Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Ex verliest duur vest en geeft goedkoop exemplaar retour

Tijdens de vakantie met zijn vader heeft mijn zoontje zijn dure vest vergeten op het vliegveld, kwijt dus. Mijn ex stuurde mij een berichtje hierover en vroeg van welk merk het vest was en waar ik het gekocht had. Ik had dit vest vorig jaar online gekocht dus kon alle gegevens zo doorsturen. Nu heeft ex een nieuw vest gekocht maar een totaal ander vest van nog geen 20 euro van de Action terwijl het eigen vest vier keer zo duur was. Het is niet zo dat ex een laag inkomen heeft of krap bij kas zit en waarschijnlijk kan hij een beroep doen op zijn reisverzekering. Ik ben hier zo boos over, was het mooiste kledingstuk van zoon en in gebruik als zomerjas maar het ergste vind ik dat ex zo op zijn eigen kind beknibbelt. Ik vind het ook heel onfatsoenlijk om, zonder enig overleg, een goedkoop exemplaar ervoor in de plaats te geven.
Eigenlijk wil ik het er deze keer niet bij laten zitten, ik pik al zoveel, hebben jullie een idee wat ik hiermee aan moet? Het is niet zo dat de kinderen altijd merkkleding hebben, integendeel dit was het enige stuk, extra zuur dus.


V@@s

V@@s

05-08-2018 om 15:27

vest was niet nieuw meer

dus ook geen nieuwwaarde meer. Goede les voor zoon dat hij op zijn spullen moet passen.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

05-08-2018 om 15:27

Pech

Het had jou ook kunnen overkomen en dan had je misschien ook niet direct een nieuw duur vest kunnen kopen. Reisverzekeringen hebben meestal een eigen risico.
Dit is niet iets wat hij jou aandoet. Het is tussen vader en zoon. Hoe oud is je kind?

Kaori

Kaori

05-08-2018 om 15:31

Niet meegeven

Niks. Als je kleding echt niet kwijt wil dan moet je het niet meegeven.

Ik denk dat je ex gedacht heeft: "zo dat is duur, dat zag je er ook niet aan af, dat ga ik er niet aan uitgeven, zonde van het geld."

Hij beknibbeld niet op zijn kind hij geeft alleen geen geld uit aan dure kleding. Heel verstandig want ze groeien er toch zo uit.

Ik kan het ook prima betalen maar een groot deel van mijn dochter 's kleding komt bij de kringloop op Leger des Heilstaat vandaan.

Waterlief

Waterlief

05-08-2018 om 15:36 Topicstarter

Nou, Phryne,

Ja, had mij kunnen overkomen maar zeker minder snel, ik ben altijd erg alert op de spullen want de kinderen vergeten voortdurend van alles. Zoon is 9.
Ex is erg laks en daarom ben ik er zo boos om. Hij doet mij dit wel aan want hij kan gewoon een fatsoenlijk vest teruggeven, hoeft niet het duurste van het duurste en hij weet dat hij mij daarmee raakt. Wat ik al zei: is geen kwestie van te weinig geld.

Waterlief

Waterlief

05-08-2018 om 15:43 Topicstarter

Verliezen

Kinderen verliezen voortdurend van alles dat weet je als ouder. Zeker in een hectische vreemde omgeving en ik vind dat de ouders dan ook mee op moeten letten. Natuurlijk moet je hen wel leren op hun spullen te letten maar het blijven kinderen.

Als ik iets van een ander verlies of kapot maak dan zorg ik voor een nieuw exemplaar of iets vergelijkbaars zodat die ander niet onschuldig de dupe ervan is. Vind ik een kwestie van fatsoen.

Waterlief

Waterlief

05-08-2018 om 15:49 Topicstarter

V@@s,

Vest was pas 1 jaar oud. Natuurlijk is de dagwaarde dan 0,0 of zoiets maar mij afschepen met een heel goedkoop exmplaar vind ik niet kunnen. Zoon wordt er niet warm of koud van, nou ja misschien koud in de herfst.

Waterlief

Waterlief

05-08-2018 om 15:54 Topicstarter

Kaori,

Het gaat er niet om om hij vindt dat die kleding duur is of niet. Normaal koop ik ook nooit dure kleding, ex overigens wel, en koop ik ook regelmatig bij de kringloop, maar het was voor een speciale gelegenheid aangeschaft en ook in gebruik als zomerjas. Het gaat mij er om dat als je iets verliest van een ander je dan iets vergelijkbaar terug moet geven.

Larisse

Larisse

05-08-2018 om 15:57

Narcis

Ik snap je frustratie, maar het gaat je niet helpen.

Wat je kunt doen is: je ex vragen of hij het bij zijn reisverzekering kan aangeven. Bij onze reisverzekering zit geen eigen risico, bij die van hem misschien ook niet.

Als je ex geen gebruik wil maken van zijn reisverzekering, dan houdt het op.

En als jij zegt dat hij dit juist doet om jou te raken, dan zou het kunnen dat hij om jou te pesten zijn reisverzekering niet wil aanspreken. Maar kan ook een andere reden hebben. Dat hij die alleen wil gebruiken bij grote schade (zijn verzekering, zijn keuze).

Goede les voor de toekomst. Je kent je zoon (laks) en je ex (wil jou dwarszitten (?)), dus geef voortaan niet spullen mee waarvan je baalt als je zoon ze kwijt raakt.

Het is niet anders.

Waterlief

Waterlief

05-08-2018 om 16:08 Topicstarter

Niet meegeven

Spullen niet meegeven is geen optie omdat ten eerste we van de meeste dingen maar één exemplaar hebben (zomerjas/vest, zwembroek, sportbroek etc) en van de andere dingen weinig en ten tweede dit niet fijn is voor de kinderen want ook daar willen ze wat te kiezen hebben en voor een feestje hun nieuwste of mooiste kleding aan.
Is, denk ik, weer een situatie van slikken. Bah!
Ik kan het (nog) niet zien als pech.

Jan

Jan

05-08-2018 om 16:17

Kom op

Het is een vest van kind, niet van jou. En zoals je al zegt, kind boeit het niet.

Daarnaast, een kwart van de waarde lijkt me wel ongeveer de dagwaarde hoor. Logisch dus.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

05-08-2018 om 16:20

Jammer

Ik zou het wel zien als pech, anders ga je je alleen maar lopen opvreten. En ik weet echt wel waarover ik het heb. Mijn jongste is ook nogal een chaoot, en dat heeft ze zeker niet van mij. Door schade en schande wijs geworden let ze inmiddels wel extra goed op haar spulletjes omdat ze weet dat haar vader nogal eens iets kwijtraakt of sloopt. We hebben de afgelopen jaren gehad: een week oude sneaker (duur merk), die lag bij hem op de achterbank en is er waarschijnlijk uitgevallen toen hij de hond uitliet. Mijn favoriete Tupperware bak, had hij even op het dak van de auto gezet om iets te ordenen, en is zo weg gereden. En met stip op een, heeft hij haar telefoon laten vallen omdat blabla kulreden. Die telefoon heeft hij wel vervangen door een crappy zesdehandsje, dus ik heb haar mijn oude iPhone gegeven toen ik een nieuwe nam.
Hij doet het allemaal niet expres, en kiest voor zichzelf ook altijd de Aldi-oplossing in plaats van duurdere alternatieven. Dochter weet inmiddels ook dat ze moet zorgen dat haar favoriete kleding in mijn wasmand belandt, en niet de zijne.
Oh ja, en ik heb de alimentatie laten verminderen omdat hij vond dat ik al zoveel voordeel had en zo. Als ik het allemaal opschrijf kan ik er ook boos om worden, maar ik kies ervoor om dat niet te doen. Gewoon zorgen dat hij zo min mogelijk schade kan veroorzaken, en je kind krijgt dat ook vanzelf door.

Waterlief

Waterlief

05-08-2018 om 16:36 Topicstarter

Opvreten

Ja, dat doe ik en dat is zo niet goed, dat is letterlijk heel slecht voor mijn bloeddruk. Er is elke keer wat, ik ben daar zo moe van. Kind is absoluut geen chaoot maar wel een kind en een kind dat het heel spannend vond op het vliegveld. Ex is niet gewend met de kinderen op stap te gaan op een keer per jaar na. Ik verwijt het hem ook niet dat het verloren is maar de manier waarop het nu afgehandeld wordt.
De kinderen hebben veel door en willen ook niet meer dat bij hun vader hun kleding gewassen wordt want dat ging ook heel vaak fout (en dan zonder blikken of blozen terugstoppen in de koffers....) .

OokZo

OokZo

05-08-2018 om 16:40

Goedkopere kleding

Zolang je kinderen nog jong zijn en hard groeien, zou ik niet meer zulke dure kleren kopen. Dat is toch gewoon zonde! Zeker als de kans groot is dat ze iets verliezen. Verder ademhalen en doorgaan, zulke dingen gebeuren. Je ex heeft voor vervanging gezord, dat is al heel mooi.

Waterlief

Waterlief

05-08-2018 om 16:47 Topicstarter

Het zal er wel op uitdraaien

Dat hij mij afscheept met een vest van de Action en zelf het dure vest claimt bij de verzekering.
En kom nu alsjeblieft niet aan met argumenten dat dit meer over mij zegt dan over hem, dat is niet zo!

# Jan, vest van zoon ja, maar wel door mij betaald en was een erg mooi vest. Nu zo'n lelijk plastic geval iedere dag aan naar school.

Waterlief

Waterlief

05-08-2018 om 16:51 Topicstarter

Ookzo,

Ik koop geen dure kleding en ook niet veel, integendeel. Dit vest was voor zeer speciale gelegenheid gekocht en omdat het zo duur was ook in gebruik als zomerjas voor 2 zomers.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

05-08-2018 om 17:01

Kind

Wat vindt je kind er zelf van? Die van mij dragen echt niets wat ze niet mooi vinden, nooit gedaan ook. Ik vind dat je een te groot ding maakt van een vest van 80 euro dat hij al ruim een jaar heeft. Kleding raakt nu eenmaal wel eens zoek of gaat stuk, zeker bij kinderen.

Waterlief

Waterlief

05-08-2018 om 17:13 Topicstarter

Kind vindt het zelf jammer

maar doet, zoals gewoonlijk, niet moeilijk. Gaat over de manier waarop. Zit niets anders op dan laten gaan.

Vlinderella

Vlinderella

05-08-2018 om 17:33

wat ik niet begrijp

is dat de kinderen niet bij elke ouder een setje of meerdere kleren hebben liggen?

Ik ben zelf niet gescheiden, maar mijn ouders wel. Ik weet niet meer hoe ze het deden, maar ik kan me niet herinneren dat we voor de weekends bij papa iets moesten inpakken. Zou mijn moeder dat altijd gedaan hebben? Nou ja, wat kleren bij elke ouder, en ook zaken als een tandenborstel e.d zou dit soort dingen kunnen oplossen?

Triva

Triva

05-08-2018 om 17:51

Twee zomers

Nou zomer twee duurt nog twee mnd en volgend jaar was hij er uit gegroeid. Get over it.

Euh....

Heb je hem op een rustige manier eigenlijk al verteld dat je dit goedkopere vest geen goed alternatief vindt. Want dat lees ik nergens tussen alle waardeoordelen en aannames door.

Als ik in deze bloedhitte nu op een hectisch vliegveld rond zou lopen zou ik in staat zijn mijn neus te vergeten als die niet vast zat. Negen jaar vind ik ook een leeftijd dat een kind ook wel een beetje verantwoordelijkheid voor zijn eigen spulletjes kan dragen.

Cattie

Cattie

05-08-2018 om 18:57

Nee

Als een kind er niet op kan letten dan blijft het mijn eigen stomme fout, vind ik echt.
Hier ook genoeg kwijt geraakt, ook spullen waarvan ik het echt jammer vond maar ik betrek dat altijd op mezelf; tsja, ik wilde zo graag dat kind dat leuke ding aanhad/mee nam, dan ook maar slikken dat het kwijt/stuk raakt.

Er zijn sowieso een hoop mensen die gewoon niet erg op een kind en zijn spullen gaan letten.
Mensen die bijv andere dingen veel belangrijker vinden.

Dus het een of het ander. Incalculeren dat het niet heel blijft, of bewaren voor speciale gelegenheden en dagdagelijks in spullen rondlopen die stuk of kwijt mogen. Geldt ook voor telefoon ed.
Wat mij betreft wordt dat pas anders op moment dat kind er zelf voldoende op let. Meestal ook wel een moment dat het mij niet meer kan schelen, ik hoef dan niet meer te kiezen.

Het zijn maar spullen.
Fijn, vind ik, dat hij het zo snel vervangt.

Jo

Jo

05-08-2018 om 18:59

Rare titel

"Ex verliest duur vest"

Jullie kind heeft zijn vest verloren niet je ex.

Waterlief

Waterlief

05-08-2018 om 19:01 Topicstarter

Kenfan,

Hij vroeg om merk en winkel en die heb ik dus genoemd en gezegd dat het vervelend voor hen was. Nooit kunnen bedenken dat hij hiermee op de proppen zou komen. En ik heb hem gemeld dat ik het niet vergelijkbaar vind.
Ik snap dat ik te moeilijk doe en dat ik er niets mee kan.
Wat ik wel vreemd vind is dat niemand reageert op mijn stelling dat als ik iets van iemand anders verlies of iets kapot maak dat ik dan zorg voor een gelijk of vergelijkbaar exemplaar zodat diegene er niet onschuldig de dupe van is, leek mij redelijk.

Vlinderella, extra setjes kleding daar zou fijn zijn maar dat zou erg kostbaar worden. Ik geef nu al bijna alles mee wat ze hebben. Kinderen groeien, seizoenen, diverse activiteiten. Ze zijn er weinig.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

05-08-2018 om 19:06

Stelling

Je stelling klopt niet want je kind heeft zelf zijn vest laten liggen. En je ex heeft een vergelijkbaar exemplaar gekocht want het is een bruikbaar vest. En jij bent er niet de dupe van want je kind hoeft nog steeds niet in zijn hemd naar buiten, hij heeft een vest.

@Narcis

"Wat ik wel vreemd vind is dat niemand reageert op mijn stelling dat als ik iets van iemand anders verlies of iets kapot maak dat ik dan zorg voor een gelijk of vergelijkbaar exemplaar zodat diegene er niet onschuldig de dupe van is, leek mij redelijk."

Dat zegt iets over jou .. en een ander kun jij dat niet verplichten.

Zelf ben ik 't eens met jou stelling hoor, ik ben ook zo. En van mening dat dit van die dingen zijn waarvoor je verzekerd bent.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

05-08-2018 om 19:53

Chiquita

Jij bent verzekerd om oude vesten te kunnen vergoeden, dagwaarde om en nabij 50 euro? Normaal gesproken wordt aangeraden om te verzekeren voor risico’s die je niet zelf kunt dragen.

Kaori

Kaori

05-08-2018 om 20:00

Extra erg kostbaar?

Dat ben ik niet met je eens.
Ik weet niet hoeveel je normaal aan kleding uitgeeft maar een broek, trui, en T-shirtje hoeft toch niet zoveel te kosten?
Dochter van 12 komt met complete setjes bij de Primark en de zeeman vandaan voor 20-25 euro.
Ze heeft 3 setjes bij vader liggen die combineren met wat bij mij ligt en dat gaat allemaal over en weer als ze het aanheeft, alleen voor de vakanties gaat er een tas kleding mee.
Als ze eruit groeit en dat gaat hard nu, vervangen we het in een paar maanden, nou ja zij, want ze komt rond met €30 kleedgeld per maand (geen jas, schoenen, sportkleding)

Triva

Triva

05-08-2018 om 20:02

nouhou

Stel dat mijn zoon een vriendje meeneemt naar de speeltuin en die vergeet daar zijn vest, vind jij dan dat ik dat vest twv van 80 euro (een prijs die IK nevernooitniet betaal voor een vest) moet vergoeden? Een vest van een jaar oud waar kind bijna uitgegroeid uit zou zijn?

Wil je dan aub nooit meer iets duurs meegeven aan je kind als die met een ander dan jijzelf op stap gaat! Ja ik vind dat ik als volwassene er op moet letten maar ik vind niet dat ik het dan ook nog voor de nieuwwaarde moet vergoeden. Als ik een aanrijding maak hoef ik gelukkig ook de nieuwwaarde niet te vergoeden van een auto van 10 jaar oud.

Triva

Triva

05-08-2018 om 20:04

oja

en een 'lelijk plastic geval' aan elke dag naar school? Ik hoop maar voor je dat het vanaf half aug veel regent, kan je zoon gewoon zijn regenjas aan (onee die is waarschijnlijk ook van plastic....)

Bosbes

Bosbes

05-08-2018 om 22:30

Wat een onaardige reacties

Jee zeg, wat onaardig doen sommigen!
Ik vind het wel heel begrijpelijk dat dit nogal balen en frustrerend is. Natuurlijk hebben sommigen ook wel gelijk dat je vooral jezelf hebt met die boosheid over het (toch wel, vind ik enigszins onrecht. Maar ook wel heel moeilijk uit te zetten als je dat toch voelt. Het is ook niet de eerste keer.
Sommigen blijven ook maar zeggen dat je dan niet zulke dure kleding moet kopen. Kom op zeg, hoe vaak heeft Narcis nu al gezegd dat ze dat juist vrijwel nooit doet maar dat het voor een speciale gelegenheid was gekocht en bovendien tegelijk de zomerjas?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.