Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Wie heeft er ook een kodak easy share z-710?

Ik heb een KODAK EASY SHARE Z-710, en wanneer ik foto's upload naar het Easy programma (de gallery) dan is de grootte van mijn foto max. 50kb.

Wanneer ik dan een foto op linnen wil laten drukken of uitvergroten, is dat niet genoeg en vraagt men minimaal 250kb.

Hoe krijg ik mijn foto's als een groter bestand? Is dat een instelling in mijn camera of moet ik ze anders opslaan bij de transfer naar de Gallery? Ik heb al op internet gezocht, maar ik kan het niet vinden.

Wie weet het?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
angel3

angel3

20-11-2009 om 11:16

Meestal op camera

in het menu kun je dit instellen. Ik ken deze specifieke camera niet maar het gaat om een pixel instelling waarschijnlijk. Dit betekent wel dat je dan ineens veel minder foto's op je geheugenkaartje kwijt kan. Hoeveel geheugen zit erin? hoeveel foto's kun je er nu op kwijt?

Moppeke

Moppeke

20-11-2009 om 13:03 Topicstarter

Geheugen

oeps, dan zou ik even in mijn camera moeten kijken dat weet ik even niet uit mijn hoofd.

Maar ik kan met gemak 500 foto's maken.

Ik kijk vanavond even of ik iets kan vinden qua instelling van het aantal pixels en hoeveel geheugen erin zit. Maar op voorhand: stel ik het aantal pixels dan hoger of lager in?

Brianna F

Brianna F

20-11-2009 om 14:14

Hoger

Het ligt aan het geheugenkaartje Bij mij is die 1 Gb) en daar kunnen er 1000 op. En elke foto is ongeveer 1 Mb. En dan heb je ook nog het toestel, die van mij is 4 megapixels

Moppeke

Moppeke

20-11-2009 om 21:11 Topicstarter

2 gb

Ik heb even gekeken, ik heb een geheugenkaartje van 2 Gb.

Dat ik schreef dat ik makkelijk 500 foto's kan maken, dat klopt. Maar misschien kan ik er wel veel meer maken, meer dan 500 ben ik nog nooit gekomen bij een vakantie, dan haal ik ze er weer af

Ik heb even gekeken naar de instelling op mijn camera.
Het fotoformaat staat op 7,1 MP (4:3). Dat zegt me geen bal. Maar ik krijg er op het scherm uitleg bij:

Fotoformaat: hiermee kiest u resulutie. Een groter fotoformaat zorgt voor een foto van betere kwaliteit.
Maar er staat verder niets bij over pixels ofzo.

Ik kan ook kiezen voor kleinere formaten:
6,3 MP (3:2)
5,3 MP (16:9)
5,0 MP (4:3)
3,1 MP (4:3)
2,2 MP (3:2)
2,1 MP (16:9)
1,2 MP (4:3)

Nu kan ik verzinnen dat MP staat voor Megapixels. Maar is het dan zo dat wanneer ik bv. voor -ik neem de gulden middenweg- 3,1 MP zou kiezen, dat het dan een foto wordt met van meer Kb?

Ik hoop dat een van jullie er meer verstand van heeft dan ik Ik maak foto's naar hartelust, maar loop nu eigenlijk voor het eerst tegen wat meer technische dingen aan.

Wie heeft goede raad?

angel3

angel3

20-11-2009 om 22:43

Dat is megaveel

7 megapixel is enorm groot. Een foto van 3 megapixel krijg je niet eens op je scherm. Als dat inderdaad zo is dat dat de instelling is dan gaat het wellicht toch mis bij het overzetten. Kun je dingen kiezen als: originele formaat behouden?
Eigenlijk is alles boven de 5 megapixel niet eens meer waarneembaar voor ons oog. Dat levert dus geen verschil op. 2 of 3 megapixel is ruim voldoende voor goede afdrukken...

Moppeke

Moppeke

21-11-2009 om 11:21 Topicstarter

Proberen

Dank je Angel. Het is een standaard instelling op mijn toestel.

Ik ga een andere instelling proberen en kijken wat ie doet, hoe groot het bestand dan is met overzetten. Dat moet dan verschil uitmaken.

Zo niet, dan heeft het ook met overzetten van de foto's via de easyshare software te maken.

Mocht iemand nog tips hebben: ik houd me aanbevolen!

Moppeke

Moppeke

21-11-2009 om 12:02 Topicstarter

Eureka!

Ik ben eruit hoor, dank voor jullie hulp!

Wat blijkt: hij stond op 7,1 MP, en dan kan ik prima foto's maken maar het neemt nou eenmaal meer geheugen in beslag op mijn geheugenkaart. Wat mij niet boeide, want er zat toch 2 GB in.

Ik heb nu net 2 foto's gemaakt van hetzelfde object en de ene met 7,1 MP en de andere 3,1 MP.
Deze foto's heb ik expres niet geuploaded via easyshare maar direct gekeken op de geheugenkaart. En wat zie ik:

De foto van 7,1 MP is 1,12 MB en de foto van 3,1 MP is 554 kb. Maar ik heb ook een ander licht gezien: ik ben er dus nu achter dat mijn foto's qua grootte prima zijn voor een vergroting op linnen. Maar het gaat 'fout' wanneer ik ze via easyshare upload en in mijn gallery plaats. Dan worden ze kleiner weggeschreven en als ze dan niet meer op mijn camera staan dan heb ik het nakijken, dan heb ik alleen een klein weggeschreven bestand.

Dank dat jullie me op weg hebben geholpen, ik heb het licht helemaal gezien. Ik ga maar eens elders mijn foto's bewaren...... Want wil ik ooit weer eens een vergroting, dan loop ik stuk met mijn foto's via de Gallery.

Groetjes, Moppeke

Starry Night

Starry Night

22-11-2009 om 22:00

Wel raar

Een standaardinstelling van 50 Kb, wie wil dat nou...?

Moppeke

Moppeke

23-11-2009 om 22:40 Topicstarter

Wist ik veel

Ben nu een stuk wijzer, gelukkig.

Maar ik denk dat Kodak dat doet om ruimte te besparen op internet, anders worden die galleries van alle gebruikers wel heel groot. Zoiets moet het zijn. Maar het is dus wel funest voor je foto als dat dan uiteindelijk je origineel wordt als je de foto's upload en je stick in je camera wist.....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.