Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Ik heb mijn zoon nog nooit gezien..

Zo dan! Diep respect voor jou Pappaaaa! Dit is inderdaad de manier om zowel je eigen leven weer op de rit te krijgen als de omgang met je kind af te dwingen. Hoe onrechtvaardig het ook regelmatig moet voelen. Maar tegenwerken (of zelfs tegenvechten zoals Mark doet) brengt je alleen maar verder van je doel.
Ik gun je dat er binnenkort meer omgang komt met je kind en dat je ex wat minder moeilijk gaat doen. Al heeft ze (met jouw verslavingEN in het achterhoofd), ook best reden om je niet te vertrouwen. Ook voor haar is jullie kind het belangrijkste op de aarde. Als de situatie omgekeerd was, in hoeverre zou jij dan mee willen werken aan omgang?? 

Of wellicht nog belangrijker: hoe voorkom je dat het zover komt? 
Het lijkt een patroon: er is een kind, en soms is er ook een relatie; relatie loopt niet goed, is er al verslaving in het spel, alcohol, drugs?; man trekt zich terug, vrouw claimt het kind; vechtscheiding, met hoge kosten, zoals pappaaa laat zien. Man dieper in verslavingsproblematiek, vaak ook dakloos, soms ook werkloos als gevolg van. 
Is er een weg om deze ellende, voor iedereen, te voorkomen? Waar moet je dan beginnen? 

Betere voorlichting over de gevolgen van het krijgen van een kind? Wanneer ben je (hij/zij) volwassen genoeg om dat te dragen? Moeten we het daarover hebben? 

Betere opvang, met (tijdelijke) huisvesting, met aanpak voor verslavingen? Is zoiets als parentshouses (het Engelse woord schiet me niet te binnen) wellicht iets, alhoewel ik vermoed dat er meer moet gebeuren vanwege de verslavingsproblematiek. Kunnen ervaringsdeskundige mannen zoiets niet zelf starten? 

Betere juridische voorlichting, niet alles is haalbaar via de rechter, soms biedt het leven zelf je meer mogelijkheden. En soms moet je verlies nemen om verder te kunnen gaan. 

Mark83

Mark83

11-01-2026 om 21:43 Topicstarter

Weer even een update van mijn kant. 17-12 stonden er 2 agenten voor mijn deur. Omdat ik er niet op voorbereid was heb ik de deur niet open gedaan. 2 dagen later lag er een brief of de mat dat ik contact moest opnemen met de politie omdat ze mij persoonlijk wilden spreken en als ik niet zou komen zou dat gevolgen kunnen hebben. Heb meneer de agent gebeld en 2 dagen later had ik een afspraak. Het ging dus inderdaad om een stopgesprek en dat ik direct moest stoppen met smaad en laster en dat er zoveel bewijs was dat als ik doorging ik gedagvaard zou worden. Na een gesprek van 3.5 uur was ik er wel klaar mee en zei dat ze niks meer van me zullen horen. Heb geen kerstcadeau naar mijn zoon gestuurd omdat ik me even stil wilde houden en 6 januari lag er een brief op de mat van het OM dat ze me alsnog zullen vervolgen voor smaad en laster. Wist niet eens dat het mogelijk was na een stopgesprek waarna ik verder niks meer heb gezegd en er ook geen aangiftes meer zijn geweest. Dus snap niet waar dit op gebaseerd is.

Mijn familie heeft mijn zoon ook niet meer gezien. Mijn ex is bang dat zoon last zal hebben van alle spanningen rondom de aangiftes tegen hun zoon/broer. Wat is ze toch een aanstellerd. Maar ze heeft wel haar zin dat ik nu gedagvaard ben. Ook al komen de aangiftes niet van haarzelf. De politie had wel aangegeven dat ze de dingen die ik over haar heb gezegd hebben meegenomen in hun dossier. Natuurlijk.
Uitgekookt wijf is het.

Positieve nieuws is dat ik sinds kort aan het daten ben met een leuke vrouw die begrip heeft voor de situatie.

Laat die nieuwe dame vooral dit draadje lezen... zucht

"Maar ze heeft wel haar zin dat ik nu gedagvaard ben. Ook al komen de aangiftes niet van haarzelf."

Sorry, ik kan het niet laten, maar zoals het er nu staat kan het niet kloppen. Smaad, laster etc zijn zogenaamde klachtdelicten, er kan alleen vervolgd worden als degene die stelt het slachtoffer te zijn daadwerkelijk aangifte doet. Een goede uitleg lees je hier: https://www.ambtadvocaten.nl/kennisbank/wat-is-smaad-en-laster/

Dus of ze heeft wel degelijk aangifte gedaan, of je hebt die brief niet goed begrepen, of bij het OM is iemand ernstig in de war. 

Temet schreef op 12-01-2026 om 07:50:

"Maar ze heeft wel haar zin dat ik nu gedagvaard ben. Ook al komen de aangiftes niet van haarzelf."

Sorry, ik kan het niet laten, maar zoals het er nu staat kan het niet kloppen. Smaad, laster etc zijn zogenaamde klachtdelicten, er kan alleen vervolgd worden als degene die stelt het slachtoffer te zijn daadwerkelijk aangifte doet. Een goede uitleg lees je hier: https://www.ambtadvocaten.nl/kennisbank/wat-is-smaad-en-laster/

Dus of ze heeft wel degelijk aangifte gedaan, of je hebt die brief niet goed begrepen, of bij het OM is iemand ernstig in de war.

Of TO heeft ook de goede naam van de vader van ex en van man van vriendin van ex aangerand. Zij hebben deze aangiftes gedaan schreef TO. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.