op het nummer 0141 455114 levert meer links op.

Tipje

Als erbij staat dat je het aan zoveel mogelijk mensen moet doorsturen, is het vrijwel zeker een hoax. Meteen checken. En hoe griezeliger de taal en de dreigementen en hoe meer uitroeptekens, hoe groter de kans dat het een hoax is en je het dus vooral NIET moet doorsturen.

Uitroeptekens!

Inderdaad, meer dan 1 uitroepteken aan het eind van de zin in een mail of tekst van een zogenaamd officiële instantie verraadt vrijwel altijd dat je te maken hebt met onzin.

Chris

Rosa

Rosa

04-03-2009 om 03:19

Nou, toevallig

Ben ik dus gister ook gebeld, met dat ik een prijs gewonnen had, blablabla, en dat ik dus ook inderdaad een 9 in moest toetsen, heb hem er ook op gegooid, dus ik geloof lottie wel, want ik vind het wel erg toevallig,

groetjes Rosa

Twaalf

Twaalf

04-03-2009 om 10:18

Het kan ook wel waar zijn of echt voorkomen

Maar het gaat dus om het massaal doorsturen van zulke mailtjes. Dat gaat om emailadressen werving. Je brengt spam bij de mensen aan wie je het doorstuurt.

assepoesje

assepoesje

04-03-2009 om 12:36

Handige site

ik kijk altijd even op www.nepwaarschuwing.nl of www.virusalert.nl (is eigenlijk dezelfde site)
Je voert een stukje van de tekst in: liefst een term die 'de hoodrol speelt' en je krijgt vrijwel altijd de melding: dit is een hoax (sinds wanneer hij al in de roulatie is enz). Op de site kun je bovendien meer info vinden over wat 'n hoax is, maar je kunt je ook abonneren op de nieuwsbrief, die komt maar heel af en toe (niet zoals sommige nieuwsbrieven tot vervelens toe) en daarin staat echt relevante informatie: bijv. een worm-virus dat wél schadelijk is.
Maar, zoals hierboven al gezegd: als er staat 'aan zoveel mensen doorsturen /aan iedereen die je kent', dan weet je eigenlijk al genoeg.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.