Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
12-10-2025 om 08:35
Ik ben nieuw hier, en loop tegen iets aan waar ik graag van zou horen hoe anderen hier over denken en mee om zouden gaan.
Mijn ex en ik zijn ongeveer 2,5jaar uit elkaar. En hebben een 50/50 co-ouderschap. Ik heb zelf al 2 jaar een nieuwe relatie. De kinderen kunnen het goed vinden met mijn nieuwe vriend en zijn kinderen. We gaan niet samenwonen zolang de kinderen op de basisschool zitten. In de weekenden dat we de kinderen hebben spreken we meestal 1 dag met alle (5) kinderen af. En de rest besteden we zelf tijd met onze eigen kinderen.
Mijn ex kan het ook goed vinden met mijn nieuwe vriend. Zelf heeft hij verschillende relaties gehad, maar loopt dit vaak stuk na een paar maand. Aan het begin afgesproken dat de kinderen pas voor worden gesteld aan een nieuwe partner als het zo’n 6 tot 9 maand serieus is. En daar houd hij zich tot nu toe gelukkig ook aan. Ook hebben we afgesproken dat een nieuwe partner geen invloed mag hebben op de omgang/tijd met de kinderen. Nu heeft mijn ex sinds een paar maand weer een nieuwe vriendin. Ook zij heeft kinderen, beide hebben ze net het andere weekend de kinderen. Met als gevolg dat mijn ex nu de kinderen regelmatig naar zijn ouders brengt om te logeren om met haar af te kunnen spreken in het weekend. De kinderen vinden het logeren wel leuk. Het probleem is wel dat ze op de maandag altijd bij mij zijn en dan vaak wel moe zijn omdat ze minder goed slapen als in hun eigen bed. Zijn nieuwe vriendin is Duits, wat ik ook best al wel een ding vind met de kinderen en het communiceren met elkaar op den duur. Mijn ex gaf daarop aan de kinderen in de toekomst niet te willen betrekken met zijn nieuwe partner maar dat gescheiden wil houden van elkaar. Ik vraag me af of dat haalbaar is. En mijn grotere vraag is hoevaak de kinderen weggebracht gaan worden zodat ze wel met elkaar kunnen afspreken. Kan en mag ik hier iets van vinden? Ik heb het een keer geprobeerd met hem te bespreken met de vraag waarom hij deze keuze maakt, en aangegeven dat ik vind dat dit ten koste gaat van de tijd die hij met zijn kinderen heeft. Daarbij gaat hij in de weekenden ook nog regelmatig sporten en blijven de kinderen dan alleen thuis (leeftijd 11 en 7) De dagen dat hij ze door de week heeft werk hij thuis als ze er zijn of gaan ze naar de BSO.
ik hoor graag jullie meningen hierover!
13-10-2025 om 20:58
Ik vind het ook wel makkelijk oordelen vanuit jouw kant, TO. Jij hebt het geluk dat “jouw” weekend met de kinderen overeenkomt mijn “zijn” weekend met zijn kinderen.
Ben benieuwd of je ook zo stellig zou zijn, als jij in dezelfde situatie zou zitten als jouw ex.
Daarnaast vind ik dat de titel van dit topic nogal veroordelend is en dus blijkbaar ook niet feitelijk. Niet heel fraai vanuit jouw kant.
En ik begrijp al helemaal niet waarom je de moedertaal van zijn vriendin hier bij moet halen. Daar heb jij niets mee te maken en doet ook niet ter zake in deze kwestie. Richt je op je eigen leven en niet op dat van hem.