Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

28-11-2021 om 10:15

Ik wil geen co ouderschap


MamaE schreef op 30-11-2021 om 18:43:

[..]



Wat ik vooral niet snap is dat je na twee dagen wel weer even genoeg kind hebt gezien maar wel probeerde om met je ex een kind te krijgen. Hoe had je dat voor je gezien dan? Doordeweeks latten en kind bij haar laten wonen en dan in het weekend happy family spelen?

Dat is dus de labiliteit die ik zie, want tijdens de zgn break was hij ook ‘op zoek’ naar een andere vrouw en vond hij het niet nodig eerlijk te zijn over het feit dat het enkel om seks ging.

Maar goed, wij reageren hier nu wel allemaal, maar zodra hij geconfronteerd wordt met rake vragen gaat ie op anoniem en stelt dezelfde vragen op een ander forum. Om vervolgens onder een nieuwe nick weer terug te komen natuurlijk, omdat ook elders de reacties hetzelfde zijn en vooral niet in zijn straatje passen. Ondertussen wordt een onschuldig mannetje van 6 lekker heen en weer gepingpongd tussen ouders die niet bekwaam zijn een veilig thuis voor hem te creëren  

Kersje schreef op 30-11-2021 om 17:32:

[..]

Dacht dat het inmiddels wel duidelijk is dat hij de biologische vader niet kan zijn vanwege zijn onvruchtbaarheid.

Wat nu als hij wel degelijk de biologische vader is, maar het verhaal een draai heeft gegeven die hem in een gunstig daglicht plaatst? Dat zou wel passen bij de manipulatieve grondhouding die hij (ook naar mijn inschatting) inneemt.

RodeKrullenbol schreef op 30-11-2021 om 19:23:

[..]

Wat nu als hij wel degelijk de biologische vader is, maar het verhaal een draai heeft gegeven die hem in een gunstig daglicht plaatst? Dat zou wel passen bij de manipulatieve grondhouding die hij (ook naar mijn inschatting) inneemt.

Alles kan natuurlijk, al is dit wel heel ver gezocht, maar toch……..

Het is niet voor niks dat hij vaak niet terugkomt in zijn eigen topics om opheldering te geven.

Kersje schreef op 30-11-2021 om 16:59:

[..]

Het was in haar geval ook niet echt onderhuur natuurlijk, ze woont er zelf ook nog. Of je nu gaat samenwonen met een partner of iemand anders en afspreekt de kosten te delen maakt het nog geen onderhuur.


@Mija

Ik ben het 99% eens met jouw bijdragen op dit forum, lees jou erg graag! In dit geval ben ik het deels met jou eens vwb jouw laatste post, maar mijn reactie (waarop jij reageerde) was enkel gebaseerd op TO en heel veel andere bijdragen op dit forum (al dan niet onder een andere nick). Hij is niet zo empatisch richting andere forummers als het gaat om kinderen, enkel als het zijn situatie betreft.

Enkel complimenten in ontvangst nemen over hoe een geweldige man hij is om voogdij aan te vragen over een niet-biologisch kind, maakt je niet zo fantastisch als je zijn overige topics en bijdragen hebt gelezen. Zeker als het draait om puur eigenbelang ipv om het belang van een onschuldig kind en dáár reageerde ik op. Als je namelijk écht zo bent begaan met een kind, dan haal je hem UIT een problematische thuissituatie, ook als je daarvoor zelf offers moet brengen. En juist aan dat laatste ontbreekt het hier, na 2 dagen heeft hij er duidelijk ook wel weer genoeg van.

Ik snap wel wat jij zegt hoor. Maar ik draai het om. Ik probeer mijn oordeel niet (alleen) te baseren op de posts waarin hij me tegen de haren in strijkt. De wijze van communiceren is niet altijd even handig maar ik probeer toch in te gaan op het goede wat ik zie. Omdat dat meer mogelijkheden biedt om mee verder te gaan. En die kansen zie ik ook echt wel. Ik zit niet te slijmen 😂.

Mija schreef op 30-11-2021 om 19:47:

[..]

Ik snap wel wat jij zegt hoor. Maar ik draai het om. Ik probeer mijn oordeel niet (alleen) te baseren op de posts waarin hij me tegen de haren in strijkt. De wijze van communiceren is niet altijd even handig maar ik probeer toch in te gaan op het goede wat ik zie. Omdat dat meer mogelijkheden biedt om mee verder te gaan. En die kansen zie ik ook echt wel. Ik zit niet te slijmen 😂.

Ook dat snap ik, maar mijn begrip houdt wel ergens op en is niet oneindig, zeker niet als er kinderen bij betrokken zijn. Na ontelbare goeie en inhoudelijke tips en adviezen en deze klakkeloos in de wind slaan of passief-agressief gedrag wordt dat kind ook niet geholpen. Mijn hart huilt in dit soort situaties en bij dit soort destructieve ouders, sorry. 

Soms is advies vragen op een forum ook niet toereikend genoeg, hoe je ook reageert als forummer. Daar mag echt op een gegeven moment wel een halt toegeroepen worden.

Mija schreef op 30-11-2021 om 19:47:

[..]

Ik snap wel wat jij zegt hoor. Maar ik draai het om. Ik probeer mijn oordeel niet (alleen) te baseren op de posts waarin hij me tegen de haren in strijkt. De wijze van communiceren is niet altijd even handig maar ik probeer toch in te gaan op het goede wat ik zie. Omdat dat meer mogelijkheden biedt om mee verder te gaan. En die kansen zie ik ook echt wel. Ik zit niet te slijmen 😂.

Ik vind het een nobel streven van je, dat meen ik. Maar tot nu toe in al zijn topics gaat het enkel over wat goed voor hem is. De keren dat zijn zoon er voordeel van had was dat omdat dat toevallig overeen kwam met wat hij voor zichzelf wilde. In geen enkele van zijn topics heb ik hem aandacht zien geven aan wat voor zijn kind belangrijk is. In geen enkele van de topics heb ik hem ook maar iets zien doen met constructieve adviezen, tenzij dat iets was wat hij toch al van plan was.

Hard gezegd ik heb hem nog nooit op enig lerend vermogen kunnen betrappen. En net als Kersje vind ik dat in en in triest voor zijn kind. Maar het is uiteraard ook triest voor hem dat hij hier blijkbaar gewoon niet toe in staat is. Want als hij dat was, dan had hij inmiddels er wel iets mee gedaan.

Zijn leven is een soap met hem als de hoofdrolspeler en soms vraag ik me af of hij al die topics niet opent voor de aandacht, omdat hij inmiddels weet dat hij niet de antwoorden krijgt die hij wil en nooit iets met de wel gegeven antwoorden doet.

Lief en aardig zijn heeft hem nog nooit iets doen veranderen. Misschien helpt hard zijn, maar ik betwijfel het ernstig.


Ik heb de posts allemaal nog eens terugelezen. Ik zie dat BlueFawn de topic plaatst en zelf 4, halve reacties op iets geeft. Waarom start je eigenlijk deze post?

Ik zie dat iemand meent te weten dat deze 'man?' in een andere stad woont dan zijn kind. Als er dan al sprake gaat zijn van co-ouderschap. Hoe gaat dat er dan uitzien? Hoe gaat dat kind dan zijn school maatjes ontmoeten? Hoe gaat hij naar school etc.... Om de week naar een andere stad? Is dat gewensd?

En als deze man 2 dagen per 2 weken genoeg vindt. Is een kind er dan niet beter mee af dat het in elk geval geen co-ouderschap wordt? Ik zie dat velen hier schreeuwen over wat goed is voor het kind.... Is het goed dat een kind een week naar een vader gaat, die dat niet wil.  Gaat deze vader spelletjes doen met dat kind? Gaat dat kind naar sport of een club?

En zijn reaktie, vindt ik de zin... "Dat doet zij ook" stuitend. In het belang van dat kind moet het zeker geen co-ouderschap worden.

En als klopt wat BlueFawn zegt, dat moeder perse co-ouderschap wil omdat ze een nieuwe baan heeft, met een vader die niet eens in de buurt is, tja..... Dan vraag ik mij af, hoe begaan zij is met haar kind. Ze kent vader. Ze weet hoe hij is. Als hij hier op een Forum al zegt dat hij dat helemaal niet wil, denk ik dat dit ook op niet al te leuke wijze met moeder besproken wordt. Waarom wil je dit dan nog met deze man? Is een baan belangrijker dan het welzijn van je kind?

Een man die dat 'ventje', die ik zelf, mijn zoon zou noemen, want dit komt afstandelijk over, maar beperkt leuk vindt om zich heen te hebben, dat moet zij toch weten. Geef je daar dan niet om als moeder? Dus moet dat kind de rest van de week met een vader leven die dat helemaal niet wil?

Ach ja, heb wat meer topics gelezen van TO. Zowel TO als de moeder van het kind, hebben hun eigen agenda en daarin staat het belang van het kind niet bepaald bovenaan. 

Grote kans dat die moeder over dat co-ouderschap niet concreet na heeft gedacht. Anders zou ze ook wel opgebotst zijn tegen de praktische problemen die je aanhaalt. 

Robbie001 schreef op 02-12-2021 om 20:00:



En als klopt wat BlueFawn zegt, dat moeder perse co-ouderschap wil omdat ze een nieuwe baan heeft, met een vader die niet eens in de buurt is, tja..... Dan vraag ik mij af, hoe begaan zij is met haar kind. Ze kent vader. Ze weet hoe hij is. Als hij hier op een Forum al zegt dat hij dat helemaal niet wil, denk ik dat dit ook op niet al te leuke wijze met moeder besproken wordt. Waarom wil je dit dan nog met deze man? Is een baan belangrijker dan het welzijn van je kind?

Hoewel moeder kind ook niet als belangrijkste prioriteit lijkt te hebben, heeft ze in deze weinig keus te hebben, aangezien TO de alimentatie heeft gehalveerd. Die inderdaad idioot hoog was.

Uiteraard zou moeder kunnen verhuizen, want ze huurt duur. Maar zoiets is in theorie leuk, maar in de praktijk in de huidige markt behoorlijk lastig. Dus zelfs als ze dat zou willen is de vraag hoe haalbaar dat binnen een korte tijd is.

De ouders zitten in een impasse gecreëerd door hun eigen egoïsme.

Lollypopje schreef op 02-12-2021 om 20:24:

[..]
De ouders zitten in een impasse gecreëerd door hun eigen egoïsme.

Ik denk dat het vooral hier om gaat. En dan echt van beide kanten. Ik heb verder nog niks van TO gelezen. Jullie schijnen hem beter te kennen.

Wat ik me dan wel een beetje afvraag, en dan zeker niet alleen naar jou, lollypopje... Ik zie meerdere mensen op deze wijze reageren. "We kennen hem." Op mij komt het over als: de meeste lijken hem niet meer al te serieus te nemen. Waarom wordt er dan zo uitgebreid, en vol passie , nog op hem gereageerd? Alsof mensen persoonlijk door hem worden geraakt!!!

Robbie001 schreef op 03-12-2021 om 00:08:

[..]

Ik denk dat het vooral hier om gaat. En dan echt van beide kanten. Ik heb verder nog niks van TO gelezen. Jullie schijnen hem beter te kennen.

Wat ik me dan wel een beetje afvraag, en dan zeker niet alleen naar jou, lollypopje... Ik zie meerdere mensen op deze wijze reageren. "We kennen hem." Op mij komt het over als: de meeste lijken hem niet meer al te serieus te nemen. Waarom wordt er dan zo uitgebreid, en vol passie , nog op hem gereageerd? Alsof mensen persoonlijk door hem worden geraakt!!!

Als ik kijk naar mijzelf; omdat er een kind betrokken is tegen beter weten in hopen toch door te dringen.

Als alleen hij en de moeder slachtoffer waren van hun keuze, had het me een stuk minder geboeit.

PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

03-12-2021 om 10:08

Robbie001 schreef op 03-12-2021 om 00:08:

[..]

Ik denk dat het vooral hier om gaat. En dan echt van beide kanten. Ik heb verder nog niks van TO gelezen. Jullie schijnen hem beter te kennen.

Wat ik me dan wel een beetje afvraag, en dan zeker niet alleen naar jou, lollypopje... Ik zie meerdere mensen op deze wijze reageren. "We kennen hem." Op mij komt het over als: de meeste lijken hem niet meer al te serieus te nemen. Waarom wordt er dan zo uitgebreid, en vol passie , nog op hem gereageerd? Alsof mensen persoonlijk door hem worden geraakt!!!

Omdat het leuk is om ergens tegenaan te schoppen. En als het aan mij had gelegen had ze beter gewoon helemaal geen kind gekregen dan was dit probleem er nu ook niet.

Bluefawn, wat is dit nu weer? Je hebt destijds zelf ervoor gekozen om een band met het jochie op te bouwen. Je houdt van hem, maar maximaal vier dagen per maand. En nu zeg je doodleuk dat hij er beter niet had kunnen zijn? Ik heb echt met het kind te doen zeg.

Robbie001 schreef op 03-12-2021 om 00:08:

[..]


Wat ik me dan wel een beetje afvraag, en dan zeker niet alleen naar jou, lollypopje... Ik zie meerdere mensen op deze wijze reageren. "We kennen hem." Op mij komt het over als: de meeste lijken hem niet meer al te serieus te nemen. Waarom wordt er dan zo uitgebreid, en vol passie , nog op hem gereageerd? Alsof mensen persoonlijk door hem worden geraakt!!!

Ik ken bluefawn en zijn achtergrond niet goed maar ik denk dat veel mensen geraakt worden omdat ze ook met vaders (van henzelf of van hun kinderen) die zich niet-empatisch, afstandelijk en wat overkomt als egocentrisch, te maken hebben (gehad). Er zit veel pijn bij mensen en als iets op de eigen situatie lijkt, reageren mensen daar op. 

BlueFawn schreef op 03-12-2021 om 10:08:

[..]

Omdat het leuk is om ergens tegenaan te schoppen. En als het aan mij had gelegen had ze beter gewoon helemaal geen kind gekregen dan was dit probleem er nu ook niet.

Ja als stront boter is...

Hij is er en jij hebt gekozen er vader voor te willen zijn. Dat was voor jou zo belangrijk dat je hem zelfs hebt erkent. Bij vader zijn hoort je verantwoordelijkheid nemen en hem als belangrijkste prioriteit hebben. Naar anderen wijzen ontslaat je daar niet van.

Je moet zeker niet tegen je zin een co-ouderschap aan gaan, dat is namelijk super triest voor je kind. Maar je moet wel je verantwoordelijkheid nemen om uit die impasse te komen die jij en de moeder samen hebben gecreëerd. 

Als je vader wilt zijn. Wees dan ook een vader en maak je kind prioriteit in je keuzes.




Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.