Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
23-01-2023 om 10:56
Hallo allemaal,
Een aantal van jullie kennen mijn verhaal wel van eerdere berichten hier. Mijn ex en ik zijn sinds een aantal maanden uit elkaar. We hebben samen een zoontje. Mijn ex is verslaafd en daarom wil ik dat hij ons zoontje alleen onder toezicht ziet. Veilig thuis heeft onderzoek gedaan en we zijn doorverwezen naar een bor traject, hiervoor staan we op de wachtlijst. In de tussentijd heeft mijn ex een advocaat ingeschakeld en geprobeerd omgang te krijgen maar helaas is dit niet gelukt omdat hij niet akkoord gaat met de voorwaarden en daardoor is de omgang nu opgeschort. Ik vind het heel erg moeilijk om met mijn ex om te gaan, hij is erg manipulatief. Heeft iemand ervaring met zo'n zelfde situatie en tips voor mij?
16-07-2025 om 14:43
Catwoman, ik wou net gaan typen dat je hulp in moet roepen van iemand die wat zakelijker kan mailen, en daar komt Stresskipje je gewoon op een presenteerblaadje een prima tekst aanreiken! Komt dat even mooi uit.
Ik zou die mail versturen zoals Stresskipje aanbeveelt. Want het is wel verstandig om wat van je te laten horen, hoe langer je daarmee wacht hoe onhandiger het is. Dus nu die paar regels eruit, en klaar is Clara. En dan zie je wel wat er terugkomt.
Ik ben het trouwens geheel met Stresskipje eens dat het weinig zin heeft om je zo druk te maken, en dat je ook niet moet denken dat kritiek op de werkwijze heel veel op gaat leveren. Dingen lopen nu eenmaal best wel vaak niet helemaal zoals het eigenlijk zou moeten, daar doe je niet zo gek veel aan.
18-07-2025 om 09:31
Nou ik heb toch maar besloten om het zo maar te laten en er niet moeilijk over te gaan doen. Ik ben bang dat ik dan wordt gezien als de zeur. En het heeft geen zin want zij gaat toch niet veranderen. Ze heeft toevallig gisteren een mail gestuurd. Daarin staat een voorstel voor een nieuwe evaluatie. Dit word eind volgende maand. Ik heb gezegd dat ik dan kan en er dan ook bij aanwezig wil zijn. En ze zei dat de volgende omgang volgende week gepland staat. Ik heb gezegd dat ik die datum niet in mijn agenda heb staan omdat deze niet bevestigd is maar dat ik wel zou kunnen. Nu maar weer proberen om het een beetje los te laten.