Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Relatie met ex


Ruud1971!

Ruud1971!

12-12-2022 om 15:37 Topicstarter

Foetsie schreef op 06-12-2022 om 09:02:

Ruud, kom op, je kan het! Gebruik een beetje van de kracht en liefde voor je gezin voor jezelf.

We hebben nu een contact verbod elkaar opgelegd voor een paar weken maar wat doet dit pijn ondanks alle ellende van de afgelopen maanden. Hoop heb ik nog een heel klein beetje maar ben ook bang dat ze over een paar weken beslist dat het definitief over is. Ik zie altijd nog kansen. Misschien tegen beter weten in. Maar wat een pijn is een scheiding. Mis mijn maatje, vriend, liefdespartner. . 

Ruud1971! schreef op 12-12-2022 om 15:37:

[..]

We hebben nu een contact verbod elkaar opgelegd voor een paar weken maar wat doet dit pijn ondanks alle ellende van de afgelopen maanden. Hoop heb ik nog een heel klein beetje maar ben ook bang dat ze over een paar weken beslist dat het definitief over is. Ik zie altijd nog kansen. Misschien tegen beter weten in. Maar wat een pijn is een scheiding. Mis mijn maatje, vriend, liefdespartner. .

Je mist wat je ooit had, maar dat is er niet meer. Dat kost rouwtijd, maar zolang jij hoop blijft houden en je vast blijft houden aan je pijn en hoop, ga je met deze vrouw bedrogen uitkomen denk ik.

De angst om te verliezen zorgt ervoor dat je juist veel langer verdriet hebt. Want diep in je hart weet je echt wel dat het niet goed komt door te gaan zitten hopen. 

Ga niet kniezen in je eentje. Maak het gezellig met de kinderen, versier het huis kook wat lekkers, doe een spelletje, nodig vrienden uit, ga sporten. En huil af en toe even flink. Neem afstand. Pas dan kun je echt zien wat er nog is. En ik denk, dat als het jou lukt om afstand te nemen, dat je dan zelf ziet dat het zo beter is. Dat wat jij vast wilt houden er helemaal niet meer is. Dat doet dan nog steeds heel veel pijn en verdriet. Maar vanaf dat moment kun je wel weer stapjes omhoog gaan zetten.

Ruud1971!

Ruud1971!

28-12-2022 om 10:56 Topicstarter

Max88 schreef op 12-12-2022 om 16:18:

[..]

Je mist wat je ooit had, maar dat is er niet meer. Dat kost rouwtijd, maar zolang jij hoop blijft houden en je vast blijft houden aan je pijn en hoop, ga je met deze vrouw bedrogen uitkomen denk ik.

We zitten al op de bodem. Lager kunnen we niet. Er is nog liefde zeker de afgelopen dagen weer ontstaan. Geeft aan er 100% er voor te willen gaan. Het oude is weg maar wie weet een echte relatie2.0. Misschien werkt een LAT relatie wel.

Ze wil vertrouwen (had ze al maar zit in haar hoofd) en ook haar mannelijke collega komt weer langs. Zij heeft mij dit gemeld. Dat is ze mij niet eens meer verplicht omdat we apart wonen. Laat dit ook los en vertrouw haar. Soms bevalt het me wel om alleen met de kids te wonen. Komt ook door de stress afgelopen tijd.

Zelf spreek ik nu ook af met vreemde via NMLK/KLUP enz. Hartstikke leuk en daar moet ze mij ook in vertrouwen. Kijken hoelang ze dit vol gaat houden😂

Kortom ikzelf heb een deadline tot 1 april in mijn hoofd. Ik neem stapjes vooruit maar op een andere manier. Ook rekenend houdend met dat het voorbij is.

Ruud1971! schreef op 28-12-2022 om 10:56:

[..]

We zitten al op de bodem. Lager kunnen we niet. Er is nog liefde zeker de afgelopen dagen weer ontstaan. Geeft aan er 100% er voor te willen gaan. Het oude is weg maar wie weet een echte relatie2.0. Misschien werkt een LAT relatie wel.

Ze wil vertrouwen (had ze al maar zit in haar hoofd) en ook haar mannelijke collega komt weer langs. Zij heeft mij dit gemeld. Dat is ze mij niet eens meer verplicht omdat we apart wonen. Laat dit ook los en vertrouw haar. Soms bevalt het me wel om alleen met de kids te wonen. Komt ook door de stress afgelopen tijd.

Zelf spreek ik nu ook af met vreemde via NMLK/KLUP enz. Hartstikke leuk en daar moet ze mij ook in vertrouwen. Kijken hoelang ze dit vol gaat houden😂

Kortom ikzelf heb een deadline tot 1 april in mijn hoofd. Ik neem stapjes vooruit maar op een andere manier. Ook rekenend houdend met dat het voorbij is.

Jammer, jullie hebben beiden een eigenaardige manier van werken aan je relatie; jullie maken er samen een potje van, jij laat je gebruiken en zij wil "uit eten" met jouw goedkeuring. Dat heeft niets met vertrouwen te maken. En nu ga jij hetzelfde terugdoen. Recept voor ellende. Succes.

Ruud1971!

Ruud1971!

28-12-2022 om 11:43 Topicstarter

Wat moet je dan Max. Nogmaals we zitten op de bodem. Nu zou moeten blijken of er nog liefde is.  Het oude was niet genoeg voor haar blijkbaar. Bij 9 van de 10 is de scheiding al rond. Hier nog niet kan natuurlijk diverse redenen hebben. Wat moet je dan doen?

In een ander topic staat google:
"talk about marriage the 180"

Laat haar maar eens nadenken. 
Het werkt niet als je hoopt, lief bent enz. Ik leef nu mijn eigen leven. Zij was mijn invulling van mijn leven maar het moet een aanvulling worden. Zij gaat het maar eens laten zien.

Ruud1971! schreef op 28-12-2022 om 11:43:

Wat moet je dan Max. Nogmaals we zitten op de bodem. Nu zou moeten blijken of er nog liefde is. Het oude was niet genoeg voor haar blijkbaar. Bij 9 van de 10 is de scheiding al rond. Hier nog niet kan natuurlijk diverse redenen hebben. Wat moet je dan doen?

In een ander topic staat google:
"talk about marriage the 180"

Laat haar maar eens nadenken.
Het werkt niet als je hoopt, lief bent enz. Ik leef nu mijn eigen leven. Zij was mijn invulling van mijn leven maar het moet een aanvulling worden. Zij gaat het maar eens laten zien.

Ik denk een ultimatum/proeftijd zónder anderen. 60 Dagen. Geen anderen. Geen vooruitgang dan de advocaat. Is er beweging dan 60 dagen verlenging maar nog steeds apart wonend, samen geen seks én zonder anderen. Die anderen gaan jullie einde worden.

Ruud1971! schreef op 28-12-2022 om 10:56:

[..]

We zitten al op de bodem. Lager kunnen we niet.

Ze wil vertrouwen (had ze al maar zit in haar hoofd) en ook haar mannelijke collega komt weer langs.

Zelf spreek ik nu ook af met vreemde via NMLK/KLUP enz. Hartstikke leuk en daar moet ze mij ook in vertrouwen. Kijken hoelang ze dit vol gaat houden😂


Serieus, jullie kunnen blijkbaar nóg lager! Jullie spelen een spelletje als een stel onvolwassen tieners. Doe elkaar een plezier en hak die knoop door 

Het verbaast me Ruud, dat je het proces nog steeds om wil draaien. Je verwacht dat je 'ex' weet wat ze wil, voor jij een besluit neemt. Maar ik raad jullie juist aan, als je je relatie nog een kans wil geven, om daar heel open in te gaan staan. Heb geduld. Dit soort processen kost heel veel tijd. Een half jaar is niks!
Mij lijkt dat je kleine doelen moet stellen, anders wordt het een 'alles-of-niets' situatie. Laat het open, waar het uiteindelijk op uit komt! En er is niks mis met LAT-ten als dat bij jullie gevoel, behoeftes en leven past. En of het werkt merk je pas als je het probeert. Niet van tevoren het idee al afserveren.

Spreek samen af dat je het een jaar niet gaat hebben over een toekomstige relatievorm, over wel of niet scheiden. Maar ga ook niet intussen met een ander lopen rommelen. Focus je allebei op jezelf, je eigen ontwikkeling en de kinderen. En onderneem samen af en toe wat leuks. En dat is dus niet uit eten, maar iets ongebruikelijks. Helemaal leuk is het als je iets voor jezelf bedenkt en daar de ander in meeneemt. Voordeel is dat je (om beurten) buiten je comfortzone komt, en dat maakt dat je anders tegen elkaar en het leven aan gaat kijken. Je leert jezelf en de ander op een andere manier kennen en maakt mooie nieuwe herinneringen samen.

Kijk gewoon rustig wat en waar dat je brengt. Heb geduld en forceer niks. Dat wil niet zeggen dat je alleen maar haar hoeft te volgen, integendeel zelfs. Maar met een insteek als 'kijken hoe lang ze dat vol gaat houden' kan ik je op een briefje geven dat het niks wordt.

Ruud1971!

Ruud1971!

29-12-2022 om 16:49 Topicstarter

Komt inderdaad verkeert over. Niet mijn bedoeling.  Zit helemaal nog niet op een ander te wachten. Het gaat erom dat we beide een leven hebben apart van elkaar. Denk aan vereniging, sport enz enz. En uiteten met vreemde mensen is niks mis mee. Puur vriendschappelijk en haar moet ik ook geloven. Vertrouwen is 1 van de pijlers in een relatie.

Inderdaad Pennestreek hebben we nu geduld. We spreken ook bijvoorbeeld af 1 dag in de week zonder dat de kinderen erbij zijn en slapen ook bij elkaar. Back to basic en geen dagelijkse "gezeik" of werkstress. Liefst dus weekend. Puur wie zijn wij, zoals vroeger. Dit zou je ook hebben als je een nieuwe partner leert kennen. Misschien raar voor de buitenwereld en ook voor de kinderen maar als dit werkt. Kinderen wonen meeste tijd wel bij mij maar ook zij snappen of dit of vreemde personen aan tafel in de toekomst. We gaan aan ons zelf (vooral zij) werken en ook als gezin. Misschien wel de moeilijkste weg. Tegenwoordig hoort scheiden er standaard bij. Uiteraard mocht er een derde komen dan is het over. We gaan inderdaad niks forceren en staan er open in. We zijn al onofficieel los van elkaar.  Wat ik al aangaf lager kunnen we niet en proberen elke keer een stapje vooruit te nemen. Tijd en rust.

Ruud:" We gaan aan ons zelf (vooral zij) werken en ook als gezin. Misschien wel de moeilijkste weg."

Ik blijf het herhalen op het gevaar af een zeikerd te zijn, dat is dan maar zo. Met dat laatste zinnetje zit je echt niet goed en doe je mensen tekort mee. Het is niet de moeilijkste weg, het is een ándere weg. Blijven is een heel zwaar proces, je weet af en toe niet waar je moet beginnen van ellende en wilt uiteraard beel te snel resultaat.Scheiden is evengoed heel zwaar; ik heb het gedaan en het is net zo tekenend en beschadigend als blijven met alle tijgers en littekens van dien.   

Ik ben 13 jaar gebleven en alsnog gescheiden. En ik had echt liever gewoon een doodsaai huwelijk gehad🙂

Ruud1971!

Ruud1971!

29-12-2022 om 18:30 Topicstarter

Nee Max kritiek of andere mening is goed daarom zit men hier. Ik bedoel te zeggen en dat geldt ook voor andere gevallen waarbij o.a  de partner vreemd is gegaan. Je probeert het een kans tegeven maar zekerheid is er niet en dus alsnog de kans dat het een scheiding wordt. Dus en pijn dat je doorgaat met je gevoel tegen je verstand om vervolgens alsnog te scheiden. 

Makkelijkste weg is scheiden, binnen 3 maanden verliefd/relatie denk ik dan.

Je moet vooral doen waar je je goed bij voelt. Ik denk dat dat het allerbelangrijkste is. Als jij je hier goed bij voelt, so be it. Maar ik krijg wel hele andere vibes er van eerlijk gezegd. Dat die collega ook weer ten toneel is blijkbaar. Het komt op mij over alsof je (ex) partner nu zonder schuldgevoel haar gevoelens voor die collega kan gaan ontdekken. 

Elpisto schreef op 29-12-2022 om 20:07:

Je moet vooral doen waar je je goed bij voelt. Ik denk dat dat het allerbelangrijkste is. Als jij je hier goed bij voelt, so be it. Maar ik krijg wel hele andere vibes er van eerlijk gezegd. Dat die collega ook weer ten toneel is blijkbaar. Het komt op mij over alsof je (ex) partner nu zonder schuldgevoel haar gevoelens voor die collega kan gaan ontdekken.

Dit ja. Als je wil strijden voor je relatie en voor elkaar dan kan dat niet met anderen in het spel. Ook niet vriendschappelijk. 

Als je verder geen sociaal leven hebt buiten elkaar is het wel goed om dat op te bouwen. De vraag is of dat via sites en apps moet voor eenzame mensen die wellicht op zoek zijn naar meer. Mensen die ik net ken van online te eten vragen vind ik persoonlijk niet de normaalste zaak van de wereld. 

"Makkelijkste weg is scheiden, binnen 3 maanden verliefd/relatie denk ik dan."

En dat is dus niet zo; de makkelijkste weg. Dat denk je maar.

Als je zo een relatie van 30 jaar verwerkt, hop door naar het volgende bed want "zij-doet-het-ook" en "help ik kan niet alleen zijn", dan heb je niets geleerd. Je neemt jezelf weer mee in de volgende relatie.
En als je een stel re-bounds op rij wilt: ga je gang, maar dan zul je het niet vinden en niet leren.
Julie zijn niet handig bezig en zij houdt je voor de gek, let maar op.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.