Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Verhuiswagen

Verhuiswagen

03-02-2016 om 21:12

Kinderen mogen niet mee op vakantie

We gaan met ons samengesteld gezin op vakantie maar nu mogen de kinderen van mijn vriend niet mee van hun moeder. Weet iemand hoe we dit oplossen? We vertrekken dinsdag.....


Moeilijk

zo zie je maar hoe moeilijk het is voor de moeder om in de ogen van nieuwe vriendin en ex iets goeds te doen:
'Er was een usb-stick gevonden tussen de spullen ( moeder heeft de gehele inboedel meegenomen ) en ze vroeg of ze die in de brievenbus moest doen.
Raar verhaal omdat mijn vriend nooit USB sticks gebruikt en er dus ook geen kwijt is. En dat ze n sms bericht stuurt op de vaste telefoon komt denk ik omdat ze mijn vriend op haar mobiele nummer en op whatsapp heeft geblokkeerd.....'

Misschien is het toch verstandiger als je vriend haar mobiele nummer en weer deblokkeert, zodat ze gewoon een sms-je kan sturen?

Tsjor

Tsjor

Ex heeft vriend geblokkeerd en kan dus door eigen toedoen ook geen berichtjes meer naar zijn mobiel sturen.

skik

Kandelaar4

Kandelaar4

23-02-2016 om 19:53

Inboedel

De gehele inboedel? Ik lees het alsof ze deze heeft meegenomen terwijl jullie op vakantie waren? Dat is apart... Ik lees het inderdaad ook alsof ex jouw lief heeft geblokkeerd maar dan zou ze hem ook weer zelf kunnen deblokkeren toch?

Verhuiswagen

Verhuiswagen

23-02-2016 om 22:30

Niet afgelopen vakantie

Afgelopen pasen heeft de ex van mijn lief alles meegenomen. Tegen de afspraak in. Ook foto's en diploma's. Blijkbaar heeft ze nu n USB stick gevonden die ze terug wil geven. Maar hij mist geen USB stick. Heeft ie nooit gehad. Zij ( ex van mijn lief) heeft mijn lief geblokkeerd op haar mobiele telefoon maar dat wil ze denk ik niet opheffen. Vandaar de sms naar t vaste nummer.
Hoop dat t zo duidelijk is.

Niet aannemen

Wie weet wat er op staat wat je dan later weer om je oren krijgt.

Heeft dat een naam?

Steeds op het ergste en kwaadste doordenken. Zoals AnneJ nu: die USB, dat komt niet zomaar, daar zit iets achter, en dat geeft later nog meer ellende.
Ik ken er geen woord voor. Wel een spreekwoord: zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten.

Tsjor

Ja Tsjor

Met het al bekende gedrag van moeder, 2 keer een rechtzaak aangaan die je niet wint, politie bellen als ex aan de deur staat, leeghalen van de woning, zou ik toch mijn argeloosheid maar laten varen en voorzichtig zijn.

Kandelaar4

Kandelaar4

26-02-2016 om 13:55

Mee eens

Eens met AnneJ, ik zou zeker een bepaalde (gezonde?) argwaan bewaren met alles in het achterhoofd wat zich al heeft afgespeeld in het verleden. Het is niet geheel ondenkbaar dat deze mevrouw weer een keer wat in petto heeft voor de lief van Verhuiswagen.

Verhuiswagen

Verhuiswagen

25-06-2017 om 23:30

Weer

Al zoekend naar wat tips kwam ik dit oude draadje weer tegen. We zitten weer in hetzelfde schuitje. Moeder wil weer niet dat de kinderen meegaan op vakantie. Zelf gaat ze niet, maar wij mogen de kinderen ook niet meenemen. Oudste is inmiddels al 18, maar nog weigert ze toestemming te geven.
Grrrr wat baal ik er toch van...

tante Sidonia

tante Sidonia

25-06-2017 om 23:41

gatver

wat een geklier is dat. Is die toestemming dan echt nodig? Of gaat het om paspoorten die ze nodig hebben of zo?

Phryne Fisher

Phryne Fisher

25-06-2017 om 23:43

16+

Als ze 16+ zijn mogen ze zelf een id aanvragen en binnen Nederland heb je geen toestemming nodig.

Verhuiswagen

Verhuiswagen

26-06-2017 om 12:58

Tja of t echt nodig is

Tante Sidonia; of t echt nodig is vraag ik me niet eens af. De kinderen moeten bij moeder blijven die week. We willen absoluut niet de kinderen aanzetten tot moeders gezag te ontlopen. De paspoorten hebben we t niet eens over gehad. En dan kom ik ook bij Prynne's opmerking; ze zijn nog niet allemaal 16. En wat haalt het uit om stiekem idkaarten te regelen en daarmee moeder buiten spel te zetten? Dat willen we helemaal niet.
Waar het om gaat is dat moeder een voorstel heeft gedaan voor de zomervakantie. T kwam erop neer dat vader de 1e week kreeg, moeder de drie weken daarna aaneengesloten en daarna kreeg vader de laatste twee weken waarvan de allerlaatste week valt in de introductieweek vd oudste. Dan kunnen we dus ook niet weg. De eerste week begint pas op maandag 13 uur....en in die week vallen al afspraken van kinderen die niet gewijzigd kunnen worden. Dus bleef de tweede week over maar die heeft moeder nu zich toegeeigend. . De vraag was eigenlijk van ons; kunnen we niet drie weken bij de een en drie weken bij de ander doen? Ze wil haar voorstel en niets anders. Maar dat betekent dat we geen 7 dagen wegkunnen. Want de vrijdag is dan wel weer het wisselmoment. (Is haar besluit) De vragen en verzoeken hierover zijn al maanden geleden netjes daar neergelegd. Maar moeder heeft haar vakantie vast laten leggen bij haar werk en toen ze niet meer kon wijzigen heeft ze dit pas medegedeeld. Natuurlijk kunnen we in NL blijven maar dat is t probleem niet. De kinderen moeten bij moeder verblijven die week. Ze mogen ook niet iets doen waar vader of mijn kinderen bij zijn.
Er is geen gesprek mogelijk. De laatste keer dat ik haar gesproken heb, heeft ze me al schreeuwend in de plaatselijke supermarkt gewaarschuwd dat ik al mijn geld kwijt zou zijn wat ik in dat bedrijf van haar ex gestopt zou hebben. Als ik voor haar deur zou staan, dan doet ze niet eens de deur open, maar belt ze de politie. Als mijn lief dat zou doen idem.
Toen er destijds een uitspraak is gedaan in een kort geding, zei de rechter ook al dat niet reageren en stug vast blijven hoiden niet betekent dat moeder het voor het zeggen heeft. Dat doet ze nu dus weer.

V@@s

V@@s

26-06-2017 om 13:00

dat wordt een nieuw kort geding denk ik?

Of een brief van de advocaat als ze zo blijft doen dat een gezagswijziging wel heel dichtbij komt.

Verhuiswagen

Verhuiswagen

26-06-2017 om 13:12

V@@s

N kort geding moet je beide betalen. Kost om en nabij de € 1500,- Dat hebben we al eens eerder betaald. Ook al wordt je in t gelijk gesteld. Het is zo dat mijn lief en ik niet voor de kinderen willen zorgen, juist wel! Maar destijds heeft mijn lief er voor gekozen dat de kinderen t grootste gedeelte van de tijd bij moeder wonen. Ze meer opeisen zou zoveel woede en problemen creeeren dat voor de lieve vrede deze modus is gekozen. Ik wil niet nadenken wat er gaat gebeuren als er een gezagswijziging of wijziging in de omgang afgedwongen gaat worden. Mijn lief heeft al voorgesteld dat de kinderen in de vakantie meer bij hem kunnen zijn als dat haar beter uitkomt. Ze snapte niet wat hij bedoelt met die vraag.....

mutsje

mutsje

26-06-2017 om 15:13

Vakantie 3 weken?

Het feit dat de ex van je lief die 3 weken heeft aangevraagd en gekregen heeft voor haar werk, betekent niet dat ze ook 3 weken met haar kinderen weg zou moeten. Dat staat toch los van de verdeling met jullie. Natuurlijk is het makkelijker als de periodes samenvallen, maar het is geen reden om de vakantie verdeling tussen jullie en haar zo af te dwingen. Ze zou ook gewoon in plaats van 3 weken, maar 2 weken weg kunnen gaan. Dan kunnen jullie ook nog 2 weken weg, bijvoorbeeld aan het begin van de vakantieperiode.
Ik zou ook echt een kort geding starten, ondanks de kosten. Het geeft de kinderen namelijk wel het gevoel dat hun vader er alles aan doet om met hun op vakantie te gaan.

Is er nou niemand?

Is er niet iemand in haar familie die je een voorstel kunt laten overbrengen, dat je toch twee weken met de kinderen weg kunt?
Dat worden wel dure vakanties als je dit ieder jaar hebt. Ik snap ook niet zo goed waarom de vakanties in overleg gaan. Dat kan beter vastgesteld met wie de eerste drie weken heeft en wie de laatste en verder geen gezeur.
En als dat op papier staat, bij de rechter besloten, overigens net zoals afspraken over de rest van de vakanties, rekening houdend dat het echt precies afgesproken is en niet afhankelijk van de kalenderverandering of zoiets, dan kun je ook eenvoudiger een kort geding beginnen.

voor een volgende keer

Ik volg dit draadje maar zijdelings, maar vraag me af of jullie de volgende keer niet kunt voorstellen dat de kinderen de hele vakantie bij haar blijven omdat het jullie erg slecht uitkomt om de kinderen bij je te hebben, zeker een langere tijd aaneengesloten. Dan volgt vermoedelijk per kerende post een eis dat jullie ze drie weken aaneengesloten bij je neemt.
Vergeet niet om dan nog even te protesteren voordat je boekt, want anders krijgt ze argwaan.

Groeten,

Temet

Vesta

Vesta

26-06-2017 om 15:24

Temet

dan heft ze precies wat ze wil, ze wil de kinderen uberhaubt niet afstaan.

kort geding

Het vervelende van korte gedingen is dat inderdaad het uitgangspunt is dat bij een kort geding tussen ex-partners elke partij de eigen kosten draagt (net zoals bij gewone familiezaken). Je moet het behoorlijk bont maken wil je in de proceskosten veroordeeld worden. En dan nog: een proceskostenveroordeling dekt niet de werkelijk gemaakte kosten.

Wie op toevoeging procedeert kan zich misschien nog een kort geding veroorloven als er geen rekening voor proceskosten dreigt, maar als je geheel op eigen kosten een kort geding moet voeren dan wordt het ook een dure vakantie.

Groeten,

Temet

V@@s

V@@s

26-06-2017 om 15:25

ik zou beginnne met een brief van een advocaat

Dat is minder duur dan gelijk een rechtszaak. Dat wanneer de vakantie dit jaar weer alleen kan door middel van een kort geding dat je dan ook direct eenhoofdig gezag aanvraagt om dit gedoe in de toekomst te voorkomen. (en dan netjes in juridische termen natuurlijk).

Mari39

Mari39

26-06-2017 om 15:42

Voor volgend

Jaar zou ik in ieder geval op 1 september al begonnen om dat vast te leggen danwel te regelen. Das geen doen zo, zo'n hapsnap vakantie.
En dit jaar toch een procedure beginnen. Was dat vorig jaar ook? En hoe voel dat uit? Kreeg vader toen gelijk van rechter? Dan zou ik dat in brief van advocaat vermelden, ter herinnering aan haar dat het een zinloze en ook kostbare actie is.
Vervelend hoor als dat altijd zo loopt.

Verhuiswagen

Verhuiswagen

27-06-2017 om 08:10

Reacties

Om te beginnen heeft moeder drie weken vakantie maar gaat ze niet weg. Dat zegt ze telkens maar ze gaat nooit. Ook lastig voor de kinderen die zich verheugen en dan dus teleurgesteld worden. Maar goed, daar kunnen wij niks mee.
Contact met haar familie is er niet. Afgelopen lente is haar vader overleden. Er is toen een condoleance kaart verstuurd. Die is retour gekomen, terug in de bus gestopt. Dat geeft wel n signaal.
T voorstel eerste drie weken en laatste drie weken telkens om en om is al vaak gedaan. Maar moeder wil het anders. Ik krijg t idee dat ze het voor mijn lief en mij vooral onmogelijk wil maken dat we op vakantie gaan. We zijn al heel lang geleden begonnen met het regelen. Er komt geen reactie en als die wel komt is het er een van ' nee het kan niet' . Ik weet ook niet of een rechter op basis van dit soort gesteggel eenhoofdig gezag toekent. Eigenlijk willen we dat ook niet. Moeder op haar nummer zetten levert een vervelende situatie voor de kinderen op.
We hebben drie dagen geleden nogmaals een verzoek gestuurd met de boodschap snel te reageren. Nog geen reactie.

Verhuiswagen

Verhuiswagen

03-07-2017 om 23:05

Het antwoord

Na 9 dagen kregen we antwoord op de vraag of we 7 dagen weg mochten het antwoord; nee dat is mijn week. Ik zal de kinderen zeggen dat ze niet mee kunnen (of dat nu met haar of met ons is, is me niet duidelijk). Het was vlgs moeder niet meer mogelijk meer om nu nog te ruilen.
We hebben notabene in december al gezegd dat haar vakantievoorstel ons niet uitkwam. Een tegen voorstel gedaan, maar daar kregen we n maand later in januari pas antwoord op dat ze niet akkoord ging. That's it. Dus 6 maanden later, op de dag af, kan ze niks vind ze. Pffff.
We hebben aangegeven dat we graag in overleg gaan. We gunnen haar ook n vakantie of tijd met de kinderen. Wordt weer n kort geding vrees ik. Hoe kun je je hier nog op voorbereiden?

Angela67

Angela67

03-07-2017 om 23:25

ik neem aan

dat zij dit natuurlijk zelf uitlegt aan de kinderen, inclusief jullie verzoeken uit december?
En als ze dat niet heel concreet doet zou ik dat toch echt wel zelf zeggen.
Dan kunnen de kinderen zelf in december meehelpen om het antwoord te krijgen.
gr Angela

Verhuiswagen

Verhuiswagen

04-07-2017 om 22:22

Dus

Geen reactie dat moeder n mediationgesprek wil om er samen uit te komen. We vragen al zes maanden of we in week 2 op vakantie kunnen. Vandaag vd kinderen gehoord dat ze in week 4 zelf op vakantie gaat met de kinderen. Dat is voor t eerst en ik ben blij dat ze ook gaat. De week dat wij willen gaat ze niet. Ze heeft dan vrij van haar werk. Ze werkt parttime in de buurt.
Angela: moeder houdt er twee verhalen op na. De kinderen hebben nu gezien en gehoord wat er gebeurt. En zijn niet blij. Ondertussen gaan de kinderen met moeder t gesprek maar aan dat ze niet zo moeilijk moet doen. En bellen wij morgen maar de advocaat. Niet alleen om deze vakantie door te laten gaan, maar om de hele omgang en het gezag wat meer gelijk te trekken. Die is al jaren uit balans.

Moederdochter8

Moederdochter8

07-07-2017 om 20:48

En?

Hebben jullie inmiddels wat van de advocaat gehoord?!

Verhuiswagen

Verhuiswagen

07-07-2017 om 21:19

Nog niet

We hebben nog even gewacht en nog geen advocaat ingeschakeld. Hopende dat ze tot inzicht komt.

Verhuiswagen

Verhuiswagen

10-07-2017 om 20:42

We leggen ons erbij neer

We hebben geen advocaat ingeschakeld. De kinderen hebben t met de moeder besproken en zij was daar niet blij mee. Een rechtzaak willen ze niet want dan wordt moeder zoooo boos. En de represaille maatregelen he...pffff.
De kinderen hiermee belasten is te pijnlijk. Ik zou zelf nog wel eens een gesprek met de moeder willen maar ben huiverig voor haar reactie. Ze is me al eens eerder schreeuwend en tierend achterna gegaan in de supermarkt.
We zien wel of de moeder zich op t allerlaatst nog bedenkt. Zo niet dan weet ze ook dat haar eigen kinderen dat haar kwalijk zullen nemen. Zelf vind ik t intens verdrietig mijn lief zo klem te zien zitten. Mijn kinderen vinden het heel verdrietig voor de kinderen van mijn lief. Ze zouden dolgraag n weekje willen kamperen met z'n allen.

Sneu

Sneu

10-07-2017 om 21:17

sneu

wat sneu voor de kinderen van jouw lief.

Ik heb nooit begrepen waarom mensen zo naar elkaar kunnen doen. Nu ik dit zo lees, moet er over de rug van een kind een soort genoegdoening gehaald worden.

Hoop dat moeder uiteindelijk in gaat zien dat ze hier beter mee kan stoppen....

Verhuiswagen

Verhuiswagen

10-07-2017 om 23:06

Dat is t zeker

Sneu dat is het zeker. Ben er ff zo moe van. Verslagen. Hoe iemand t leven van anderen tot doel kan maken. En zelf vind dat ze goed bezig is......Ooit ben ik gescheiden om van dit gezeik af te zijn. Krijg je t van een andere kant weer....Na 24 jaar gezeik om n weekje te mogen kamperen wil ik nu gewoon mogen kamperen. Is dat teveel gevraagd? Sorry voor mn tirade maar ik ben de strijd na 4 1/2 jaar zat. Dat ze mijn leven maar gaan leiden. Ze kunnen t morgen komen halen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.