Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Anna123

Anna123

07-09-2019 om 00:13

Omgang wijzigen ivm sport?


vlinder72

vlinder72

17-09-2019 om 13:46

Klets niet

"mannen eigenlijk nooit over hoe ze hun ft baan moeten combineren met het sportclubje van hun kind en de tandarts. "

Wat een onzin.

Ik hoor de vader van het voetbalteam van mijn zoon net zo goed praten over eerder naar huis gaan en dingen moeten regelen.ik heb ook mannelijke collega's die eerder weg gaan van werk om iets thuis te doen met de kinderen.

Mijn man vertrok gisteren ook eerder om samen met onze zoon naar een oefenwedstrijd te gaan. Sterker nog. Ik heb een collega die elke vrijdag vroeger naar huis gaat om op te zijn voor zijn eigen training. En mijn manager geeft trainen aan een team ukkies en rent daarom op woensdag rond kwart voor 5 uur de deur uit in sportkleding zodat hij er op tijd is. Als hij te laat is dan begint iedereen al te roepen dat hij zich nn echt moet omkleden.

Vrijwel iedereen met sportende kinderen weet hoe lastig het kan zijn. Sportclubs houden zich niet aan jouw of de vrije dagen van je man. Trainingstijden kunnen zo maar opeens wijzigen. Locaties kunnen wijzigen. Of ook heel fijn. Door een wachtlijst bij zwemles kan je kind alleen nog maar zwemmen op dag A op tijdstip B en dat is dan net het tijdstip waarop je man of jij niet kan en dan moet iemand alsnog met een peuter naar het zwembad.

Hoe ouder kinderen worden des te flexibeler zal je moeten worden.

Maar foed. Jouw overkomt dat allemaal niet. Jullie weg is helemaal recht. Geen gekke dingen. Geen talentvolle kinderen. Geen sportclubs met allerlei eisen, geen problemen op school waardoor je om de haverklap op onmogelijke tijden langs moet komen, geen logopedie onder schooltijd etc etc etc. Heerlijk. Ik gun je dat van harte.

Fransien

Fransien

17-09-2019 om 13:51

Maakbaar

Mijn jongste is door de sterilisatie van mijn man heen gekomen. Ja, ik heb van anticonceptie gehoord. Och, wacht, had ik maar abortus moeten plegen, dat ik dat mezelf nooit had vergeven is vast een fout van mij.
Overigens ben ik nog iedere dag blij met mijn jongste en kan ik me geen leven zonder hem voorstellen, zelfs als je logistiek wel eens een uitdaging hebt.

Bah

Bah

17-09-2019 om 13:53

Trap ik er nu toch in?

Ik kan denken: ik krijg 2 kinderen. Wat kan er gebeuren?
Ik krijg twee kinderen
Ik krijg minder kinderen
Ik krijg twee kinderen en er overlijdt er één of beide
Ik krijg meer dan twee kinderen, bijvoorbeeld door een meerling, falende anticonceptie of omstandigheden komt er een niet-biologisch kind bij het gezin (ja, dat is een keuze, maar die keuze is niet altijd zwart-wit).
Maar natuurlijk bestaat er ook abortus, wat je altijd zonder gewoon kunt doen om te zorgen dat je precies op twee uitkomt. Tenzij bij de bevalling blijkt dat het een tweeling is (gelukkig hebben ze het echo apparaat uitgevonden, komt nu nog zelden voor. Hoera, het leven wordt steeds maakbaarder!). En tenzij een van de kinderen wat overkomt, of niet gezond is - dan heb je er nog wel twee, maar niet de twee die je besteld had.

Je kunt taken verdelen, maar omdat het leven niet maakbaar is, kan het zijn dat de taken niet door beiden uitgevoerd kunnen worden Ik noem iets heel gangbaars als ziekte.

Maar hé, Lanza, leef lekker je perfecte leven, maar (ver)oordeel het leven en keuzes van andere mensen niet. En blijf lekker denken dat het leven zich altijd gedraagt zoals je wilt.

Dees

Dees

17-09-2019 om 14:38

Drieling

Tja je zou maar als 3e kind een drieling krijgen, dat gebeurde een ouder koppel bij ons op school, het nakomertje waren er 3.

Kopzorg

Kopzorg

17-09-2019 om 14:47

Geluk bij een "ongeluk"

Dan hebben de kinderen wel iets aan elkaar, kunnen leuk met elkaar optrekken.
Wel jammer dat de oudere kinderen in het gezin dan volgens Lanza enorm zwaar belast worden, omdat ze MOETEN moederen over 3 brusjes😜

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

17-09-2019 om 19:48

Kopzorg - OT

Ik was niet serieus.

Maar de tip van de hotspot is echt een goeie.
Niet via de wifi van de buren, maar gewoon via de databundel van je telefoon.
Ik doe dat voor mijn werk regelmatig zo als ik iets wil mailen of opzoeken op een locatie zonder wifi.

Mussie

Mussie

17-09-2019 om 22:40

Hallo hee

Hallo! Het kan hè, dat iemand een andere mening heeft. Maar lees eens terug zeg. Is dit wat jullie kinderen meegeven? Als iemand iets anders vindt, hee, dan duiken we er lekker met zn allen bovenop?

vlinder72

vlinder72

17-09-2019 om 22:50

Ja, mussie

Van mij mag iedereen een andere mening hebben. Zoveel mensen zoveel meningen.

Het is vervolgens niet ok om mijn keuzes dan als afschuwelijk te betitelen en nog meer van dat soort fraais.

Dat doe ik andersom toch ook niet?

Mijn leven en mijn keuzes zijn niet afschuwelijk vier kinderen ipv twee). Ik heb geen vreselijk leven. Ik voel mij behoorlijk gekwetst door sommige opmerkingen die in dit draadje gemaakt zijn. Zo reageer je niet.

Natuurlijk mag je aangeven dat jij andere keuzes maakt maar daarbij hoef je niet vervolgens mensen die iets anders leven vreselijk te vinden. Of hun leven afschuwelijk te vinden. Te zeggen dat mijn kinderen aandacht te kort komen etc. etc. Dat is onbehoorlijk.

Mussie

Mussie

17-09-2019 om 23:00

Vlinder

Ik snap je. Ik ben het ook niet eens met wat er gesteld wordt. Maar ik ben het zeker niet eens met de reacties, die vind ik afschuwelijk. Het gaat te ver. Dit geef je je kinderen ook niet mee neem ik aan. Doe het dan zelf ook niet.

Miss

Miss

17-09-2019 om 23:05

Afstand

In de eerste posts heb ik lanza al gewezen op haar sprookjeswereld. Misschien hebben jullie daar over heen gelezen.
Echt bespaar je de typ moeite.
Het heeft totaal geen zin... Dus mensen ik zeg stop laten we met zijn alle het leven vieren, in de vorm zoals wij het ervaren en de zin van het leven inzien met de levenslessen die wij God dank wel mee hebben gekregen en er met veel compassie naar kunnen kijken
Wat ben je dan toch een rijk mens hè met die ogen

Ik hoop dat ik nog vele dagen van voetbal naar clubjes en vrienden mag rijden met één kind. Goddank heb ik er één en ben ik daar zo enorm dankbaar voor. Al had Ik er liever meer gehad, oh wacht het leven is toch niet zo maakbaar.

Mussi

Spaar je de moeite je druk te maken. Lanza is niet wie of wat ze schetst. Het is zo eenvoudig vast te stellen. Volgens haarzelf heeft ze 2 kinderen (van 2 en 5 jaar oud), een baan van 32u/week, al jaren intensieve mantelzorg, doet ze vrijwilligerswerk gedurende een aantal uur per week, heeft daarnaast nog genoeg tijd om regelmatig apart met haar partner iets te ondernemen plus de tijd om een uitgebreid sociaal netwerk te onderhouden (en dan vergeet ik ongetwijfeld nog een aantal zaken)

Ga dan voor de lol even turven hoeveel berichtjes zij hier in de afgelopen paar dagen heeft gepost en kijk ook even goed naar de tijdstippen waarop die zijn gepost.

QED

Lanza

Lanza

18-09-2019 om 07:58

Mijn werkuren

mag ik flexibel indelen, dus soms post ik hier iets terwijl ik aan het werk ben. We werken met deadlines en die haal ik altijd keurig. Verder hebben wij eens per twee weken oppas zodat mijn man en ik samen uit eten kunnen, of iets anders kunnen ondernemen.

Dan nog een vaste avond waarop ik met vrienden afspreek in de avond. Mantelzorg en twee uurtjes vrijwilligerswerk in het weekend.

Dus wat kan er dan precies niet?

Kopzorg

Kopzorg

18-09-2019 om 08:11

Je hele leven kan niet

Het hier geschetste plaatje is zo perfekt, het klopt allemaal zo goed het is net een schilderij.
Het kan gewoon niet waar zijn.

Jippox

Je hebt dit al eerder gedaan, er op wijzen dat Lanza in wat berichten post tijdens werktijd. Hoezeer ik het met Lanza oneens ben of haar stelligheid lastig in discussie vind, jouw sneren vind ik ronduit onkies. Ja, kijk maar even. Ik type dit bericht om 9.04 terwijl ik fulltime werk. En weet je, dat kan. Net zozeer als ik tijdens werktijd een praatje met een collega maak, gebruik ik weleens sociale media. Maar maak je niet ongerust, mijn laatste werkmail van gisteren stuurde ik om 21.30.
Dus stop met dit soort gesnitch

mirreke

mirreke

18-09-2019 om 10:17

Ehh kopzorg? Hotspot via 4G

Heb jij zelf dan geen 4G op je mobiel? Want je kunt gewoon via je eigen 4G internet op je laptop krijgen.

Je hotspot inschakelen op je mobiel (ergens bij de instellingen, hangt af van je model). Vervolgens staat er een toegangscode bij. `Je zoekt met je laptop naar de naam van je eigen 4G-hotspot, voert vervolgens de code in waar naar wordt gevraagd en voila!!
En dan kun je heel comfortabel aan je tafel zitten met je laptop

Dé reden waarom ik een grote internetbundel heb. Ik kan dan altijd via mn hotspot werken indien nodig, als het internet uitvalt, of als ik op een openbare werkplek zit.

mirreke

mirreke

18-09-2019 om 10:26

Toch, Alkes

vind ik het in deze situatie niet verkeerd om er op te wijzen dat er iets niet lijkt te kloppen. Gebeurt hier toch vaker bij trollen?

Je zou van dit soort deelnemers nog onzeker worden als ouder. Vooral de toon en de manier waarop, en de plotselinge alomaanwezigheid zijn opvallend. Als je dan bedenkt dat vooral op spitstijden wordt gepost, dan kan ik me daar ook geen gezin met een 2 en 5-jarige bij voorstellen, eerlijk gezegd.

Alkes

Je mist wel een beetje het punt (zie reactie Mirreke). En je hoeft je hier echt niet te gaan verantwoorden als je eens tijdens werktijd hier zit hè.

Lanza

Lanza

18-09-2019 om 11:32

Inderdaad wat Alkes zegt

klopt. Ik werk 32 uur, maar dat zijn niet per se reguliere uren. Het zal mijn leidinggevende een zorg zijn of ik van 9 tot 5 werk, of van 8 tot 2 en daarna nog twee uurtjes in de avond. Als ik mijn werk maar af krijg en dat lukt me altijd wel. Soms vind ik het fijn mijn gedachten te verzetten door hier mee te lezen en schrijven.

Voor de rest snap ik niet wat er zo perfect aan is? Vind je het ook perfect als een vader 32 uur werkt, twee kinderen heeft, tijd met zijn vrienden besteed en op zaterdag een balletje trapt? Of is het alleen omdat ik de moeder ben, dat het zogenaamd niet kan?

nog een keer Alkes

Dat gezegd hebbende zal ik me verder gedragen en helemaal niet meer op Lanza reageren. Ik ben soms best graag even zinloos bezig, maar er zijn grenzen

Arda

Arda

18-09-2019 om 11:39

Kan

Het leven wat Lanza beschrijft kan natuurlijk best. Waarom niet? Genoeg gezinnen met 2 kinderen, 32 uur werk per ouder, vrijwilligerswerk/activiteiten en mantelzorg (en mantelzorg kan vele dingen inhouden, van 1x in week de boodschappen/administratie doen tot 24/7 de zorg dragen voor een demente grootouder) .

En waarom zou het niet allemaal vlot kunnen verlopen? Als je banen hebt waar je veel genoeg uithaalt en redelijk je inkomen mee kan verdienen, makkelijke kinderen hebt en een fijne sociale omgeving en geen grote gezondheidsproblemen dan kan dat allemaal prima.

Het enige wat ik wel zou zeggen is dat het niet maakbaar is natuurlijk, want zieke/gehandicapte kinderen, scheiding, overlijden, werkeloosheid... heb je natuurlijk geen/weinig controle over.

Mijn leven lijkt best op dat van Lanza (maar dan met meer dan 2 kinderen) dus ik vind het zeker niet onrealistisch.

Marinade

Marinade

18-09-2019 om 12:05

Er kan heel verl

... en gelukkig maar. Het gaat meer om hoe uitleg over de eigen situatie gepaard gaat met stevige oordelen over anderen en dat de indruk gewekt wordt dat je iemand wel kunt horen maar dat luisteren een aparte tak van sport is.

That’s all!

vlinder72

vlinder72

18-09-2019 om 12:07

ook realistisch

Ik vind het Lanza ook best realistisch overkomen.

Ik kan mij het leven van Lanza prima voorstellen. Twee ouders, ze werken allebei 32 uur, flexibele werkgevers die weinig eisen stelt aan aanwezigheid op de werkvloer, twee jonge kinderen zonder verplichtingen, familie in de buurt. Ja, dat is toch prima te doen. Dan heb je tijd over in het weekend.

Kopzorg

Kopzorg

18-09-2019 om 12:26

Waarom?

Het zou kunnen kloppen dat Lanza's leven echt is zoals ze schrijft.
Maar:
◼waarom dan zo veroordelend naar mensen die het bewust anders doen en daar heel open over zijn om te laten zien dat anders niet verkeerd is
◼waarom dan zulke kort door de bocht oplossingen voor mensen die het anders moeten doen maar zelf nog niet zo goed weten hoe
◼waarom tegen anderen zeggen dat ze een afschuwelijk leven leiden
◼vanwaar al die borstklopperij van kijk eens hoe goed ik het doe, zonder enig medeleven of een blijk van o ja, dat kan natuurlijk ook

Dit zijn een paar feiten waarom ik twijfel aan de waarheid van Lanza's geschetste leven.
Fijn voor haar als haar leven in het luchtkasteel op de roze wolk echt is en dat gun ik haar dan van harte. Ik hoef echt geen medelijden (liever niet zelfs) maar een keer een blijk van erkenning zou de discussie zoveel menselijker maken.
Na bijna 200 harde posts vol oordelen en rare uitspraken heb ik ook een keer gezegd dat ik niet in het geschetste sprookje geloof.

Lanza

Lanza

18-09-2019 om 12:29

Ik zeg niet

dat anderen een afschuwelijk leven leiden, maar dat het MIJ afschuwelijk lijkt om zo druk te zijn. Dit zei ik om onze keuze voor twee kinderen uit te leggen. Voor een ander zal het prima te doen zijn, of die heeft het er voor over om zo druk te zijn. Mij zou dat niet fijn lijken.

Sorry als het veroordelend overkomt.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

18-09-2019 om 12:33

Ja precies

Het interesseert mij niet of het sprookjesbeeld al dan niet klopt. Ik zou niet willen ruilen.
Het is de nare toon die mij vanaf haar eerste bericht liet twijfelen aan de oprechtheid van het verhaal. En dat is er in de loop der tijd niet beter op geworden.

Winga

Winga

18-09-2019 om 12:44

Respect voor elkaar

Ik heb niet alle berichten gelezen (maar wel veel)en vind dat er nog opvallend aanvallend op Lanza gereageerd wordt. Oké, ze mag dan wat meer inlevingsvermogen tonen in andermans leven maar naar haar toe gebeurd eigenlijk hetzelfde. Een beetje de pot verwijt de ketel enz. Het gros van de schrijvers kunnen zich ook niet inleven in haar leven.
Kunnen we het er niet gewoon op houden dat zij het misschien wat gemakkelijker heeft. Ik lees geen rare dingen in haar planning. Wat gestructureerder levend waarschijnlijk, omdat het kan in haar situatie. Het komt nogal jaloers over als je gaat zeggen dat het niet kan zoals zij het doet.

Dat er bij anderen wat minder structuur is omdat het nu eenmaal zo loopt is ook een prima leven.

realistisch

Ik geloof wel degelijk dat er mensen zijn die hun leven zo op orde hebben als Lanza. Mijn bezwaar is dat ze haar eigen universum als maat der dingen neemt voor de rest van de wereld. En dat ze dan niet luistert/reageert als mensen er haar op wijzen dat de wereld ook anders in elkaar kan zitten. Het rechtlijnige denken is wat mij niet aanstaat.

Kopzorg

Kopzorg

18-09-2019 om 14:28

Jaloers?

===Het komt nogal jaloers over als je gaat zeggen dat het niet kan zoals zij het doet.===

Nee hoor geenszins jaloers en misschien is zij wel zo'n zeldzame vrouw waar alles vanzelf gaat en er nooit een rimpeling in de vijver is.

Maar met de harde woorden zoals hieronder:

===Maar voor een puber hoef je toch helemaal geen opvang meer te regelen? Waar hebben we het dan over? Je kan gewoon gaan werken en een tweede auto kopen, of je man moet zijn werk aanpassen zodat hij zijn kind eventueel naar school kan brengen bij calamiteiten.===

geeft Lanza in mijn ogen duidelijk aan niets te snappen van mijn situatie. Het is snel getypt op een forum koud en hard en in de praktijk kan ik er niets mee.

Als ze nu na ruim 200 posts nog niet doorheeft dat haar situatie niet de maat der dingen is ga ik mijn twijfel aan haar verhaal uiten en ik ben niet de enige.

Pennestreek

Pennestreek

18-09-2019 om 15:52

On topic

Zouden Anna123, haar zoon en haar ex er al uit zijn?

Lanza

Lanza

18-09-2019 om 17:48

Ik snap best dat

het niet altijd zo simpel is hoor, Kopzorg. Maar ik ben wel altijd van het heft in eigen hand nemen. Wat er ook op mijn pad komt, ik denk altijd: wat kan IK doen om de situatie beter te maken? Gelukkig zit mijn man ook zo in elkaar en vinden we samen altijd een oplossing.

En nee, ons leven is niet altijd makkelijk. Ook hier echt heel lastige en heftige dingen meegemaakt, maar wel altijd die drive gehouden om er het beste van te maken. Dat wens ik jullie ook toe.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.