Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

frouke

frouke

26-03-2010 om 13:49

Wie heeft een wii-fit en hoe bevalt dat?

Ja,
jullie lezen het: ik overweeg de aanschaf van een Wii-fit/ balance-board (We heben een Wii gekocht voor zoonlief, met een sport-cd-tje erbij, maar ja dat tennissen kan ik ook zittend in mijn lui stoel, ik zou eigenlijk met zoon mee moeten springen!).
Net bevallen van de 3e, wil ik graag weer in model raken voor de zomer (we gaan nog trouwen ook, goede stimulans dus).
Maar nu is mijn vraag: hoe bevalt dat eigenlijk? En wat heb je eigenlijk nodig? Grootste probleem zal de discipline zijn denk ik, maar ik ben ook helemaal geen sportschool-type, dus tja...
En helpt het eigenlijk, met afvallen/ strakke buik krijgen??
Ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Frouke

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
100%mama

100%mama

26-03-2010 om 14:19

Hihi

wij hebben er eentje......in de kast! Hier fanatiek begonnen moet ik zeggen, maar ik vind de lol er snel vanaf gaan hier. Zoonlief doet er meer mee moet ik zeggen (snowboarden).

Ik zou dan in ieder geval gaan voor de WIJ fit. Daar zit echt een work-out programma bij en als je de disipline hebt (daar waar het mij dus ontbreekt) is het super leuk om te doen en ik ga ervan uit dat het ook goed is voor je lichaam.

Active

hoi
wij hebben een wii met wii fit. Ik ben daar enthousiast aan begonnen, vond het wel leuk maar ik ging er niet van zweten ofzo. Het zijn leuke oefeningen, je beweegt er wat mee maar echt actief, en voor het lijnen/in vorm komen nee.

ik heb nu het spel 'Wii active sports' gekocht, een pakket samen met een elastische band en een been band. Je kunt daar een 30-dagen programma op doen zodat het systeem bepaald welke oefeningen je achter elkaar moet doen. Daarnaast is het 2 dagen trainen, 1 dag vrij, 2 dagen trainen etc. Er zijn 3 niveaus te weten eenvoudig, gemiddeld en moeilijk. Ik dacht met de moeilijke te beginnen gezien mijn ervaring met de WII Fit. Maar dat viel vies tegen, ik hield het niet vol!!!

kortom, ik ben nu zeer te spreken over dit pakket, ik doe braaf mijn oefeningen en voel mijn spieren na afloop. Mijn man doet dit programma ook, is er ook erg tevreden over.

Groetjes
Gruffalo

sabje

sabje

26-03-2010 om 15:11

Wij hebben de wii-fit en ik moet eerlijk

zeggen dat mijn zoon het wel eens doet.Wij niet we spelen meestal andere spelletjes.Vooral Mario op de Olypmische winterspelen vinden we erg leuk daar heb je het board ook voor nodig.
Maar als je echt goed gedisciplineert ben zal het wel wat zijn denk ik.Er wordt van alles bijgehouden hoeveel je weegt hoevel calorie verbruik etc.

maan.

maan.

26-03-2010 om 16:27

Wii-lol

Wii fit is erg leuk en hier ook erg populair, maar dan om er lol mee te maken. Er zitten gewoon leuke spellen bij maar als je serieus wilt bewegen weet ik niet of een wii-fit wel de juiste methode is.. e.e.a. blijft toch erg beperkt.

Pasgeleden ergens een stukje gelezen dat stofzuigen meer nut zou hebben qua lichaamsbeweging dan dezelfde tijd doorbrengen met de wii-fit..

Ilva

Ilva

26-03-2010 om 17:11

Leuk, maar

Wij hebben ook een wii-fit met balansboard en ik vind het erg leuk maar hij heeft al maanden niet meer aan gestaan. De yoga oefeningen zijn best heftig maar consequent er mee bezig zijn lukt mij helaas niet. Ik moet er weer eens aan beginnen. Misschien morgen als manlief is sporten (hoewel meestal ben ik dan aan het strijken)

Leuk

Ik loop altijd te joggen tijdens het journaal.( dan kan ook, hoor je via de controller hoe ver je bent)

Ook de grafiek bijhouden vind ik leuk ( als ik tenminste afval!)Verder ben ik kampioen in Hoolahoopen.
Wat ik ook weleens doe is Steps tijdens een TV programma.

Damajo

Guinevere

Guinevere

27-03-2010 om 08:10

Gruffalo

Zit er bij die Active Sports ook een uitgebreid steps-programma? Eigenlijk vind ik dat het beste onderdeel van de WII fit, maar ik ben zwaar uitgekeken op het stepsgedeelte.
Op de Wii fit doe ik ongeveer eens per week 3 rondjes steps en daarna een paar ronden ritmeboksen. Van het boksen krijg ik in elk geval spierpijn. Van de steps krijg ik het in elk geval warm.

Guinevere

hoi Guinevere,
Op dit moment doe ik het 30-dagen programma en krijg elke dag een selectie uit de oefeningen voorgeschoteld. Daar zit o.a. fanatiek boksen in, en ook steps. Maar heel uitgebreid is dat niet, laat staan fanatiek.
Als je wil kun je ook zelf een programma samenstellen uit alle oefeningen. dan kun je de diverse step programma's kiezen. Ik vind die oefeningen niet fantastisch, maar ja dat vond ik ook de wii-fit ook niet.
de boksoefeningen vind ik wel leuk, net als bij de wii is dat prima. als je gaat voor het niveau 'moeilijk' dan is het flink aanpoten, met flinke spierpijn als gevolg.

De wii active kun je combineren met het balanceboard als je dat wil, maar het hoeft niet. je kunt dit ook doen zonder dat je een balanceboard hebt.

Groetjes
Gruffalo

My fitness coach

Ik doe 3 keer per week een half uurtje tot een uur dit spelletje en heb er een veel betere conditie van gekregen. Ook ben ik wat soepeler geworden. Wii fit en Wii active heb ik ook, maar vind ik vaak te omslachtig.
De kinderen moeten altijd erg lachen als ik een weekje gespijbeld heb, dat ik dan bang ben dat Maya (de coach) gaat mopperen en dat ik dan een nieuw account wil aanmaken....

Coco

Coco

27-03-2010 om 23:59

Ikke

We hadden al een Wii fit in huis en de kinderen deden het wel eens. Ik ging al "life" tennissen en hardlopen en vond dat wel mooi genoeg.
Toen ik vlak voor de Kerst m'n enkel brak moest ik revalideren en heb de Wii-fit uit de kast getrokken.
Ik doe het nu iedere dag. Lopen op de plaats is niet zo'n grote belasting voor je enkel als buiten lopen, dus ik voerde dat op van tien minuten tot een half uur (je loopt wel astronomische afstanden, ha, ha, ik haal meer dan twaalf kilometer in een half uur, dat is ongeveer twee keer zo veel als ik in het echt haal).
Sinds kort loop ik weer buiten en dan ga ik daarna hoelahoepen en boksen op de Wii.
Bij de evenwichtsoefeningen ben ik bijna allemaal "Champion".
Ik ben inmiddels zeven kilo afgevallen, maar dat komt toch meer omdat ik intussen ook aan de lijn doe.
Die Wii houdt het alleen wel leuk bij. Zo'n grafiekje stimuleert toch wel.
Ik ben er wel enthousiast over, maar het blijft toch een kwestie van zelfdiscipline. Mijn man was er ook mee begonnen, maar die haakte na twee weken alweer af...

frouke

frouke

31-03-2010 om 11:05

Thankx

fijn al die berichtjes, ik wist nl niet eens dat er zoveel verschillend eopties waren (wii fit, active, fitness coach) dus daar ga ik me eens verder in verdiepen. Steppen vond ik altijd erg leuk, joggen voor de tv? mmm wie weet...
Discipline zal het grootste struikelblok zijn, maar goed, als ik het al volhoudt tot aan de zomer ben ik dik (dun) tevreden...
Groeten,
Frouke

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.