Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Anna123

Anna123

07-09-2019 om 00:13

Omgang wijzigen ivm sport?


Pluis

Pluis

16-09-2019 om 13:03

Kopzorg

Als je even wacht, heeft Lanza vast een oplossing voor je probleem

Kopzorg

Kopzorg

16-09-2019 om 13:20

Ja natuurlijk Pluis

Dat ik daar niet aan gedacht heb!

Ik ben wel echt een lozer dat ik eerst 2 keer mijn verhaal heb moeten vertellen bij instantie A en dan toch doorverwezen wordt naar instantie B waar ik ook 2 keer mijn verhaal moet vertellen en als ik dan eindelijk op de goede afdeling ben aangeland van persoon 1 de vraag krijg waar ik woon en dan nog een keer mijn verhaal moet vertellen, omdat Mevrouw M gaat over gemeente X en mevrouw N over gemeente Y.

Lanza wist natuurlijk al dat ze instantie B moest bellen en naar mevrouw N moest vragen.

Ik vermaak me kostelijk hier. Moet alleen wel straks als ik mevrouw N aan de lijn krijg OO wegklikken om te voorkomen dat ik zit te schateren als de verbinding tot stand komt en ze denkt dat ik haar uit zit te lachen.

Op deze manier wordt dingen regelen nog leuk!

Pluis

Pluis

16-09-2019 om 13:25

Sociale kaart

Heb jij de sociale kaart van jouw gemeente/provincie/Nederland dan niet kant-en-klaar in je hoofd zitten? Dat had je eigenlijk bij de geboorte van je oudste al moeten regelen hoor. En dan wel zorgen dat je alle veranderingen en updates bijhoudt. Anders heb je er alsnog niks aan. En dan is het ook wel handig als je alle medewerkerslijsten met taakomschrijving ergens op je computer hebt staan. Plus een back-up, want je weet maar nooit. Een slimme meid...
Je hebt nu bij 2 instanties toch al 3 mensen van hun werk gehouden omdat JIJ niet weet wie je hebben moet. Weet je wat dat wel niet kost??

Ja,

En dat terwijl je fulltime werkt en die tijd dus in je lunchpauze neemt als die organisaties ook allemaal lunchen of de bereikbaarheidstijd is voorbij.

Ik heb de zorgverzekeraar wel eens gebeld of zij niet iemand hadden die een serie organisaties, het leveren van een alarmeringskastje, het inschakelen van een alarmeringspost, het betrekken van de wijkzorg, en het googelen naar deze instanties -een serieus advies van het verpleeghuis waar de alarmeringspost in gehuisvest was omdat zij het telefoonnummer en de gegevens bij de receptie niet ter beschikking hadden- die klus dus om dat projectmatig rond te krijgen.

De vraag dus of ze bij de zorgverzekeraar iemand hadden die dat voor mij ging regelen. Ik weet heus de weg maar naast een fulltime baan, en de rest van mijn circus, was dat nogal veel gevraagd.

Gelukkig bleek de huisarts bereid om niet zo ingewikkeld te doen en we programmeerden haar nummer in de telefoon van mijn vader en de sleutel van de voordeur onder de bloempot. Gelukkig zijn er ook nog mensen die bereid zijn om buiten de protocollen te werken. Het zijn er wel steeds minder maar toch.

Nou ja, dat was dan even een dingetje. Uiteindelijk kom je er altijd uit, het is een fase, alles gaat voorbij, enzovoort.

En die dingetjes regelen werkelijk geeft me een heel tevreden gevoel. Ik had alleen realistisch gezien niet genoeg uren in een dag om het rond te krijgen.

Nou ja, uitbesteden dan? Mijn broers en zus hadden nog het naieve idee dat je met een stervende 24 uur per dag een wijkzuster in huis kreeg, via de dokter.
Die droom heb ik ze wel uit het hoof moeten praten. Tussen de bedrijven door.

En dat brengt met op het volgende. Je kunt nog zo goed zaken praktisch zien te regelen, maar als het wringt komen er ook emoties bij kijken en het is zaak om daar dan ook zo goed mogelijk mee om te gaan, te herkennen en te plaatsen en uit te werken. Emotionele tijd en energie. Balans is soms werkelijk ver te zoeken.

Dan is het handig om de kortste route te nemen.

Nee, je gaat de omgang niet officieel wijzigen en hopen dat de rechter daar in meegaat en onofficieel ben je afhankelijk van de medewerking van de andere ouder. Daar heb je het mee te doen.

Dus nee, als de andere ouder sport niet ziet zitten dan heb jij daar geen doorzettingsmacht in.

Terug naar de businesscase.

Kopzorg

Kopzorg

16-09-2019 om 13:35

Sorry Pluis

dat ik zoveel mensen van hun werk houdt en er daarmee onnodig gemeenschapsgeld doorheen gedraaid wordt.

Ik zal mijn leven gaan beteren en nog beter vooronderzoek doen op het WWW vóórdat ik de telefoon pak.

Zal ook bij de revalidatie beter vragen wie ik moet benaderen, dat weten ze daar vast. Voor deze specifieke aandoening hebben zij "maar" tweeëneenhalve provincie te bedienen dus ze weten waarschijnlijk heel precies dat je vanuit dorp X mevrouw N bij instantie B moet hebben.
Als ze dat niet weten, kunnen zij het waarschijnlijk beter en sneller vinden dan ik. In ieder geval wat goedkoper, want dat kunnen ze dan declareren bij de zorgverzekering als research aangaande patiënt P.
Dat dan de premie voor de zorgverzekering weer omhoog moet, ach zelfs daar zal Lanza een oplossing voor hebben.

P.S het maakt het wachten echt gezellig zo.

Marinade

Marinade

16-09-2019 om 20:50

Mijn 2 centen met een aluminiumhoedje op

Lanza is ingehuurd door OO om de boel eens lekker op te schudden en welbespraakt te rellen . Missie geslaagd, zou ik zeggen.

Maar, aan alle pret komt een eind: er zijn inmiddels veel te veel ongerijmdheden in alle verhalen die zij borsttrommelend verspreid.

Het waren mooie dagen!

Kopzorg

Kopzorg

17-09-2019 om 08:27

Marinade

Heerlijke analyse!
Ben jij zo'n complottheorie denker?
Het waren mooie dagen inderdaad, af en toe schuddebuikend achter mijn scherm gezeten.

Helaas heeft ziggo bij ons nu een vreselijke storing
Geen internet, telefoon en televisie. Wat een pech nu ik mij helemaal had verheugd op prinsjesdag en een paar dagen algemene beschouwingen.
Ziggo komt pas vrijdag om het op te lossen.
Eigenlijk ondoenlijk met pubers die veel huiswerk in de ELO hebben en waar magister leidend is.

Heel af en toe kan ik kortdurend op de wifi van de buren als ik op de badkamer ben. Zo heb ik dit bericht verstuurd.

Maar Lanza, kom maar door met jouw oplossing?

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

17-09-2019 om 09:20

Ja maar Kopzorg

Daarvoor heb je toch een dubbel abonnement.
Wij hebben hier in huis allemaal onbeperkt 4G. Je moet jezelf wel een beetje beter voorbereiden hoor.

Biebel

Biebel

17-09-2019 om 10:19

Is dat niet sowieso de Wendy-van-Dijk-isering van de samenleving

Is Lanza, of ze nou bestaat of niet, niet een uitwas van het 'alles moet perfect zijn', dat je op bv Instagram of in de Wendy leest? Dat je van te voren alles plant, keuzes maakt, en daar dan ook heel dominant over doet, omdat die keuzes De Perfecte en Juiste Zijn? Dat je dat ook heel erg uitstraalt, haast jezelf overschreeuwt, en anderen de maat neemt als ze daar niet aan voldoen?

Naast de verHappyness-isering (Geen leed zo groot, of er wordt wel een tegeltje of een spreuk aan verkloot), vind ik het echt stuitend om te lezen hoe iemand denkt dat het leven alleen maar te maken heeft met keuzes maken. Het idee dat je alle keuzes zelf in de hand hebt, zelf kunt voorzien of op kunt anticiperen getuigt niet echt van dat je iets hebt meegemaakt. Of dat je hebt gezien hoe je gezin te leiden kan krijgen door ziekte, tegenslag of pech - of gecombineerd. Dat is fijn voor je, maar maakt je blijkbaar niet een fijner mens.

(En Ja, ik heb ook altijd tegen de twee kinderen gezegd dat sporten, muziek of wat dan ook mag, als het in te plannen is. Dus bracht de BSO de een naar turnen en de ander naar een vriendje om samen te gaan hockey trainen. En stond ik op zaterdagochtend om 8 uur met hete thee langs het koude hockeyveld, en reed man mee naar de muziekles. Maar kon kind 1 helaas niet op paardrijden, want de tijden én het feit dat kleding dan volledig gewassen moest worden voor het kind naar binnen ging, omdat het andere kind er extreem allergisch voor was, maakte dat het echt niet in het schema ging.)

vlinder72

vlinder72

17-09-2019 om 10:33

Biebel

Ik denk dat je een goed punt hebt. Bovendien denk ik dat Lanza nu al aan het bedenken is hoe het misschien gaat worden en hoe ze dat dan gaan doen. Haar kinderen zijn nog veel te jong om allebei te sporten. Ze zijn nog te jong om uberhsupt dingen zelfstandig te doen.

Lanza heeft nu nog geen idee hoe het kan gaan worden met een 7 jarige selectie voetballer die 3 keer in de week moet trainen plus een wedstrijd op zaterdag. En hoe je dat moet combineren met werk, eigen sport of hobby, sport van de andere kinderen.

Wij hadden vorig seizoen sportende kinderen op elke dag van de week (behalve de zondag). Op maandag en woensdag drie trainende kinderen op allemaal een ander tijdstip. ik ben expert geworden in klaarmaken makkelijk op te warmen eten en onze wasmachine draaide overuren om alle sportwas steeds weer schoon te krijgen.

Maar daar hoor je al die jubelouders nou nooit over.

Lanza

Lanza

17-09-2019 om 10:39

Mede

om die reden hebben wij gekozen het bij twee kinderen te houden. Mijn man en ik zouden dan allebei eens mee kunnen naar een sportclubje, we verdelen de taken dus, zodat het voor ons allemaal leuk blijft. Kookt jou man nooit? En wassen?

Ik hoop dat ik nooit een idee ga krijgen van hoe druk jouw week is. Het lijkt me afschuwelijk. Als ouders mag je ook grenzen stellen hè? En je bent er zelf bij hoeveel kinderen je krijgt en hoe je de taken verdeelt.

Biebel

Biebel

17-09-2019 om 10:56

Jaja keuzes

Man deed net zoveel hier in huis als ik en ook wij hadden een balans waardoor er veel kon. But than life happens. Echt, neem van mij aan, dat jouw overschreeuwen echt het onheil niet weg houdt. Wat ik heb nieuws voor je; niemand kiest voor een kind dat ineens naar artsen, therapeuten en -logen moet. Of dat het andere kind dan ineens ernstig ziek wordt. Of voor een verslechterde gezondheid waardoor begeleiden naar sport of vrije tijd niet meer lukt. Of voor sterfgevallen, financiële tegenvallers of wat dan ook.
En toch gebeurt het. En dan maak je er als gezin het beste van. Al gaat het ver over je grenzen, je past je leven en doelen aan, en fixt het weer. Of soms ook niet en dan ben je al helemaal niet meer picture perfect.

Neem van mij aan, een zelfgenoegzaam typetje dat maar blijft herhalen dat het allemaal een keuze is, doet het leuk in een karikatuur in de Luizenmoeder of Sluipschutters maar vind ik in het echt niet te pruimen.

vlinder72

vlinder72

17-09-2019 om 10:59

Lanza

Je hebt niet altijd alles voor het zeggen. Mijn leven is niet afschuwelijk.

Met twee selectie sportende kinderen hebben jullie het net zo druk hoor. En ik dacht dat jij juist geen nee wil zeggen.

Een vriendje van mijn zoon sport bij een prof club. Dan kan je pas je lol op. Vier keer in de week trainen en dan niet naast de deur plus (internationale wedstrijden).

Je groeit erin mee. Mijn tweede zoon was altijd een gewone leuk mee trainende atleet. Maar hij is opeens heel goed geworden. Hij is nu 15 jaar en werd uitgenodigd voor het NK. Hij mag mee met internationale wedstrijden. Hij is uitgenodigd voor een trainingskamp in het buitenland. Ook dat regelen wij wel weer. Hartstikke leuk voor hem.

Je kan dat soort dingen niet van te voren overzien. Mijn dochter houdt het gewoon op 1 keer sporten in de week. Met twee van dat soort sportende kinderen heb je een eitje maar je weet het niet. Mijn jongste bleek heel goed te kunnen voetballen. De tweede werd opeens heel goed mij derde sport voor de lol en mijn oudste werd net als de tweede steeds beter en kwam op op zijn 15e in de selectie terecht. Maar hij is nu gestopt omdat hij volgende week vertrekt voor een schooljaar highschool in australie.

Maar nogmaals hou op met mensen die anders leven afschuwelijk te noemen. Dat is zo onbeschoft. Over een jaar of 8 zie ik jou berichtje wel verschijnen dat je even niet meer weet hoe je en 4 dagen in de week werkt en je kind 3 keer in week om 5 uur moet trainen. En dan krijg jij van mij heel handige en geruststellende tips zonder oordeel en zonder dat ik jouw leven afschuwelijk noem. Mijn leven is tegen die tijd mega rusotg verwacht ik zo.

Kopzorg

Kopzorg

17-09-2019 om 11:06

Telefoon is zo klein

===Daarvoor heb je toch een dubbel abonnement.
Wij hebben hier in huis allemaal onbeperkt 4G. Je moet jezelf wel een beetje beter voorbereiden hoor.===

Officiële mail tikken aan instanties, bellen, ik gebruik het liefst een PC met toetsenbord en zo'n ouderwetse telefoon met snoer. Die telefoon kan ik dan aan mijn schouder hangen en ondertussen met 10 vingers typen. Dat gepiel op een mobiel is zeker voor veel mail bijna niet te doen.Soms moet je dan voor de 10e keer verklaring van arts of fysio bijvoegen en die staan op de PC en kon ik dus niet mailen naar mijn mobiel.

Heb net met Ziggo gebeld dat ik toch echt eerder een monteur nodig heb. Dit is niet te doen. Ze gaan kijken wat ze voor mij kunnen regelen.

vlinder72

vlinder72

17-09-2019 om 11:08

Oja

En waar je ik lees kan het ook mijn man zijn. Ik schrijf meestal niet in de wij vorm.

Mijn kinderen zijn op de jongste na oud genoeg om zelf eten op te warmen. Maar iemand moet wel de boel thuis coordineren.

Bah

Bah

17-09-2019 om 11:11

Het leven is niet maakbaar.
Ieder maakt zijn eigen keuzes en zolang het jouw keuzes zijn en je daar goed bij voelt, is er niets aan de hand, maar het (afkeurend en scherp) oordelen over andere mensen en andere keuzes is echt een heel nare eigenschap.

Lanza, fijn dat jij je leven zo mooi voor elkaar hebt, ik hoop voor jou dat je de deksel niet op je neus krijgt. Of misschien hoop ik dat eigenlijk wel. Dat is dan weer een nare eigenschap van mij. Niet te erg hoor, maar dat je merkt dat het leven niet maakbaar is.

"En je bent er zelf bij hoeveel kinderen je krijgt en hoe je de taken verdeelt"
Echt, gadverdamme.

vlinder72

vlinder72

17-09-2019 om 11:16

mantelzorg

En dan vergeet ik nog de zorg voor onze ouders. Mijn man gaat minimaal 1 keer in de week bij zijn moeder langs. Zijn vader is niet al te lang geleden overleden en nu is zijn moeder (van 85) alleen. Om te voorkomen dat ze echt alleen is gaan hij en zijn zus minimaal 1 keer in de week bij haar eten. Elk een andere dag. Helaas woont ze niet om de hoek (anderhalf uur rijden) dus dat kost ook weer heel wat tijd.

Mijn ouders zijn gelukkig nog redelijk gezond en ze zijn nog samen maar ik merk wel dat ze ouder worden. Bij ons langskomen wordt steeds moeilijker. Dus ga ik wat vaker daar naar toe.

En in het weekend gaan wij natuurlijk regelmatig met zijn allen of de ene kant op of de andere kant op. Onze ouders wonen letterlijk allebei aan de andere kant van Nederland en wij wonen min of meer in het midden.

Ook dat gebeurt en ook daar zal je weer iets voor moeten regelen. En dat doe je dan ook. Het komt tussendoor. En dan hebben wij nog het geluk dat wij en onze kinderen gezond zijn.

Maar ook de reguliere tandarts, fysiotherapie, logopedie, orthodontist, huisarts, eerste hulppost bezoeken hakt aardig in de planning.

vlinder72

vlinder72

17-09-2019 om 11:18

Kopzorg

Is het echt een probleem bij jullie alleen?

Ik kreeg namelijk een mailbericht van Ziggo dat bij ons morgen alles eruit ligt. Ze zijn blijkbaar op plekken in nederland bezig om de kabels te vervangen.

Kopzorg

Kopzorg

17-09-2019 om 11:24

Heel fijn leven

Ook ik heb een fijn leven, ondanks alle zorgen het verdriet en het geregel. Ieder stapje vooruit wordt gevierd, daar zijn we allemaal blij mee.
We moeten het ermee doen, dus maken we er het beste van. En als ik hier dan mee lees en de kort door de bocht oplossingen van Lanza lees zit ik af en toe schaterend achter mijn scherm.
Na alle veroordelingen hier ga ik toch heel stiekem een klein beetje hopen dat haar ene kind over een paar jaar zijn zinnen zet op een sport waarvoor heel veel ouderhulp gewenst is en de ander iets wil doen wat ook een aanslag op de tijd van de ouders wordt.

De uitspraken die Lanza hier doet vond ik eerst ook gadverdamme maar inmiddels vind ik het wel lachwekkend. Zo naïef zo bleu ze leeft volgens mij echt in een sprookjeswereld waar nooit wat ergs gebeurt anders zou ze al die rare uitspraken niet doen. Zo makkelijk zeggen dat andermans leven afschuwelijk is en dat het een keuze is.

Kopzorg

Kopzorg

17-09-2019 om 11:28

Heb inmiddels 2 Ziggo mannen gesproken op straat.

Die mannen zijn met onderhoud bezig. Hier in de wijk blijkt de nummering van heel veel kasten niet te kloppen. Ze komen mij zo "redden". Hele aardige jongens, ze snapten mijn probleem helemaal.

vlinder72

vlinder72

17-09-2019 om 11:30

Kopzorg Hockey

Bij onze plaatselijke hockeyclub moeten beide ouders vrijwilligerswerk doen anders mag je kind geen lid worden.

Mijn man is heel actief op de voetbalclub van 2 van onze kinderen. Ik heb trainen gegeven bij de atletiek toen onze zoon nog jong was en ik doe nu af en toe nog wat bij de korfbalvereniging van dochter. Dat hoort er natuurlijk ook nog allemaal bij.

Hoe is het nu met je zoon? (het ging toch om je zoon? Ik denk dat ik weet wie je bent en wat er met hem is maar ik kan het helemaal mis hebben, ik ben niet altijd even handig om aliassen te plaatsen).

Kopzorg

Kopzorg

17-09-2019 om 11:42

Vlinder

Zoon heeft de laatste maanden echt sprongen gemaakt in zijn herstel. Hij functioneert lichamelijk en geestelijk weer bijna als een puber die deze ziekte niet heeft doorgemaakt. Maar we hebben nog wel wat hobbels te nemen.
In verband met herkenbaarheid blijf ik een beetje vaag. Bedankt voor je belangstelling.

mirreke

mirreke

17-09-2019 om 12:33

Kopzorg, kleine telefoon

je kunt je laptop ook op de hotspot van je telefoon laten werken. Zo heb je in een noodgeval toch internet op je pc...

Pluis

Pluis

17-09-2019 om 12:52

Mantelzorg

Sorry, kan het niet laten. Mantelzorgen heeft Lanza vast geen last van, dat heeft ze lang voor die tijd al opgelost. Laat ik even in het midden hoe...

Kopzorg

Kopzorg

17-09-2019 om 13:01

Weet ik hoor van die hotspot

Maar op de badkamer zitten om de wifi te pakken van de buren is niet zo comfortabel. Als ik met laptop te ver van de hotspot ben dan doet ie het niet.
Inmiddels zijn de mannen geweest en alles doet het weer.
Zo blij.

Lanza

Lanza

17-09-2019 om 13:24

Gatverdamme?

"En je bent er zelf bij hoeveel kinderen je krijgt en hoe je de taken verdeelt"
Echt, gadverdamme.

Hoezo gatverdamme, heb je iets tegen anti-conceptie? Of tegen vaders die hun deel van de zorg op zich nemen?

Lanza

Lanza

17-09-2019 om 13:25

Mantelzorg

is bij ons helaas al heel wat jaren gaande. Dat kost tijd inderdaad, maar ik doe het graag. Ik kan me een leven zonder die zorg al bijna niet meer voorstellen.

We doen het met alle liefde.

Lanza

Lanza

17-09-2019 om 13:27

Ik hoor

mannen eigenlijk nooit over hoe ze hun ft baan moeten combineren met het sportclubje van hun kind en de tandarts. Dus nee, denk niet dat ik daar tegenaan ga lopen. Het scheelt al zoveel als je het samen doet. De helft om precies te zijn

Kopzorg

Kopzorg

17-09-2019 om 13:28

Lanza

Zet je tv even aan en start de troonrede even van begin gemist.
Zelfs de koning weet dat je voor sommige dingen in het leven niet kiest maar dat ze je overkomen.

Kopzorg

Kopzorg

17-09-2019 om 13:42

Samen doen

Wij doen het ook samen, maar niet ieder precies de helft.
Wij zorgen er samen voor dat de dingen die op ons pad komen gedaan worden. Ik het geregel voor het zorgintensieve kind. Man de uitvoerende taak; de bezoeken aan de revalidatie. Eén aanspreekpunt is wel zo handig dan hoef ik niet steeds de gang van zaken over te dragen aan man.
Man klust aan het huis, ik houd het schoon en waar nodig helpen wij elkaar.
Samen steunen we de pubers bij het maken van het huiswerk, ik de talen man de exacte vakken, omdat het andersom niet werkt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.