Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Kledij pluskinderen


Maar je weet toch helemaal niet of ze die kleding weggeeft of verkoopt? 

Als ze het verkoopt en het geld in eigen zak steekt snap ik je punt al is dit niet aan jou en als man en kinderen dit niet opmerken of dit geen probleem vinden zou ik dat als ik jou was ook zeker niet doen. Dit is niet aan jou namelijk.

Maar misschien geeft ex de kleding wel gewoon weg. Ik geef kleding ook gewoon weg en doe geen moeite om dit te verkopen. Ook als het merkkleding betreft en ik ben niet eens heel rijk ofzo. Ik vind het gewoon niet zo belangrijk. Jij vindt dit misschien een kleine moeite maar ik doe liever andere dingen en daarnaast maak ik graag anderen blij met de kleding van mijn kinderen. 

Pas nu de mijn kinderen wat ouder zijn (14 en 15), kleedgeld krijgen en een chronisch gebrek aan geld hebben, beginnen ze de kleding zelf te verkopen of brengen het naar de tweede hands winkel waar ze 40% van de opbrengst krijgen. Helemaal prima. 

ZaraO schreef op 13-04-2021 om 09:39:

Op Vinted kruipt hier echt geen tijd in, foto nemen, uploaden en afwachten. Zoals ik al zei verkoop ik zeer veel op Vinted, het is echt poepsimpel en een kleine moeite. 

En dan? Dan wil iemand het kopen. Moet je de boel inpakken, naar e.o.a. postagentschap. Pfffff, zou mij al veel te veel moeite en gedoe zijn.

Eerlijk gezegd vind ik het ook absurd om dure merkkleding te kopen voor kinderen. Ze groeien in no time overal ui en als ze een beetje normaal spelen verslijt het als een dolle. Echt zonde van je geld.

Tip: laat je man voortaan shoppen met zijn kinderen, bij de H&M ofzo. 

Nou, als zijn inkomen hoger is en zij in gelijke mate bijdraagt aan de kinderrekening, treken de extra inkomsten uit verkoop dit verschil wellicht weer een beetje recht.

Hou je ook in beeld dat het al met al toch geen hoog bedrag is?

De helft van de opbrengst is al voor ex, en zij doet de moeite. Van die 120 euro die zo’n jas dan mogelijk opbrengt, blijft er misschien 40 euro over voor je man. Vind je dat nu echt de praat waard? Zeker omdat zij gezien haar inkomen meer kosten voor de kinderen dan hij.

Ik denk zomaar dat exvrouw daar weer nieuwe spulletjes voor de kinderen van koopt, eten, drinken, etc etc. 

Als ik jou was zou ik het zo laten. Tjonge jongen al het geld gaat toch naar de kinderen en wat nu als ze een keer iets voor zichzelf daarvan koopt? Je wil toch ook dat de moeder van je ( je mans) kinderen het goed heeft. Ik lees een zuur onder toontje. Jammer zeg.

Alkes schreef op 13-04-2021 om 16:23:

[..]

O dat de emoties van de kinderen worden omgekocht heb ik even gemist. Of is een dure jas = emotionele chantage?

Omkopen is wat anders dan chantage. 

Zara:"Hij heeft in de scheiding enorm veel toegevingen gedaan op financieel gebied zodat de kinderen geen verschillen tussen beide huishoudens zouden merken, dus ergens stopt het wel denk ik? Hij doet totaal nergens moeilijk over en zal al snel iets uit eigen zak betalen die in principe van de kinderrekening moet komen." 

Wij doen wel eens ergens moeilijk over en zeggen ook wel eens "nee". 

ZaraO

ZaraO

14-04-2021 om 07:58 Topicstarter

Ze dragen heus wel eens iets van h&m en dergelijke hoor. En echt alles wat gekocht wordt voor de kinderen gaat van die rekening. Zelf heeft ze geen gebrek aan geld, ik weet ook wat ze verdient en wat haar uitgaven zijn. Huis is bv gewoon afbetaald, auto ook en ik weet wat ze verdient. Net daarom vind ik het jammer dat de extras niet naar de kinderen gaan, wij doen dit nl wel als wij iets verkopen wat wij gekocht hebben voor hen. Spullen die mijn man bv dan zelf heeft betaald (niet van de kindrekening), zien we na een bepaalde tijd niet meer terug. Gewone merkkledij gaan bij mij zelf ook naar mijn nichtjes. Omdat mijn man niet wil dat de kinderen iets tekort komen heeft hij toegevingen gedaan waar hij wel recht op had (de auto gegeven, bedrag om huis uit te kopen verlaagd zodat ze niet zou moeten lenen), wat ik zelf ook helemaal goed vind. Alles is bij ons in belang van de kinderen, dan vind ik het jammer dat ze de extras niet op hun spaarrekening zet. 

En als ze die merkkleding weggeeft of weggooit dan is het wel goed? 

je zou je minder druk moeten maken over hoe andere mensen  leven en welke beslissingen ze nemen. Het gaat je ook helemaal niks aan. Je partner ziet het niet  eens dus waarom zou je gaan lopen stoken. 

Plantenbak schreef op 14-04-2021 om 08:40:


je zou je minder druk moeten maken over hoe andere mensen leven en welke beslissingen ze nemen.

De gevleugelde uitspraak: als je iets vindt, dan breng je het naar de politie. 

gr Angela

Ik zou hier ook proberen je minder druk om te maken, net als je man. Jullie kunnen het geld missen, eten er neem ik aan geen boterham minder om, dus laat het zitten. Niet voor de ex, maar voor jezelf. Door hier zo op te letten word je toch alleen maar ongelukkig en verzuurd. Als ik mijn best doe, kan ik van heel veel mensen nare dingen ontdekken, en als ik daar dan steeds mee bezig ben, denk ik dat ik steeds meer en meer ga zien, maar word ik daar vrolijker van? Nee ik denk het niet, en ik kan het gedrag van de ander vervolgens niet eens veranderen, dus het is verspilde tijd.
Jij kan het gedrag van de ex-vrouw niet veranderen en waarschijnlijk kan je man dat ook niet, ja hij kan er wat van gaan zeggen/ruzie maken (als hij dat allemaal al zou willen, en dan nog is dat geen garantie dat ze veranderen gaat) dus nogmaals laat lekker gaan en richt je op leuke dingen, niet op haar levenswijze, inkomsten en uitgaven. Ik kan je garanderen, dit is een stuk beter voor je humeur.
En over een aantal jaren zijn de kinderen een stuk ouder en nog veel later gaan ze het huis uit en wordt dit verhaal verleden tijd, dus deze situatie met de kleding is niet voor eeuwig en altijd.

Als alles bij jullie in het belang van de kinderen is is het ook van belang dat je stopt hier eeN punt van te maken. je komt zuur en verbitterd over en neemt jezelf als norm. Zoals ik al eerder vroeg: wat zit hierachter? Wat maakt werkelijk dat je hier een issue van maakt? Voel je je niet gezien? Achtergesteld? Jaloezie?Probeer daar op te reflecteren. Dát is het werkelijke probleem. 

Ik heb niet alles gelezen, maar het gevoel wat in mij op komt is: waar maak jij je druk over? Het is maar een paar jaar dan gaan de kinderen het zelf regelen. Zelfs al zou het om 1000,- per jaar gaan. Wil je daarvoor een goed nahuwelijk kapot maken? Heb je enig idee hoeveel mensen alleen maar kunnen dromen van een goed nahuwelijk?
Laat het los, tel je zegeningen en ga geen problemen opzoeken en maken waar ze niet zijn. Je wist van te voren waar je aan begon toen je koos voor een man met kinderen. Dan komen de kinderen en de andere partner erbij, met alle zaken die daarbij horen, dus ook een ex die zich jouw ogen verrijkt ten koste van jouw man.
Denk daarbij ook dit: als de moeder van de kinderen daar nu gelukkig van wordt, dan hebben de kinderen daar profijt van. Zeker in jouw situatie die zo te horen niet zielig is.
Misschien klinkt het hard, maar ik krijg nu het beeld van een persoon die graag problemen maakt. Dat soort mensen heb ik nooit begrepen. Heb je nog niet genoeg vervelende dingen meegemaakt in je leven? (dit is een serieuze vraag)

Angela1967 schreef op 14-04-2021 om 08:45:

[..]

De gevleugelde uitspraak: als je iets vindt, dan breng je het naar de politie.

gr Angela

gemeente!

GinnyT schreef op 14-04-2021 om 10:01:

[..]

gemeente!

ai je hebt gelijk. En tegenwoordig moet het ook nog eens digitaal....

gr Angela

Off Topic: Toen ik de topic titel las dacht ik dat het ging om kleding voor kinderen met een maatje meer.

On Topic: Ik heb niet alle reacties gelezen, maar ik ben het eens met degenen die vinden dat ZaraO zich er niet mee moet bemoeien. Er is geld zat, dus waarom zou je onrust gaan zaaien als buitenstander terwijl alle betrokkenen er niet moeilijk over doen?

Dan is er toch wat anders aan de hand? Waar komt die verongelijktheid vandaan?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.