Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

M.G

M.G

12-10-2025 om 08:35

Ex laat kinderen logeren bij ouders om te kunnen daten/vrouwen te laten slapen

Ik vind het ook wel makkelijk oordelen vanuit jouw kant, TO. Jij hebt het geluk dat “jouw” weekend met de kinderen overeenkomt mijn “zijn” weekend met zijn kinderen. 

Ben benieuwd of je ook zo stellig zou zijn, als jij in dezelfde situatie zou zitten als jouw ex. 

Daarnaast vind ik dat de titel van dit topic nogal veroordelend is en dus blijkbaar ook niet feitelijk. Niet heel fraai vanuit jouw kant.

En ik begrijp al helemaal niet waarom je de moedertaal van zijn vriendin hier bij moet halen. Daar heb jij niets mee te maken en doet ook niet ter zake in deze kwestie. Richt je op je eigen leven en niet op dat van hem. 

"Kan en mag ik hier iets van vinden?"

Nee. Tenminste, binnen grenzen natuurlijk. Jij hebt makkelijk praten, je hebt al 2 jaar een relatie en jullie schema komt overeen. Jouw ex moet schipperen. Dat is al lastig genoeg zonder dat je ex zich daarmee gaat bemoeien. 
Overigens, jij houdt je ook niet aan jullie afspraak: Ook hebben we afgesproken dat een nieuwe partner geen invloed mag hebben op de omgang/tijd met de kinderen.
Want je zegt: In de weekenden dat we de kinderen hebben spreken we meestal 1 dag met alle (5) kinderen af.
Dat betekent dat jouw nieuwe relatie wel degelijk invloed heeft op de omgang en tijd met jouw kinderen, want jij bepaalt dat ze een hele dag op moeten trekken met een andere man en andere kinderen, niet alleen met jou.   

Tot nu toe houdt je ex zich netjes aan al jullie afspraken. Geef hem nu dan even de ruimte om zijn eigen leven te leven. Je kunt aanbieden om zelf de kinderen te nemen als hij weg wil of met zijn nieuwe vriendin wil zijn als je het zo bezwaarlijk vindt dat ze moeten logeren. Het lijkt me trouwens sterk dat als ze zo regelmatig logeren bij zijn ouders dat ze daar nog steeds minder goed zouden slapen dan bij jou of je ex.

Ik zou zeggen, tel je zegeningen.

En dat de nieuwe vlam een andere taal spreekt is natuurlijk al helemaal niet iets om je tegenaan te bemoeien. Ook hier: bekijk het positief, ze krijgen gratis en voor niks een vreemde taal aangeboden. Of je ex nou Duits of Engels met haar spreekt.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.