Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Moeder wil bepalen bij vader


Philou schreef op 28-10-2023 om 19:03:

[..]

Dat idee heb ik ook. De BSO kan natuurlijk nog zulke leuke dingen doen dat wil niet zeggen dat het tijd zonder pappa goed maakt. Kennelijk “mekkeren” de kinderen wel bij moeder maar niet bij vader. Of vader ziet het gemekker als uit de koker van een mekkerende moeder. Een manier om gemekker van af de grond niet serieus te nemen.
Mijn indruk is dat er een tekort aan ouders is. Waarom moeder minder aanwezig is, is duidelijk. Maar dan zou je toch als andere ouder wat meer in dat gat willen springen? Zeker als er sprake is van ziekte, een scheiding, nieuw stiefgezin, een ongelijke behandeling vn de twee sets kinderen en een ots.
Kortom, waar is pappa.


Één ouder kan onmogelijk alleen doen wat twee ouders samen kunnen doen. Dan is er inderdaad een tekort aan ouders. Als je met flexibiliteit een oplossing kan creëren, is dat natuurlijk mooi. Maar als het niet kan zoals het moet, moet het zoals het kan. 

Mija schreef op 28-10-2023 om 19:20:

[..]

Één ouder kan onmogelijk alleen doen wat twee ouders samen kunnen doen. Dan is er inderdaad een tekort aan ouders. Als je met flexibiliteit een oplossing kan creëren, is dat natuurlijk mooi. Maar als het niet kan zoals het moet, moet het zoals het kan.

Maar Mija, wat doet vader dan? Hij organiseert de BSO, zelfs op een zaterdag. Waarom op zaterdag? Voor wie is dat bedacht? Hij heeft, zo lijkt het, nog geen gesprek met zijn kinderen gevoerd over wat ze wel naar moeder verwoorden. Misschien vindt hij het moeilijk, misschien durven zijn kinderen niet. Dan heeft hij een vriendin en samen hebben ze vier kinderen waarbij de kinderen met de grootste noden en tekort het vooral met minder pappa moeten doen (en al minder mamma hebben) en dat wat ze hebben, moeten delen met vriendin en haar kinderen. Ik moet er niet aan denken dat mijn kinderen dit moesten meemaken. Ik zou een heel hartig gesprek hebben met mijn nieuwe partner over dat een relatie met mij betekent dat ik ook twee kinderen heb waar ik voor te zorgen heb. Betekent dat zij dan alles moet doen? Nee. Betekent het automatisch dat ze niets moet doen? Nee. Maar deze “oplosssing” is bedacht met het idee “hoe maken we dit voor de volwassenen hier zodanig dat het fijn is” ipv dat je kijkt naar deze kinderen. Er is niemand die wat voor de kinderen zegt behalve moeder maar die wordt vakkundig bij de enkels afgezaagd. Is dat ook wat tegen de kinderen wordt gezegd (je praat je moeder na)?

En dan schrijft TO ook nog dat de voogd geen uitspraak wil doen over hoe de situatie geregeld is. Nee, bij een ots wordt er vooral veel gekeken hoe ouders dit oppakken. Adviezen of mediation worden niet gegeven. Als je verstandig bent regel je die zelf. Een ots kan ook zomaar een uts worden. 

Philou schreef op 29-10-2023 om 13:50:

[..]

Maar Mija, wat doet vader dan? Hij organiseert de BSO, zelfs op een zaterdag. Waarom op zaterdag? Voor wie is dat bedacht? Hij heeft, zo lijkt het, nog geen gesprek met zijn kinderen gevoerd over wat ze wel naar moeder verwoorden. Misschien vindt hij het moeilijk, misschien durven zijn kinderen niet. Dan heeft hij een vriendin en samen hebben ze vier kinderen waarbij de kinderen met de grootste noden en tekort het vooral met minder pappa moeten doen (en al minder mamma hebben) en dat wat ze hebben, moeten delen met vriendin en haar kinderen. Ik moet er niet aan denken dat mijn kinderen dit moesten meemaken. Ik zou een heel hartig gesprek hebben met mijn nieuwe partner over dat een relatie met mij betekent dat ik ook twee kinderen heb waar ik voor te zorgen heb. Betekent dat zij dan alles moet doen? Nee. Betekent het automatisch dat ze niets moet doen? Nee. Maar deze “oplosssing” is bedacht met het idee “hoe maken we dit voor de volwassenen hier zodanig dat het fijn is” ipv dat je kijkt naar deze kinderen. Er is niemand die wat voor de kinderen zegt behalve moeder maar die wordt vakkundig bij de enkels afgezaagd. Is dat ook wat tegen de kinderen wordt gezegd (je praat je moeder na)?

En dan schrijft TO ook nog dat de voogd geen uitspraak wil doen over hoe de situatie geregeld is. Nee, bij een ots wordt er vooral veel gekeken hoe ouders dit oppakken. Adviezen of mediation worden niet gegeven. Als je verstandig bent regel je die zelf. Een ots kan ook zomaar een uts worden.

We hebben geen idee wat die man voor werk doet. We hebben geen idee wat die man verder met en voor zijn kinderen doet. We hebben geen idee hoe bewerkelijk de kinderen zijn. We hebben geen idee hoe hun problematiek zich manifesteert. We hebben geen idee hoe het met hemzelf gaat. 

Deze oplossing is, volgens de woorden van TO, niet bedacht om het ‘fijn te houden’. Volgens TO spelen twee dingen mee:

- stiefmoeder moet niet omvallen

- de kinderen gaan naar een speciale BSO vanwege hun problematiek

Dit lijken me allebei goede redenen om een onorthodoxe oplossing te kiezen. We kunnen allerlei alternatieven bedenken maar dat is allemaal fictie tot TO iets meer over de situatie vertelt. Dat hoeft hij niet te doen. Het is zijn goed recht om de vraag te stellen zoals hij hem stelt en de informatie te geven die hij geeft. Natuurlijk is het verstandig om met de kinderen te praten en te kijken of er een andere oplossing mogelijk is die recht doet aan de lastige situatie. Dat is hem ook meegegeven door verschillende mensen. Kinderen hebben er overigens wel degelijk baat bij als ouders een lastige leefsituatie werkbaar en beheersbaar weten te houden dus daar staan die volwassenen voor aan de lat. Jij presenteert het als een luxeprobleem maar ik zie dat zo niet. Ik schat op basis van zijn beschrijving van de situatie in dat TO flink zijn best moet doen om alle ballen in de lucht te houden. Omdat er geen informatie is die wijst op het tegendeel, krijgt hij van mij het voordeel van de twijfel. 



Philou schreef op 28-10-2023 om 19:03:

[..]

Dat idee heb ik ook. De BSO kan natuurlijk nog zulke leuke dingen doen dat wil niet zeggen dat het tijd zonder pappa goed maakt. Kennelijk “mekkeren” de kinderen wel bij moeder maar niet bij vader. Of vader ziet het gemekker als uit de koker van een mekkerende moeder. Een manier om gemekker van af de grond niet serieus te nemen.
Mijn indruk is dat er een tekort aan ouders is. Waarom moeder minder aanwezig is, is duidelijk. Maar dan zou je toch als andere ouder wat meer in dat gat willen springen? Zeker als er sprake is van ziekte, een scheiding, nieuw stiefgezin, een ongelijke behandeling vn de twee sets kinderen en een ots.
Kortom, waar is pappa.


Ach ja, waarom zou een man ook werken, toch? Laat die labbekak niet zijn tijd verspillen aan betaalde arbeid, maar gewoon thuis gaan zitten en voor zijn kinderen zorgen. Laten we dat allemaal doen!

AnnaPollewop schreef op 29-10-2023 om 18:27:

[..]

Ach ja, waarom zou een man ook werken, toch? Laat die labbekak niet zijn tijd verspillen aan betaalde arbeid, maar gewoon thuis gaan zitten en voor zijn kinderen zorgen. Laten we dat allemaal doen!


Je trekt mijn (serieuze) bijdrage in het belachelijke door volledig te overdrijven wat ik zou zeggen volgens jou, wat prima kan ware het niet dat het wat anders wordt als je precies diegene op je negeerlijst hebt gezet. En dan krijgt deze reactie een andere lading. 

Ik snap dat je bij gebrek aan een werkende mentale negeerfunctie de negeerknop  gebruikt maar wat ik niet goed snap is dat als ik op je negeerlijst sta (wat prima is) je nog zonodig op mij moet reageren? En dan ook nog bij zo’n onderwerp. Zelf heb ik geen behoefte aan een negeerknop maar elk z’n meug. Maar laat mijn schrijfsels dan met rust en in hun waarde. Dank je.

Deze versie van mijn woorden is een verdraaiing en geven absoluut niet weer wat ik bedoel te zeggen. 

Je kan me een dm sturen.

Philou schreef op 29-10-2023 om 18:42:

[..]


Je trekt mijn (serieuze) bijdrage in het belachelijke door volledig te overdrijven wat ik zou zeggen volgens jou, wat prima kan ware het niet dat het wat anders wordt als je precies diegene op je negeerlijst hebt gezet. En dan krijgt deze reactie een andere lading.

Ik snap dat je bij gebrek aan een werkende mentale negeerfunctie de negeerknop gebruikt maar wat ik niet goed snap is dat als ik op je negeerlijst sta (wat prima is) je nog zonodig op mij moet reageren? En dan ook nog bij zo’n onderwerp. Zelf heb ik geen behoefte aan een negeerknop maar elk z’n meug. Maar laat mijn schrijfsels dan met rust en in hun waarde. Dank je.

Deze versie van mijn woorden is een verdraaiing en geven absoluut niet weer wat ik bedoel te zeggen.

Je kan me een dm sturen.

Ik mag zelf bepalen wie ik op de negeer lijst zet en of ik die berichten alsnog wel of niet lees, dunkt me. Aangezien ik het ook wel eens met je eens ben, lees ik ze wel. En soms  reageer ik er op. Dat lijkt me normaal op een forum.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.