Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Bijtje82

Bijtje82

28-10-2022 om 18:44

Rekening houden met ex.

Peiling

Moet ik rekening houden met ex?
31 stemmen
10%
90%

Bijtje82

Bijtje82

29-10-2022 om 14:53

MRI schreef op 29-10-2022 om 12:05:

Maar is het het nou waard om er zo lang over na te denken en praten etc? Zo zit hij nog onder je huid en ben je een halve dag met hem bezig.
Ja het is stom. Nee je moet je er niks van aan trekken, haal je schouders op en laat het mij hem

Ik probeer het nu ook los te laten. 

Er is net ook niets meer over gezegd. Terug naar de orde van de dag.

Jouw ergernis en het feit dat je er langer mee zit dan je zou verwachten geeft aan dat er nog steeds een verbinding is tussen jullie. Wat helemaal niet raar is, maar het kan denk ik wel belangrijk zijn om je af te vragen wat jij van hem verwacht en waarom. Hij reageert niet zoals jij graag zou willen, waarom is dat belangrijk voor jou ? 
Als een willekeurige voorbijganger iets dergelijks van jouw kleding zou vinden dan zou je dat waarschijnlijk prima van je af kunnen laten glijden. Waarom lukt dat niet als je ex zoiets zegt ? Heb je medelijden met hem ? Schuldgevoel ? Zijn er andere gevoelens die nog op de loer liggen ? De moeite waard om naar te kijken misschien. Vooral voor jezelf om te kunnen groeien. 

Bijtje82

Bijtje82

29-10-2022 om 15:37

Zonne2017 schreef op 29-10-2022 om 15:08:

Jouw ergernis en het feit dat je er langer mee zit dan je zou verwachten geeft aan dat er nog steeds een verbinding is tussen jullie. Wat helemaal niet raar is, maar het kan denk ik wel belangrijk zijn om je af te vragen wat jij van hem verwacht en waarom. Hij reageert niet zoals jij graag zou willen, waarom is dat belangrijk voor jou ?
Als een willekeurige voorbijganger iets dergelijks van jouw kleding zou vinden dan zou je dat waarschijnlijk prima van je af kunnen laten glijden. Waarom lukt dat niet als je ex zoiets zegt ? Heb je medelijden met hem ? Schuldgevoel ? Zijn er andere gevoelens die nog op de loer liggen ? De moeite waard om naar te kijken misschien. Vooral voor jezelf om te kunnen groeien.

Het gevoel dat ik heb is irritatie. Niks zielig of iets in die richting. Gewoon het idee dat ie zo aan mij blijft hangen irriteert me. Ga verder met je leven.

Zonne2017 schreef op 29-10-2022 om 15:08:

Jouw ergernis en het feit dat je er langer mee zit dan je zou verwachten geeft aan dat er nog steeds een verbinding is tussen jullie. Wat helemaal niet raar is, maar het kan denk ik wel belangrijk zijn om je af te vragen wat jij van hem verwacht en waarom. Hij reageert niet zoals jij graag zou willen, waarom is dat belangrijk voor jou ?
Als een willekeurige voorbijganger iets dergelijks van jouw kleding zou vinden dan zou je dat waarschijnlijk prima van je af kunnen laten glijden. Waarom lukt dat niet als je ex zoiets zegt ? Heb je medelijden met hem ? Schuldgevoel ? Zijn er andere gevoelens die nog op de loer liggen ? De moeite waard om naar te kijken misschien. Vooral voor jezelf om te kunnen groeien.

Hier ben ik het wel mee eens. Bijtje82 heeft vrij snel na de scheiding een nieuwe relatie gekregen, dus ik kan me heel goed voorstellen dat zij beiden hun relatie nog niet volledig hebben verwerkt. Dat er (onbewust) nog pijnpunten zitten die soms de kop op steken en dat is vrij normaal, ongeacht de reden van hun relatiebreuk en wie deze heeft geïnitieerd. Het hoort allemaal bij het verwerkingsproces.

Bijtje82 schreef op 29-10-2022 om 15:37:

[..]

Het gevoel dat ik heb is irritatie. Niks zielig of iets in die richting. Gewoon het idee dat ie zo aan mij blijft hangen irriteert me. Ga verder met je leven.

Als je snel een relatie had, snap ik dat zaken dan langer blijft prikkelen/steken bij de ander ( doet niets af van zijn gedrag verder). Daarnaast ben jij dan wel verder gegaan, maar je kunt dat niet voor een ander bepalen. Je ervaart m nu waarschijnlijk als die irritante mug die zoemend om je heen vliegt, maar verder gaan doe je niet omdat de ander dat makkelijker vindt, maar omdat je het zelf kunt en wilt. De meeste mensen hebben wel een aardig tijdje nodig om te verwerken. 

Bijtje82

Bijtje82

29-10-2022 om 20:54

Fer13 schreef op 29-10-2022 om 16:28:

[..]

Als je snel een relatie had, snap ik dat zaken dan langer blijft prikkelen/steken bij de ander ( doet niets af van zijn gedrag verder). Daarnaast ben jij dan wel verder gegaan, maar je kunt dat niet voor een ander bepalen. Je ervaart m nu waarschijnlijk als die irritante mug die zoemend om je heen vliegt, maar verder gaan doe je niet omdat de ander dat makkelijker vindt, maar omdat je het zelf kunt en wilt. De meeste mensen hebben wel een aardig tijdje nodig om te verwerken.

Oh daar heb je zeker wel een punt hoor en ik heb echt wel op heel veel momenten rekening met hem gehouden. Maar ik vind gewoon niet dat hij zich met mijn kledingkeuze mag bemoeien. 

Had een paar maanden terug, niet eens bewust een gewoon simpel shirt aan in de zomer..niet eens bij nagedacht. Er stond een tekst op L'amour est beau. 

Of ik dat shirt ook niet meer aan wilde trekken.. Dus dit is niet de eerste keer dat hij zich met mijn kledingkeuze bemoeit.

Bijtje82 schreef op 29-10-2022 om 20:54:

[..]

Oh daar heb je zeker wel een punt hoor en ik heb echt wel op heel veel momenten rekening met hem gehouden. Maar ik vind gewoon niet dat hij zich met mijn kledingkeuze mag bemoeien.

Had een paar maanden terug, niet eens bewust een gewoon simpel shirt aan in de zomer..niet eens bij nagedacht. Er stond een tekst op L'amour est beau.

Of ik dat shirt ook niet meer aan wilde trekken.. Dus dit is niet de eerste keer dat hij zich met mijn kledingkeuze bemoeit.

Dat is echt wel (on)behoorlijk zielig doen, van dat shirt. Als hij weer eens over je kleding miept zou ik zeggen dat je bij je kledingkeuze niet nadenkt wat hij ervan zou kunnen vinden en dat je ook niet van plan bent daarmee te beginnen. De grapjas.

Bijtje82

Bijtje82

29-10-2022 om 21:49

Temet schreef op 29-10-2022 om 21:35:

[..]

Dat is echt wel (on)behoorlijk zielig doen, van dat shirt. Als hij weer eens over je kleding miept zou ik zeggen dat je bij je kledingkeuze niet nadenkt wat hij ervan zou kunnen vinden en dat je ook niet van plan bent daarmee te beginnen. De grapjas.

Ik reageer nooit op zulke berichten. Op vragen omtrent de kinderen reageer ik, maar al het emo of zielige geapp reageer ik nooit op. Het is gelukkig al even geleden, maar kreeg met regelmaat lappen tekst waar ik letterlijk doorheen moest schollen om ze te lezen. Maar ik lees die lappen tekst niet. Die verwijder ik direct.

Ik hoopte door niet te reageren dat het wel zou stoppen. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

29-10-2022 om 22:17

Bijtje82 schreef op 29-10-2022 om 21:49:

[..]

Ik reageer nooit op zulke berichten. Op vragen omtrent de kinderen reageer ik, maar al het emo of zielige geapp reageer ik nooit op. Het is gelukkig al even geleden, maar kreeg met regelmaat lappen tekst waar ik letterlijk doorheen moest schollen om ze te lezen. Maar ik lees die lappen tekst niet. Die verwijder ik direct.

Ik hoopte door niet te reageren dat het wel zou stoppen.

Waarom zeg je er niks van?

Bijtje82

Bijtje82

29-10-2022 om 22:43

Battle-Royale schreef op 29-10-2022 om 22:17:

[..]

Waarom zeg je er niks van?

Omdat ik geen behoefte heb aan emo discussies die uitdraaien op allerlei verwijten aan mijn adres. Heb eenmalig aangegeven dat hij met zijn issues hulp moet zoeken bij een ander. Ik kan hem er niet bij helpen. Ik ben deels de oorzaak van zijn probleem, dus ik ben niet de aangewezen persoon om zijn hart te luchten.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

29-10-2022 om 22:51

Bijtje82 schreef op 29-10-2022 om 22:43:

[..]

Omdat ik geen behoefte heb aan emo discussies die uitdraaien op allerlei verwijten aan mijn adres. Heb eenmalig aangegeven dat hij met zijn issues hulp moet zoeken bij een ander. Ik kan hem er niet bij helpen. Ik ben deels de oorzaak van zijn probleem, dus ik ben niet de aangewezen persoon om zijn hart te luchten.

Moet eerlijk zeggen dat ik het best sneu vind voor je ex, hij is duidelijk nog niet over de scheiding heen. 

Het is hopeloos als je kinderen hebt, elkaar ontlopen kun je ook niet geheel.
Ik heb met een van twee dat ik altijd onbewust bewust zo een heel stuk tijdsbestek verder ben. En er later weer van baal. 
Gelukkig zet ik het wel weer van me af. Ik baal nog steeds van diezelfde houding met bepaalde dingen. Maar het bevestigt vooral waarom ik er niet mee kan samen leven. En ik zeg veel meer waar nodig. Veel van het hardnekkige is zinloze moeite om erin te steken. 
Boos zijn op een ander zijn emoties kan. Ook dat hij hulp moet zoeken. Uiteindelijk is het een volwassen persoon, zelf kiest of hij hulp accepteert. 
Zijn gedrag kun je afkeuren. Dus doe dat met waar hij zich bemoeit, hem daar op te wijzen. Ja ik heb iets te doen. Leuk dat je het vraagt maar verder geen commentaar. 
Als je nog iets te bespreken hebt, dan gaat het over de kinderen. Als het uit komt. Het gaat niet om dat je onaardig wilt zijn maar dat je zijn probleem bent. Waarschijnlijk is er andersom ook wel een probleem. Dus zo kun je wel aan de gang blijven.
En is het niet mogelijk om kind bij de voordeur uit te zwaaien knuffel geven en zeggen dat je haast hebt? 
Heb deze tijden ook gekend. En dat was voor mezelf wel beter. Gewoon dat overdragen als een handeling zien en hup door. 

Bij de andere ex kan en wil ik geen onderdeel zijn bij overdracht. Gaat niet meer gebeuren dat ik me daarvoor met tegenzin inspan. Daar is echt alle reden toe. Als grenzen aangeven niet werkt is het niet anders. Soms tijdelijk, soms voor altijd. 

Bijtje82 schreef op 28-10-2022 om 18:57:

[..]

Nou ja, hij vroeg of ik nog koffie wilde. Dus ik zei nee ga er weer vandoor krijg zo visite.

Als hij me niet binnen had gevraagd dan had ik dat ook niet gemeld. Maar als ik dus gewoon mijn spijkerbroek aan zou hebben en een trui, dan had er niks aan de hand geweest. Ik mag me dus blijkbaar niet kleden zoals ik wil, omdat ik rekening moet houden met zijn gevoelens.

Ik had dan iets gezegd van "nee daar staat mijn hoofd nu even niet naar."

Bijtje82

Bijtje82

30-10-2022 om 14:31

Decembermamma schreef op 30-10-2022 om 13:51:

[..]

Ik had dan iets gezegd van "nee daar staat mijn hoofd nu even niet naar."

Had niet geholpen, want dat appje zou ik toch wel krijgen. Gezien het feit dat ik een jurkje aan had en de kinderen weten wat ik ging doen, had al genoeg geweest.

Hij zoekt echt letterlijk overal wat achter. 

In het begin hadden de kinderen het regelmatig over mijn nieuwe vriend bij hem thuis. Nu het allemaal minder nieuw is, hebben ze het niet zo vaak meer over hem. Eigenlijk vertellen ze maar heel weinig tegen hem. 

Dus ik kreeg een appjeof mijn relatie nog wel goed ging, want kinderen praten niet meer over hem. En of ik mijn kinderen een spreekverbod heb opgelegd want ze vertellen sowieso nooit wat tegen hem. 

Tuurlijk leg ik ze geen verbod op, dat is echt het ergste wat je een kind kunt aandoen. Een geheim leven creëren bij een van de ouders. Dat zou een te grote last zijn voor ze. 

Dat ze hem niets vertellen ligt echt aan hem. Hij heeft nog nooit geluisterd naar ze of naar mij. Leeft compleet in zijn eigen wereld. Dus niet zo raar dat ze alles honderduit tegen mij vertellen. 

Dat hij zo in zijn eigen wereld leeft is voor mij echt een reden geweest om te wachten bij ben weg te gaan tot de kinderen zelfstandig waren. Ik durfde ze gewoon niet hulpbehoevend achter te laten. 

Hij gaat niet veranderen.
Het enige dat kan veranderen, is manier waarop jij op hem reageert.

Een lijstje met: ‘Nee dankjewel’ en ‘Ja prima’ lijkt me meer dan genoeg communicatie.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.