Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

mamz

mamz

12-01-2010 om 16:28

Window's live messenger geeft links

dochter heeft een msn met 150 contacten die ze kent. Waar het om gaat is hetvolgende:
Elke keer als ze haar window's live messenger opent krijgt ze een melding of 2 van aanbiedingen in haar praatscherm.
Haar contacten krijgen dat ook zodra zij begint te praten.
De virusscanner geeft niets aan, de messenger staat standaard op de pc en het lukt niet deze te verwijderen.(staat in program files). Ook kan ik op haar lap het stukje software niet vinden.
Vraag:wat is dit, die linken en hoe komt ze daar vanaf, toen zij ze zelf begon te krijgen klikte ze het scherm gewoon even weg en kon weer verder praten, maar ondertussen wordt het wel erg vervelend.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
kaatje1972

kaatje1972

15-01-2010 om 12:31

Virus denk ik?

Hoi Mamz,
geen idee of je dit bedoelt maar ook ik krijg de laatste tijd rare berichten binnen via msn. Er opent zich dan een gespreksvenster waarin dingen staan als "Ik heb net een laptop/x-box/i-phone gewonnen. Wil je er ook een winnen net als ik ? Check dan de volgende link www. huppeldepup".
Volgens mij gaat het hier om een virus .... maar zeker weten doe ik het natuurlijk niet
Ik zou in ieder geval nooit op zo'n link klikken want voor je het weet verstuurt jouw msn dalijk ook van die berichtjes
Kaatje72

Sarcas

Sarcas

16-01-2010 om 19:51

Password veranderen

Eén van de oorzaken kan zijn dat zij, of iemand anders, met haar messenger naam en wachtwoord ergens op een site heeft ingelogd. Er worden wel eens van dat soort sites rondgestrooid met kreten als 'zie wie jou heeft geblokkeerd' of andere lokkertjes. Die site weet dan jouw naam en wachtwoord en gaat dan aan mensen in jouw lijst linkjes toesturen.
Ik zou het wachtwoord van dat messenger account eens veranderen en kijken of anderen nog steeds berichtjes van haar binnenkrijgen.

S.

Sarcas

Sarcas

19-01-2010 om 21:36

En?

Is het gelukt?

Voor zover ik weet staan de oude hotmailadressen (@hotmail.com) los van de live-messenger wachtwoorden. Bij de nieuwe @live adressen zijn ze geloof ik wel gelijk.

MSN/Live kan je hier veranderen: https://accountservices.msn.com/uiresetpw.srf?lc=1043&id=2

Over hotmail las ik:
Als je ook hotmail hebt, ga dan als je bent aangemeld
naar Opties (staat ongeveer rechtsboven).
In het rijtje links zie je wachtwoord wijzigen, klik het aan en volg de aanwijzingen.

Sarcas

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.