Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Ik heb mijn zoon nog nooit gezien..

Nick90 schreef op 13-12-2025 om 06:07:

[..]

Biased opinion! De ex schrijft hier niet maar iedereen gaat er maar vanuit dat zij een fantastische moeder is en to degene is die aan zichzelf moet werken om te verdienen dat hij zijn eigenkind mag leren kennen. Blijkbaar zijn hier heel wat vrouwen die door hun bias niet meer objectief kunnen zijn en de vader sowieso als de boosdoener zien en de moeder als de enige goede ouder en niet meer objectief kunnen denken en het lastig vinden om in te zien dat die moeder het kind al 5 jaar weghoudt van de vader die ze eerder heel geschikt vond om een kind mee te maken anders had ze wel beter opgelet om vooral niet zwanger te worden van deze verschrikkelijke man, het kind is 5 dus voorbehoedsmiddelen waren niet bepaald schaars ofzo. En als je als moeder zo zwaar tilt aan tijdelijk geblokt te worden dat je uit wraak je kind weghoudt van de vader maar wel je handje ophoudt ben je ook een waardeloze moeder.

Neemt niet weg dat bij de begeleide omgang het niet gaat om de omgang tussen vader en moeder, maar tussen vader en kind. Dus hoe vervelend het ook is, dat moeder die omgang nu weer frustreert, ondanks de uitspraak van de rechter, daar kun je best boos om worden, maar uiteindelijk is dat niet interessant. Als Mark rustig was gebleven dan was de focus komen te liggen op het gedrag van moeder. Nu wordt hij boos en fulmineert over de moeder, nu komt de focus op zijn gedrag te liggen. Daaruit worden dan conclusies getrokken en die conclusies gaan niet over de relatie tussen hem en de moeder (die is toch al voorbij, klaar) maar tussen hem en kind (zo'n boze vader die zo boos is op de moeder, wat betekent dat voor het kind?). 

[..]

Biased opinion! De ex schrijft hier niet maar iedereen gaat er maar vanuit dat zij een fantastische moeder is en to degene is die aan zichzelf moet werken om te verdienen dat hij zijn eigenkind mag leren kennen. Blijkbaar zijn hier heel wat vrouwen die door hun bias niet meer objectief kunnen zijn en de vader sowieso als de boosdoener zien en de moeder als de enige goede ouder en niet meer objectief kunnen denken en het lastig vinden om in te zien dat die moeder het kind al 5 jaar weghoudt van de vader die ze eerder heel geschikt vond om een kind mee te maken anders had ze wel beter opgelet om vooral niet zwanger te worden van deze verschrikkelijke man, het kind is 5 dus voorbehoedsmiddelen waren niet bepaald schaars ofzo. En als je als moeder zo zwaar tilt aan tijdelijk geblokt te worden dat je uit wraak je kind weghoudt van de vader maar wel je handje ophoudt ben je ook een waardeloze moeder.

Goed lezen, je hoort me niet over moeder, dat zegt alleen jouw negatieve mening over vrouwen je maar. Als er één hier bevooroordeeld is ben jij het. 

[..]

Klopt, ik lees hier inderdaad niets van de moeder. Geen idee of zij fantastisch is. 

Wat ik wel weet is dat de vader zeer consistent explosief gedrag laat zien. En ik kan me voorstellen dat mensen (moeder, medewerkers omgangshuis, rechter - al deze mensen hebben ervaring opgedaan met zijn explosieve gedrag - het is niet dat het slechts zelden voorkomt) er geen vertrouwen in hebben dat hij, met kind samen, zich wel rustig en beheerst zal gedragen. 

Vertrouwen komt te voet en gaat te paard. Voor er weer vertrouwen is, dat zal dus nog heel wat voeten in de aarde hebben. Met zijn laatste explosie is er weer een stevige galop ingezet...

Wat verdrietig Mark dat dit het enige is dat je voor je kind en jezelf kunt doen. Je hebt al jaren ervaren dat het je in de weg staat om een relatie met je kind op te bouwen en de relatie met je vader is ook uit elkaar aan het vallen door hoe destructief je met je frustratie omgaat. Echt heel triest om te zien dat je er weer vol invliegt.

Max88 schreef op 13-12-2025 om 08:58:

[..]

Goed lezen, je hoort me niet over moeder, dat zegt alleen jouw negatieve mening over vrouwen je maar. Als er één hier bevooroordeeld is ben jij het.

Oh jij kent de vader en de situatie persoonlijk irl?? 

Alias1 schreef op 13-12-2025 om 09:18:

[..]

Klopt, ik lees hier inderdaad niets van de moeder. Geen idee of zij fantastisch is.

Wat ik wel weet is dat de vader zeer consistent explosief gedrag laat zien. En ik kan me voorstellen dat mensen (moeder, medewerkers omgangshuis, rechter - al deze mensen hebben ervaring opgedaan met zijn explosieve gedrag - het is niet dat het slechts zelden voorkomt) er geen vertrouwen in hebben dat hij, met kind samen, zich wel rustig en beheerst zal gedragen.

Vertrouwen komt te voet en gaat te paard. Voor er weer vertrouwen is, dat zal dus nog heel wat voeten in de aarde hebben. Met zijn laatste explosie is er weer een stevige galop ingezet...

Ook jij kent de situatie en de vader en kind persoonlijk blijkbaar?? En nee, alleen de moeder heeft twijfels, er ligt een beschikking voor omgang via het omgangshuis en dat advies heeft de rechtbank overgenomen van de rvk en moeder zet haar poot weer dwars. Geen idee of vader consistent explosief gedrag laat zien, ik ken heel die mensen niet, ik lees wat de vader schrijft en ik voel dat hij zich machteloos voelt, hij is nu een spermadonor en een cashcow. 

Nick90 schreef op 13-12-2025 om 15:47:

[..]

Oh jij kent de vader en de situatie persoonlijk irl??

Jij zet de moeder weg als waardeloos, en zo kan ik nog wel wat opmerkingen van je noemen waar je vrouwen algemeen/dichtbij, te kijk zet of beschuldigt. Jij bent volgens je eigen beschrijving ook de makkelijkste niet, misschien dat je hem daarom begrijpt. Alleen helpt hem dat niet naar zijn kind ontmoeten toe, als je de boel ophitst. 

Mark zet niet door, doet niet aan zelfreflectie, geeft snel op, is explosief en boos(zijn eigen beschrijving, niet mijn observatie). Hoe wil je dan bij je doel komen? Tenzij dat zijn doel niet is natuurlijk.  Tja dan moet je lekker moeder bashen, maar zal de situatie terecht niet veranderen. Er zijn hier voldoende tips voorbij gekomen om hem dichterbij zijn kind te laten komen, ga nou niet doen of hij aan de schandpaal hangt, dat kan hij heel goed zelf.

Nick90 schreef op 13-12-2025 om 15:53:

[..]

Ook jij kent de situatie en de vader en kind persoonlijk blijkbaar?? En nee, alleen de moeder heeft twijfels, er ligt een beschikking voor omgang via het omgangshuis en dat advies heeft de rechtbank overgenomen van de rvk en moeder zet haar poot weer dwars. Geen idee of vader consistent explosief gedrag laat zien, ik ken heel die mensen niet, ik lees wat de vader schrijft en ik voel dat hij zich machteloos voelt, hij is nu een spermadonor en een cashcow.

Je leest nogal selectief Nick of denk jij werkelijk dat de moeder deze hele omgangsregeling kan frustreren?! Meerdere partijen zien het negatieve gedrag van TO en zijn al meerdere malen tot de conclusie gekomen dat zijn gedrag niets positiefs gaat toevoegen voor zijn zoon, maar ook dát lijk jij maar niet te WILLEN lezen. 

Feit: met dit gedrag krijg je wat je altijd kreeg, geen omgang met zoon, maar ook ik begin mij steeds meer af te vragen of dat wel het doel is voor TO.

oh enne, net zo min als wij TO en zijn ex kennen, ken jij hen ook niet natuurlijk. Dus dat belerende vingertje mag je gerust weglaten of naar jezelf laten wijzen. 

Mark83

Mark83

13-12-2025 om 17:15 Topicstarter

Kersje schreef op 13-12-2025 om 17:07:

[..]

Je leest nogal selectief Nick of denk jij werkelijk dat de moeder deze hele omgangsregeling kan frustreren?! Meerdere partijen zien het negatieve gedrag van TO en zijn al meerdere malen tot de conclusie gekomen dat zijn gedrag niets positiefs gaat toevoegen voor zijn zoon, maar ook dát lijk jij maar niet te WILLEN lezen.

Feit: met dit gedrag krijg je wat je altijd kreeg, geen omgang met zoon, maar ook ik begin mij steeds meer af te vragen of dat wel het doel is voor TO.

oh enne, net zo min als wij TO en zijn ex kennen, ken jij hen ook niet natuurlijk. Dus dat belerende vingertje mag je gerust weglaten of naar jezelf laten wijzen.

Ik wil heel graag omgang met mijn zoon! En die kans kreeg ik tot moeder ineens bang was voor mij en de veiligheid van mijn zoon dat de omgang afgewezen werd op de dag dat de omgang zou plaats vinden.

Maargoed het gaat nu nog heel lang duren want mijn ex en haar familie hebben aangifte van smaad en laster gedaan nav mijn reactie op het verslag van het omgangshuis. Kan er ook nog wel bij. 

Ze kunnen allemaal de kolere krijgen

Mark83 schreef op 13-12-2025 om 17:15:

[..]

Ik wil heel graag omgang met mijn zoon! En die kans kreeg ik tot moeder ineens bang was voor mij en de veiligheid van mijn zoon dat de omgang afgewezen werd op de dag dat de omgang zou plaats vinden.

Maargoed het gaat nu nog heel lang duren want mijn ex en haar familie hebben aangifte van smaad en laster gedaan nav mijn reactie op het verslag van het omgangshuis. Kan er ook nog wel bij.

Dan had je zo'n  kwaaie mail ook helemaal niet moeten sturen! Zo domme actie weer.

Ga nou eens met jezelf aan de slag om je emoties onder controle te krijgen!

Besef jij dat dit soort gedrag van jou voor een onveilig gevoel zorgt bij anderen? Als iets niet gaat zoals jij wil kun je niet de frustratie/kwaadheid op anderen afreageren, dat is intimiderend en agressief.

Kersje schreef op 13-12-2025 om 17:07:

[..]

Och welke partijen dan 

Mark83 schreef op 13-12-2025 om 17:15:

[..]

Je snijdt jezelf in de vingers omdat je je woede en wrok niet onder controle hebt. Dat wil je niet bij een kind, dat snap ik heel goed. Zie je nou hoe snel je opgeeft en hoe grof je daarin bent? Daar zit de oorzaak. 

Nick90 schreef op 13-12-2025 om 18:22:

[..]

Och welke partijen dan

Je maakt jezelf meer en meer belachelijker in dit topic Nick. 

Nick90 schreef op 13-12-2025 om 18:22:

[..]

Och welke partijen dan

Je hebt zelf het hele topic toch gelezen? To heeft het over een advocaat die hem niet meer kan verdedigen omdat hij heeft gelogen, een rechter die hem op de vingers tikt omdat hij los ging in de rechtszaal, en uiteraard is er ook niet zomaar begeleid bezoek.  

Kijk ik vind ook dat een kind recht heeft om zijn vader te kennen.  Maar moeder heeft de weg bewandeld die ze mag bewandelen.  Ze heeft het via de just weg gedaan namelijk de rechter.  Mark is zo'n slimmerik die iedere keer zijn eigen glazen in gooit ( en misschien speelt hij haar in de kaart maar dat doet hij dan toch echt zelf) . 

linn19 schreef op 13-12-2025 om 17:18:

[..]

Besef jij dat dit soort gedrag van jou voor een onveilig gevoel zorgt bij anderen? Als iets niet gaat zoals jij wil kun je niet de frustratie/kwaadheid op anderen afreageren, dat is intimiderend en agressief.

Er zijn wel eens vaders die hun kinderen wat aandoen om de moeder dwars te zitten... Ik kan me voorstellen dat iemand geen risico wil nemen met iemand die niet eens verbergt dat hij vol haat zit. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.