Echtscheiding en erna
Catwoman
23-01-2023 om 10:56
Problemen met ex
Hallo allemaal,
Een aantal van jullie kennen mijn verhaal wel van eerdere berichten hier. Mijn ex en ik zijn sinds een aantal maanden uit elkaar. We hebben samen een zoontje. Mijn ex is verslaafd en daarom wil ik dat hij ons zoontje alleen onder toezicht ziet. Veilig thuis heeft onderzoek gedaan en we zijn doorverwezen naar een bor traject, hiervoor staan we op de wachtlijst. In de tussentijd heeft mijn ex een advocaat ingeschakeld en geprobeerd omgang te krijgen maar helaas is dit niet gelukt omdat hij niet akkoord gaat met de voorwaarden en daardoor is de omgang nu opgeschort. Ik vind het heel erg moeilijk om met mijn ex om te gaan, hij is erg manipulatief. Heeft iemand ervaring met zo'n zelfde situatie en tips voor mij?
Catwoman
27-10-2025 om 08:25
Temet schreef op 26-10-2025 om 21:53:
Ja, dat verbaast mij ook, en ik hoop maar dat ze die verklaring inderdaad op schrift wil stellen
Ze gaat die dingen die ze heeft gezegd niet op schrift zetten. Ik heb dat gevraagd en toen zei ze dat dat niet mag vanwege de privacy. De omgangsbegeleider gaat wel in het verslag van de evaluatie zetten dat zijn hulpverlener ermee stopt en misschien nog in het kort waarom. Mocht iemand meer informatie willen dan mogen mensen die hulpverlener wel benaderen en vragen naar de reden, ze wil het dan wel vertellen zegt ze.
Catwoman
27-10-2025 om 08:40
MamaE schreef op 26-10-2025 om 21:58:
Ik snap wel dat eens per drie maanden een uurtje wel heel weinig is, te weinig om iemand echt te leren kennen en een band op te bouwen.
Maar je ex is wel een dood paard en neemt zelf ook helemaal geen initiatief. Hij kan wel een zaak beginnen, maar zo lang zijn verslaving hem in de greep heeft, heeft hij financieel andere prioriteiten en de kans dat hij een poot heeft om op te staan is niet erg groot gezien de geschiedenis. Jij hebt je goede wil en medewerking getoond, het houdt een keer ergens op. Ook voor die begeleiders. Ik zou echt heel moe worden van werken met mensen als je ex. Dat zuigt toch elk sprankje energie uit je? Ik snap best dat zo'n traject dan een keer eindig is. Die mensen kunnen hun tijd en energie ook beter besteden.
Ja het kost bakken energie en het levert niets op. Daarom stopt zijn hulpverlener er ook mee. Ze is al 2 jaar bezig en komt niet bij hem binnen. Mijn ex zegt ook tegen haar dat er niets aan de hand is en dat hij geen problemen heeft. Ze zegt dat ze liever mensen helpt die ook echt geholpen wil worden. De omgangsbegeleider wil volgens mij ook wel van ons af want de doelen worden steeds niet behaald.
Temet
27-10-2025 om 09:29
Catwoman schreef op 27-10-2025 om 08:25:
[..]
Ze gaat die dingen die ze heeft gezegd niet op schrift zetten. Ik heb dat gevraagd en toen zei ze dat dat niet mag vanwege de privacy. De omgangsbegeleider gaat wel in het verslag van de evaluatie zetten dat zijn hulpverlener ermee stopt en misschien nog in het kort waarom. Mocht iemand meer informatie willen dan mogen mensen die hulpverlener wel benaderen en vragen naar de reden, ze wil het dan wel vertellen zegt ze.
Ja, dat zegt ze nu...Nou ja, maakt niet uit. Als die omgangsbegeleider wel op schrift zet dat de zaak is vastgelopen en dat er geen hulpverlening meer bij ex is betrokken dan is dat goed genoeg.
IMI-x2
27-10-2025 om 09:48
Zet gewoon zo gedetailleerd mogelijk in je eigen verslag wat zijn hulpverleenster heeft gezegd. En dan voeg je ook toe dat ze zei dat ze dit niet zwart op wil kan zetten vanwege de privacy, maar dat ze het wel telefonisch/mondeling wil vertellen. Zet haar telefoonnummer er ook bij. Dan heb je het mooi bewaard voor jezelf en kan een toekomstige hulpverlener/advocaat/rechter daarmee doen wat ze moeten doen.
tsjor
28-10-2025 om 08:45
En dan weet iedereen dat de hulpverleenster haar plicht tot geheimhouding heeft geschonden. Exit hulpverleenster.
Ik denk dat het voldoende is als ze op papier zet dat ze stopt en dan zelf haar motivatie verwoordt.