Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Word document bewerkt in gmail account. kan de bewerkte versie niet meer terug vinden. helluuupppp!

Hallo,

Mijn man heeft vanaf zijn werk een word document toe gemaild. Thuis heeft hij deze geopend en geklikt op "bewerken inschakelen". Hij heeft het word document bewerkt en meerdere malen opgeslagen. Hij was in de veronderstelling dat het document dan ook op geslagen zou zijn maar nu hij het document weer opent (in het oorspronkelijke mailtje) de mijn aangepastte versie verdwenen.

Er zit een hele dag werk in en hij heeft het dringend nodig.

Wie o wie kan hem helpen hiermee? Kan hij het nog terug halen?

K. oekje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
margje van dijk

margje van dijk

31-03-2013 om 13:43

Op de google drive?

Als je een document dat aan een email ge-attached zit opent in gmail, dan slaat hij het op in de google Drive van dat gmail-account.

Log in op gmail, kijk langs de bovenrand in het menu en ga naar Drive (ik weet niet of dat in het NL anders heet). Daar staan je documenten die je bewerkt.

Hopelijk lukt dit!

Succes,
Margje

Prakje

Prakje

31-03-2013 om 18:37

Je moet niet het document vanuit de mail openen, want dat is de originele versie.

Wat je met doen is Word openen (op de computer waar het bewerkt is) en dan kijken of het document in de lijst laatst geopende bestanden staat. Daar openen en dan kiezen voor 'opslaan als' en het document op een logische plek opslaan.

Suc6

k. oekje

k. oekje

31-03-2013 om 20:23 Topicstarter

Niet gevonden.

Heb beide opties gezocht, geen positief resultaat. Hij is het origineel weer aan het bewerken en heeft zijn les geleerd.

Dit gaat wel sneller want hij weet gelukkig nog wel welke veranderingen hij aangebracht had.
Bedankt voor jullie hulp. Lang leve ool!

K. Oekje

dc

dc

02-04-2013 om 21:38

Raar

ik heb het net uitgeprobeerd, en bij mij staat de gewijzigde file op "my drive".

Hombre

Hombre

02-04-2013 om 23:38

Temp directory

Kijk eens in je directory met tijdelijke internetbestanden. Misschien staat het daar.

Heeft je man het niet in een lokale Word bewerkt? Onthoudt die niet de laatst gebruikte bestandsnaam?

k. oekje

k. oekje

04-04-2013 om 22:17 Topicstarter

Bedankt

Dc, Wat bedoel je met 'my drive'?

Hombre, ik begrijp eigenlijk niet zo goed wat je bedoelt en hoe ik dat moet uitvoeren. Kan je daar in jip en janneke taal wat meer over vertellen?

Mijn man heeft inmiddels al het werk overnieuw gemaakt. Gelukkig wist hij nog een heleboel maar ik wil het toch graag proberen het eerste terug te halen als vergelijk.
Ik waardeer jullie meedenken ejorm. Bedankt.

dc

dc

07-04-2013 om 00:23

Engels

ik heb alles in het engels. Als je naar je google mail gaat heb je aan de bovenkant een rij met opties. De eerste is mijn naam, dan iets van zoeken, en meer naar rechts heb je gmail met direkt ernaast "drive" in het engels. En daarin staan je bewerkte documenten.

Gmail

DC, ik heb de opties die jij beschrijft helemaal niet in mijn gmail. Misschien geldt dat alleen als je met Google documents werkt?

Als je een bijlage van een e-mail bewerkt, wordt deze altijd opgeslagen in een tijdelijke internetmap, en daarin is het lastig/onmogelijk zoeken. Je man weet het nu dus, maar je kunt altijd het beste de bijlage openen en meteen ergens opslaan op je harde schijf met de optie 'Opslaan als'. Dan weet je precies waar je document wordt bewaard. Als je het bewerkte document op je werk weer via gmail wilt openen, mail je het gewoon weer naar je gmail-account.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.