Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Ouderschapsplan

Er is een ouderschapsplan, waarop mijn zoontje van woensdag na school t/m vrijdag bij mijn ex is en om het weekend. Echter ben ik erachter gekomen dat mijn ex op woensdag gewoon werkt als mijn zoontje daar is, naar eigen zeggen lange dagen maakt als mijn zoontje daar niet is. Hij moet mijn zoontje op donderdag/vrijdag naar school brengen met een half uur reistijd. Ik ben vrij op woensdag en zou daardoor tijd hebben om mijn zoontje op te vangen en tijd met hem door te brengen, echter is de reactie van mijn ex dat het zijn dag is en het niet uitmaakt hoe hij hem indeelt. Ik vind het onterecht dat mijn zoontje daar een hele dag alleen is, terwijl hij hier alle aandacht zou kunnen krijgen, spelen met vriendjes etc. (School is hier 10 minuten vandaan). Ik maak me zorgen om het feit dat mijn ex zegt lange dagen te werken en avonden, of hij mijn zoontje wel veilig naar school kan brengen. Zoontje geeft zelf aan de ritten naar school vanuit hem niet leuk te vinden, te lang. Ben bang dat het welzijn van mijn zoontje eronder leidt. Wat vinden jullie? Stel ik me aan?

Je hebt het over zoontje, dan verwacht ik een 4- of 5-jarige, hoe oud is hij?

Wat voor werk doet je man? Is hij thuis aan het werk? Ik denk het niet, omdat je aangeeft dat je zoontje alleen thuis is. Hoe oud is je zoontje - is het veilig wanneer hij alleen thuis is? En je geeft aan dat je zoontje de ritten naar school te lang vindt. Maar wat vindt hij van 'alleen' daar zijn, vindt je zoontje dat ook vervelend (of, als hij een jaar of 12 is - juist heerlijk dat hij het rijk alleen heeft...)

Annoniemm

Annoniemm

16-12-2025 om 15:12 Topicstarter

Nowee schreef op 16-12-2025 om 13:22:

Je hebt het over zoontje, dan verwacht ik een 4- of 5-jarige, hoe oud is hij?

Ja sorry, inderdaad 4 jaar

Annoniemm

Annoniemm

16-12-2025 om 15:15 Topicstarter

TineWinkel schreef op 16-12-2025 om 13:34:

Wat voor werk doet je man? Is hij thuis aan het werk? Ik denk het niet, omdat je aangeeft dat je zoontje alleen thuis is. Hoe oud is je zoontje - is het veilig wanneer hij alleen thuis is? En je geeft aan dat je zoontje de ritten naar school te lang vindt. Maar wat vindt hij van 'alleen' daar zijn, vindt je zoontje dat ook vervelend (of, als hij een jaar of 12 is - juist heerlijk dat hij het rijk alleen heeft...)

Niet helemaal duidelijk verwoord zie ik, alleen in andere kamer bedoel ik. ex werkt dan thuis maar heeft geen zicht. Ik vind het vooral sneu dat er dan geen aandacht voor mijn zoontje is, terwijl ik hem die wel kan geven.

Annoniemm schreef op 16-12-2025 om 15:12:

[..]

Ja sorry, inderdaad 4 jaar

Een kind van 4 dat de hele dag alleen thuis is zonder toezicht' dat kan toch niet. Volgens mij is dat zelfs strafbaar of werkt vader thuis? 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.