Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Ik kan niet meer


MevrouwKrul schreef op 22-06-2022 om 12:53:.

Wel reageer ik nu ook op flats in de loting. Niet voor mezelf. Stel dat ik wel op een eerste plek eindig, en ex niet, dan ga ik net zolang smeken bij de woningbouwvereniging tot we mogen ruilen van huis. Dan zou de flat dus op zijn naam worden gezet..

ik geef je daar weinig kans op. Jij staat er toch als woningzoekende ingeschreven? Als jij de flat zou accepteren is hij voor jou en niet voor je ex. Als je bij de woningbouwvereniging aangeeft dat jij er niet wil wonen maar hem aan je ex wil doorspelen, dan zeggen ze waarschijnlijk dat je ex niet is ingeloot maar jij en gaat hij naar de volgende op de lijst. Je ex heeft namelijk geen ruilobject, want het huis waar jullie nu in wonen is van jou en vanaf 1 september niet van hem. 

Rhonda schreef op 23-06-2022 om 07:03:

[..]

ik geef je daar weinig kans op. Jij staat er toch als woningzoekende ingeschreven? Als jij de flat zou accepteren is hij voor jou en niet voor je ex. Als je bij de woningbouwvereniging aangeeft dat jij er niet wil wonen maar hem aan je ex wil doorspelen, dan zeggen ze waarschijnlijk dat je ex niet is ingeloot maar jij en gaat hij naar de volgende op de lijst. Je ex heeft namelijk geen ruilobject, want het huis waar jullie nu in wonen is van jou en vanaf 1 september niet van hem.

Nee heeft ze en ja kan ze krijgen, het is natuurlijk afhankelijk van de soepelheid van de vereniging. Toen ik mijn huis toegewezen kreeg en aangaf dat ik er blij mee was maar nog blijer had geweest als het een ander op de lijst was geweest heeft de woningbouw met de andere huurder overlegd of die wilde ruilen. 

Als MeneerKrul in de opvang komt gaat hij urgentie krijgen en is de woningbouw ook een huis aan hem kwijt, proberen kun je het altijd. 

MevrouwKrul

MevrouwKrul

23-06-2022 om 20:38 Topicstarter

Rhonda schreef op 23-06-2022 om 07:03:

[..]

ik geef je daar weinig kans op. Jij staat er toch als woningzoekende ingeschreven? Als jij de flat zou accepteren is hij voor jou en niet voor je ex. Als je bij de woningbouwvereniging aangeeft dat jij er niet wil wonen maar hem aan je ex wil doorspelen, dan zeggen ze waarschijnlijk dat je ex niet is ingeloot maar jij en gaat hij naar de volgende op de lijst. Je ex heeft namelijk geen ruilobject, want het huis waar jullie nu in wonen is van jou en vanaf 1 september niet van hem.

Zolang mijn ex hier nog mag zijn, kan hij ingeschreven blijven staan op ons adres. Ik schrijf me dan in op het nieuwe adres, en na een week (of zo) ruilen we. Zo zie ik het voor me. 

MevrouwKrul schreef op 23-06-2022 om 20:38:

[..]

Zolang mijn ex hier nog mag zijn, kan hij ingeschreven blijven staan op ons adres. Ik schrijf me dan in op het nieuwe adres, en na een week (of zo) ruilen we. Zo zie ik het voor me.

Dat lijkt me de manier om alsnog je huis kwijt te raken. Het recht op een sociale huurwoning vervalt als je verhuist, ook als je dat pro forma doet.

MevrouwKrul schreef op 23-06-2022 om 20:38:

[..]

Zolang mijn ex hier nog mag zijn, kan hij ingeschreven blijven staan op ons adres. Ik schrijf me dan in op het nieuwe adres, en na een week (of zo) ruilen we. 

Ik snap dat je in je wanhoop dit soort dingen bedenkt, maar ik geef je geen kans. Voor ruilen moet je ook toestemming hebben van de wbv. Ik heb een beetje zitten googelen en vind zo bij drie wbv-en dat je minstens een jaar in een huurwoning moet zitten voor je een aanvraag tot ruil mag doen.  

Zomaar twee regels bij een willekeurige wbv: 


  • U bewoont de ruilwoning minimaal één jaar. Woningruil binnen 1 jaar na huuringangsdatum in niet toegestaan. Voldoen jullie niet aan.
  • [...]
  • Alle regels met betrekking tot passend toewijzen zijn ook van toepassing op de procedure van woningruil. Voldoet hij niet aan.
MevrouwKrul

MevrouwKrul

23-06-2022 om 22:52 Topicstarter

Rhonda schreef op 23-06-2022 om 21:32:

[..]

Ik snap dat je in je wanhoop dit soort dingen bedenkt, maar ik geef je geen kans. Voor ruilen moet je ook toestemming hebben van de wbv. Ik heb een beetje zitten googelen en vind zo bij drie wbv-en dat je minstens een jaar in een huurwoning moet zitten voor je een aanvraag tot ruil mag doen.

Zomaar twee regels bij een willekeurige wbv:


  • U bewoont de ruilwoning minimaal één jaar. Woningruil binnen 1 jaar na huuringangsdatum in niet toegestaan. Voldoen jullie niet aan.
  • [...]
  • Alle regels met betrekking tot passend toewijzen zijn ook van toepassing op de procedure van woningruil. Voldoet hij niet aan.

Inmiddels weet hier iedere woningbouwvereniging van onze situatie. De woonconsulent van onze wbv vond het zeker de moeite om te proberen. Het enige waar we niet aan zouden voldoen met deze constructie, is dat ik eerst een jaar in die woning zou moeten zitten.

Maar het is gewoon hetzelfde als met alle andere telefoontjes die ik heb gepleegd: als het lukt, dan lukt het. En anders verlies ik niks. Want als het überhaupt al zou lukken om een woning te krijgen (kleine kans met zo'n 2.000 reacties per woning), dan zou ik die natuurlijk niet accepteren voordat ik zeker zou weten dat ik hem ook weer mag ruilen. En zolang ik niet accepteer, behoud ik gewoon mijn punten. 

MevrouwKrul schreef op 23-06-2022 om 22:52:

[..]

Inmiddels weet hier iedere woningbouwvereniging van onze situatie. De woonconsulent van onze wbv vond het zeker de moeite om te proberen. Het enige waar we niet aan zouden voldoen met deze constructie, is dat ik eerst een jaar in die woning zou moeten zitten.

Maar het is gewoon hetzelfde als met alle andere telefoontjes die ik heb gepleegd: als het lukt, dan lukt het. En anders verlies ik niks. Want als het überhaupt al zou lukken om een woning te krijgen (kleine kans met zo'n 2.000 reacties per woning), dan zou ik die natuurlijk niet accepteren voordat ik zeker zou weten dat ik hem ook weer mag ruilen. En zolang ik niet accepteer, behoud ik gewoon mijn punten.

Maar misschien geldt die regel van een jaar niet bij jullie. Sterkte maar weer. Iedere nacht brengt je een dag dichter bij september. 

MevrouwKrul

MevrouwKrul

23-06-2022 om 23:32 Topicstarter

Rhonda schreef op 23-06-2022 om 23:08:

[..]

Maar misschien geldt die regel van een jaar niet bij jullie. Sterkte maar weer. Iedere nacht brengt je een dag dichter bij september.

Ja, maar ook dichter bij de dag dat ik de vader van mijn kinderen op straat moet zetten. En ik vind heel veel van hem als ex, maar hij is ook gewoon een mens, een vader. Dus ik zie 1 september met gemengde gevoelens dichterbij komen. 

MevrouwKrul, hoe gaat het me je?
Hou je het nog vol? 
Probeer je vooral op jezelf en je kinderen te focussen en niet op je ex. Die is nl. alleen maar met zichzelf (en oke, ook af en toe met de kinderen) bezig en die probeert het jou ook niet zo makkelijk te maken. Dus dat hoef je bij hem ook niet te doen.
Je hoeft zijn problemen niet (meer) op te lossen.
Sterkte ermee.

MevrouwKrul

MevrouwKrul

04-07-2022 om 09:35 Topicstarter

ArianneH schreef op 02-07-2022 om 22:53:

MevrouwKrul, hoe gaat het me je?
Hou je het nog vol?
Probeer je vooral op jezelf en je kinderen te focussen en niet op je ex. Die is nl. alleen maar met zichzelf (en oke, ook af en toe met de kinderen) bezig en die probeert het jou ook niet zo makkelijk te maken. Dus dat hoef je bij hem ook niet te doen.
Je hoeft zijn problemen niet (meer) op te lossen.
Sterkte ermee.

Nu is het even rustig. Mijn ex is met de oudste twee weken in Marokko, afgelopen vrijdag vertrokken. Dus ik heb even het huis voor mij en de jongste. 

Verder heb ik vorige week nog wel gesproken met de persoon binnen de gemeente die met woningcorporaties kijkt naar welke mensen in aanmerking komen voor een crisiswoning. Hij kan niks beloven, maar gaat wel met mijn ex samen kijken wat hij kan doen. Mijn ex heeft die hulp geaccepteerd, dus verder ligt het bij hem wat hij ermee doet. En meer kan ik ook niet doen. 

MRI

MRI

04-07-2022 om 11:16

MevrouwKrul schreef op 04-07-2022 om 09:35:

[..]

Nu is het even rustig. Mijn ex is met de oudste twee weken in Marokko, afgelopen vrijdag vertrokken. Dus ik heb even het huis voor mij en de jongste.

Verder heb ik vorige week nog wel gesproken met de persoon binnen de gemeente die met woningcorporaties kijkt naar welke mensen in aanmerking komen voor een crisiswoning. Hij kan niks beloven, maar gaat wel met mijn ex samen kijken wat hij kan doen. Mijn ex heeft die hulp geaccepteerd, dus verder ligt het bij hem wat hij ermee doet. En meer kan ik ook niet doen.

Nou ik vind het wel een stapje vooruit dat je ex die hulp accepteert. Verder, geniet van je rust zonder ex en mis je dochter niet te veel.(zo je dat al doet) Twee weken zijn zo om. 

Fijn! Even twee weken relaxen met je kleinste. En volgens mij gaf de vorige trip naar Marokko genoeg vertrouwen om de oudste lekker te laten gaan, toch? Ik hoop dat het je lukt om in de tijd dat zij weg zijn even op te laden. 

Ik vind het ook goed om te lezen dat je ex is meegegaan in jouw initiatief. De realiteit begint kennelijk in te dalen. Ik hoop dat er wat goeds uit komt!  🤞

MevrouwKrul schreef op 04-07-2022 om 09:35:

[..]

Nu is het even rustig. Mijn ex is met de oudste twee weken in Marokko, afgelopen vrijdag vertrokken. Dus ik heb even het huis voor mij en de jongste.

Verder heb ik vorige week nog wel gesproken met de persoon binnen de gemeente die met woningcorporaties kijkt naar welke mensen in aanmerking komen voor een crisiswoning. Hij kan niks beloven, maar gaat wel met mijn ex samen kijken wat hij kan doen. Mijn ex heeft die hulp geaccepteerd, dus verder ligt het bij hem wat hij ermee doet. En meer kan ik ook niet doen.

Klinkt al een stuk beter dan eerst! Fijn. Laat het nu maar verder bij hem. Jij hebt genoeg om voor te zorgen, dus dit mag je ex gewoon zelf doen. Zijn verantwoordelijkheid.
En heerlijk wat rust voor jou, vooral nu je ex weg is.
Geniet ervan.

de laatste loodjes MevrouwKrul! 💪

MRI

MRI

09-07-2022 om 11:52

hoe gaat het MK? Kom je een beetje tot rust?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.