Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Overweeg een scheiding

amk

amk

29-09-2014 om 10:38

waarbeginnen

Belangrijkste in eerste instantie zijn 2 dingen:
Woonruimte en geld om te leven.
Woonruimte: inschrijven bij woningbouwverenigingen of andere instanties die dat regelen in jou regio.
Geld: (heb niet de hele draad gelezen) als je werkt ga vragen om meer uren. Met de wet in de hand om deeltijd te mogen werken kun je namelijk ook om meer uren vragen. Of begin met het vragen van een bijstandsuitkering indien nodig.
Maak een overzicht van de huidige financien die zullen tzt verdeeld moeten worden. Dit is vooral ter voorkoming dat je te weinig mee gaat krijgen of te veel schulden toebedeeld krijgt.

Licht je hele omgeving in dat jullie uit elkaar gaan en dat je spullen nodig hebt in de nabije toekomst. Je zult versteld staan vanuit welke hoeken je dingen aangeboden krijgt.

Ook hier kan MW je bij helpen, maar jij zult het moeten doen!

Hortensia

Hortensia

29-09-2014 om 11:54

ook-even-ano

Als zij wil dat jullie samen komen maak je gewoon die afspraak. Als hij niet wil ga je alleen. Pas op dat je je niet te afhankelijk maakt van wat hij wel en niet wil in dit soort gevallen.

Paddington

Paddington

29-09-2014 om 15:17

Waar te beginnen is

bij het begin, het klinkt misschien afgezaagd. Maar kijk eerst naar praktische zaken. Kun je ergens wonen met je kinderen? Kun je ervoor zorgen dat je eigen inkomen hebt?

Dat zijn twee hele praktische dingen die je eerst moet regelen, vandaar uit kun je verder bouwen.

Ik woon nu bij mijn ouders, verre van ideaal, maar het geeft ook wel rust. Mijn ex heeft geen invloed meer op mijn woning, daarvoor wel, hij betaalde tot juli 2013 de hypotheek.

Ik heb een eigen inkomen, dat had ik niet meteen. Hiervoor had ik een bijstandsuitkering.

Zoek eens goed op het forum, mensen geven hele goede adviezen hier, werken niet voor alle gemeenten, maar misschien wel voor jou.

Wat verwacht je van een afspraak met MW met hem erbij? Als ik het zo bij jou lees, dan denk ik dat het weinig effect zal hebben. Je zult nu stappen moeten ondernemen om alleen verder te gaan. Hopelijk is dat tijdelijk en komen jullie door wat afstand juist nader tot elkaar.

Dus: ga naar de gemeente en vraag wat je moet doen om een woning te krijgen. Ga naar het juridisch loket en vraag daar wat jouw rechten zijn als jij nu zou beslissen om het huis uit te lopen, zonder iets, maar alleen met je zoon.

Ga naar het Leger des Heils en vraag wat zijn kunnen betekenen voor je.

Win informatie in. Ik weet dat het moeilijk is, maar er is niemand die dat voor jou kan doen. Jij bent degene die nu sterk moet zijn en daadkrachtig!

Ff zo

Ff zo

29-09-2014 om 17:45

Scheiden?

Heb je definitief besloten dat je wilt gaan scheiden?

Dus MW niet meer gebruiken om aan jezelf te werken en evt aan je relatie?

ook-even-ano

ook-even-ano

30-09-2014 om 10:32

ff zo

ja ik loop al jaren te roepen dat ik wegga maar er zijn dit jaar en vorig jaar dingen gebeurd die echt niet door de beugel kunnen. Ik ben diep gekwetst, vernederd...
ik ben nu 5o en heb nog een leven voor me.

Bij woningbouw ben ik al 3 jaar ingeschreven, heb via een vriendin/kennis die ook gescheiden is en nog een leegstaand koophuis hier in de buurt heeft ook optie om erin te trekken, ik haal nu al de post voor haar op en stuur het naar het huis waar ze nu met haar zoon woont. Dus dat zou geen probleem moeten zijn.
Een paar jaar geleden gingen een paar mensen op pensioen op het werk en heb ik extra uren erbij gevraagd en werk nu fulltime, dus eigen inkomen heb ik.
Ik wil dan wel het huis verkopen om geen zorgen meer te hebben in de toekomst, zodat we alle 2 opnieuw kunnen beginnen.

amk

amk

30-09-2014 om 11:36

nou

dan is het nu zaak om van die inschrijving gebruik te gaan maken en actief te reageren op woningen. De verkoop van dat huis dat volgt later wel. Nu moet je eerst weg zien te komen.

Waar naartoe

Het ligt eraan waar je naartoe wil. Wil je hem in de steek laten (ik formuleer het expres eens wat anders); denk je dat er binnen de relatie nog mogelijkheden zijn voor jou en voor de kinderen; wil je op jezelf gaan wonen; wil je dat met de kinderen; wil of kun je meer gaan werken; etc. etc.

Tsjor

Paddington

Paddington

03-10-2014 om 10:59

Het woning probleem

kun je dus oplossen door tijdelijk het huis van je vriendin te betrekken en ondertussen op zoek te gaan via de woningbouwvereniging.

Je hebt ook inkomen, dus dat is ook geen probleem. Dan is de volgende stap dat je moet gaan zorgen dat je spullen hebt voor in huis.

ook-even-ano

ook-even-ano

18-03-2015 om 18:52

het begin is er

het begin is er, afspraak bij mediator 8april , hij wil nog een kans maar ik ben klaar , er is teveel gebeurd, wordt vervolgd.

+ Brunette +

+ Brunette +

18-03-2015 om 22:11

Lijkt me logisch.

Je draad begint in april 2013, nu dus bijna twee jaar geleden. En toen zat je al te overwegen of het wel een goed idee was bij deze man te blijven. Als er in de tussentijd verrassende positieve wendingen zijn geweest, dan is het logisch dat je er nu helemaal tabak van hebt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.