Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Mary

Mary

25-05-2009 om 16:58

Word-experts?

Hallo,

Kan iemand mij in simpele bewoordingen uitleggen hoe ik kruisverwijzingen maak in Word en waar deze "dingen" het meest voor gebruikt worden?

Weet verder iemand een goede website waar ik Word-Foefjes op kan vinden?

Bij voorbaat dank.

Mary

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ari69

Ari69

25-05-2009 om 22:57

Is dit iets?

http://office.microsoft.com/nl-nl/word/HP051893761043.aspx?pid=CH061049391043

Hier staan trouwens allerlei leuke foefjes en zelfs online cursussen. Ik vind het erg handig!
Hopelijk kun je er iets mee!

Ari69

Ari69

25-05-2009 om 23:01

Oh sorry nog wat vergeten...

Je vroeg ook wat het is. Wist ik ook niet dus ik heb ook weer iets geleerd vanavond Ik vond dit door de googlen:

/Kruisverwijzingen
In documenten verwijs je vaak naar een andere plek in hetzelfde document. Een mededeling als ‘dit leest u in hoofdstuk 5 op pagina 21’ is soms best handig. Als je deze verwijzingen gewoon typt, moet je ze zelf bijhouden en aanpassen als er wat wijzigt (b.v. aan de pagina-indeling).

In Word kun je een zogenaamde kruisverwijzing invoeren. Er zijn verschillende soorten kruisverwijzingen, ze verwijzen naar een bladwijzer (kop, subkop of apart toegevoegde bladwijzer2), voetnoot, figuur, etc.
De vorm waarin ze verwijzen kan variëren, zo kun je o.a. gebruik maken van de naam van de kop of het paginanummer. Je kunt ook de kop- / voettekst van een document voorzien van de hoofdstuktitel./

Succes!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.