Echtscheiding en erna
Catwoman
23-01-2023 om 10:56
Problemen met ex
Hallo allemaal,
Een aantal van jullie kennen mijn verhaal wel van eerdere berichten hier. Mijn ex en ik zijn sinds een aantal maanden uit elkaar. We hebben samen een zoontje. Mijn ex is verslaafd en daarom wil ik dat hij ons zoontje alleen onder toezicht ziet. Veilig thuis heeft onderzoek gedaan en we zijn doorverwezen naar een bor traject, hiervoor staan we op de wachtlijst. In de tussentijd heeft mijn ex een advocaat ingeschakeld en geprobeerd omgang te krijgen maar helaas is dit niet gelukt omdat hij niet akkoord gaat met de voorwaarden en daardoor is de omgang nu opgeschort. Ik vind het heel erg moeilijk om met mijn ex om te gaan, hij is erg manipulatief. Heeft iemand ervaring met zo'n zelfde situatie en tips voor mij?
Catwoman
17-04-2026 om 10:31
Temet schreef op 17-04-2026 om 08:24:
Nou, dat verslag was het wachten wel waard, zo compleet en duidelijk zie je ze niet vaak. Tenminste, ik zie beroepshalve nog wel eens verslagjes van hulpverleners en die zijn meestal veel minder grondig dan dit verslag.
Dat je het in het gesprek niet over de gokverslaving hebt gehad is geen enorm punt, want die gokverslaving maakt voor de omgang eigenlijk niet zoveel uit. Als hij de dagelijkse zorg voor je kind zou hebben, dan wel, want straks raakt hij door schulden zijn huis nog kwijt. Maar in de huidige situatie zijn die gokverslaving en schulden - als dat nog speelt - eigenlijk niet echt belangrijk.
Mijn oog viel op éen puntje in het verslag. namelijk dat je kind niet weet dat zijn vader zijn vader is. Dat is in deze omstandigheden niet vreemd en er wordt jou ook niks verweten. Maar let er even op dat je bij een volgende gelegenheid benoemt dat je je zoontje wel vertelt dat vader zijn vader is. Want dat is een punt waar ze altijd erg op letten: dat moeder niet zo'n hekel aan vader heeft dat ze net doet alsof die man een toevallige kennis is en niet de vader.
Maar nogmaals: er wordt jou in dit verslag niets verweten, en dat die uk niet weet wie papa is als papa er zo'n potje van maakt is ook niet vreemd.
Ik ben het na zo'n verslag trouwens wel een beetje eens met Vaaas als die schrijft " Dat klinkt als: het werkte niet, maar we gaan het toch nog een keer proberen.". Nou ja, beweeg maar mee, en wacht maar weer af. Maar ik begrijp dat er nu omgangsbegeleiding zou moeten worden ingezet en dat daarvoor nu iemand moet worden gezocht. Of gaat die gezinscoach dat zelf doen? Het zou ook nog kunnen dat ze niemand kunnen vinden die hier nog trek in heeft. Maar goed, jij kan achteroverleunen en wachten waar ze mee komen. Aan jou heeft het allemaal niet gelegen, en dat staat nu lekker duidelijk op schrift.
Ja ik ben ook wel blij met het verslag, er staat duidelijk in waar het probleem zit.
Ik zat alleen nog te denken dat ik niets zie staan over wat er allemaal is gebeurd nadat we uit elkaar zijn gegaan. Er staat dat we gelijk begonnen zijn met begeleide omgang maar dat klopt niet. We zijn eerst bij een maatschappelijk werker geweest, daarna is veilig thuis erbij gekomen, we hebben omgang bij familie gedaan, mijn ex heeft mij bedreigd en gestalkt, er is een aangifte bij de politie gedaan. Ik zie dat allemaal nergens staan. Daar ga ik nog wel om vragen want dat is toch wel belangrijk voor de beeld vorming?
Ik heb vorige week al tegen die vrouw gezegd dat ik onze zoon altijd vertel dat we naar zijn vader gaan zodra we onderweg zijn naar de omgang. En ik heb ook verteld dat ik bij de poh ben geweest om te vragen of ik onze zoon iets moet vertellen over zijn vader of niet.
Deze gezinscoach gaat de omgang niet zelf doen, ze gaat een instantie zoeken die het willen en kunnen gaan oppakken.
Catwoman
17-04-2026 om 10:35
Die gezinscoach zet er trouwens wel vaart achter. Ze had gisteren dat gesprek met mijn ex, daarna heeft ze gelijk het verslag gemaakt en naar mij gestuurd en nu krijg ik al een appje van haar met de vraag of ik het verslag al heb gelezen. Ik wil het wel even rustig laten bezinken en bedenken of ik nog wat wil laten aanpassen of niet. Ik denk dat ze dat doet omdat ze zo snel mogelijk weer omgang wil opstarten
linn19
17-04-2026 om 10:38
Catwoman schreef op 17-04-2026 om 10:20:
[..]
Mijn ex krijgt dit verslag niet te zien, alleen ik omdat ik gezag heb en hij niet.
Oh maar hoe werken ze dan? Krijgt hij dan ook alleen een verslag wat jij dan weer niet krijgt? Er staan wel allemaal doelen en acties in die hem betreffen waar jij ook in meedoet toch? Ik dacht dat het een gezamenlijk traject voor jullie als ouders was, dan moeten jullie toch een duidelijk startpunt hebben met dezelfde informatie?
Temet
17-04-2026 om 12:29
Gewoon pas reageren op maandag en zeggen dat je vrijdag andere dingen te doen had.
Dat verslag is een verslag van de eerdere begeleide omgang. Het gaat dus niet over de periode die daaraan voorafging. Daar is die dame ook niet bij geweest, dus terecht dat ze daar niets over schrijft
IMI-x2
17-04-2026 om 14:14
Je kunt de geschiedenis zelf nog aan gezinscoach mailen. Dan weet ze het tenminste, en moet zij maar kijken wat ze ermee doet.
Catwoman
17-04-2026 om 21:04
linn19 schreef op 17-04-2026 om 10:38:
[..]
Oh maar hoe werken ze dan? Krijgt hij dan ook alleen een verslag wat jij dan weer niet krijgt? Er staan wel allemaal doelen en acties in die hem betreffen waar jij ook in meedoet toch? Ik dacht dat het een gezamenlijk traject voor jullie als ouders was, dan moeten jullie toch een duidelijk startpunt hebben met dezelfde informatie?
Geen idee! Dat staat niet in de mail. Maar we hebben nu nog geen traject, deze vrouw heeft alleen een onderzoek gedaan en dit is de uitkomst van het onderzoek. Zij heeft op papier gezet hoe de situatie is en wat voor hulp er moet komen. En zij gaat op zoek naar een instantie die een traject kan opstarten. Ik neem aan dat als er een instantie gevonden is dat er dan wel iets besproken word met ons samen.
tsjor
18-04-2026 om 07:52
IMI-x2 schreef op 17-04-2026 om 14:14:
Je kunt de geschiedenis zelf nog aan gezinscoach mailen. Dan weet ze het tenminste, en moet zij maar kijken wat ze ermee doet.
Ik zou het niet doen. Het zijn oude koeien, laat die maar in de sloot zitten. Het gaat nu om de toekomst, niet om het verleden. Als je gaat melden over zijn gokverslaving, stalken, aangifte politie etc. dan wek je minstens heel even de indruk dat jij vader liever gewoon buiten het leven van je kind wil hebben en dat vader daar dan negatief op reageert.
Ik heb vaker rapporten van jeugdzorg gezien die vol staan met geplakte herhalingen van geschiedenissen. Daar word je niet vrolijk van. Dus fijn als het nu gaat om de kern van de zaak en om wat er in de toekomst eventueel mogelijk is.
IMI-x2
18-04-2026 om 08:04
Persoonlijk vind ik stalkinggedrag wel iets wat vermeld moet worden. Het is een belangrijk aspect van zijn karakter en hoe hij in de wereld staat. Daar word je inderdaad niet vrolijk van, maar dat is irrelevant.
Catwoman
18-04-2026 om 13:00
Carolienvbommel schreef op 18-04-2026 om 04:50:
Wat is de uitkomst?
Dat staat een stukje terug
Ysenda
18-04-2026 om 14:32
Catwoman schreef op 18-04-2026 om 13:00:
[..]
Dat staat een stukje terug
Dit was 1 van 10 berichten om daarna een link te kunnen plaatsen.
Catwoman
18-04-2026 om 17:38
Ysenda schreef op 18-04-2026 om 14:32:
[..]
Dit was 1 van 10 berichten om daarna een link te kunnen plaatsen.
Wat bedoel je precies?
MamaE
18-04-2026 om 17:50
Catwoman schreef op 18-04-2026 om 17:38:
[..]
Wat bedoel je precies?
Sommige mensen maken een account aan om reclame te maken. Linkjes posten kan pas na 10 berichten dus dan reageren ze met korte, nutteloze, duidelijk ongeïnformeerde en soms ook nog ongepaste of AI-gegenereerde reacties of in oude draadjes om vervolgens hun reclamelinkje te kunnen posten in een eigen topic.