Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Ouderschapsplan

Annoniemm

Annoniemm

17-12-2025 om 09:19 Topicstarter

linn19 schreef op 17-12-2025 om 09:12:

[..]

Staat er in het ouderschapsplan ook beschreven dat het gewijzigd zou worden als zoon naar school zou gaan en hoe jullie dat moeten aanpakken?

Nee, dit was een mondelinge afspraak. Die daarna wel bevestigd is in de app. Maar meneer doet net of hij nergens vanaf weet.

Annoniemm schreef op 17-12-2025 om 09:19:

[..]

Nee, dit was een mondelinge afspraak. Die daarna wel bevestigd is in de app. Maar meneer doet net of hij nergens vanaf weet.

Als het in een app staat is het volgens mij net zo hard als een schriftelijke afspraak (want objectief aantoonbaar) en kun je hem er beter aan (laten) houden.

Annoniemm schreef op 17-12-2025 om 09:19:

[..]

Dan zou ik eerst een advies van een advocaat inwinnen wat je hiermee gerechtelijk zou kunnen. Want rechtzaak of mediation  is je enige optie als je iets wil veranderen als je ex voet bij stuk houd.

Bedenk daarnaast ook wat je nu precies wil want nu haal je verschillende argumenten door elkaar.

Woensdagmiddag alleen in aparte kamer.

Zoon vind reistijd naar school te lang.

Jij vraagt je af of reistijd wel veilig is ivm lange werkdagen van ex.

Of dat allemaal in een rechtzaak stand houd vraag ik me af dus ook hierover advies vragen advocaat. 

En bedenken welke regeling jij dan voor zou stellen.

En waarom zegt zoon daar niet heen te willen? Gaat dat alleen om de reistijd die hij te lang vind?

Annoniemm

Annoniemm

17-12-2025 om 11:25 Topicstarter

linn19 schreef op 17-12-2025 om 09:49:

[..]

Dan zou ik eerst een advies van een advocaat inwinnen wat je hiermee gerechtelijk zou kunnen. Want rechtzaak of mediation is je enige optie als je iets wil veranderen als je ex voet bij stuk houd.

Bedenk daarnaast ook wat je nu precies wil want nu haal je verschillende argumenten door elkaar.

Woensdagmiddag alleen in aparte kamer.

Zoon vind reistijd naar school te lang.

Jij vraagt je af of reistijd wel veilig is ivm lange werkdagen van ex.

Of dat allemaal in een rechtzaak stand houd vraag ik me af dus ook hierover advies vragen advocaat.

En bedenken welke regeling jij dan voor zou stellen.

En waarom zegt zoon daar niet heen te willen? Gaat dat alleen om de reistijd die hij te lang vind?

hij zegt dat papa geen tijd voor hem heeft, hij altijd overal mee naar toe moet en geen kans heeft om thuis te spelen, verder krijg ik er niet veel uit. Wil ook niet pushen op een kind van 4 omdat eruit te krijgen. Maar dit was ook al voor zijn schooltijd en nu komt de reistijd daarbij die die ook niet leuk vind. Dus word het een opstapeling. 

Annoniemm schreef op 17-12-2025 om 11:25:

[..]

hij zegt dat papa geen tijd voor hem heeft, hij altijd overal mee naar toe moet en geen kans heeft om thuis te spelen, verder krijg ik er niet veel uit. Wil ook niet pushen op een kind van 4 omdat eruit te krijgen. Maar dit was ook al voor zijn schooltijd en nu komt de reistijd daarbij die die ook niet leuk vind. Dus word het een opstapeling.

Geen kans om thuis te spelen? Maar wel 1 dag in de week heel de dag alleen thuis? Probeer eerst het "probleem" duidelijk te krijgen..

Annoniemm

Annoniemm

17-12-2025 om 14:02 Topicstarter

Anoniemvoornu schreef op 17-12-2025 om 11:48:

[..]

Geen kans om thuis te spelen? Maar wel 1 dag in de week heel de dag alleen thuis? Probeer eerst het "probleem" duidelijk te krijgen..

Je kunt ook overal overstruikelen he! Thuis met hem te spelen! Hij is aan het werk. Zoontje wil graag dat hij met hem speelt thuis. Kortom zoontje vraagt om tijd en aandacht.

Anoniemm jou reactie mag best vriendelijker hoor want je bent zelf nogal vaag en onsamenhangend. 

wil je nu een probleem oplossen of niet?

Annoniemm

Annoniemm

17-12-2025 om 14:21 Topicstarter

linn19 schreef op 17-12-2025 om 14:18:

Anoniem jou reactie mag best vriendelijker hoor want je bent zelf nogal vaag en onsamenhangend.

Er word al meerdere keren gezegd dat die alleen thuis is, heb al meerdere keren aangegeven dat mijn ex thuis werk in andere kamer. Na de zoveelste keer word dat vervelend. En ja reactie kon wellicht vriendelijker heb je gelijk in. 

Annoniemm

Annoniemm

17-12-2025 om 14:24 Topicstarter

linn19 schreef op 17-12-2025 om 14:18:

Anoniemm jou reactie mag best vriendelijker hoor want je bent zelf nogal vaag en onsamenhangend.

wil je nu een probleem oplossen of niet?

En ja ik wil het oplossen. Maar denk dat het onsamenhangend wordt doordat er steeds wat anders gezegd word, ook gezien ik al aangeef dat die wel thuis is maar in andere kamer werkt en mensen maar blijven herhalen dat die alleen thuis is.

Mij gaat het erom dat mijn zoontje duidelijk vraagt om aandacht en die daar dus niet krijgt op de woensdag. Ik ben gewoon vrij en wil hem graag de tijd en aandacht geven die hij verdiend. Ook vind ik dat mijn ex onverantwoord omgaat met zijn werkuren in combinatie met een kind wegbrengen naar school, gezien hij er doodvermoeid uitziet. En ja wat mijn ex doet moet hij zelf weten, maar ik maak me zorgen om het welzijn van mijn kind. 

Misschien moet je het dan op een andere manier brengen: wat nou als je aan je ex VRAAGT of het hem misschien helpt/ontlast als jij voorlopig de woensdag van hem overneemt

Annoniemm

Annoniemm

17-12-2025 om 14:36 Topicstarter

Mugs schreef op 17-12-2025 om 14:32:

Misschien moet je het dan op een andere manier brengen: wat nou als je aan je ex VRAAGT of het hem misschien helpt/ontlast als jij voorlopig de woensdag van hem overneemt

Dat is een idee, ik weet alleen niet of hij het ziet als hem ontlasten gezien die al eerdere uitspraken gedaan heeft. Maar kan het wellicht eens zo formuleren.

Annoniemm schreef op 17-12-2025 om 14:24:

[..]

En ja ik wil het oplossen. Maar denk dat het onsamenhangend wordt doordat er steeds wat anders gezegd word, ook gezien ik al aangeef dat die wel thuis is maar in andere kamer werkt en mensen maar blijven herhalen dat die alleen thuis is.

Mij gaat het erom dat mijn zoontje duidelijk vraagt om aandacht en die daar dus niet krijgt op de woensdag. Ik ben gewoon vrij en wil hem graag de tijd en aandacht geven die hij verdiend. Ook vind ik dat mijn ex onverantwoord omgaat met zijn werkuren in combinatie met een kind wegbrengen naar school, gezien hij er doodvermoeid uitziet. En ja wat mijn ex doet moet hij zelf weten, maar ik maak me zorgen om het welzijn van mijn kind.

Als je alleen het probleem van de woensdag wil oplossen moet je niet al die andere zaken van lange dagen werken enzo erbij halen.

Ik heb in mijn eerste post al gezet dat je zelf van alles door elkaar schrijft en dus niet duidelijk is wat  nu precies het probleem is wat je verandert wil hebben.

Als jij alleen die woensdag zou willen veranderen blijft jouw zoontje nog steeds overal mee naar toe moeten,blijven de lange autoritten naar school enzo.

Dus de vraag van anoniemvoor nu is legitiem: welk probleem wil je nu precies opgelost zien?

Annoniemm

Annoniemm

17-12-2025 om 14:46 Topicstarter

linn19 schreef op 17-12-2025 om 14:40:

[..]

Als je alleen het probleem van de woensdag wil oplossen moet je niet al die andere zaken van lange dagen werken enzo erbij halen.

Ik heb in mijn eerste post al gezet dat je zelf van alles door elkaar schrijft en dus niet duidelijk is wat nu precies het probleem is wat je verandert wil hebben.

Als jij alleen die woensdag zou willen veranderen blijft jouw zoontje nog steeds overal mee naar toe moeten,blijven de lange autoritten naar school enzo.

Dus de vraag van anoniemvoor nu is legitiem: welk probleem wil je nu precies opgelost zien?

zeg ook niet dat die niet legitiem is. Het liefst alles tegelijk maar heel eerlijk denk ik dat dat gelijk voor weerstand zorgt. Dus dan denk ik verstandig om het woensdag probleem op te lossen, hierdoor wordt in feiten het reizen ook al iets meer beperkt natuurlijk.

Annoniemm schreef op 17-12-2025 om 14:36:

[..]

Dat is een idee, ik weet alleen niet of hij het ziet als hem ontlasten gezien die al eerdere uitspraken gedaan heeft. Maar kan het wellicht eens zo formuleren.

Dat formuleren zou je sowieso anders kunnen aanpakken door hem in ieder geval niet meneer te noemen. Niet hier of elders. Jouw inzet in communicatie met hem is vanuit dat woord al negatief.

Annoniemm

Annoniemm

17-12-2025 om 14:51 Topicstarter

linn19 schreef op 17-12-2025 om 14:49:

[..]

Dat formuleren zou je sowieso anders kunnen aanpakken door hem in ieder geval niet meneer te noemen. Niet hier of elders. Jouw inzet in communicatie met hem is vanuit dat woord al negatief.

Spreek hem daar zo ook niet op aan als ik hem spreek, maar dat leek mij vrij duidelijk. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.