Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Problemen met ex

Catwoman schreef op 20-09-2025 om 21:04:

[..]

Ik vind het niet erg om 1x per maand een dagdeel vrij te houden. En ook niet dat het dan niet doorgaat en ik wat anders ga doen. Als het alleen dat is dan vind ik het niet erg om door te gaan. Maar ik ben dat gezeur en gedoe er om heen zat. Al die evaluaties, steeds weer nieuwe plannen maken. Dat mijn ex zich niet inzet, al die gesprekken met die omgangsbegeleiding. Dat mijn ex weer een advocaat op mij afstuurt. Daar ben ik allemaal klaar mee.

Dat is wel iets wat jij kunt aangeven bij de begeleiding. Ook jij kunt evalueren. En je kunt dan ook aangeven dat je graag overstapt op 1x per 3 maanden begeleide omgang voor het komende jaar. Je ex is prima in staat om te zeggen dat ie dat te weinig vindt en meer wil. Laat hem dat maar doen dan en dan is het aan de begeleiding. Mogelijk komen jullie dan uit op eenmaal per 2 maanden. 

En die advocaat van je ex kun je doorsturen naar jouw advocaat. Daar hoef je niet zo heel veel mee.

Catwoman

Catwoman

05-10-2025 om 22:47 Topicstarter

GinnyTwijfelvuur schreef op 21-09-2025 om 11:45:

[..]

Dat is wel iets wat jij kunt aangeven bij de begeleiding. Ook jij kunt evalueren. En je kunt dan ook aangeven dat je graag overstapt op 1x per 3 maanden begeleide omgang voor het komende jaar. Je ex is prima in staat om te zeggen dat ie dat te weinig vindt en meer wil. Laat hem dat maar doen dan en dan is het aan de begeleiding. Mogelijk komen jullie dan uit op eenmaal per 2 maanden.

En die advocaat van je ex kun je doorsturen naar jouw advocaat. Daar hoef je niet zo heel veel mee.

Ja dat lijkt me de beste optie inderdaad. Ik ga tijdens de evaluatie voorstellen om 1x per 3 maanden een omgang te doen zodat ik niet degene ben die de stekker eruit trekt. En het is niet vreemd dit voorstel aangezien er de laatste keer ook 3 maanden tussen zat omdat ex steeds de afspraak afgezegd had. 

Het rare is wel dat we nu al bijna 3 weken verder zijn en ik nix meer heb gehoord van de omgangsbegeleider. Ze zou met data voorstellen komen maar ik heb nog nix ontvangen. 

Ik heb ook nix meer gehad van een advocaat dus dat is op zich wel rustig.

je plan klaar hebben en verder afwachtend achteroverleunen.

Catwoman

Catwoman

09-10-2025 om 10:00 Topicstarter

Nou waar ik al bang voor was is weer gebeurd. Die omgangsbegeleider stuurt mij net een berichtje alsof we nix hebben besproken. Ze zegt dat er voor aankomende zaterdag een omgang gepland staat en of ik nog door wil daarmee. Ik heb terug gestuurd dat ik geen omgang in mijn agenda heb staan omdat we nog geen nieuwe datums hadden afgesproken. Dat we hadden afgesproken dat er eerst een evaluatie moet komen en zij een nieuwe datum zou regelen daarvoor. Ik word hier zo moe van dat zij steeds niet doet wat we hebben afgesproken en ik haar steeds moet herinneren aan wat zij mij beloofd heeft...

Dit is inderdaad ontzettend ergerlijk. Ik denk dat je in het vervolg misschien die dame elke keer een mailtje moet sturen "Ik zet het even op schrift zodat ik het niet vergeet, maar ik wacht nu dus jouw voorstel voor een afspraak voor evaluatie af" of dat soort dingen. Dan heb jij voor jezelf de boel helder op een rijtje, en zij ook. En als je iets verkeerd begrepen hebt, dan moet zij maar meteen reageren op je mail met een bericht waarin ze uitlegt wat dan wel de bedoeling is. Zo hou je haar dan bij de les. 

Catwoman schreef op 09-10-2025 om 10:00:

Nou waar ik al bang voor was is weer gebeurd. Die omgangsbegeleider stuurt mij net een berichtje alsof we nix hebben besproken. Ze zegt dat er voor aankomende zaterdag een omgang gepland staat en of ik nog door wil daarmee. Ik heb terug gestuurd dat ik geen omgang in mijn agenda heb staan omdat we nog geen nieuwe datums hadden afgesproken. Dat we hadden afgesproken dat er eerst een evaluatie moet komen en zij een nieuwe datum zou regelen daarvoor. Ik word hier zo moe van dat zij steeds niet doet wat we hebben afgesproken en ik haar steeds moet herinneren aan wat zij mij beloofd heeft...

Ach wat vervelend nou, jij hebt al plannen met zoon dus helaas kan deze omgang niet door gaan wegens gebrek aan duidelijke en tijdige communicatie van hun kant.

Wat die plannen zijn hoef je niet te specificeren. Bankhangen is ook een plan.

Catwoman

Catwoman

09-10-2025 om 21:25 Topicstarter

Temet schreef op 09-10-2025 om 12:58:

Dit is inderdaad ontzettend ergerlijk. Ik denk dat je in het vervolg misschien die dame elke keer een mailtje moet sturen "Ik zet het even op schrift zodat ik het niet vergeet, maar ik wacht nu dus jouw voorstel voor een afspraak voor evaluatie af" of dat soort dingen. Dan heb jij voor jezelf de boel helder op een rijtje, en zij ook. En als je iets verkeerd begrepen hebt, dan moet zij maar meteen reageren op je mail met een bericht waarin ze uitlegt wat dan wel de bedoeling is. Zo hou je haar dan bij de les.

Ja dat is wel een optie inderdaad. Maar ik vind het eigenlijk belachelijk dat ik dan weer extra werk moet doen om alles op papier moet zetten terwijl dat haar werk is. 

Catwoman

Catwoman

09-10-2025 om 21:35 Topicstarter

Ysenda schreef op 09-10-2025 om 16:16:

[..]

Ach wat vervelend nou, jij hebt al plannen met zoon dus helaas kan deze omgang niet door gaan wegens gebrek aan duidelijke en tijdige communicatie van hun kant.

Wat die plannen zijn hoef je niet te specificeren. Bankhangen is ook een plan.

Ja ik heb gezegd dat ik niet kan en dat is ook zo. En ik heb gezegd dat we beter eerst de evaluatie kunnen afwachten omdat ik niet weet of we er wel uitkomen samen. Als dat niet zo is dan hoeft er ook geen omgang gepland te worden. Ze vroeg of ik er al uit ben wat ik wil. Ik heb gezegd dat ik alleen wil doorgaan met de omgang als het op een lagere frequentie is en dat ik dat tijdens de evaluatie wil bespreken. Ze heeft nu 2 voorstellen gedaan voor de evaluatie. Ik ben benieuwd of mijn ex nu wel vrij neemt daarvoor en of het doorgaat.

Catwoman schreef op 09-10-2025 om 21:25:

[..]

Ja dat is wel een optie inderdaad. Maar ik vind het eigenlijk belachelijk dat ik dan weer extra werk moet doen om alles op papier moet zetten terwijl dat haar werk is.

Daar heb je gelijk in, maar daar koop je niks voor. Ze gaat niet veranderen, dus of je moet hier rekening mee houden, of je doet extra werk om te voorkomen dat je je later loopt te ergeren. Want ik heb dit al eerder gezegd: van alle mensen die betrokken zijn bij dit omgangsgedoe lijk jij degene te zijn die zich er het drukst om maakt

[..]

Dat is het ook maar helaas zit zij er zo in en daar heb je het mee te doen. Haar veranderen gaat je niet lukken. Je kunt hooguit proberen er anders tegenaan te kijken zodat het je minder ergert. En zoveel werk is het ook weer niet om het steeds even duidelijk vast te leggen en aan haar te mailen. Dan is het ook klaar en kun je een volgende keer makkelijk verwijzen naar de eerder gestuurde mail: nee, zoals ik je toen mailde, is dit wat we hebben afgesproken.

Ergens kan haar laksheid je ook voordelen brengen, want hoe minder er gebeurt hoe minder jij hoeft, lijkt me. Zet eens op een rijtje voor jezelf hoeveel voordeel haar gerommel je brengt, en hoeveel last je ervan zou kunnen hebben als ze heel overijverig allerlei omgang zou gaan regelen, en misschien zie je er dan toch ook voordelen aan...

Ik zou in jouw plaats uit mijn vel springen van ergernis over de hele situatie, maar daar heb je alleen jezelf maar mee en het gaat er niet anders van worden. Een vleugje stoicisme kan je een stuk helpen, je neerleggen bij hoe ze zijn (en het waar mogelijk in je voordeel gebruiken) is niet hetzelfde als het goedkeuren. Eerlijk gezegd is jouw mening over haar of over je ex helemaal niet relevant. Zij worden er niet anders van en jij hebt er alleen maar last van. Laat het los. 

Je mag het natuurlijk best ventileren, want het gevoel van ergernis blijft, maar je kunt er niks mee en je hoeft er ook niks mee.

[..]

Probeer het voor jezelf wat makkelijk te maken door een duidelijke keuze voor jezelf te maken en daar achter te blijven staan. ( je neigt het ene moment naar helemaal stoppen en het andere moment weer naar doorgaan). 

Als je voorlopig door wil gaan neem dat "gedoe" van de hulpverlening op de koop toe. Wat jij kan doen is zo veel mogelijk via de mail met hun communiceren en terug verwijzen naar mail van datum X als ze weer met een verandering komen welke niet besproken was.

Daarbij verder je schouders ophalen en je eigen leven blijven leiden.

Als je wilt stoppen, niet gaan doemdenken maar vertrouwen op alle energie die jij er al ingestoken hebt en de bewijzen van de steeds opnieuw afwezige vader. 

En ook hierbij je schouders ophalen en je eigen leven blijven leiden. 

Catwoman

Catwoman

12-10-2025 om 22:33 Topicstarter

Temet schreef op 10-10-2025 om 11:42:

[..]

Daar heb je gelijk in, maar daar koop je niks voor. Ze gaat niet veranderen, dus of je moet hier rekening mee houden, of je doet extra werk om te voorkomen dat je je later loopt te ergeren. Want ik heb dit al eerder gezegd: van alle mensen die betrokken zijn bij dit omgangsgedoe lijk jij degene te zijn die zich er het drukst om maakt

Ja daar heb je gelijk in! 

Catwoman

Catwoman

12-10-2025 om 22:48 Topicstarter

AnnaPollewop schreef op 10-10-2025 om 12:08:

[..]

Dat is het ook maar helaas zit zij er zo in en daar heb je het mee te doen. Haar veranderen gaat je niet lukken. Je kunt hooguit proberen er anders tegenaan te kijken zodat het je minder ergert. En zoveel werk is het ook weer niet om het steeds even duidelijk vast te leggen en aan haar te mailen. Dan is het ook klaar en kun je een volgende keer makkelijk verwijzen naar de eerder gestuurde mail: nee, zoals ik je toen mailde, is dit wat we hebben afgesproken.

Ergens kan haar laksheid je ook voordelen brengen, want hoe minder er gebeurt hoe minder jij hoeft, lijkt me. Zet eens op een rijtje voor jezelf hoeveel voordeel haar gerommel je brengt, en hoeveel last je ervan zou kunnen hebben als ze heel overijverig allerlei omgang zou gaan regelen, en misschien zie je er dan toch ook voordelen aan...

Ik zou in jouw plaats uit mijn vel springen van ergernis over de hele situatie, maar daar heb je alleen jezelf maar mee en het gaat er niet anders van worden. Een vleugje stoicisme kan je een stuk helpen, je neerleggen bij hoe ze zijn (en het waar mogelijk in je voordeel gebruiken) is niet hetzelfde als het goedkeuren. Eerlijk gezegd is jouw mening over haar of over je ex helemaal niet relevant. Zij worden er niet anders van en jij hebt er alleen maar last van. Laat het los.

Je mag het natuurlijk best ventileren, want het gevoel van ergernis blijft, maar je kunt er niks mee en je hoeft er ook niks mee.

Ja je hebt helemaal gelijk! Het heeft ook zeker wel voordelen. Het is ook wel weer snel gezakt hoor maar op de dag zelf ben ik er wel boos over en ik ventileer het dan hier zodat ik het even kwijt ben. 

Catwoman

Catwoman

12-10-2025 om 23:01 Topicstarter

linn19 schreef op 10-10-2025 om 14:22:

[..]

Probeer het voor jezelf wat makkelijk te maken door een duidelijke keuze voor jezelf te maken en daar achter te blijven staan. ( je neigt het ene moment naar helemaal stoppen en het andere moment weer naar doorgaan).

Als je voorlopig door wil gaan neem dat "gedoe" van de hulpverlening op de koop toe. Wat jij kan doen is zo veel mogelijk via de mail met hun communiceren en terug verwijzen naar mail van datum X als ze weer met een verandering komen welke niet besproken was.

Daarbij verder je schouders ophalen en je eigen leven blijven leiden.

Als je wilt stoppen, niet gaan doemdenken maar vertrouwen op alle energie die jij er al ingestoken hebt en de bewijzen van de steeds opnieuw afwezige vader.

En ook hierbij je schouders ophalen en je eigen leven blijven leiden.

Ja het klopt dat ik nog een beetje wisselend ben in mijn beslissing. Het liefste wil ik er gewoon mee stoppen, en ook zo snel mogelijk. Ik ben het allemaal zo zat dat gezeur en gedoe. Het kost me veel energie en het levert niets op. Dus dat is eigenlijk steeds mijn eerste ingeving zodra er een moment komt dat er beslissing genomen moet worden.

De reden dat ik daarna dan toch weer neig naar doorgaan is omdat mijn advocaat steeds zegt dat ik het beste zo lang mogelijk kan doorgaan. Hij zegt dat zolang de begeleiding het nog wil ik het beste mee kan bewegen. In de tussentijd moet ik zoveel mogelijk dossier opbouwen. 

Het traject is nu verlengd tot juli 2026. Daarna stopt hoogstwaarschijnlijk de hulpverlening er wel mee want ik denk niet dat ze dan nog een verlenging kan regelen. 

Maar het is nu eerst afwachten hoe de evaluatie gaat en of we überhaupt doorgaan. Misschien komen we er tijdens de evaluatie niet uit en stoppen we nu al. 

'Het traject is nu verlengd tot juli 2026.' Dat iemand het financiert, terwijl er zo weinig vooruitgang geboekt is. Ze moet dan toch ergens een motivatie hebben ingestuurd, waarom die verlenging zinnig is en welk perspectief ze dan ziet. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.