Echtscheiding en erna
Mark83
18-11-2025 om 18:37
Ik heb mijn zoon nog nooit gezien..
Ik weet het even niet meer dus wil even mijn verhaal kwijt.
5 jaar geleden werd mijn ex zwanger. Het was niet gepland maar wel welkom. Toen zij 14 weken zwanger was hebben wij ruzie gekregen en heb ik haar in mijn boosheid geblokkeerd. Daar kreeg ik vrijwel gelijk spijt van en heb haar geprobeerd te bellen. Niets meer van haar vernomen.
Ben een rechtszaak gestart voor erkenning, gezag en omgang.
Ondertussen werd onze zoon geboren maar mocht hem tijdens het onderzoek van de RvdK nog steeds niet zien omdat moeder zich onveilig voelde.
4 jaar later de uitspraak;
Ik mocht hem erkennen, gezag werd afgewezen en er werd begeleid omgang geadviseerd.
Ondertussen had mijn ex een vetzoekschrift ingediend voor kinderalimentatie. Daar heb ik uit frustratie geen verweer voor ingediend. De KA werd veel hoger dan geëist.
Omdat ik er boos om was omdat ik mijn zoon nog niet gezien had heb ik ook niet gereageerd op het LBIO waardoor er beslag werd gelegd op mijn loon.
Vorige week zou onze 1e begeleide omgangsmoment zijn. Moeder heeft omgangshuis verteld dat zij het nog steeds niet veilig acht en dat ze mij niet vonsistent en betrouwbaar vind en dat zij een bodemprocedure zou starten om alsnog omgang af te wijzen of op te schorten.
Omgangshuis heeft daar niets mee gedaan omdat zij moeder niet kunnen dwingen om onze zoon erheen te brengen. Terwijl het wel in de beschikking staat.
Wat moet ik nu? Zelf een kort geding aanspannen of wachten op het verzoekschrift van mijn ex. Ik heb mijn kind nog nooit gezien, hij is nu 5 jaar en het zal nu nog langer gaan duren.
Wie weet hoe lang dit kan gaan duren? Ik voel me radeloos.
Temet
05-12-2025 om 17:05
Het valt mij op dat Mark citeert wat het omgangshuis zegt over wat hij wil, maar dat er niets staat over wat het omgangshuis heeft gezegd over wat hij doet (deed). Dat kan zijn omdat daarover niets is gezegd, het kan ook zijn omdat daarover wel iets is gezegd, maar dat niet in Marks voordeel spreekt.
Mark83
06-12-2025 om 22:09
Temet schreef op 05-12-2025 om 17:05:
Het valt mij op dat Mark citeert wat het omgangshuis zegt over wat hij wil, maar dat er niets staat over wat het omgangshuis heeft gezegd over wat hij doet (deed). Dat kan zijn omdat daarover niets is gezegd, het kan ook zijn omdat daarover wel iets is gezegd, maar dat niet in Marks voordeel spreekt.
Er staat in dat mijn ex met een psycholoog gaat praten in alles te verwerken. Nou wie dat gelooft spoort ook niet. En dat ze een verzoekschrift bij de rechtbank heeft ingediend om de omgang op te schorten Maar na het telefoongesprek met mij zei het omgangshuis dat ze het dossier open zouden houden en wanneer we er klaar voor zijn de omgang gestart kon worden. En nu staat er in het definitieve verslag dat het dossier gesloten is.
Misschien verwachten ze dat dit nog lang gaat duren vanwege de rechtszaak en vanwege de lange wachttijden ze het dossier sluiten of mijn ex heeft ze gek lopen maken.
Izza
07-12-2025 om 08:28
Een omgangshuis heeft zelf geen juridische middelen om iets af te dwingen. Er is geen omgang dus ze sluiten het dossier. Het is aan de rechter hoe nu verder.
Soccer-Mom
07-12-2025 om 09:44
Mark83 schreef op 06-12-2025 om 22:09:
[..]
Er staat in dat mijn ex met een psycholoog gaat praten in alles te verwerken. Nou wie dat gelooft spoort ook niet. En dat ze een verzoekschrift bij de rechtbank heeft ingediend om de omgang op te schorten Maar na het telefoongesprek met mij zei het omgangshuis dat ze het dossier open zouden houden en wanneer we er klaar voor zijn de omgang gestart kon worden. En nu staat er in het definitieve verslag dat het dossier gesloten is.
Misschien verwachten ze dat dit nog lang gaat duren vanwege de rechtszaak en vanwege de lange wachttijden ze het dossier sluiten of mijn ex heeft ze gek lopen maken.
Waarom zou ze niet met een psycholoog praten? Waarom nou weer zo'n opmerking? Die toch geen aannames. Als je wat wil, voer dan verweer in die verzoekschriftprocedure. Doe je niets, dan is het gewoon klaar.
Max88
07-12-2025 om 11:18
Als aanpassen je onvermogen is en wrok op de moeder je talent, dan zou ik het opgeven.
Temet
07-12-2025 om 17:09
" Maar na het telefoongesprek met mij zei het omgangshuis dat ze het dossier open zouden houden en wanneer we er klaar voor zijn de omgang gestart kon worden. En nu staat er in het definitieve verslag dat het dossier gesloten is."
Ik vermoed dat de medewerker die jij sprak zich vergist heeft en dacht dat het dossier wel opengehouden kon worden, maar dat iemand hogerop in de organisatie dat anders zag. Geheel los van de inhoud van het hele verhaal.
Mark83
12-12-2025 om 17:16
Soccer-Mom schreef op 07-12-2025 om 09:44:
[..]
Waarom zou ze niet met een psycholoog praten? Waarom nou weer zo'n opmerking? Die toch geen aannames. Als je wat wil, voer dan verweer in die verzoekschriftprocedure. Doe je niets, dan is het gewoon klaar.
Ik geef het op, ik heb gereageerd op het verslag van het omgangshuis en ze flink de waarheid verteld over mijn ex. Ben er klaar mee.
tsjor
12-12-2025 om 19:30
Weet je Mark, ik denk dat niemand geïnteresseerd is in jouw mening over je ex.
Alias1
12-12-2025 om 20:14
Mark83 schreef op 12-12-2025 om 17:16:
[..]
Ik geef het op, ik heb gereageerd op het verslag van het omgangshuis en ze flink de waarheid verteld over mijn ex. Ben er klaar mee.
De waarheid, dat klinkt als n heel constructieve en positieve actie.
Max88
12-12-2025 om 21:31
[..]
En daarmee laat je zien hoe star en wraakzuchtig je bent naar de moeder. Het lijkt je helemaal niet om het kind te gaan. Je bereikt je doel via de moeder, maar jij wilt alleen maar een stok om mee te slaan en bent wars van enige zelfreflectie. Zet het kind nu eens voorop.
Ginevra
12-12-2025 om 21:35
Nou, succes met je verdere leven dan.
De hele wereld heeft ongelijk, je ex is een kreng, alle forumleden praten onzin en snappen er niks van.
Jij bent de enige die weet hoe het zit. Geniet maar van dat gevoel, want je gaat een eenzame toekomst tegemoet.
Nick90
13-12-2025 om 06:07
Max88 schreef op 12-12-2025 om 21:31:
[..]
En daarmee laat je zien hoe star en wraakzuchtig je bent naar de moeder. Het lijkt je helemaal niet om het kind te gaan. Je bereikt je doel via de moeder, maar jij wilt alleen maar een stok om mee te slaan en bent wars van enige zelfreflectie. Zet het kind nu eens voorop.
Biased opinion! De ex schrijft hier niet maar iedereen gaat er maar vanuit dat zij een fantastische moeder is en to degene is die aan zichzelf moet werken om te verdienen dat hij zijn eigenkind mag leren kennen. Blijkbaar zijn hier heel wat vrouwen die door hun bias niet meer objectief kunnen zijn en de vader sowieso als de boosdoener zien en de moeder als de enige goede ouder en niet meer objectief kunnen denken en het lastig vinden om in te zien dat die moeder het kind al 5 jaar weghoudt van de vader die ze eerder heel geschikt vond om een kind mee te maken anders had ze wel beter opgelet om vooral niet zwanger te worden van deze verschrikkelijke man, het kind is 5 dus voorbehoedsmiddelen waren niet bepaald schaars ofzo. En als je als moeder zo zwaar tilt aan tijdelijk geblokt te worden dat je uit wraak je kind weghoudt van de vader maar wel je handje ophoudt ben je ook een waardeloze moeder.
linn19
13-12-2025 om 06:39
Nick90 schreef op 13-12-2025 om 06:07:
[..]
Biased opinion! De ex schrijft hier niet maar iedereen gaat er maar vanuit dat zij een fantastische moeder is en to degene is die aan zichzelf moet werken om te verdienen dat hij zijn eigenkind mag leren kennen. Blijkbaar zijn hier heel wat vrouwen die door hun bias niet meer objectief kunnen zijn en de vader sowieso als de boosdoener zien en de moeder als de enige goede ouder en niet meer objectief kunnen denken en het lastig vinden om in te zien dat die moeder het kind al 5 jaar weghoudt van de vader die ze eerder heel geschikt vond om een kind mee te maken anders had ze wel beter opgelet om vooral niet zwanger te worden van deze verschrikkelijke man, het kind is 5 dus voorbehoedsmiddelen waren niet bepaald schaars ofzo. En als je als moeder zo zwaar tilt aan tijdelijk geblokt te worden dat je uit wraak je kind weghoudt van de vader maar wel je handje ophoudt ben je ook een waardeloze moeder.
Dit is jouw blinde vlek Nick. Niet die van anderen.
Ook jij bent net als Mark niet in staat verder te kijken dan je neus lang is.
En ook bij jou gaat het niet om het kind maar om tegenstelling moeder vs vader.
linn19
13-12-2025 om 07:07
[..]
Dit is niet de eerste maar de zoveelste keer dat je op deze manier met jouw emoties omgaat. Opgeven en kwade mails sturen over de moeder van je kind.
Echt Mark die begeleide omgang had je ook op deze manier aangepakt als iets niet zou gaan zoals jij wilde en had je ook de moeder de schuld gegeven,kwade mails gestuurd en opgegeven.
Dit is hoe jij met emoties omgaat.
Dat jouw kind er dan tussen zou zitten hou je nog steeds geen rekening mee.
De manier hoe jij met emoties omgaat is onveilig voor kind en moeder. Het is geen volwassen gedrag. Punt. Dat is niet onderhandelbaar.
Ik hoop dat je met hulp van therapie ooit beter met je emoties zal kunnen omgaan zonder steeds de vinger naar ander te wijzen.