Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Partner heeft affaire en wil samen in een huis blijven wonen


Zo langzamerhand lijkt het woord 'vechtscheiding' te worden geplakt op iedere scheiding waarin de exen het flink met elkaar oneens zijn. Met als gevolg dat mensen onder druk lijken te staan om maar van alles te slikken 'want ik wil geen vechtscheiding".

Een vechtscheiding zoals de term bedoeld is, is niet een scheiding waarin exen een of meer conflicten hebben. Het oneens zijn, conflicten, dat is normaal bij een scheiding. Vervelend maar waar, en ik denk dat je moet proberen te accepteren dat onenigheid erbij hoort.

Een echte vechtscheiding is een complete oorlog tussen de exen waarbij de strijd op geen enkele manier lijkt te sussen en waarbij het er vooral om gaat de ander kapot te maken, zonder dat er nog oog is voor het eigen belang, of dat van de kinderen. Overigens zeggen partijen wel altijd dat wat ze doen in het belang van de kinderen is. Bij vechtscheidingen zie je ook vaak dat de oorlog minstens zo lang duurt als het huwelijk duurde.

Voor een echte vechtscheiding zijn er twee nodig. Als een kant zich redelijk opstelt en de ander allewn maar op vernietiging van de ex uit is, dan spreek je iha niet over een vechtscheiding.

Dus als manlief weer dreigt met een vechtscheiding, deel hem dan kalmpjes mee dat het je zou spijten als hij daar voor kiest, maar dat voor een vechtscheiding twee partijen nodig zijn en dat jij niet van plan bent mee te doen.

Dat 'als je mij mijn zin niet geeft wordt het een vechtscheiding' is net zoiets als een man die zijn vrouw de schuld geeft van het feit dat hij haar mishandelt, want dan had ze hem maar niet zo boos moeten maken.

Oh hell, herkenbaar geval! Wij hadden al jaren problemen (door achteraf stoornis bij mijn ex) en ik maar proberen, hulpverleners tot en met, wijkagent erbij. Toen ik uiteindelijk durfde voor te stellen om in ieder geval tijdelijk apart te gaan wonen ging hij "praten" bij iemand van de club en bleef uit gemak meteen maar de hele nacht weg. 
Hij had ook bedacht dat we nog best samen in een huis konden wonen en ging en kwam wanneer het hem uitkwam en werd kwaad als hij niet mee kon eten. 

Hij had ook bedacht dat we wel samen konden blijven wonen, dan hield hij zijn vriendin erbij en dan kon ik wel voor de kinderen zorgen. Ander voorstel was dat ik als hij werkte voor de kinderen zorgde en als hij thuiskwam weer uit huis vertrok. Maar dat noem je een au pair en daar heb ik toch vriendelijk voor gepast.

Mediation geprobeerd, maar dat zijn vriendin alle correspondentie deed en hij uitsluitend het maximale voor zichzelf eruit wilde slepen hielp ook niet mee. Uiteindelijk ook voorlopige voorzieningen aangevraagd waarop hij ook woest werd, maar ik kon in die tijd ook weinig doen waar hij niet woest van werd, behalve precies doen en geven wat hij wilde. Is een hele akelige vechtscheiding geweest met gelukkig voor mij en de kinderen wel een goede afloop, wij konden in ons huis blijven wonen. 

Dus, ja ik snap helemaal waar je mee te maken hebt, vreselijke situatie, het is echt verschrikkelijk, maar je moet er wel doorheen, als alles achter de rug is en er afspraken zijn gemaakt, dan wordt alles wel beter.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.