Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Kids weten nog van niets


Vlaamse

Vlaamse

03-08-2022 om 12:41 Topicstarter

@titiv: nee, ik heb niets van haar gehoord. Blijkbaar vond ze het ook ok dat hij nog met ons op reis ging. En eigenlijk wil ik zo min mogelijk van haar weten, ik wil geen naam, ik wil niet weten hoe ze eruit ziet,... Anders blijft die info maar in mijn hoofd zitten. Ik ben nu wel te weten gekomen dat ze al naar België verhuisd is. Ik vind het zo raar, na nog maar 1,5 maand alles opgeven, verhuizen naar een ander land,... Doe je dat echt voor iemand waar je net mee samen bent?

Dat wekt de indruk dat ze al langer dan 1,5 maand wat hebben

Leene

Leene

03-08-2022 om 14:03

Temet schreef op 03-08-2022 om 13:37:

Dat wekt de indruk dat ze al langer dan 1,5 maand wat hebben

Of het is iemand die denkt dat ze nu echt maar dan ook echt de liefde van haar leven heeft ontmoet. Ik ken zelf iemand ( al lang en breed volwassen) die dit ook deed.. hup gezin opbreken en dooooor... Dat is heel slecht afgelopen kan ik je zeggen. Alleen op een kamertje in een rot buurt.

Er zijn echt volwassen vrouwen en mannen die bepaald niet volwassen reageren. 

We weten het niet voor TO blijft het het zelfde. Verraden door degene die haar het meest nabij was. 



Vlaamse schreef op 03-08-2022 om 12:41:

@titiv: nee, ik heb niets van haar gehoord. Blijkbaar vond ze het ook ok dat hij nog met ons op reis ging. En eigenlijk wil ik zo min mogelijk van haar weten, ik wil geen naam, ik wil niet weten hoe ze eruit ziet,... Anders blijft die info maar in mijn hoofd zitten. Ik ben nu wel te weten gekomen dat ze al naar België verhuisd is. Ik vind het zo raar, na nog maar 1,5 maand alles opgeven, verhuizen naar een ander land,... Doe je dat echt voor iemand waar je net mee samen bent?

Ja I feel you, ik zou willen dat ik niet zoveel wist nu achteraf pfff dus raad je idd aan om dat zo te houden maar eenmaal dat 't zo serieus is en ze gaat ook om met je kids dan vind ik toch wel dat er enig contact moet zijn toch? In mijn geval was 't niet serieus van beiden kanten, zij ging ook vreemd bij mijn man dusja was zoiezo gedoemd te mis lukken maar ze wist wel van mijn bestaan.. Heeft zij eik wel weet van jouw bestaan? Dat ze nu naar België verhuisd vind ik ook raar, dan zijn ze wss al lang samen zonder jouw weten? Ik vind gewoon dat hij en zij jouw meer info verschuldigd zijn, je kan niet iemand opeens zo laten vallen zonder enige info of uitleg maar ja blijkbaar is dat tegenwoordig heel normaal 😞 en woont ze dan nu bij je in de buurt of weet je dat ook niet? 

Nou Vlaamse, ik vind het helemaal niet vreemd dat zij geen contact met jou opneemt. Dat vind ik zelfs een hele rare verwachting. Jij en je man zijn nog steeds gewoon de ouders van je kinderen dus jullie moet goed communiceren. Jij niet met haar. Zeker niet. En ik hoop dat je man/ex zou wijs is om de kinderen niet door haar te laten verzorgen maar dat gewoon zelf op te knappen.

Pippeltje schreef op 03-08-2022 om 17:42:

Nou Vlaamse, ik vind het helemaal niet vreemd dat zij geen contact met jou opneemt. Dat vind ik zelfs een hele rare verwachting. Jij en je man zijn nog steeds gewoon de ouders van je kinderen dus jullie moet goed communiceren. Jij niet met haar. Zeker niet.

Eens met bovenstaande, jouw man is jou verantwoording schuldig, niet zij.

Vlaamse schreef op 31-07-2022 om 09:22:



Overmorgen is het dan zover. Dan zullen de kids het weten.

Hoe gaat het nu Vlaamse? Zijn de kinderen inmiddels ook op de hoogte?

Pippeltje schreef op 03-08-2022 om 17:42:

Nou Vlaamse, ik vind het helemaal niet vreemd dat zij geen contact met jou opneemt. Dat vind ik zelfs een hele rare verwachting. Jij en je man zijn nog steeds gewoon de ouders van je kinderen dus jullie moet goed communiceren. Jij niet met haar. Zeker niet. En ik hoop dat je man/ex zou wijs is om de kinderen niet door haar te laten verzorgen maar dat gewoon zelf op te knappen.

Zij zal de kids zoiezo gaan verzorgen als ze bij hem woont niet? Dan moet er toch enig contact zijn, ik zou toch wel willen weten wie mijn kids naar bed brengt, 't idee alleen al is vreselijk en zeker als je niet weet wie. Verder moet ze geen details weten en haar zelfs niet zien maar ja ik weet niet, 't blijft een moeilijk iets maar als zij echt bij hem woont en dus hun kids verzorgd zou ik 't toch wel willen weten wie zij dan precies is en hoe ze is.... Maar uiteraard staat ieder daar anders in. 

Titiv schreef op 03-08-2022 om 21:57:

[..]

Zij zal de kids zoiezo gaan verzorgen als ze bij hem woont niet? Dan moet er toch enig contact zijn, ik zou toch wel willen weten wie mijn kids naar bed brengt, 't idee alleen al is vreselijk en zeker als je niet weet wie. Verder moet ze geen details weten en haar zelfs niet zien maar ja ik weet niet, 't blijft een moeilijk iets maar als zij echt bij hem woont en dus hun kids verzorgd zou ik 't toch wel willen weten wie zij dan precies is en hoe ze is.... Maar uiteraard staat ieder daar anders in.

Zou hun vader dat niet doen dan? 

Titiv schreef op 03-08-2022 om 21:57:

[..]

Zij zal de kids zoiezo gaan verzorgen als ze bij hem woont niet? Dan moet er toch enig contact zijn, ik zou toch wel willen weten wie mijn kids naar bed brengt, 't idee alleen al is vreselijk en zeker als je niet weet wie. Verder moet ze geen details weten en haar zelfs niet zien maar ja ik weet niet, 't blijft een moeilijk iets maar als zij echt bij hem woont en dus hun kids verzorgd zou ik 't toch wel willen weten wie zij dan precies is en hoe ze is.... Maar uiteraard staat ieder daar anders in.

Nee, Titiv!!! Hoezo is dat logisch??? Ben je serieus zo ouderwets???

Pippeltje schreef op 04-08-2022 om 07:51:

[..]

Nee, Titiv!!! Hoezo is dat logisch??? Ben je serieus zo ouderwets???

Ouderwets? Die vrouw zal daar wonen en zijn dus ik neem aan dat zij OOK zorg op zich zal nemen, uiteraard de vader OOK, samen dus. Ik denk niet dat die vrouw helemaal niets gaat doen toch met die kids... Ze zal ze niet kunnen negeren en de kids haar ook niet... 

Vlaamse

Vlaamse

04-08-2022 om 15:59 Topicstarter

De kinderen weten het ondertussen. Wat een verschrikkelijk moment was dat zeg, het doet nog pijn als ik eraan denk. 
Mijn man woont voorlopig nog thuis. Hij is nu 3 dagen voor zijn werk naar de Belgische kust. Ik ben nu alleen thuis en wat voel ik me eenzaam en verdrietig. Ik kan nog steeds aan niets anders denken dan mijn man die een andere vrouw heeft, terwijl ik nog steeds (ja, nog steeds) terug wil, ik vind het nog altijd moeilijk te aanvaarden dat ik hem voorgoed kwijt ben... Triestig, ik weet het...
Volgende week gaat hij overdag zijn spullen verhuizen, blijft hij 's avonds samen eten maar gaat wel in zijn nieuwe huis slapen. Dat weekend gaat hij naar haar. De week nadien wil hij de kids van 16u tot 20u bij hem thuis, maar brengt ze terug om bij mij te slapen. En dan, vanaf de tweede week van september begint zijn 50/50 week. We hebben wel ruzie over de dag van wisseling. Hij en de andere hadden bepaald van zondagavond tot zondagavond omdat zij dat ook zo doet met haar kind. Maar ik wil liever van vrijdag tot vrijdag, zodat we met een weekend kunnen beginnen. 
Op welke dagen doen jullie de omwisseling? Hij is echt heel boos omdat ik niet akkoord wil gaan.

Heel goed dat jij tegen hem in durft te gaan. Goede oefening voor als hij probeert af te dwingen dat het huis verkocht moet worden. 
Jij mag best je tijd nemen om overal aan te wennen en na te denken hoe jij alles verder wilt organiseren. Hij loopt nou eenmaal mijlen voor omdat hij alles al bedacht heeft.

Persoonlijk zou ik ook liever van vrijdag tot vrijdag doen. Hoewel zaterdagochtend mij nog fijner lijkt, als je kinderen tenminste geen clubjes hebben dan. 

Vlaamse schreef op 04-08-2022 om 15:59:

De kinderen weten het ondertussen. Wat een verschrikkelijk moment was dat zeg, het doet nog pijn als ik eraan denk.
Mijn man woont voorlopig nog thuis. Hij is nu 3 dagen voor zijn werk naar de Belgische kust. Ik ben nu alleen thuis en wat voel ik me eenzaam en verdrietig. Ik kan nog steeds aan niets anders denken dan mijn man die een andere vrouw heeft, terwijl ik nog steeds (ja, nog steeds) terug wil, ik vind het nog altijd moeilijk te aanvaarden dat ik hem voorgoed kwijt ben... Triestig, ik weet het...
Volgende week gaat hij overdag zijn spullen verhuizen, blijft hij 's avonds samen eten maar gaat wel in zijn nieuwe huis slapen. Dat weekend gaat hij naar haar. De week nadien wil hij de kids van 16u tot 20u bij hem thuis, maar brengt ze terug om bij mij te slapen. En dan, vanaf de tweede week van september begint zijn 50/50 week. We hebben wel ruzie over de dag van wisseling. Hij en de andere hadden bepaald van zondagavond tot zondagavond omdat zij dat ook zo doet met haar kind. Maar ik wil liever van vrijdag tot vrijdag, zodat we met een weekend kunnen beginnen.
Op welke dagen doen jullie de omwisseling? Hij is echt heel boos omdat ik niet akkoord wil gaan.

Wij doen vrijdag na school tot vrijdag na school. Anders kun je nooit eens een weekend weg.

Ach TO, wat een vreselijk toch allemaal. Ik leef met je mee. Persoonlijk en uit ervaring zou ik je willen zeggen om alleen en uitsluitend ruzie te maken over zaken die er echt toe doen. Het welbekende ‘choose you’re battles’. Spaar je energie en laat je niet verleiden tot hoogoplopende conflicten. De wisseldag vind ik niet iets om ruzie over te maken, het doet er in feite niet zoveel toe. Het is een kwestie van voorkeur en achteraf blijkt toch dat het allemaal niet zoveel uitmaakt. Ik snap wel dat alles nu belangrijk lijkt omdat je al zoveel moet inleveren door zijn toedoen. 
Ik vind ook dat hij veeeeeel te snel gaat als het om de kinderen gaat, daar zou ik dus wél ruzie over maken. Het is waarschijnlijk lastig om dat proces nog even te vertragen, voor het bestwil van de kinderen, tenzij er redelijk met hem te praten valt. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.