Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Problemen met ex

Catwoman, ik wou net gaan typen dat je hulp in moet roepen van iemand die wat zakelijker kan mailen, en daar komt Stresskipje je gewoon op een presenteerblaadje een prima tekst aanreiken! Komt dat even mooi uit. 

Ik zou die mail versturen zoals Stresskipje aanbeveelt. Want het is wel verstandig om wat van je te laten horen, hoe langer je daarmee wacht hoe onhandiger het is. Dus nu die paar regels eruit, en klaar is Clara. En dan zie je wel wat er terugkomt. 

Ik ben het trouwens geheel met Stresskipje eens dat het weinig zin heeft om je zo druk te maken, en dat je ook niet moet denken dat kritiek op de werkwijze heel veel op gaat leveren. Dingen lopen nu eenmaal best wel vaak niet helemaal zoals het eigenlijk zou moeten, daar doe je niet zo gek veel aan.

Catwoman

Catwoman

18-07-2025 om 09:31 Topicstarter

Nou ik heb toch maar besloten om het zo maar te laten en er niet moeilijk over te gaan doen. Ik ben bang dat ik dan wordt gezien als de zeur. En het heeft geen zin want zij gaat toch niet veranderen. Ze heeft toevallig gisteren een mail gestuurd. Daarin staat een voorstel voor een nieuwe evaluatie. Dit word eind volgende maand. Ik heb gezegd dat ik dan kan en er dan ook bij aanwezig wil zijn. En ze zei dat de volgende omgang volgende week gepland staat. Ik heb gezegd dat ik die datum niet in mijn agenda heb staan omdat deze niet bevestigd is maar dat ik wel zou kunnen. Nu maar weer proberen om het een beetje los te laten. 

Catwoman

Catwoman

21-07-2025 om 23:36 Topicstarter

Vanmorgen werd ik gebeld door de omgangsbegeleiding. We zouden aankomende vrijdag weer een omgang hebben maar mijn ex heeft dit afgezegd. Hij heeft weer een nieuwe baan en wil nix regelen daar. Dit is nu al de 3de omgang achter elkaar die niet doorgaat door hem. Eind augustus is er een evaluatie en dan wil die vrouw bespreken dat we van plan 1 naar plan 2 gaan. Dit kan ze ook wel verantwoorden aangezien mijn ex zich de afgelopen tijd niet aan de afspraken heeft gehouden die daaraan waren verbonden. Wel fijn dat ik nu een beetje weet waar ik aan toe ben. En ik heb nu even een maand rust want die vrouw gaat met vakantie. Dus eind augustus gaat er pas weer iets gebeuren. 

Goed om te horen. En neem dit inderdaad lekker even als vakantie voor jezelf.

Ik zat trouwens bij jouw situatie te denken aan Omdenken podcast nummer 8, dat gaat over iemand die boos in de trein zit vanwege de drukte. Maar er zijn gemeenschappelijke punten met jouw situatie, misschien heb je er iets aan om er naar te luisteren (en zo niet, het kan altijd vermakelijk zijn om eens naar andermans sores te luisteren).

Catwoman

Catwoman

27-07-2025 om 08:54 Topicstarter

AnnaPollewop schreef op 22-07-2025 om 13:33:

Goed om te horen. En neem dit inderdaad lekker even als vakantie voor jezelf.

Ik zat trouwens bij jouw situatie te denken aan Omdenken podcast nummer 8, dat gaat over iemand die boos in de trein zit vanwege de drukte. Maar er zijn gemeenschappelijke punten met jouw situatie, misschien heb je er iets aan om er naar te luisteren (en zo niet, het kan altijd vermakelijk zijn om eens naar andermans sores te luisteren).

Bedankt voor de tip! Ik ga het eens opzoeken. Wie weet helpt het. Ik ben nog steeds zoekende naar hoe ik om moet gaan met mijn boosheid. Ik ga wel naar een therapeut en dat helpt wel maar er gebeurd zoveel op het moment dat ik het niet allemaal goed kan verwerken. Ik heb ook veel last van boosheid naar collega's toe omdat ik het gevoel heb dat ze mij aan het wegpesten zijn. Ik zit ook overspannen thuis. Boosheid vind ik erg lastig om mee om te gaan. Ik ben liever verdrietig dan boos. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.