Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Hoe deden jullie dat


Evenzo

Evenzo

18-12-2015 om 17:09

drank

Met alcohol??? Klinkt nl wel zo.

Pirata

Pirata

18-12-2015 om 17:25

ja en dan zál het een krat bier zijn.... De hoofdzaak is dat de eerste stap naar hulp nu gezet is!!!
Het idee om dit weekend al samen kerst te vieren is heel goed, samen lekker eten en een filmpje kijken is leuk. Vanavond is Arthur Christmas op tv!

Evenzo

Evenzo

18-12-2015 om 18:14

Pirata

Helemaal mee eens hoor! Ik wilde nog zeggen...neem wel die neut! En maak het gezellig voor de kinderen. Zorg daar voor en wees goed voor jezelf!

zomaareven

zomaareven

18-12-2015 om 18:27 Topicstarter

Inderdaad negatief

Als ik opschrijf moet drinken halen is het gewoon drinken, en als ik drank opschrijf ben ik meteen een alcoholist, gewoon door 1 letter verkeerd en achteraan 2 te weinig

# jippox zet eens een andere bril op, en kijk nog eens wat er staat bij #14
Heb helemaal nergens geschreven dat ik haar familie niet wil zien, heb geschreven dat ik haar niet bij de familie ( lees mijn familie )wil zien op 2e kerstdag, de dag waar wij als familie altijd gezamelijk zijn. Wij zijn gescheiden, en dan vindt ik het normaal dat mijn ex er op dat moment niet meer bij is.

zomaareven

zomaareven

18-12-2015 om 18:28 Topicstarter

en ja

mag ik ook een pilsje drinken zoals zoveel mensen, ben niet verslaafd, heb geen druppel wijn in huis laat staan sterke drank, alleen maar een bavaria kratje.
MAG HET!!!!

zomaareven

zomaareven

18-12-2015 om 18:29 Topicstarter

Als ik niet gestrest ben

dan word ik het hier nu wel

Evenzo

Evenzo

18-12-2015 om 18:33

Dat mag hoor

Ik vind het enorm fijn dat je met de dokter hebt gesproken! Echt goed van je! Daarom nu geen schop, maar een schouderklop! Klop klop

En dan nu een weekend met je kinderen! Geniet ervan!!! Ook al ben je moe! Maak het gezellig en zet een kaars voor je raam

Pirata

Pirata

18-12-2015 om 18:46

zomaareven

Ik hoop dat je een leuk weekendje vroege gezelligheid hebt met de kinderen. Hoe oud zijn ze? Denk eraan straks is Arthur Christmas op RTL 5 ( dacht ik).
Het gaat erom de goede momenten te "plukken" of dat al dan niet met kerst is doet niets af aan de kwaliteit.
Novmaals mijn complimenten voor je eerste stap.

vaag

Aan de ene kant zeg je dat het een verschrijving is (drank ipv drinken) en aan de andere kant zeg je (nogal agressief) "MAG HET!!!!" en gaat het over een krat (!) bier.

Je moet helemaal doen waar je je goed bij voelt. Ik wil er alleen maar over zeggen dat de combinatie alcohol en depressie geen beste is. Maak het gezellig met je kinderen, en bewaar dat pilsje lekker voor als ze weer weg zijn.

familie

Goed, je wilt je ex niet bij jouw familie. Begrijpelijk. Maar het hangt ook erg af van hoe het tot nog toe gegaan is. Het klinkt alsof je kinderen dit ook naar of lastig vinden, zou dat kunnen? Dat ze het moeilijk vinden dat hun moeder niet welkom is, terwijl dat andere jaren misschien wel zo was?
Dat is evengoed begrijpelijk natuurlijk.
Hoe oud zijn je kinderen nu eigenlijk?

zomaareven

zomaareven

18-12-2015 om 21:50 Topicstarter

het gaat zelfs

over 6 kratten bier, maar dat was de aanbieding deze week. kan ik ook niks aan veranderen
De jongens wilden wel maar werd in eerste instantie niet toegelaten, maar ex had er een nu een stokje voor gestoken, net op die dag, we doen al tientallen jaren iets met onze famiilie op 2e kerstdag, doet zij nou ineens net op die dag iets met de kinderen thuis waardoor de kinderen een schuldgevoel krijgen en moeder niet alleen wil laten zitten, waardoor ik nu alleen moet gaan eten met de familie
De jongens hebben een leeftijd van 13-15, en de oudste 18 die tel ik al niet meer mee voor mij, want die komt toch nooit

Tops

Tops

19-12-2015 om 00:26

Dan weet ik denk ik om wie het gaat, maar dat is niet belangrijk verder; misschien ben je het ook wel niet. Wel dat je ex op alle manieren zoveel invloed heeft op wat er gebeurd, financieel en met de kinderen en dat ik me afvraag wanneer je je poot stijf gaat houden. Leg dat maandag ook op tafel bij de dokter, dat het niet goed lukt om te overleggen en dat ze overal haar invloed op loslaat

maria

maria

19-12-2015 om 01:31

niet eens

De kinderen zijn oud genoeg om hun eigen keuzes te maken.
Als vader moet je dat juist stimuleren naar mijn idee.
En als de oudste van 18 niet komt doe je iets niet goed in het contact.
Het positieve daaraan is weer dat je dat dus ook kunt veranderen!

6 Kratten bier moet je niet in huis halen als je zo labiel bent, tenzij je een mega feest gepland hebt. Gewoon niet doen.

zomaareven

zomaareven

19-12-2015 om 09:38 Topicstarter

ik stimuleer dat ook

heb regelmatig contact met ze, had het voor elkaar gekregen dat ze al meerdere malen door de weeks kwamen eten, maar dat is door haar toedoen ineens kapot gemaakt.
Ze apten bijna elke dag, gaven hun punten door van school, zeiden het als ze iets meegemaakt hadden die dag, en door dat opzetten van mijn kinderen door ex is dat in 1 klap kapot gemaakt.
ze bellen niet meer, ze appen niet meer, en als ik ze bel dan is het een heel voorzichtig verdrietig ja of nee.

Dus nogmaals hoe deden jullie dat, of hoe doe ik dat,
Hier kan ik me niet tegen wapenen, wanneer de kids bij de moeder verblijven en god weet wat allemaal tegen gezegd wordt.

Cecile

Cecile

19-12-2015 om 10:01

Nu bij jou?

Zijn je kinderen nu bij jou?

Doe dan vandaag (en morgen?) gezellig.

Doe niet zielig tegen hen.

Geef hen aandacht, toon interesse. Vraag hoe het gaat, met vrienden, met sport/hobby's en met school.

Klas niet over moeder maar toon je van je beste kant.

En drink niet teveel alcohol, want dat kan ook verkeerd uitwerken of bij hen een negatief beeld over jou teweeg brengen (je argument dat je er 6 moet kopen omdat dat in de aanbieding is is natuurlijk een kulargument. Als je kosten wilt besparen koop je er max 1 en drink je vooral veel water en thee).

En ook als ze niet bij jou zijn, kan jij gewoon geïnteresseerde appjes of grappige appjes sturen. Positief, niet zielig of klagend. Als jij het drie en goed bedoelt naar de kinderen en je zelfmedelijden niet teveel toont naar de kinderen denk ik dat het positief uitwerkt.

En het hoeft allemaal niet veel te kosten. Ga lekker met ze voetballen, een leuk spel doen, samen een taart bakken, etc.

Ik wil trouwens niet bagatelliseren dat het naar is wat jou overkomt met zo'n ex, maar het beste wat je er tegenover je kinderen kunt doen is zorgen dat zij het leuk vinden om jou te zien en contact met jou te hebben. Klagen mag je hier doen of bij vrienden .

maria

maria

19-12-2015 om 10:39

pubers

zijn net kleine kinderen, maar dan in een groot lichaam.
En dan nóg erger.

Verwacht niets van je pubers. Jij bent degene die moet geven in het contact, niet zij.

Hier een 'gewoon', intact gezin, maar de pubers hier zijn zo wisselvallig als het weer.

Geniet van alles wat je van ze krijgt, verwacht niet dat ze de dag erna hetzelfde geven. Wees zelf stabiel.
Pubers zijn vooral met zichzelf bezig en dat is ook hard nodig.

Arendje

Arendje

20-12-2015 om 12:11

gek

'ja en dan zál het een krat bier zijn.... '

Toen jullie er vanuit gingen dat TS een vrouw was, was drank uit den boze. Iedereen zag zo'n ladderzatte Tokkie voor zich, blijkbaar? Toen bleek dat het om een man ging, was een krat (!) bier ineens prima.

Heel raar.

Nee Arendje

1 flesje of 6 kratten, dat is niet het probleem. Dat is het medicijn, en we willen dat TS beter wordt en raden hem daarom een beter medicijn aan, namelijk medisch/psychische hulp.

Evenzo

Evenzo

20-12-2015 om 13:36

Arendje

Het was voor mij direct duidelijk dat het om een depressieve man ging,die best een borrel/neut/biertje kan drinken. Je bent niet meteen een alcoholist. Alleen 'Drank inslaan want er is geen druppel in huis' kan je wel opvatten als een man/vrouw die drank nodig heeft om het weekend door te komen. Nou dat kan toch? In een depri bui kan je soms stomme dingen doen,maar ben je in mijn ogen echt niet meteen een alcoholist. Of het verstandig is om te drinken als je echt depressief bent dat is minder handig. Maar ik ben geen arts, dus ik hou het op een depressieve bui/periode en met een beetje hulp kom je daar echt wel weer uit en ontspan je ook van een beetje alcohol. Da's mijn mening.

zomaareven

zomaareven

20-12-2015 om 22:15 Topicstarter

waarom ben ik zo emotioneel

Ik snap gewoon niet waarom ik zo emotioneel word de laatste tijd, ik kan nog geen avond tv kijken of er komt wel weer een programma dat ik het niet droog hou.
Ik baal van mezelf dat ik al een maand niet gesport heb, enerzijds wil ik wel, maar ik heb gewoon de fut niet, alleen al de gedachte dat ik dan daar ben.
En nee ben echt geen alcoholist, heb nu de afgelopen 3 dagen denk ik 8 flesjes bier op. en drink tussendoor heel veel fris, moet gewoon veel drinken want anders krijg ik van de vreetbuien uit pure frustratie.Ja ik weet het jullie zullen zeggen dat ik water moet drinken, maar daar vind ik niks aan.

Spelletjes probeer ik best vaak, maar heb het opgegeven, aangezien hij nooit zin heeft, zal ongetwijfeld met zijn autisme te maken hebben, wil best leuke dingen ondernemen, maar kan dit financieel niet opbrengen, en als ik het al doe, dan krijg ik weer de wind van voren van mijn Ex. voetballen gaat niet ivm lichamelijke beperkingen, dan ook nog eens geen baan en geen toekomst al met al voldoende ingrediënten om je kloterig te voelen

Voetballen

Het is moeilijk denk ik als je je zo voelt. Het is het verschil tussen het glas halfleeg en het glas halfvol.
Door chronische ziekte kan ik al heel lang niet voetballen of enige sport van betekenis, behalve fietsen, maar we zitten samen op de bank naar Scrooge te kijken op Net 5 met een zak overgebleven pepernoten.
En morgen gaat eindelijk de kerstboom op, we hebben net de dozen klaargezet.
Beide kinderen hebben autisme.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.