Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
23-01-2023 om 10:56
Hallo allemaal,
Een aantal van jullie kennen mijn verhaal wel van eerdere berichten hier. Mijn ex en ik zijn sinds een aantal maanden uit elkaar. We hebben samen een zoontje. Mijn ex is verslaafd en daarom wil ik dat hij ons zoontje alleen onder toezicht ziet. Veilig thuis heeft onderzoek gedaan en we zijn doorverwezen naar een bor traject, hiervoor staan we op de wachtlijst. In de tussentijd heeft mijn ex een advocaat ingeschakeld en geprobeerd omgang te krijgen maar helaas is dit niet gelukt omdat hij niet akkoord gaat met de voorwaarden en daardoor is de omgang nu opgeschort. Ik vind het heel erg moeilijk om met mijn ex om te gaan, hij is erg manipulatief. Heeft iemand ervaring met zo'n zelfde situatie en tips voor mij?
12-09-2025 om 08:57
Temet schreef op 12-09-2025 om 08:45:
Ik zeg het ook nog maar een keer: vraag of die omgangsbegeleider het verhaal op schrift zet. Als je dan een brief krijgt van de volgende advocaat van je ex, dan kan je die verklaring opsturen, kijken of ex zich dan koest houdt.
Ja ik heb alles van de omgangsbegeleider al op schrift staan. Alle verslagen die zij heeft gemaakt en ook de mail van haar naar mijn ex toe waarin staat dat hij zich niet aan de gemaakte afspraken houd. Alleen heb ik geen verslag van de hulpverlener van mijn ex want daar heb ik geen contact mee. De omgangsbegeleider zegt dat mijn advocaat dat wel op kan vragen bij haar. Klopt dat?
12-09-2025 om 09:29
Ik denk niet dat de hulpverlener van je ex informatie gaat geven aan jouw advocaat. Maar als die omgangsbegeleider op schrift zetbwat zij van die hulpverlener heeft gehoord dan kom je daar ook een heel eind mee.
12-09-2025 om 11:29
Temet schreef op 12-09-2025 om 09:29:
Ik denk niet dat de hulpverlener van je ex informatie gaat geven aan jouw advocaat. Maar als die omgangsbegeleider op schrift zetbwat zij van die hulpverlener heeft gehoord dan kom je daar ook een heel eind mee.
maar de omgangsbegeleider kan dat wel vragen.
12-09-2025 om 12:48
Vragen kan altijd, maar hulpverleners zetten zelden iets op papier over hun cliënten, tenzij het wettelijk verplicht is of de cliënt uitdrukkelijk toestemming heeft gegeven