Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Moeilijke scheiding met advocaten

goedenavond,

Ik ben benieuwd of er mensen zijn die in een soort gelijke situatie als mij zitten. 

Kort uitgelegd: ik heb zoontje van net 1 jaar. mijn ex wilde scheiden, reden blijft vaag, hij zit zo hoog in emotie dat hij geen normaal gesprek kan voeren. Mediation pakte hij niet op, maar dreigde onze zoon mee te nemen en niet te zeggen waar heen. Op politie advies toen begonnen met een advocaat. Er is al een soort van zorgregeling opgesteld dat hij di en do in mijn huis voor onze zoon komt zorgen. Ivm cannabis gebruik (deels medicinaal voor darmziekte) wil ik niet dat hij gaat rond rijden met onze zoon in een auto. Hij zegt inmiddels gestopt te zijn.

Nu heeft hij een appartement toegewezen 2 uur rijden van mijn koopwoning.. hij zegt hij niet anders kon ivm hij zich bij mij moest uitschrijven. Wat natuurlijk zijn probleem is en niet de mijne. Maar nu eist hij dat onze zoon elke week van ma tm woe bij hem is. Ik vind het veel te intensief voor zn kleintje. Daarbij door ziekte heeft hij nog nooit een nacht voor hem gezorgd en nu zou hoj ineens 2 nachten en 3 dagen voor hem kunnen zorgen inclusief zn lange rit...

Maar wat nu? Ik vind er een soort opbouw moet komen. Want voor mn zoon is die omgeving nieuw.. mja even een middagje wennen zit er niet echt in met 2 uur heen en 2 uur terug rijden. Al lijkt mij dat wel een optie want wil hem ook niet zomaar in het diepe gooien. 

Zijn er mensen die in een soort gelijke situatie zitten. Hoe doen jullie dat? Ik kan er niet echt veel over vinden en instanties zeggen allemaal elke week zo heen en weer rijden is geen doen, maar komen niet echt met ideeën. En ik wil er liever met mn ex zo uit komen dan dat het allemaal in de rechtbank moet worden besproken.

Ik hoop iemand tips of ideeën heeft.

Dankjulliewel! 
Liefs

Wat betreft zijn gebruik, daar kan je op wijzen en vragen (via de advocaat) om medische onderbouwing. Is het voorgeschreven door een arts en heeft het invloed op zijn rijvaardigheid? Alleen dat heb ik liever niet is geen reden. Bedenk ook dat de regeling met 4 zal worden omgezet omdat je kindje dan naar school moet. Dat kan niet op deze manier. Dan zal het een weekend regeling worden waarschijnlijk. Verder heeft een kind van 1 weinig met een omgeving. Van echt wennen is geen sprake. Wel aan nieuwe personen. Maar op die leeftijd richten ze zich op de opvoeders en vertrouwde personen. Niet op een huis. 

De rechtbank gaat eerst weer terugverwijzen naar een mediator. 

Ik vraag mij wel af hoe vader dit gaat combineren met zijn werk. En financieel is zoveel reizen ook kostbaar. Maar dat zijn officieel niet jouw zaken. Vader heeft natuurlijk gewoon recht op zijn kind. En jullie hebben neem ik aan bewust voor dit kindje gekozen nog geen jaar geleden. Dus in de basis is het mooi dat hij ervoor wil zorgen. En dat kan je ook leren natuurlijk. Heeft hij eventueel een netwerk dat kan helpen?

Ik zie allemaal rode vlaggen in jou post. 

Waarom er met je ex samen uit willen komen terwijl je al weet dat er geen normaal gesprek te voeren valt met hem?

Je noemt genoeg dingen op om dit juist wel via advocaten en rechtbank te gaan regelen. Waarom wil je dat liever niet? 

En hoe is die soort van zorgregeling van nu ( bij jou thuis) tot stand gekomen? En word die afspraak ook al uitgevoerd?

Voor een echtscheiding heb je sowieso een advocaat nodig en als mediation een doodlopende weg is, zit er niets anders op dan een verzoekschriftprocedure te starten. Dat hoeft niet moeilijk te zijn. Je ex kan gewoon verweer voeren. Rechter mikt dan wellicht weer op mediation. Belangrijk voor iedereen dat alles goed op papier staat omtrent omgang. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.