Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Ik heb mijn zoon nog nooit gezien..

Mark83 schreef op 14-12-2025 om 18:11:

Stond niet in de uitnodigingsbrief, 2 mensen hebben aangifte gedaan. Dat zullen haar vader en de man van haar beste vriendin zijn. Denk dat het om laster gaat. Ze doen maar

Waarom heb jij überhaupt dit topic geopend? Om eens lekker al je frustratie te kunnen spuien en los te gaan over je ex? Om ons te laten zien hoezeer je niet een slachtoffer bent? Of wil je echt constructief een discussie voeren en tevens hand in eigen boezem steken?

Stond niet in de uitnodigingsbrief, 2 mensen hebben aangifte gedaan. Dat zullen haar vader en de man van haar beste vriendin zijn. Denk dat het om laster gaat. Ze doen maar

Dus niet eens je ex? Verrassend dat je die er niet bij haalt. O, nee, die zal ze vast opgestookt hebben om aangifte te doen. Want Mark is zo'n lieverd die lokt dat toch niet uit. Nee, Mark doet niets fout, treedt iedereen vredelievend tegemoed, scheldt niet, bedreigt niet, liegt niet tegen zijn advocaat en is de rust zelve.

Keep on dreaming. 

Je ziet kennelijk de ernst van je situatie en je gedrag totaal niet in. Je lijkt te vinden dat al jouw daden en woorden je moeten worden vergeven omdat je zo akelig wordt behandeld. Maar als jij recht hebt op wangedrag vanwege het akelige gedrag van moeder, heeft moeder ook recht op wangedrag vanwege jouw akelige gedrag. En ben je waar je nu bent, middenin een escalerend conflict. Waar stop jij?

Mark83

Mark83

14-12-2025 om 20:35 Topicstarter

Kersje schreef op 14-12-2025 om 18:16:

[..]

Waarom heb jij überhaupt dit topic geopend? Om eens lekker al je frustratie te kunnen spuien en los te gaan over je ex? Om ons te laten zien hoezeer je niet een slachtoffer bent? Of wil je echt constructief een discussie voeren en tevens hand in eigen boezem steken?

Waarom? Denk om dezelfde reden die anderen ook hebben. Om je ervaring te delen, te ventileren, voor tips en adviezen,  voor steun. Maar ik stootte op een paar bittere babymamas en typetjes die zo aan de slag kunnen bij de rvdk met hun "zoek hulp". 

Wellicht had ik beter op een forum kunnen zitten waar voornamelijk vaders zitten. Maar ik blijf mijn ervaringen hier delen omdat ik weet dat ik niet de enige vader ben die in dit schuitje zit.

Mark83 schreef op 14-12-2025 om 20:35:

[..]

Waarom? Denk om dezelfde reden die anderen ook hebben. Om je ervaring te delen, te ventileren, voor tips en adviezen, voor steun. Maar ik stootte op een paar bittere babymamas en typetjes die zo aan de slag kunnen bij de rvdk met hun "zoek hulp".

Wellicht had ik beter op een forum kunnen zitten waar voornamelijk vaders zitten. Maar ik blijf mijn ervaringen hier delen omdat ik weet dat ik niet de enige vader ben die in dit schuitje zit.

Maar Mark vind je zelf dat je constructief bezig bent? Dat jouw gedrag het gewenste effect heeft? Dat zoek hulp is denk ik met de beste bedoelingen gegeven omdat een buitenstaander heel helder kan zien waar dit mis gaat.  

Hoe zou je trouwens je zoon benaderen of aanspreken als je hem mocht zien? Zou je een gesprek met hem voeren, spelen, kijken? En wat als hij niets van je wil weten? Word je dan ook weer boos en agressief?
Ik ben wel benieuwd hoe je dit voor je ziet. 

[..]

Waarom? Denk om dezelfde reden die anderen ook hebben. Om je ervaring te delen, te ventileren, voor tips en adviezen, voor steun. Maar ik stootte op een paar bittere babymamas en typetjes die zo aan de slag kunnen bij de rvdk met hun "zoek hulp".

Jij vind jezelf wel een voorbeeld voor andere vaders om ervaringen te delen,tips en adviezen te delen?

Ik heb eerder de vraag hier gesteld wat jij voor positieve bijdrage te leveren hebt aan het leven van je zoon maar daar hoor ik je hier niet over.

Wat levert het jou zoon nou op om contact met jou te hebben terwijl jij zo vol van haat zit tegenover zijn moeder en jij niet de juiste rechtelijke weg wil behandelen omdat jij jouw diagnose wil blijven verbergen? 

Valeria schreef op 14-12-2025 om 20:58:

Hoe zou je trouwens je zoon benaderen of aanspreken als je hem mocht zien? Zou je een gesprek met hem voeren, spelen, kijken? En wat als hij niets van je wil weten? Word je dan ook weer boos en agressief?
Ik ben wel benieuwd hoe je dit voor je ziet.

Ik zit op zelfde spoor als jij.

Mark83

Mark83

14-12-2025 om 21:16 Topicstarter

Kimdekim schreef op 14-12-2025 om 20:50:

[..]

Maar Mark vind je zelf dat je constructief bezig bent? Dat jouw gedrag het gewenste effect heeft? Dat zoek hulp is denk ik met de beste bedoelingen gegeven omdat een buitenstaander heel helder kan zien waar dit mis gaat.

Nee dat ben ik niet. En ik heb mezelf diep in de nesten gewerkt met mijn reactie op het verslag waardoor er nu aangiftes liggen. Maar dit gedrag komt wel ergens vandaan. We hebben langer dan een jaar op de wachtlijst gestaan voor begeleid omgang. Mijn ex leek geen zorgen te hebben maar op de dag van de omgang ineens wel? Dit doet ze om alles te rekken. Ze heeft zolang de kans gehad om haar zorgen te uiten. Waarom wachten tot het laatste moment? Ik wacht al 5 jaar om mijn zoon te zien en daar zullen nu wel een paar jaar bovenop komen, precies zoals ze vanaf het begin  van plan was. 

Al die tijd ben ik rustig gebleven, heb ik rustig afgewacht tot het omgangsmoment. En nu ben ik inderdaad woest ja.

Evaluna schreef op 14-12-2025 om 16:44:

[..]

Helaas, op een paar nuances na is het verhaal 1 op 1 mijn ex. Er zijn meer van dit soort mannen en ze reageren allemaal precies hetzelfde.

Mijn ex heeft zijn recht op gezag en omgang verspeeld.

Sorry, even een zijspoor, maar mag ik hieruit afleiden, Evaluna, dat jij nu het eenhoofdig gezag hebt en dat de omgang is stilgelegd? En iis de ots er nu dan ook af?

[..]

Je praat kleinerend over vrouwen. Je werkt jezelf in de nesten.

Wat nou als je de gegeven adviezen van die "bittere babymamma's en rvdk-typetjes" (spiegel spiegel aan de wand) eens opvolgt. Wat is dan het ergste dat kan gebeuren denk je? Ik denk dat het dan de weg opent naar het contact voor je zoon. Iedereen hier snapt wat je wilt, begrijpt dat. Maar elk gegeven advies schiet je af. Geef het gewoon een kans. Als je je nier/leven voor je kind wilt geven, waarom leef je dan niet voor en naar je kind toe?

Iets anders Mark. Heb je wel eens langer dan een paar uur voor een kind gezorgd? Een week of zo? Voor een neefje of een jonger broertje? Zo ja dan zou je weten dat je ex helemaal geen tijd heeft om zich druk te maken over jouw functioneren, waarschijnlijk werkt ze er nog bij ook. Dus laat staan dat ze er nog meer zorgen bij kan hebben. Zo nee, dan zou het kunnen zijn dat je het vaderschap misschien idealiseert. Zeker een vaderschap waarbij je een oprecht gelijkwaardige zorgtaak zou hebben is zwaarder dan je in dat geval kan inschatten. Ik kan me heel goed voorstellen dat je ontzettend baalt dat je je kind nooit gezien hebt. Het is nog triester dat je zelf geen verantwoordelijkheid neemt voor jouw rol. Het zou niet onmogelijk zijn dat je kind je later juist verwijt: altijd maar de moeder de schuld geven, kansen hebben en ze niet nemen. Als mensen je wijzen op je rol dan zeggen dat zij het niet goed zien. etc enz Het ademt een sfeer van slachtofferschap icm entitlement en vandaar uit de kwaadheid excuseren die je in de eerste plaats in de problemen bracht
Waarom is het stop-gesprek dan nu weer? Concreet?

Een stopgesprek krijg je niet zomaar. Jouw reacties hier laten zien dat jij vol blinde haat zit. En zelfs woest bent. Je maakt ruzie met alles en iedereen en kunt niet omgaan met boosheid. Ik denk dat iedereen zich afvraagt waartoe je in staat bent. Want wat zou jij doen als je je ex opeens ziet? 

Ook valt het mij op dat ik geen enkele genegenheid of liefde richting je zoon lees. Gaat het wel om hem als persoon? Of is hij slechts een middel om je ex te pakken voor wat jou is aangedaan? 

Temet schreef op 14-12-2025 om 21:21:

[..]

Sorry, even een zijspoor, maar mag ik hieruit afleiden, Evaluna, dat jij nu het eenhoofdig gezag hebt en dat de omgang is stilgelegd? En iis de ots er nu dan ook af?

Dat klopt. Eindelijk rust. De opdracht aan vader is om aan zichzelf te gaan werken en dit de kinderen te laten weten. De rechter wil inzet van hem zien zodat het later voor de kinderen makkelijker is om weer contact te leggen. 3 x raden, we horen helemaal niks. Prima. Dat geschreeuw zoals to doet kunnen we missen.

O wat fijn voor jullie! Dat worden vredige kerstdagen 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.