Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Controlerende ex


Polkadot79 schreef op 04-09-2021 om 13:54:

denk dat hij het me heel moeilijk gaat maken al kan ik niet bedenken met welke reden. Want als hij ze meer had gewild had hij dat gewoon vooraf netjes kunnen vragen. Ik heb nooit moeilijk gedaan over extra dagjes naar hem als de kids daar behoefte aan hadden.
Ik snap de reden gewoon niet.

Stop die gedachte: jij hoeft hem niet te begrijpen! Hij wil ook helemaal niet begrepen worden. Hij wil zeker niet jou begrijpen.

Dit gaat niet om jou of om de kinderen, dit gaat om macht. Pure macht.

Laat hem merken dat hij geen macht heeft over jou. Want dat heeft hij ook niet. Maar jij denkt dat jij hem kan veranderen ('begrijpen' betekent dat je denkt als je hem snapt dat je er dan iets aan kan doen). Dat is niet zo.

gr Angela 

Imi

Imi

04-09-2021 om 15:16

A12345 schreef op 04-09-2021 om 14:58:

[..]

Mwah. Afspraken moeten wel niet voor interpretatie vatbaar zijn en na te leven zijn. Als hij ze niet van school kan halen, heeft het ook geen zin om dat zo af te spreken.

Normaal kan zoiets in overleg maar dat is dus moeilijk met hem.

Je denkt te rationeel, A. Deze ex zal altijd iets vinden om stennis over te schoppen. Ook/zelfs over de dingen die duidelijk op papier staan. Dat helpt gewoon niet.

Polkadot79

Polkadot79

04-09-2021 om 16:00 Topicstarter

hij blijft eisen, alweer een mail. Alles is niet eerlijk verdeeld. Ik reageer niet, vrees niet maar hij is het tot uren aan het uitrekenen en hij mist een halve dag, ondanks dat we overeen gekomen waren 2 weken hem, 1 week bij mij, een week bij hem en laatste twee bij mij. Blijft hameren op dat dat laatste weekend van hem is ondanks de vakantie. Die gaat dit weekend niet loslaten en blijven dreigen. Toegeven is het aller makkelijkste nu maar niet verstandig

Polkadot79 schreef op 04-09-2021 om 16:00:

hij blijft eisen, alweer een mail. Alles is niet eerlijk verdeeld. Ik reageer niet, vrees niet maar hij is het tot uren aan het uitrekenen en hij mist een halve dag, ondanks dat we overeen gekomen waren 2 weken hem, 1 week bij mij, een week bij hem en laatste twee bij mij. Blijft hameren op dat dat laatste weekend van hem is ondanks de vakantie. Die gaat dit weekend niet loslaten en blijven dreigen. Toegeven is het aller makkelijkste nu maar niet verstandig.

Hoezo is toegeven het allermakkelijkst? Het allermakkelijkst is toch je mail niet te lezen en hem in zijn sop te laten gaarkoken? Laat het gaan!

Ik begrijp ook niet zo goed waarom je er na al die jaren nog zo diep op ingaat en nog zoveel tijd en energie aan geeft? Je houdt daarmee zelf op een bepaalde manier de dynamiek in stand (wat, voor de duidelijkheid, absoluut niet betekent dat het je eigen schuld zou zijn!). 

Je gedraagt je iedere keer weer opnieuw, bij ieder telefoontje, mailtje, berichtje opnieuw, zo lijkt het, alsof je nog steeds meent dat je dit met hem ‘op een normale manier’ gaat oplossen: steeds opnieuw uitleg, steeds opnieuw jezelf verdedigen, steeds opnieuw aandacht. Zo lang jij daarmee doorgaat, heeft hij jou in de tang. Zo lang jij zijn goedkeuring nodig hebt, zal hij je die actief onthouden en je blijven tergen door je op allerlei manieren te laten weten dat je het niet goed doet. Je gaat het echt helemaal nooit goed doen voor hem! Er zit dus niks anders op dan nuchter een strategie uit te stippelen, te anticiperen op zijn gedoe, daar geen aandacht aan te geven maar wel een dossier bij te houden van alle grenzen die hij overschrijdt, bij jou en jullie kinderen. Uiteindelijk valt die man dan waarschijnlijk een keer in zijn eigen zwaard. Hulpverleners hebben het kennelijk wel degelijk in de gaten, gezien de adviezen die ze je geven. Politie idem. Waarom je vriend zo bang is voor de beschuldiging dat jij de communicatie stopt, is me een raadsel, gezien hoeveel aandacht je ex van jou krijgt. Echt: zet je jezelf neer, deel het hem mede, leg het een keer in zo weinig mogelijk tekst uit en negeer hem verder zo veel mogelijk. En als hij stennis komt schoppen, bel je de politie. Houd een dossier bij. Word zakelijker en koeler, jij weet best dat jouw uitgangspunten voor die omgangsregeling best oké zijn. En natuurlijk kan het ook altijd anders maar daar gaat het niet om. Je ex zal waarschijnlijk nooit tevreden zijn en altijd blijven peuteren. Bezig blijven je ex tevreden te stellen is oneindig en slopend. Het wordt tijd je daar helemaal voor af te sluiten. Jij hebt zijn tevredenheid en goedkeuring niet nodig. Dan vindt hij je maar een €@&;/-wijf, wat kan jou het schelen? 

Imi

Imi

04-09-2021 om 18:43

Polkadot79 schreef op 04-09-2021 om 16:00:

hij blijft eisen, alweer een mail. Alles is niet eerlijk verdeeld. Ik reageer niet, vrees niet maar hij is het tot uren aan het uitrekenen en hij mist een halve dag, ondanks dat we overeen gekomen waren 2 weken hem, 1 week bij mij, een week bij hem en laatste twee bij mij. Blijft hameren op dat dat laatste weekend van hem is ondanks de vakantie. Die gaat dit weekend niet loslaten en blijven dreigen. Toegeven is het aller makkelijkste nu maar niet verstandig

Aat hem! Archiveer die mail en antwoord niet. Ga wat leuks doen. 

Imi schreef op 04-09-2021 om 15:16:

[..]

Je denkt te rationeel, A. Deze ex zal altijd iets vinden om stennis over te schoppen. Ook/zelfs over de dingen die duidelijk op papier staan. Dat helpt gewoon niet.

Dan kun je het wel met een gerust hart negeren. Nu moet TO elk jaar onderhandelen over de vakanties, dat is een en al ergernis. 

Waarom lees je steeds die mail?

Woensdagmiddag is vroeg genoeg, want donderdag gaan ze naar hem toe. Er is niets dat hij je de komende dagen kan vertellen waar je iets mee moet. Je kinderen zijn namelijk bij jou.

Had je de links over Grey rock nog gelezen?
Misschien is het verstandig dat je hier hulp voor jezelf voor zoekt.

Polkadot79

Polkadot79

04-09-2021 om 22:30 Topicstarter

GinnyTwijfelvuur schreef op 04-09-2021 om 20:18:

Waarom lees je steeds die mail?

Woensdagmiddag is vroeg genoeg, want donderdag gaan ze naar hem toe. Er is niets dat hij je de komende dagen kan vertellen waar je iets mee moet. Je kinderen zijn namelijk bij jou.

Had je de links over Grey rock nog gelezen?
Misschien is het verstandig dat je hier hulp voor jezelf voor zoekt.

Heb hulp gezocht, helaas zijn er wachttijden. 

Ik lees ook niet alles, als ik het negeer gaat hij bellen en mijn kinderen bellen

Telefoons op stil, periodiek checken wie er heeft gebeld, iedereen die niet je ex is terugbellen. 
Je kan hem niet beletten te bellen, dat wil niet zeggen dat iemand moet opnemen.

Groeten,

Temet 

En, je kunt het nummer blokkeren. 

Polkadot79

Polkadot79

05-09-2021 om 00:35 Topicstarter

Hij gaat aangifte tegen me doen omdat ik ze niet breng dit weekend. Ik zie wel wat er op me af komt. Ik heb duidelijk gezegd niet meer te reageren dus dat ga ik ook niet meer doen.

Polkadot79

Polkadot79

05-09-2021 om 00:36 Topicstarter

GinnyTwijfelvuur schreef op 05-09-2021 om 00:28:

En, je kunt het nummer blokkeren.

Nee helaas niet, ik ben verplicht de communicatie open te houden. Maar ik weet ook dat na 1 duidelijke uitleg ik ook het recht heb te stoppen met reageren en het te negeren. 

Ik zie wel of er morgen hier politie staat, hoop het niet maar ik kijk er niet meer van op 

Polkadot79 schreef op 05-09-2021 om 00:35:

Hij gaat aangifte tegen me doen omdat ik ze niet breng dit weekend. Ik zie wel wat er op me af komt. Ik heb duidelijk gezegd niet meer te reageren dus dat ga ik ook niet meer doen.

Die ziet de realiteit niet helemaal goed. Het wordt tijd dat buitenstaanders dat ook een keer zien. Ik ben echt heel benieuwd of hij dit echt gaat doen, of het echt meer is dan een dreigement. Ik waag het te betwijfelen. Want het is toch behoorlijk buitensporig om te denken dat je aangifte kunt gaan doen omdat je een dispuut hebt met je ex of het weekend wel of niet bij de week hoort. Jij staat sterk: weeknummers zijn vastgelegd. Nogmaals bevestigd. En de hulpverlening heeft je geadviseerd hem verder te negeren. En als hij het echt doet? Met een beetje geluk gooit hij hier zijn eigen glazen in. Dit is toch niet uit te leggen. Als het niet zo triest was zou het grappig zijn! 

Polkadot79

Polkadot79

05-09-2021 om 01:43 Topicstarter

Omnik schreef op 05-09-2021 om 01:05:

[..]

Die ziet de realiteit niet helemaal goed. Het wordt tijd dat buitenstaanders dat ook een keer zien. Ik ben echt heel benieuwd of hij dit echt gaat doen, of het echt meer is dan een dreigement. Ik waag het te betwijfelen. Want het is toch behoorlijk buitensporig om te denken dat je aangifte kunt gaan doen omdat je een dispuut hebt met je ex of het weekend wel of niet bij de week hoort. Jij staat sterk: weeknummers zijn vastgelegd. Nogmaals bevestigd. En de hulpverlening heeft je geadviseerd hem verder te negeren. En als hij het echt doet? Met een beetje geluk gooit hij hier zijn eigen glazen in. Dit is toch niet uit te leggen. Als het niet zo triest was zou het grappig zijn!

Is het ook. Helaas ken ik hem heel goed en als hij ergens over in zit laat hij niet los tot hij het krijgt of er een beter gevoel van krijgt. Het feit dat je als man je kinderen uit hun bed belt nadat ze die nacht terug zijn van vakantie om mij aan de telefoon te krijgen vond ik al redelijk buitensporig. 

Dreigen heb ik zelf wel melding van gemaakt.

Ik heb niet heel veel vertrouwen meer in hulpverlening gezien ze het steeds terugbracht en op beter communiceren. Toen ontdekte ze dat hij deed aan over communicatie, wat ik al heel vaak verteld had, nu krijg ik vooral te horen; negeer zijn gedrag. Doe je dat en wordt hij boos en vervelend weten ze niet meer wat ze moeten adviseren. Negeren triggered hem zo erg dat zijn gedrag erger en erger wordt tot het punt waar ik nu zit.

Zijn discussies gaan over van alles van mini kleine tot enorme dingen


Maar hij vindt altijd een gewillig oor voor zijn discussies, aandacht en macht.
'ik ben verplicht de communicatie open te houden.'Je doet nu net of je verplicht bent zijn telefoontjes en mails ten alle tijde toe te laten en te moeten beantwoorden. Dat is niet zo.
Als hij zegt dat hij een halve dag tekort komt (dan zie je ook hoe bezeten hij ermee bezig is), dan kan hij daarmee naar de rechter gaan. Het antwoord: 'leg het voor aan de rechter' is ook communicatie en met die paar woorden ben kun je het gesprek stoppen en ophangen.

Tsjor

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.