Echtscheiding en erna
Mark83
18-11-2025 om 18:37
Ik heb mijn zoon nog nooit gezien..
Ik weet het even niet meer dus wil even mijn verhaal kwijt.
5 jaar geleden werd mijn ex zwanger. Het was niet gepland maar wel welkom. Toen zij 14 weken zwanger was hebben wij ruzie gekregen en heb ik haar in mijn boosheid geblokkeerd. Daar kreeg ik vrijwel gelijk spijt van en heb haar geprobeerd te bellen. Niets meer van haar vernomen.
Ben een rechtszaak gestart voor erkenning, gezag en omgang.
Ondertussen werd onze zoon geboren maar mocht hem tijdens het onderzoek van de RvdK nog steeds niet zien omdat moeder zich onveilig voelde.
4 jaar later de uitspraak;
Ik mocht hem erkennen, gezag werd afgewezen en er werd begeleid omgang geadviseerd.
Ondertussen had mijn ex een vetzoekschrift ingediend voor kinderalimentatie. Daar heb ik uit frustratie geen verweer voor ingediend. De KA werd veel hoger dan geëist.
Omdat ik er boos om was omdat ik mijn zoon nog niet gezien had heb ik ook niet gereageerd op het LBIO waardoor er beslag werd gelegd op mijn loon.
Vorige week zou onze 1e begeleide omgangsmoment zijn. Moeder heeft omgangshuis verteld dat zij het nog steeds niet veilig acht en dat ze mij niet vonsistent en betrouwbaar vind en dat zij een bodemprocedure zou starten om alsnog omgang af te wijzen of op te schorten.
Omgangshuis heeft daar niets mee gedaan omdat zij moeder niet kunnen dwingen om onze zoon erheen te brengen. Terwijl het wel in de beschikking staat.
Wat moet ik nu? Zelf een kort geding aanspannen of wachten op het verzoekschrift van mijn ex. Ik heb mijn kind nog nooit gezien, hij is nu 5 jaar en het zal nu nog langer gaan duren.
Wie weet hoe lang dit kan gaan duren? Ik voel me radeloos.
Temet
13-12-2025 om 23:41
Valeria schreef op 13-12-2025 om 20:00:
[..]
Er zijn wel eens vaders die hun kinderen wat aandoen om de moeder dwars te zitten... Ik kan me voorstellen dat iemand geen risico wil nemen met iemand die niet eens verbergt dat hij vol haat zit.
Zo ver hoeft het niet eens te gaan. Een ouder die bij elke tegenslag in woede uitbarst en die bovendien de ouder bij wie het kind woont voortdurend luidkeels loopt af te kammen, die zorgt hoogstwaarschijnlijk voor een sfeer die nadelig is voor een kind, zeker een jong kind. Het is dus niet eens 'wat heeft dat joch aan omgang?', nee, die omgang doet dat kind waarschijnlijk meer kwaad dan goed.
TO heeft weer bijzonder effectief zijn eigen glazen ingegooid.
Alias1
14-12-2025 om 05:27
Och welke partijen dan
Je hebt zelf het hele topic toch gelezen? To heeft het over een advocaat die hem niet meer kan verdedigen omdat hij heeft gelogen, een rechter die hem op de vingers tikt omdat hij los ging in de rechtszaal, en uiteraard is er ook niet zomaar begeleid bezoek.
Plus:: De mensen in t omgangshuis EN wij als lezers hier.
Mbt dat laatste: t Gaat soms ook om kleine toevoegingen in zijn berichten. In de laatste, is t de laatste zin ( ze kunnen allemaal de kolere krijgen, oid). Als je wilt laten zien dat je jezelf onder controle hebt, dan skip je die laatste zin weer.
Al deze partijen zien zijn explosies
En begrijp me goed, ik snap dat hij ervan baalt dat hij zijn kind nog steeds niet gezien heeft. Maar dat komt dus mede (of vooral, dat kan ik niet beoordelen) door zijn heftige reacties.
tsjor
14-12-2025 om 08:44
'Maar dat komt dus mede (of vooral, dat kan ik niet beoordelen) door zijn heftige reacties.'
Omgekeerd is ook mogelijk, het is een beetje kip-ei-verhaal. Maar de vraag naar de oorsprong is niet het belangrijkste, het belangrijkste is de vraag naar het vervolg, hoe ga je ermee om. De frustratie kan terecht zijn, maar de reactie maakt het voor derden lastig om begrip op te brengen. En dat begrip heb je nodig, want je hebt de hulp van derden (zoals advocaat, rechter, omgangshuis) nodig om de zaak vlot te trekken.
Kersje
14-12-2025 om 09:49
Nick90 schreef op 13-12-2025 om 18:22:
[..]
Och welke partijen dan
Lees het hele topic zelf even (begrijpend) terug
Mark83
14-12-2025 om 11:58
Ik moet dinsdag op het politie bureau komen voor een stopgesprek. Wat ik uiteraard niet ga doen omdat ik zwijgrecht heb. Het OM zal me wel gaan vervolgen wegens herhaaldelijke laster.
Ik hoop wanneer mijn zoon oud genoeg is hij zelf naar me toe komt om mijn kant van het verhaal aan te horen.
Ex loopt bij een psych maar vertrekt morgen wel met mijn zoon naar Lapland. Zo erg zit ze er "doorheen". En iedereen die erin trapt. Ze heeft bij mijn familie aangegeven dat zij voorlopig niet kunnen komen zolang de aangiftes nog bezig zijn. Ze wil geen spanningen in huis of rond zoon.. wat een heks
linn19
14-12-2025 om 12:44
En jij houd nog steeds vol dat je veranderd bent en dat je een kans verdient? Het gaat jou niet eens om het welzijn van je kind.
Man man wat een puinhoop maak je ervan. Gelukkig heeft de politie jou nu op het netvlies.
Valeria
14-12-2025 om 12:49
Mark83 schreef op 14-12-2025 om 11:58:
Ik moet dinsdag op het politie bureau komen voor een stopgesprek. Wat ik uiteraard niet ga doen omdat ik zwijgrecht heb.
Nou, leg uit. Hoe helpt dit jou verder?
Bolmieke
14-12-2025 om 12:50
Ik krijg het gevoel dat Mark een troll is, dit kan toch niet echt zijn?
Poezekat
14-12-2025 om 12:52
Bolmieke schreef op 14-12-2025 om 12:50:
Ik vrees van wel, je hebt helaas mensen die niet doen aan zelfreflectie maar de schuld voor alles wat niet goed loopt, bij een ander neerleggen. Dit soort mensen ken ik ook in mijn omgeving.
mana_sutiyuq
14-12-2025 om 12:53
om een stopgesprek te krijgen moet je het heel bont maken. En als slachtoffer moet je dat ook aan kunnen tonen.
Weigeren brengt je helemaal niets.
Ergo, je speelt je ex precies toe wat je hier beweerd niet te willen.
Ga gerust door met wat je doet, je eigen glazen ingooien gaat niet meer want die heb je al niet meer.
En ik denk dat de afstand juist een heel goede beslissing is van je ex als ze er doorheen zit. Geen kans dat jij op eens op de stoep staat met al je dreigingen. En wel mooie herinneringen maken met haar kind in alle rust.
Mark83
14-12-2025 om 13:20
Je bent zelf een trol. Ik kwam hier omdat ik mijn verhaal kwijt wilde en word door iedereen aangevallen. En bij mijn ex zien ze de zon uit haar reet schijnen. Behalve Nick dan.
Mijn gedrag komt voort uit dat ik recht heb op omgang. Op de dag dat de omgang zou plaats vinden heeft mijn ex ineens besloten dat ze het niet veilig acht.
De raad voor de kinderbescherming en de rechter vonden dat begeleid omgang een stap in de juiste richting zou zijn. Ik ben verkeerd geweest door geen kinderalimentatie te betalen. Maar daar word nu beslag voor gelegd. Maar wat zijn de consequenties voor mijn ex die zich niet aan de beschikking houdt en de omgang frustreert? Niks. Ze mag gewoon een nieuwe rechtszaak beginnen en ik moet daar maar ok mee zijn.
En dan uit ik mijn frustraties naar de raad en omgangshuis en dan krijg ik ern aangifte aan mijn broek.
Mijn ex komt overal mee weg. Ik ben en blijf nou eenmaal zijn vader. En net zoals ik plichten heb, heb ik ook zeker mijn rechten. En 1 daarvan is het recht om mijn zoon te mogen zien. Wat nu niet alleen tegengehouden word door mijn ex en een nieuwe rechtszaak maar nu ook om het feit dat er aangiftes liggen tegen mij, van diezelfde ex en haar familie. Wat waardchijnlijk ook een rechtszaak gaat worden.
Mark83
14-12-2025 om 13:21
Valeria schreef op 14-12-2025 om 12:49:
[..]
Nou, leg uit. Hoe helpt dit jou verder?
Ik heb het recht om te zwijgen. Ze zoeken het maar uit met hun aangifte
Valeria
14-12-2025 om 13:26
Mark83 schreef op 14-12-2025 om 13:21:
[..]
Ik heb het recht om te zwijgen. Ze zoeken het maar uit met hun aangifte
Waarom zou je zwijgen?
Ginevra
14-12-2025 om 13:38
Ik krijg dat gevoel ook. Enerzijds weet/snap ik dat er mensen zijn die echt zo dom zijn dat ze op geen enkele manier eigen verantwoordelijkheid of eigen aandeel zien.
Aan de andere kant vind ik het er nu qua formulering wel wat erg dik bovenop liggen.
linn19
14-12-2025 om 13:39
Mark83 schreef op 14-12-2025 om 13:20:
[..]
Je bent zelf een trol. Ik kwam hier omdat ik mijn verhaal kwijt wilde en word door iedereen aangevallen. En bij mijn ex zien ze de zon uit haar reet schijnen. Behalve Nick dan.
Mijn gedrag komt voort uit dat ik recht heb op omgang. Op de dag dat de omgang zou plaats vinden heeft mijn ex ineens besloten dat ze het niet veilig acht.
De raad voor de kinderbescherming en de rechter vonden dat begeleid omgang een stap in de juiste richting zou zijn. Ik ben verkeerd geweest door geen kinderalimentatie te betalen. Maar daar word nu beslag voor gelegd. Maar wat zijn de consequenties voor mijn ex die zich niet aan de beschikking houdt en de omgang frustreert? Niks. Ze mag gewoon een nieuwe rechtszaak beginnen en ik moet daar maar ok mee zijn.
En dan uit ik mijn frustraties naar de raad en omgangshuis en dan krijg ik ern aangifte aan mijn broek.
Mijn ex komt overal mee weg. Ik ben en blijf nou eenmaal zijn vader. En net zoals ik plichten heb, heb ik ook zeker mijn rechten. En 1 daarvan is het recht om mijn zoon te mogen zien. Wat nu niet alleen tegengehouden word door mijn ex en een nieuwe rechtszaak maar nu ook om het feit dat er aangiftes liggen tegen mij, van diezelfde ex en haar familie. Wat waardchijnlijk ook een rechtszaak gaat worden.
Recht haal je in de rechtbank Mark. Daar moet je zijn. Zo hebben we dat in Nederland geregeld en dat geld net zo goed voor jou.
Jouw ex mag ook gewoon naar de rechtbank. En ben je het ergens niet mee eens voer je verweer in de rechtbank.
Je hebt net als iedereen gewoon ook rechten maar jij kiest er zelf voor om daar geen gebruik van te maken omdat jij jou diagnose verborgen wil houden en niet wil meewerken.
Dat is niet de schuld van je ex.
Jouw plicht is dat je zelf je eigen emoties onder controle krijg want zolang jij jouw agressie goed blijft praten is het maar goed dat politie in beeld is maar wel dieptriest dat jij niet inziet dat er zelfs politie voor nodig is om jouw kind en moeder te beschermen omdat jij dat zelf niet wil/kan met je explosieve emoties en het goedpraten daarvan.