Echtscheiding en erna
Mark83
18-11-2025 om 18:37
Ik heb mijn zoon nog nooit gezien..
Ik weet het even niet meer dus wil even mijn verhaal kwijt.
5 jaar geleden werd mijn ex zwanger. Het was niet gepland maar wel welkom. Toen zij 14 weken zwanger was hebben wij ruzie gekregen en heb ik haar in mijn boosheid geblokkeerd. Daar kreeg ik vrijwel gelijk spijt van en heb haar geprobeerd te bellen. Niets meer van haar vernomen.
Ben een rechtszaak gestart voor erkenning, gezag en omgang.
Ondertussen werd onze zoon geboren maar mocht hem tijdens het onderzoek van de RvdK nog steeds niet zien omdat moeder zich onveilig voelde.
4 jaar later de uitspraak;
Ik mocht hem erkennen, gezag werd afgewezen en er werd begeleid omgang geadviseerd.
Ondertussen had mijn ex een vetzoekschrift ingediend voor kinderalimentatie. Daar heb ik uit frustratie geen verweer voor ingediend. De KA werd veel hoger dan geëist.
Omdat ik er boos om was omdat ik mijn zoon nog niet gezien had heb ik ook niet gereageerd op het LBIO waardoor er beslag werd gelegd op mijn loon.
Vorige week zou onze 1e begeleide omgangsmoment zijn. Moeder heeft omgangshuis verteld dat zij het nog steeds niet veilig acht en dat ze mij niet vonsistent en betrouwbaar vind en dat zij een bodemprocedure zou starten om alsnog omgang af te wijzen of op te schorten.
Omgangshuis heeft daar niets mee gedaan omdat zij moeder niet kunnen dwingen om onze zoon erheen te brengen. Terwijl het wel in de beschikking staat.
Wat moet ik nu? Zelf een kort geding aanspannen of wachten op het verzoekschrift van mijn ex. Ik heb mijn kind nog nooit gezien, hij is nu 5 jaar en het zal nu nog langer gaan duren.
Wie weet hoe lang dit kan gaan duren? Ik voel me radeloos.
Max88
21-11-2025 om 16:04
TO wil niet. Hij wil primair zijn kind, de rest interesseert hem niet. Dan ben je niet leerbaar en daarmee kansloos om je doel te bereiken. Zonde want als hij meewerkt zie ik die mogelijkheden wel. Maar hij heeft dus in de behandeling van zijn stoornis nog niet veel geleerd. Dan schiet zijn kind er niets mee op.
Anoniemvoornu
21-11-2025 om 16:05
Mark83 schreef op 21-11-2025 om 16:01:
[..]
Nadat ik had gezegd dat ik geen behoefte aan persoonlijke hulpverlening had, hebben zij alsnog geadviseerd begeleid omgang te hebben. Dus zo zwaar zal het toch niet wegen? Of kunnen zij dit nu alsnog tegen me gebruiken omdat mijn ex dit perse wil? "Om haar vertrouwen en draagkracht te geven om begeleid omgang toe te staan"
De Raad of een rechter kan me dat toch niet verplichten?
Ex wil nu ouderschapsbemiddeling en mediation maar dat zegt ze alleen om me te treiteren. Omdat ze weet dat ik haar niet wil zien. Pure treiterij maar niemand die dat ziet. Ze blijft in het grijze gebied hangen, doen alsof ze mee wil werken met alles maar ondertussen houdt ze zich niet aan de beschikking.
Jullie praten niet tegen de muur hoor. Ik lees echt wel wat jullie zeggen. Heb er zelfs slecht van geslapen. Ben gewoon gefrustreerd dat mijn ex niet op is komen dagen bij het begeleide omgang. Ik weet dat ik me daar echt had kunnen bewijzen.
Ik heb het idee dat je echt de helft maar snapt ... ik weet niet of dit onwil of onkunde is ' ik denk het laatste en zou ook echt adviseren om de adviezen van de profesionals te gaan volgen want jouw denkwijze is echt verre van logisch.
mana_sutiyuq
21-11-2025 om 16:05
[..]
Nadat ik had gezegd dat ik geen behoefte aan persoonlijke hulpverlening had, hebben zij alsnog geadviseerd begeleid omgang te hebben. Dus zo zwaar zal het toch niet wegen? Of kunnen zij dit nu alsnog tegen me gebruiken omdat mijn ex dit perse wil? "Om haar vertrouwen en draagkracht te geven om begeleid omgang toe te staan"
Ex wil nu ouderschapsbemiddeling en mediation maar dat zegt ze alleen om me te treiteren. Omdat ze weet dat ik haar niet wil zien. Pure treiterij maar niemand die dat ziet. Ze blijft in het grijze gebied hangen, doen alsof ze mee wil werken met alles maar ondertussen houdt ze zich niet aan de beschikking.
Jullie praten niet tegen de muur hoor. Ik lees echt wel wat jullie zeggen. Heb er zelfs slecht van geslapen. Ben gewoon gefrustreerd dat mijn ex niet op is komen dagen bij het begeleide omgang. Ik weet dat ik me daar echt had kunnen bewijzen.
Ze gebruiken het niet TEGEN je maar voor de veiligheid van je zoon, de omgangsbegeleiders, en je ex. En ja, zo zwaar weegt dat wel bij twijfel aan de veiligheid van personen.
En blijkbaar twijfelen ze daar erg aan of die wel veilig zijn in jouw buurt op de korte en lange termijn.
Max88
21-11-2025 om 16:07
[..]
Mark met deze houding ga je het niet redden. Je mag moeder op de blote knieën danken dat ze nog steeds opnieuw openingen biedt. Werk nou eens mee, bewijs jezelf en kijk eens hoeveel je dat gaat opleveren. Meer dan nu in elk geval.
Mark83
21-11-2025 om 16:24
Wat kan ik doen om mezelf te bewijzen zonder hulpverlening?
Ik zal trouw de kinderalimentatie betalen wanneer dat weer mogelijk is.
Ik mag haar niet contacten dus kan ook geen interesse tonen of vragen stellen.
Mijn zus was gisteren bij haar om sinterklaascadeaus te brengen voor mijn zoon, heb haar gevraagd om met mijn ex te praten maar zij vind dit iets tussen ons en zij wil erbuiten blijven om de rust te bewaren voor haar neefje.
Wat blijft er dan nog over? Het begeleide omgang ja maar dat gaat ook niet meer door. Ik zie een nieuwe rechtszaak echt niet zitten.
Evaluna
21-11-2025 om 16:25
[..]
Ze zullen je niet verplichten om dat te doen. Je moet er wel rekening mee houden dat de consequenties is dat er geen omgang opgebouwd gaat worden.
Zoals bij heel veel dingen heb je zelf de keus, maar zal je wel de consequenties moeten aanvaarden.
Anoniemvoornu
21-11-2025 om 16:40
Mark83 schreef op 21-11-2025 om 16:24:
Mijn zus was gisteren bij haar om sinterklaascadeaus te brengen voor mijn zoon, heb haar gevraagd om met mijn ex te praten maar zij vind dit iets tussen ons en zij wil erbuiten blijven om de rust te bewaren voor haar neefje.
Wat blijft er dan nog over? Het begeleide omgang ja maar dat gaat ook niet meer door. Ik zie een nieuwe rechtszaak echt niet zitten.
Acepteer de hulp!! Je hebt het nodig! dat jij het zelf niet in ziet betekend niet dat het niet zo is.
Accepteer dat jij niet weet wat er nodig is om een goede ouder te zijn en je hierdoor geen contact hebt en accepteer de hulp die ze je bieden om dit te veranderen.
mana_sutiyuq
21-11-2025 om 16:44
Mark83 schreef op 21-11-2025 om 16:24:
Je ex blijft je kansen geven. Ze stelt nu ouderschapsbemiddeling en mediatie voor, grijp die kans, werk daar op een constructieve manier aan mee.
Je blijft als een plaat hangen en ziet de uitgestoken hand niet.
Mark83
21-11-2025 om 17:15
mana_sutiyuq schreef op 21-11-2025 om 16:44:
[..]
Je ex blijft je kansen geven. Ze stelt nu ouderschapsbemiddeling en mediatie voor, grijp die kans, werk daar op een constructieve manier aan mee.
Je blijft als een plaat hangen en ziet de uitgestoken hand niet.
De enige kans die ze mij geeft is mij uit de tent te lokken. Ouderschapsbemiddeling en mediation is puur voor de show. Ze weet precies wat ze moet zeggen om mij op de kast te krijgen en een reactie uit te lokken. En dan kan ze daarna zeggen; zie je wel, ik heb het geprobeerd.
Het enige doel wat zij heeft is mij voorgoed uit het leven van mijn zoon te wissen.
Anoniemvoornu
21-11-2025 om 17:16
Mark83 schreef op 21-11-2025 om 17:15:
[..]
De enige kans die ze mij geeft is mij uit de tent te lokken. Ouderschapsbemiddeling en mediation is puur voor de show. Ze weet precies wat ze moet zeggen om mij op de kast te krijgen en een reactie uit te lokken. En dan kan ze daarna zeggen; zie je wel, ik heb het geprobeerd.
Het enige doel wat zij heeft is mij voorgoed uit het leven van mijn zoon te wissen.
Als dat zo was had je familie ook geen contact gehad met je kind.. jij bent het probleem
mana_sutiyuq
21-11-2025 om 17:31
[..]
Als jij daar constructief aan mee werkt laat je aan de rechter zien dat jij meewerkt en dan zal de mediator een advies over jullie beiden aan de rechter kunnen geven. Daar kun je laten zien dat je aan je problemen gewerkt hebt en beter te vertrouwen bent.
Dat kan nu niet.
Als je doet wat je deed krijg je wat je had.
Je ex steekt een hand uit, geeft je een kans.
Je zoon leert wel vaders kant van zijn familie kennen, via oma en tante, alleen zijn vader niet omdat die blijkbaar een plaat voor zijn kop heeft.
De bal voor de oplossing ligt alleen bij jou.
Max88
21-11-2025 om 17:49
[..]
Je bent wantrouwend naar de uitgestoken hand, naar de diverse aangeboden oplossingen. Neem die eerste stap nou. Laat zien dat je meewerkt, een man met een missie. Zolang je moeder zo zwart maakt ( dat zou ik ook zeggen als het omgekeerd was), kom je helemaal nergens en voed je je boosheid. Het gevolg is dat je zelf deuren dichttrapt die een ander juist voor je openzet.
Wees eens een beetje streng voor jezelf.
Lexus
21-11-2025 om 18:07
Mark wil je eigenlijk je zoon wel zien? Want je wil geen positieve stappen nemen op zaken die aangereikt worden. Wil je eigenlijk wel raad van mensen hier? Of gebruik je het forum als dumpputje voor jouw frustraties zonder te willen aannemen wat mensen hier zeggen? Iedereen blijft hier maar vol goede moed proberen jou bewegen naar een positievere toekomst en inzicht in je eigen gedrag, maar als jij zelf niks wil aannemen houdt het op. Jouw keuze.
linn19
21-11-2025 om 18:26
[..]
Jouw denkwijze is nogal paranoide. Zolang jij deze denkwijze eropna houd ben jij een gevaar voor je zoontje.
Ook jouw denkwijze dat je je kan bewijzen als goede vader bij begeleide omgang is totaal onrealistisch gezien het gedrag wat je vertoont.
Plat gezegd, je wilt je zin, je probeert de wereld om je heen zo te manipuleren dat anderen jou gaan geloven dat alles altijd aan de ander ligt en jij normaal bent. En als je je zin niet krijgt word je kwaad.
Moeder trapt niet in dat gemanipuleer van jou en beschermt zoon via het recht. En nu is al jou kwaadheid naar haar gericht.
Totaal onterecht maar voor jou heel normaal.
Jouw gedrag is op geen enkele manier een goede basis voor contact tussen jou en zoon.
Soccer-Mom
21-11-2025 om 18:28
ik denk dat we tegen een muur praten. Adviezen van deskundigen worden door Mark afgewezen. Advies van ons om een nieuwe advocaat te zoeken zodat verweer kan worden gevoerd tegen het nieuwe verzoekschrift, slaat hij in de wind. Advies van ons om eerst aan zichzelf te werken wijst hij ook af. Hij denkt alleen maar aan zichzelf en niet aan zijn kind. Ikke, ikke, ikke. Lost cause wat mij betreft.