Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

ex-vriendin vaak nieuwe vriend

Rienk1 schreef op 22-03-2026 om 10:51:

[..]

Dus eigenlijk zeg je, als je als man 39 bent, met kinderen, dan heb je vrijwel geen kans meer op een vriendin?

Ik denk eerder dat het andersom is, er is een bepaald type vrouwen waarbij nooit iets goed is. Maar gelukkig zijn er ook genoeg waarbij dat niet het geval is.

Daarnaast, vrouwen die mijn kinderen niet accepteren, vallen uiteraard af.

Sommige vrouwen op dit forum doen me denken aan wat je weleens hoort over vrouwen op tinder, waar ik trouwens niet op zit. Een hele waslijst aan eisen, ze moeten jong zijn, slank, veel haar hebben, en een afbetaald huis, en 'modern' zijn. En als ze die man dan niet kunnen vinden, raken ze gefrustreerd. En dat terwijl ze zelf bagage hebben.

Ik had ook kort contact met zo'n vrouw, niets was goed. 36 jaar en nog nooit een serieuze relatie, en een kinderwens. Dus ik zei veel succes ermee..

Je zit niet op tinder maar weet wel wat voor vrouwen erop zitten... je klaagt dat mensen je als " de ex  " zien maar zelf schuif je ook hele massa vrouwen weg als 1 soort type ... Je hebt je neergelegd bij het feit dat je niks met je ex haar liefdesleven te maken hebt maar je blijft er over doorhameren en vooral over hoe jij het veel beter aanpakt dat nachtje per week dat je voor je kinderen zorgt.

Rienk1 schreef op 22-03-2026 om 11:45:

[..]

Vreemde reactie, ik geef mijn kinderen toch iets extra's? Doe jij dat nooit?

Niet als dat ten koste gaat van je tijd samen. Als je geen geld hebt om een dagje langer voor je kinderen te zorgen kun je beter niet uit eten gaan met ze /naar de kroeg enz. . Je bent niet alleen emotioneel onvolwassen dus, je snapt gewoon echt niet dat zorgen voor meer is dan een nachtje logeren in een mooi huis en lekker uit eten. 

Rienk1

Rienk1

22-03-2026 om 18:38 Topicstarter

Izza schreef op 22-03-2026 om 15:01:

[..]

Het woord uitzoeken klinkt gewoon niet goed. Zo praat je niet over een partner. En de vraag is ook of vrouwen die zich zo gewillig zouden aanbieden aan een willekeurige man geschikt zijn voor een serieuze relatie. Zeker als jij je eigen persoonlijke problemen hebt. Het is misschien fijn voor je ego. Zeker als je verlaten bent door je partner. Maar in de praktijk kan je weinig met dit soort vrouwen (of mannen). Als je er ooit weer aan toe bent zou een partner die zichzelf komt aanbieden of dronken om mijn nek hangt echt wel de laatste zijn. Vrouwen en mannen die hun zaken wel voor elkaar hebben zijn namelijk niet zo wanhopig. En kijken naar heel andere zaken dan alleen uiterlijk of mooie praatjes. Dat maakt het ook zo lastig om echt iemand te vinden. Iemand uit de kroeg opduiken is niet zo moeilijk.

Dat is dus de reden dat ik nog geen relatie wil, eerst de boel zelf op orde. Het is wel grappig, een aantal mensen reageren negatief op mijn berichten, en in het verlengde daarvan, denken ze tegelijk dat ik blijkbaar geen enkele vrouw kan krijgen. Grappig.

Niet alleen in de kroeg hoor, was eens bij een dorpsfeest, en de vrouw waar iedere man naar kijkt, en het over heeft, probeert mij te versieren, maar ik vond het leeftijdsverschil van 14 jaar te groot. 

Rienk1

Rienk1

22-03-2026 om 18:40 Topicstarter

Anoniemvoornu schreef op 22-03-2026 om 17:57:

[..]

Niet als dat ten koste gaat van je tijd samen. Als je geen geld hebt om een dagje langer voor je kinderen te zorgen kun je beter niet uit eten gaan met ze /naar de kroeg enz. . Je bent niet alleen emotioneel onvolwassen dus, je snapt gewoon echt niet dat zorgen voor meer is dan een nachtje logeren in een mooi huis en lekker uit eten.

Ik heb helemaal geen mooi huis, maar het kon minder, genoeg ruimte, maar dat is beter dan een appartement. Dat ik heel af en toe eens naar de kroeg ga, dat mag toch wel. Ik heb namelijk ook nog vrienden. Van een aantal vrienden heb ik trouwens genoeg verhalen gehoord over tinder...

Ik zet helemaal niet een grote groep als 1 type weg, maar als ik ergens ben, dan krijg ik signalen dat vrouwen iets van me willen. Daar kan ik toch ook niks aan doen? Maar dan heb je ze wel voor het uitzoeken. En dan zijn echt niet alleen de vrouwen in de kroeg, collega's, moeders van vrienden van de kinderen, mensen van sport, uit de buurt... 

Rienk1 schreef op 22-03-2026 om 11:45:

[..]

Vreemde reactie, ik geef mijn kinderen toch iets extra's? Doe jij dat nooit?

Ik zou eerst zorgen dat de basis goed zit. Dat je geld hebt om je kinderen wat meer te zien. In plaats van wat extra's geven maar het te duur vinden om ze vaker te zien.

Rienk1 schreef op 22-03-2026 om 18:40:

[..]

Ik heb helemaal geen mooi huis, maar het kon minder, genoeg ruimte, maar dat is beter dan een appartement. Dat ik heel af en toe eens naar de kroeg ga, dat mag toch wel. Ik heb namelijk ook nog vrienden. Van een aantal vrienden heb ik trouwens genoeg verhalen gehoord over tinder...

Ik zet helemaal niet een grote groep als 1 type weg, maar als ik ergens ben, dan krijg ik signalen dat vrouwen iets van me willen. Daar kan ik toch ook niks aan doen? Maar dan heb je ze wel voor het uitzoeken. En dan zijn echt niet alleen de vrouwen in de kroeg, collega's, moeders van vrienden van de kinderen, mensen van sport, uit de buurt...

Een appartement is beter als je dan wel geld overhoudt om je kinderen valer te zien. Maar goed, het is al duidelijk waar je prio's liggen!

Rienk1 schreef op 22-03-2026 om 18:38:

[..]

Dat is dus de reden dat ik nog geen relatie wil, eerst de boel zelf op orde. Het is wel grappig, een aantal mensen reageren negatief op mijn berichten, en in het verlengde daarvan, denken ze tegelijk dat ik blijkbaar geen enkele vrouw kan krijgen. Grappig.

Niet alleen in de kroeg hoor, was eens bij een dorpsfeest, en de vrouw waar iedere man naar kijkt, en het over heeft, probeert mij te versieren, maar ik vond het leeftijdsverschil van 14 jaar te groot.

Geweldig dat je in zo'n korte tijd zo'n leuk netwerk hebt kunnen opbouwen in een omgeving waar je zo snel mogelijk weer weg wilt... dorpsfeest,  de kroeg.. overal geld en tijd voor behalve voor je kids... 

Rienk1 schreef op 22-03-2026 om 18:40:

[..]

Dat gebeurt wel vaker, dat mannen signalen krijgen die niet verstuurd zijn.

Rienk1

Rienk1

22-03-2026 om 19:06 Topicstarter

Lotus_ schreef op 22-03-2026 om 18:48:

[..]

Een appartement is beter als je dan wel geld overhoudt om je kinderen valer te zien. Maar goed, het is al duidelijk waar je prio's liggen!

Een klein appartement is toch ook niks met kinderen? 

Rienk1

Rienk1

22-03-2026 om 19:07 Topicstarter

Anoniemvoornu schreef op 22-03-2026 om 18:53:

[..]

Geweldig dat je in zo'n korte tijd zo'n leuk netwerk hebt kunnen opbouwen in een omgeving waar je zo snel mogelijk weer weg wilt... dorpsfeest, de kroeg.. overal geld en tijd voor behalve voor je kids...

Je moet je sociale leven toch ook onderhouden? 

Rienk1 schreef op 22-03-2026 om 19:06:

[..]

Een klein appartement is toch ook niks met kinderen?

Want? 

Een groter huis waar je kinderen soms logeren vind je beter? 

Rienk1

Rienk1

22-03-2026 om 19:12 Topicstarter

Valeria schreef op 22-03-2026 om 19:01:

[..]

Dat gebeurt wel vaker, dat mannen signalen krijgen die niet verstuurd zijn.

Als ze berichten sturen, heb je zin om wat leuks te doen? Wanneer zie ik je weer? Als je de trein mist, dan kun je wel bij mij slapen. Dat ze vragen aan anderen of je vrijgezel bent. Knipogen. Vaak je aanraken tijdens een normaal gesprek. Lippen natmaken. Dat ze tegen anderen zeggen dat ze je leuk vinden, en dat ze een kop als een boei krijgen als je erover begint... 

Tja. niet verstuurd?

Rienk1

Rienk1

22-03-2026 om 19:13 Topicstarter

Lotus_ schreef op 22-03-2026 om 19:10:

[..]

Want?

Een groter huis waar je kinderen soms logeren vind je beter?

Daarom wil ik dus ook verhuizen. Als ik huurhuizen had gehad had ik helemaal vastgezeten 

Rienk1 schreef op 22-03-2026 om 19:07:

[..]

Je moet je sociale leven toch ook onderhouden?

Dat klopt. Maar je hebt je prioriteiten niet op orde. Nu gaat het ten koste van je kinderen. Want je hebt geen geld om ze vaker te zien, maar wel om met vrienden naar de kroeg te gaan en met je kids naar de pizzeria. 

Als je je prioriteiten op orde hebt als vader: dan zorg je eerst dat je je kinderen vaker kunt zien. Het geld dat dan eventueel over is, is voor sociaal leven. Je beseft toch wel dat je kinderen boven je sociale leven horen te staan?

Rienk1 schreef op 22-03-2026 om 19:12:

[..]

Als ze berichten sturen, heb je zin om wat leuks te doen? Wanneer zie ik je weer? Als je de trein mist, dan kun je wel bij mij slapen. Dat ze vragen aan anderen of je vrijgezel bent. Knipogen. Vaak je aanraken tijdens een normaal gesprek. Lippen natmaken. Dat ze tegen anderen zeggen dat ze je leuk vinden, en dat ze een kop als een boei krijgen als je erover begint...

Tja. niet verstuurd?

Veel van deze dingen zou ik ook tegen gewone vriend zeggen waar ik niks mee wil. Lippen nat maken, mijn lippen zijn erg droog met dit weer dus doe ik ook. Een vriend mag bij me komen slapen op de logeerkamer. Haha mannen denken gelijk aan sex. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.