Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Problemen met ex

Catwoman

Catwoman

12-09-2025 om 08:57 Topicstarter

Temet schreef op 12-09-2025 om 08:45:

Ik zeg het ook nog maar een keer: vraag of die omgangsbegeleider het verhaal op schrift zet. Als je dan een brief krijgt van de volgende advocaat van je ex, dan kan je die verklaring opsturen, kijken of ex zich dan koest houdt.

Ja ik heb alles van de omgangsbegeleider al op schrift staan. Alle verslagen die zij heeft gemaakt en ook de mail van haar naar mijn ex toe waarin staat dat hij zich niet aan de gemaakte afspraken houd. Alleen heb ik geen verslag van de hulpverlener van mijn ex want daar heb ik geen contact mee. De omgangsbegeleider zegt dat mijn advocaat dat wel op kan vragen bij haar. Klopt dat? 

Ik denk niet dat de hulpverlener van je ex informatie gaat geven aan jouw advocaat. Maar als die omgangsbegeleider op schrift zetbwat zij van die hulpverlener heeft gehoord dan kom je daar ook een heel eind mee.

Temet schreef op 12-09-2025 om 09:29:

Ik denk niet dat de hulpverlener van je ex informatie gaat geven aan jouw advocaat. Maar als die omgangsbegeleider op schrift zetbwat zij van die hulpverlener heeft gehoord dan kom je daar ook een heel eind mee.

maar de omgangsbegeleider kan dat wel vragen. 

Vragen kan altijd, maar hulpverleners zetten zelden iets op papier over hun cliënten, tenzij het wettelijk verplicht is of de cliënt uitdrukkelijk toestemming heeft gegeven

Catwoman

Catwoman

18-09-2025 om 22:59 Topicstarter

Ik heb vandaag mijn eigen advocaat nog even gesproken. Ik heb uitgelegd hoe de situatie er nu voor staat. Ook verteld over het feit dat ex zijn hulpverlening kwijt raakt en hij dan niet meer voldoet aan de voorwaarde voor de omgang. Ik heb gevraagd of ik zou kunnen stoppen met de omgang. Hij zei dat ik dat ten alle tijde kan doen aangezien het op vrijwillig kader is. Hij laat het aan mij wat ik wil. Hij zei dat ik inmiddels al veel aan dossier opbouw heb om aan de rechter te laten zien dat mijn ex niet goed bezig is. Dus de kans dat ex iets voor elkaar krijgt bij de rechter is erg klein. Het is nu afwachten of mijn ex nog een andere advocaat in schakelt. 

Maar ik zit nu een beetje in dubio wat ik in de tussentijd zal gaan doen met de omgang. Ik heb de omgangsbegeleider ook gesproken. Ik heb gezegd dat ik die evaluatie wil die we vorige maand zouden doen maar ex had afgezegd. We moeten hoe dan ook eerst die evaluatie doen. Daar moet besproken worden of we verder gaan en zo ja, op welke manier. Ik wilde toen voor plan 2 gaan maar ik twijfel nu of ik wel door wil gaan. Die vrouw zei dat ik zelf ook met een optie kan komen. Dus dat ik bijv zeg ik wil 1x per 2 maanden. Ik hoef niet perse te kiezen voor een plan dat hun hebben gemaakt. Ik mag dus ook zelf een voorstel op tafel gooien. Ik vind het erg lastig. Wat is slim?

Zelf een plan maken lijkt me geen gek idee. De vraag is wel of je nog omgang wil en moet willen. En of ex dat nog wil. En vooral of de begeleiding het nog wel kan begeleiden aangezien ex geen hulp meer heeft en nog steeds verslaafd is dus niet alleen met zoon kan zijn. 
De vraag is ook hoe lang de begeleiding het lamlendige gedrag van ex nog gaat trekken. Als iemand geen enkele verbetering laat zien in 2,5 jaar is het ook een keer klaar toch? Die mensen kunnen hun tijd vast beter besteden. 

Catwoman

Catwoman

19-09-2025 om 06:21 Topicstarter

MamaE schreef op 18-09-2025 om 23:03:

Zelf een plan maken lijkt me geen gek idee. De vraag is wel of je nog omgang wil en moet willen. En of ex dat nog wil. En vooral of de begeleiding het nog wel kan begeleiden aangezien ex geen hulp meer heeft en nog steeds verslaafd is dus niet alleen met zoon kan zijn.
De vraag is ook hoe lang de begeleiding het lamlendige gedrag van ex nog gaat trekken. Als iemand geen enkele verbetering laat zien in 2,5 jaar is het ook een keer klaar toch? Die mensen kunnen hun tijd vast beter besteden.

Het vervelende is dat de omgangsbegeleider pas geleden een verlenging heeft aangevraagd en deze heeft gekregen voor een jaar. Dus dat zou betekenen dat zij nog tot juli 2026 de omgang kan gaan begeleiden. Ik heb haar gevraagd of zij wil gaan stoppen hiermee omdat ex niet meer aan de voorwaarde voldoet en dan krijg ik te horen dat zij gewoon doorgaat zolang de verlenging er is want ze heeft de zekerheid dat ze betaald wordt. Het maakt haar dus niet uit dat ex geen hulp meer heeft. Zij vind het alleen belangrijk dat ze haar geld krijgt...

Catwoman

Catwoman

19-09-2025 om 06:25 Topicstarter

MamaE schreef op 18-09-2025 om 23:03:

De enige opties die dan overblijven is dat of ik met dit traject stop of mijn ex ermee stopt. Ik heb voor mezelf al 5 redenen om te stoppen met dit traject. Lijkt mij op zich wel genoeg. Maar ik weet niet hoe een rechter dit ziet. Als ik wil dat mijn ex ermee stopt dan moet ik een voorstel doen waarvan ik denk dat hij daar niet mee akkoord gaat. Dus bijv 1x per 2 of 3 maanden, dat is heel weinig en gaat hij waarschijnlijk niet mee akkoord. Dan stopt hij ermee en niet ik. Ik weet niet of ik dan sterker sta bij de rechter. 

het is vrijwillig, niet opgelegd door een rechter. Je advocaat geeft aan dat je elk moment kunt stoppen en dat je met je dossier sterk staat.

Wat houd je tegen om gewoon nu de stekker er uit te trekken?
Dat het geen evaluatie met doorgaan plan gesprek is maar een eindgesprek.

De organisatie bied natuurlijk alleen opties om door te gaan maar dat is hun reden van bestaan. Jouw belang is anders.
Je hebt al 5 redenen om te stoppen dat lijkt mij 4 meer dan genoeg.

Je hoeft geen plan aan te bieden dat hij weigert. Jouw plan kan ook zijn: we hebben dit nu x jaar geprobeerd dat is 80% van het leven van onze zoon, je laat geen verbetering zien dit is het eindpunt.

Wat wil je voor je zoon? Vind je het in zijn belang dat hij nog mondjesmaat contact heeft met zijn vader of denk jij dat hij op dit moment in zijn leven beter af is zonder?

Als je daar nog enigszins over twijfelt, zou ik voor nu inzetten op minimale omgang onder begeleiding. Als je niet twijfelt, is er des te meer reden om te vertrouwen op wat je advocaat zegt. Wat denk je anders nog nodig te hebben aan onderbouwing?

Catwoman

Catwoman

19-09-2025 om 20:30 Topicstarter

Ysenda schreef op 19-09-2025 om 07:08:

het is vrijwillig, niet opgelegd door een rechter. Je advocaat geeft aan dat je elk moment kunt stoppen en dat je met je dossier sterk staat.

Wat houd je tegen om gewoon nu de stekker er uit te trekken?
Dat het geen evaluatie met doorgaan plan gesprek is maar een eindgesprek.

De organisatie bied natuurlijk alleen opties om door te gaan maar dat is hun reden van bestaan. Jouw belang is anders.
Je hebt al 5 redenen om te stoppen dat lijkt mij 4 meer dan genoeg.

Je hoeft geen plan aan te bieden dat hij weigert. Jouw plan kan ook zijn: we hebben dit nu x jaar geprobeerd dat is 80% van het leven van onze zoon, je laat geen verbetering zien dit is het eindpunt.

Ik denk dat het enige dat me nu nog tegenhoud de angst is. Angst dat ik straks voor de rechter sta en hij/zij zegt dat ik het nog langer moet proberen en ik weer zo'n traject in moet.

Catwoman schreef op 19-09-2025 om 20:30:

[..]

Ik denk dat het enige dat me nu nog tegenhoud de angst is. Angst dat ik straks voor de rechter sta en hij/zij zegt dat ik het nog langer moet proberen en ik weer zo'n traject in moet.

Maar jij gaat niet naar een rechter, dat moet je ex doen. Krijg je eerst een brief van zijn advocaat, stuurt jouw advocaat een brief met dossier is het nog maar de vraag of zijn advocaat een zaak wil beginnen.

Catwoman

Catwoman

19-09-2025 om 20:49 Topicstarter

GinnyTwijfelvuur schreef op 19-09-2025 om 11:06:

Wat wil je voor je zoon? Vind je het in zijn belang dat hij nog mondjesmaat contact heeft met zijn vader of denk jij dat hij op dit moment in zijn leven beter af is zonder?

Als je daar nog enigszins over twijfelt, zou ik voor nu inzetten op minimale omgang onder begeleiding. Als je niet twijfelt, is er des te meer reden om te vertrouwen op wat je advocaat zegt. Wat denk je anders nog nodig te hebben aan onderbouwing?

Ik denk zelf dat het niet veel toevoegt als ons zoontje contact heeft met zijn vader. Hij weet niet eens dat het zijn vader is. Hij ziet hem te weinig daarvoor. En wat heeft een kind aan een verslaafde vader die andere dingen belangrijker vind? Vraag ik me af. Ik ben heel bang dat ons zoontje dat op een gegeven moment gaat voelen en dan teleurgesteld gaat worden. De omgangsbegeleider zegt dat ons zoontje daar mee om moet leren gaan. Ik voorkom het liever

Catwoman schreef op 19-09-2025 om 20:30:

[..]

Laat je niet leiden door angst voor wat er in de toekomst misschien gaat gebeuren. Je kent het spreekwoord " men lijd het meest onder het lijden wat men vreest" ook vast wel. 

Blijf in het hier en nu. En probeer ook te vertrouwen op het advies van je advocaat. Jouw ex heeft zijn laatste advocaat zelfs misleid, ( voor jou nog meer bewijs voor in je dossier) je hebt echt wel een dossier opgebouwd van de afgelopen tijd met omgangsbegeleiding die je makkelijk in kan zetten als jou ex ooit nog eens een rechtzaak zou willen beginnen. 

Je hebt gedaan wat je kon en vader haakte niet aan.

Je bent sterker dan je denkt. 

Catwoman schreef op 19-09-2025 om 20:49:

[..]

Ik denk zelf dat het niet veel toevoegt als ons zoontje contact heeft met zijn vader. Hij weet niet eens dat het zijn vader is. Hij ziet hem te weinig daarvoor. En wat heeft een kind aan een verslaafde vader die andere dingen belangrijker vind? Vraag ik me af. Ik ben heel bang dat ons zoontje dat op een gegeven moment gaat voelen en dan teleurgesteld gaat worden. De omgangsbegeleider zegt dat ons zoontje daar mee om moet leren gaan. Ik voorkom het liever

Catwoman, dat is nu iets wat je achteraf niet kunt voorkomen. Dat deze man zijn vader is is gegeven met zijn geboorte. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.