Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Moeizame communicatie.


Ja zo kun je daar op reageren. Maar in het verleden was hij op dit vlak onbetrouwbaar maak ik op uit de berichten en nu dus wel. Dus blijkbaar is hij in staat tot enige groei....

Ik vind het beste advies dat je als enige ouder uit de strijd probeert te stappen. En dat is een opgaaf! Ik zou me nog verder distantiëren van wat hij maakt of breekt. Als hij zo nodig alles wil draaien zoals het hem uitkomt dan komt het vanzelf niet goed. Je zou dit gewoon voor een rechtbank moeten laten komen. En de uitspraak zou bindend moeten zijn. Daar hou je je aan. Je hebt een vriend en surrogaat-vader voor je kind. Geniet van hoe jullie het thuis wel naar best en geweten voor haar doen. Ik snap verder je verhaal prima en heb ook bij tijden met dit geneuzel en gevolg voor kind te maken. Pas na ruim 8 jaar kan ik nu alles over me heen laten gaan tijdens een zitting want voor de rest luister en zie ik het probleem zelf praktisch niet. En jij ziet en hoort hem wel maar probeer het zoveel mogelijk van je af te laten glijden. Dat is echt het beste. Je dochter komt vanzelf op een punt dat ze ermee leert dealen en haar vader is haar vader. Blijft het zo negatief voor haar dan zal het eens ophouden.
Je kunt een persoon zoals jij je ex omschrijft niet veranderen, en volgens mij geen enkele scharrel die hij opduikelt zal hem zeggen hoe het wel moet want dan zijn ze allang weg.
Ga naar de rechtbank met je voorstel en kijk wat daar uit komt. Daarna het uitvoeren en zoek eventueel zelf hulp om voor jou de weg te weten met hem te handelen. Misschien is het goed structureel te luchten bij een professional. Ja dat is klote omdat het niet aan jou ligt maar als dat je kan helpen, is dat goed voor jou.

Jippox schreef op 03-05-2022 om 12:03:

Ja zo kun je daar op reageren. Maar in het verleden was hij op dit vlak onbetrouwbaar maak ik op uit de berichten en nu dus wel. Dus blijkbaar is hij in staat tot enige groei....

Nu zal het hem op de een of andere manier goed uitkomen. Meneer is narcist. 

A12345 schreef op 03-05-2022 om 13:02:

[..]

Nu zal het hem op de een of andere manier goed uitkomen. Meneer is narcist.

Is er een diagnose dan? Dat heb ik even gemist

Anoniempje12

Anoniempje12

03-05-2022 om 14:23 Topicstarter

Jippox schreef op 03-05-2022 om 10:57:

Als ze zo moe is na 1 nachtje per week te laat naar bed, dan valt ze ongetwijfeld tijdens de lange rit naar huiswel in slaap en haalt dan al een deel in.

Mag ze het van jou eigenlijk ook leuk hebben bij haar vader? Misschien voelt ze dat daar geen ruimte voor is. Dat doet ook veel met een kind. En dan is er ook nog eenhalfbroertje op komst èn is ze het begonnen op school.

Ik zou proberen wat breder te kijken in plaats van alleen maar naar de verderfelijke rol van je ex. Die toch maar steeds keurig op tijd zijn dochter haalt èn brengt.

Een tip: breng je dochter eens daar heen. Kun je meteen eens zien hoe het er daar bijstaat, en je geeft het superbelangrijke signaal aan je kind dat je het oké vindt dat ze daarheen gaat.

Ja ze is doodmoe. En ja ze valt in slaap. Zoals je misschien zou weten is slaap “inhalen” niet mogelijk. Dus het probleem wordt er mee verschoven. Zij heeft die 12 uur per nacht gewoon nodig en zeker voor school. En als ze slaapt in de auto gaat ze dus savonds niet slapen. Dat is alleen maar probleem verschuiven en geen oplossing voor het probleem. 

Er staat nergens dat ze het niet leuk mag hebben hoor. Ik weet niet waar je dat op uit maakt? 
ze komt terug met verhalen dat ze het niet leuk heeft, dat papa alleen maar boos is en verzin het allemaal maar. 

Hij staat idd keurig optijd stipt 0900 voor de deur maar is wel regelmatig te laat ivm zogenaamde file. Alleen is er geen file maar is meneer te laat weggegaan of komt hij ergens anders vandaan. 

Hij mag zeker een leuk weekend hebben. Heb ik ook nergens gezegd volgens mij? 
alleen waarom zou hij niet open en eerlijk communiceren over wat ze gaan doen of als ze ergens geweest zijn? Dit bouwt toch alleen maar vertrouwen op als hij dit zou doen. 
ik hoor achteraf van dochter of/wat ze hebben gedaan. En soms vond ze het leuk en soms heeft ze een pest weekend gehad. En daar is ze dan ook heel duidelijk in. 

Anoniempje12

Anoniempje12

03-05-2022 om 14:34 Topicstarter

kleinejongen schreef op 03-05-2022 om 12:55:

Ik vind het beste advies dat je als enige ouder uit de strijd probeert te stappen. En dat is een opgaaf! Ik zou me nog verder distantiëren van wat hij maakt of breekt. Als hij zo nodig alles wil draaien zoals het hem uitkomt dan komt het vanzelf niet goed. Je zou dit gewoon voor een rechtbank moeten laten komen. En de uitspraak zou bindend moeten zijn. Daar hou je je aan. Je hebt een vriend en surrogaat-vader voor je kind. Geniet van hoe jullie het thuis wel naar best en geweten voor haar doen. Ik snap verder je verhaal prima en heb ook bij tijden met dit geneuzel en gevolg voor kind te maken. Pas na ruim 8 jaar kan ik nu alles over me heen laten gaan tijdens een zitting want voor de rest luister en zie ik het probleem zelf praktisch niet. En jij ziet en hoort hem wel maar probeer het zoveel mogelijk van je af te laten glijden. Dat is echt het beste. Je dochter komt vanzelf op een punt dat ze ermee leert dealen en haar vader is haar vader. Blijft het zo negatief voor haar dan zal het eens ophouden.
Je kunt een persoon zoals jij je ex omschrijft niet veranderen, en volgens mij geen enkele scharrel die hij opduikelt zal hem zeggen hoe het wel moet want dan zijn ze allang weg.
Ga naar de rechtbank met je voorstel en kijk wat daar uit komt. Daarna het uitvoeren en zoek eventueel zelf hulp om voor jou de weg te weten met hem te handelen. Misschien is het goed structureel te luchten bij een professional. Ja dat is klote omdat het niet aan jou ligt maar als dat je kan helpen, is dat goed voor jou.

Precies. 
ik ben al aardig uit die “strijd” aan her stappen hoor. Alleen dat wil niet zeggen dat ik alles maar klakkeloos hoef te accepteren wat er gezegd wordt of wat hij te eisen heeft. Er zijn voor mij ook gewoon grenzen die niet gepasseerd hoeven te worden. Ook ik heb mijn waarde. 
voor de rest ben ik heel strikt. Wat we afgesproken hebben is de afspraak niet meer niet minder. Ze gaat heen op de dagen/weekenden dat afgesproken is. Ik wil dat ook zeker verder niet tegen houden. Het is alleen jammer dat hij niet zelf verder kijkt dan zn neus lang is en interesse toont in hoe het dan verder gaat. Stelt nooit een vraag en doet alleen maar Annamens die vervolgens mijn schuld zijn. ( en ze zijn nog niet eens waar ook ). 

En nee je kan hem niet veranderen nee. Was het maar zo makkelijk. 
en voor zn scharrels. Die bespeeld hij. Door het verhaal te verdraaien en te vertellen hoe zielig hij wel niet is dat hij zijn dochter wel niet ziet. Wat overigens ook niet waar is want die ziet hij gewoon. 
en hij zorgt dat zij zijn zaakjes regelen. Ik ben er ook keihard ingetrapt. Totdat je op een moment beland en gaat inzien dat bepaalde dingen niet goed zijn/voelen. 
helaas zijn dat soort periodes voor ons als “stabiel” gezin heel vervelend en energie rovend. Dat er weer iemand is die zich met van alles bemoeid. En degene die het zou moeten regelen het niet doet. 

Anoniempje12

Anoniempje12

03-05-2022 om 14:35 Topicstarter

Jippox schreef op 03-05-2022 om 14:01:

[..]

Is er een diagnose dan? Dat heb ik even gemist

Nee. Meneer heeft geen hulp nodig. Je weet toch hoe dat gaat… 


wel heb ik bij ons op werk door een psycholoog/psychiater alle apps en mails laten lezen. En diegene zou als hij langs zou komen hem ermee bestempelen. 

Anoniempje12

Anoniempje12

03-05-2022 om 14:36 Topicstarter

Jippox schreef op 03-05-2022 om 12:03:

Ja zo kun je daar op reageren. Maar in het verleden was hij op dit vlak onbetrouwbaar maak ik op uit de berichten en nu dus wel. Dus blijkbaar is hij in staat tot enige groei....

Hij is nog steeds niet betrouwbaar. 
en er is beslist geen groei. 

Anoniempje12

Anoniempje12

03-05-2022 om 14:39 Topicstarter

Kersje schreef op 01-05-2022 om 16:50:

Wat mij het meest opvalt in dit topic, maar waar maar weinig op wordt ingegaan, is het feit dat dochter regelmatig last heeft van schimmelinfecties. Voor een kind van 4 is dit echt niet normaal en komt dat ook écht niet van 2 dagen niet wassen (áls dat al het geval is nl). Iemand anders opperde het al icm het vele afvallen, is je dochter al eens goed onderzocht op onderliggende tekorten oid?

Ik zal eraan toevoegen. 
als zij thuis komt zit de hele onderbroek vol met “poep”vegen/ remsporen. De kont is niet goed geveegd of überhaupt schoon gemaakt. 
naar alle waarschijnlijkheid zal zij zeggen dat ze zelf haar gat kan afvegen. Maar bijna iedereen weer dat een 4 jarig armpje niet op een degelijke manier bij de kont kan komen. En checken is altijd even beter. 
dus wie weet hoe lang ze dan wel niet een vieze onderbroek aanheeft. 
Met het vervolg als ze thuiskomt dat de vieze poep nog in de billen gebrand zit. Die zijn dus ook helemaal rood. 
dus dat daar een schimmeltje vandaan komt is zo gek nog niet. 

Anoniempje12

Anoniempje12

03-05-2022 om 14:51 Topicstarter

Pinokkio schreef op 03-05-2022 om 10:17:

[..]

Maar waarom ga je niet terug een relatie met hem aan? Je zit nu ook midden in een relatie met hem.
Als hij een nps heeft dan is het al helemaal belangrijk je echt niet bezig te houden met zaken waar je toch niets mee kunt en die niet levensbedreigend zijn.
Hoe hij omgaat met vriendinnen ed is niet aan jou en jouw bemoeienis zal nooit tot effect hebben dat hij dat anders gaat doen maar het voedt wel jullie strijd.
Idem wat betreft het eten.
(bovendien, doe het maar eens met een kind dat je niet goed kent en dat heel lastig eet.)


Als hij echt een nps is dan is je houding erg belangrijk en zul je je zo weinig mogelijk met hem moeten inlaten.
Insteken op positieve zaken is dan ook nog belangrijker. Hij komt haar bijv steeds op tijd halen, dat is positief.
Steek liever in op het weerbaar maken van je dochtertje, ze kan langzamerhand steeds meer zelf. Zoals geen zuivel gebruiken. Dat moet ze ook leren voor bij vriendjes.

Terug een relatie aangaan met hem?? 😂😂 van me leven niet. 
scheve vergelijking maak je. Je zal altijd met iemand waar je kinderen mee hebt een “relatie” vorm hebben. Omdat dit schijnbaar noodzakelijk is. Echter geld dit wel van 2 kanten of dit werkt of niet. 
er is in ieder geval al gebleken dat dit vanuit zijn kant niet werkbaar is. 

En wat je zegt over vriendinnen nee kan niet nee. Maar ik wil wel mijn dochter behoeden voor giftig gedrag. 
hij heeft mij ooit eens verteld dat zijn moeder ook zo was. Dus als ik zie hoe hij er onder vandaan is gekomen wil ik liever nu al die dingen tackelen bij mijn dochter: ipv dat dit allemaal mosterd na de maaltijd werk wordt. 
en voor hem geld als hij het lastig vind omgaan met een lastige eter. Stel vragen!!! Vraaag!!! Erom hoe hij ermee om moet gaan aan iemand die al 4!!! Jaar 24/7 voor haar zorgt. In plaats van maar wat te gaan doen. En al het advies wat wel gegeven wordt opzij te schuiven en af te doen als dat het niet uitmaakt en schouders optrekken. Hij heeft al geen vertrouwen en dit soort zaken maken dat niet beter. 

En tegenwoordig doe ik het anders. 
ik steek in op de feiten en afspraken. Niks meer op positief of negatief. Positief heb ik al geprobeerd hier wordt zijn ego alleen maar mee gesmeerd en gaat ie dus manipuleren dat hij het o zo goed heeft gedaan en maakt er dan een hele andere wending van. Dit is ook niet werkbaar. 

Anoniempje12 schreef op 03-05-2022 om 14:51:

[..]

Terug een relatie aangaan met hem?? 😂😂 van me leven niet.
scheve vergelijking maak je. Je zal altijd met iemand waar je kinderen mee hebt een “relatie” vorm hebben. Omdat dit schijnbaar noodzakelijk is. Echter geld dit wel van 2 kanten of dit werkt of niet.
er is in ieder geval al gebleken dat dit vanuit zijn kant niet werkbaar is.

En wat je zegt over vriendinnen nee kan niet nee. Maar ik wil wel mijn dochter behoeden voor giftig gedrag.
hij heeft mij ooit eens verteld dat zijn moeder ook zo was. Dus als ik zie hoe hij er onder vandaan is gekomen wil ik liever nu al die dingen tackelen bij mijn dochter: ipv dat dit allemaal mosterd na de maaltijd werk wordt.
en voor hem geld als hij het lastig vind omgaan met een lastige eter. Stel vragen!!! Vraaag!!! Erom hoe hij ermee om moet gaan aan iemand die al 4!!! Jaar 24/7 voor haar zorgt. In plaats van maar wat te gaan doen. En al het advies wat wel gegeven wordt opzij te schuiven en af te doen als dat het niet uitmaakt en schouders optrekken. Hij heeft al geen vertrouwen en dit soort zaken maken dat niet beter.

En tegenwoordig doe ik het anders.
ik steek in op de feiten en afspraken. Niks meer op positief of negatief. Positief heb ik al geprobeerd hier wordt zijn ego alleen maar mee gesmeerd en gaat ie dus manipuleren dat hij het o zo goed heeft gedaan en maakt er dan een hele andere wending van. Dit is ook niet werkbaar.

Ik vond ook dat mijn 4-jarige zich niet goed af kon vegen na poepen. Dat vond mijn 4-jarige zelf ook. (En dus vertikte hij dat) Maar de leerkracht vond toch echt dat hij dat zelf moest doen. 
En ja, als een kindje dan in ochtend op school poept zal het ook weleens uren duren voordat het schoon wordt. 
Overigens vond mijn zoontje dat zo vreselijk dat hij niet meer poepte op school. Ook niet gezond maarja…Ik was niet blij met de juf maar zo gaan die dingen nu eenmaal vaak. 

Verder hoor ik toch vooral een hoop strijd uit je verhaal. 
Natuurlijk wil je je kind behoeden voor giftig gedrag. Echter, als je ex echt narcistisch is dan kun je dat simpelweg niet. 
Het enige dat je kunt doen is verdunnen. Zijn invloed kleiner maken door zelf voor extra veiligheid en stabiliteit te zorgen. Dat maakt haar ook weerbaar tegen slechte invloed. Buiten dat ziet en voelt ze natuurlijk dat zijn (al dan niet gestoorde) gedrag grote impact heeft op jou. Dat is haar voorbeeld, wil je dat? 

Verder lees ik vooral gekwetstheid van jou, je voelt je niet gezien door ex. Dat doet pijn, maar je bent van hem af, laat het gaan! Hij wil de dingen op zijn eigen manier doen en voelt zich vast ook niet gezien door jou. Hij vindt misschien dat hij jouw vertrouwen om vader te zijn voor haar niet eerst hoeft te verdienen. 
Ik snap je zorgen hoor maar een stuk gelijkwaardigheid is ook belangrijk in de samenwerking. 
Misschien overheen gelezen maar heb je hier hulp bij? Als je ex echt narcistisch is dan is het vast erg moeilijk goed los te komen. 

Zoals ik het lees, probeert ze dat ook om het langs zich heen te laten gaan. Lijkt me verder een prima aanpak, eventueel in combinatie met nagaan of er nog iets aan dat programma gedaan kan worden. Misschien toch iets andere uren. Op termijn zal dat sowieso wel moeten, anders is om de week haar hele weekend naar de knoppen. Of het moet zijn dat ze echt heel graag naar d'r vader wil. 

Ik stoor me hier wel een beetje aan geforceerd positief gedoe over deze vader. Hij komt z'n kind om de week stipt op tijd halen en ook weer terug brengen. Alsof dat een hele prestatie is...

De lat lijkt echt heel erg laag te liggen. 

Ik zou eerder inzetten op het zelfstandig maken van je kind dan op hem veranderen.
Uiteindelijk zal ze het toch zelf moeten doen en de kans dat de energie die je daar in steekt zijn vruchten zal afwerpen lijkt me groter dan de kans dat vader gaat veranderen.
 
Mag je kind daar niet op tijd naar bed of wordt ze niet gestuurd? Je zou ook aan haar uit kunnen leggen dat ze op maandag vaak moe is als ze bij papa te laat naar bed gaat en dat het daarom handig is om daar op dezelfde tijd naar bed te gaan als bij mama. 
Verder kun je wel bij vader aangeven als er klachten komen vanuit school dat kind te moe is om fatsoenlijk mee te doen. 

Natuurlijk is er heel veel aan te merken op deze persoon, maar het is een blijft de vader van het kind, met een omgangsregeling waar hij recht op heeft een niet vanaf wil.
Een inktzwarte mening over elk aspect van deze man gaat dat meisje echt niet helpen. Proberen om ook wat positiefs te zien wèl.
Dat doe je niet voor hem maar voor je kind.  

MamaE schreef op 04-05-2022 om 10:13:

Ik zou eerder inzetten op het zelfstandig maken van je kind dan op hem veranderen.
Uiteindelijk zal ze het toch zelf moeten doen en de kans dat de energie die je daar in steekt zijn vruchten zal afwerpen lijkt me groter dan de kans dat vader gaat veranderen.

Mag je kind daar niet op tijd naar bed of wordt ze niet gestuurd? Je zou ook aan haar uit kunnen leggen dat ze op maandag vaak moe is als ze bij papa te laat naar bed gaat en dat het daarom handig is om daar op dezelfde tijd naar bed te gaan als bij mama.
Verder kun je wel bij vader aangeven als er klachten komen vanuit school dat kind te moe is om fatsoenlijk mee te doen.

Eens met je, maar dan wel op wat latere leeftijd. Een kind van 4 dat snoep weigert, frisdrank weigert, uit zichzelf naar bed gaat, etc. Dat zie je maar weinig. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.