Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Relatie met ex


Ruud1971!

Ruud1971!

29-12-2022 om 21:17 Topicstarter

Elpisto schreef op 29-12-2022 om 20:07:

Je moet vooral doen waar je je goed bij voelt. Ik denk dat dat het allerbelangrijkste is. Als jij je hier goed bij voelt, so be it. Maar ik krijg wel hele andere vibes er van eerlijk gezegd. Dat die collega ook weer ten toneel is blijkbaar. Het komt op mij over alsof je (ex) partner nu zonder schuldgevoel haar gevoelens voor die collega kan gaan ontdekken.

Misschien Elpisto heb je gelijk maar ze meldt mij of ik er problemen mee hebt als die komt deze week. Heb ik er nog invloed op? Neen ze kan de hele nacht los gaan zonder dat ik er iets van weet. Je kan wel nadenken over haar eerlijkheid dat ze hier melding van maakt. Ze is niks meer verplicht he. Ze is al weg. 

Ook ingelezen op diverse sites. 

Een vrouw vecht weer voor je als ze bang is je kwijt te raken. Zo'n goedzak wordt vaak afgestraft. Ben je saai enz enz.

Ruud1971! schreef op 29-12-2022 om 21:17:

[..]

Misschien Elpisto heb je gelijk maar ze meldt mij of ik er problemen mee hebt als die komt deze week. Heb ik er nog invloed op? Neen ze kan de hele nacht los gaan zonder dat ik er iets van weet. Je kan wel nadenken over haar eerlijkheid. Ze is niks meer verplicht he. Ze is al weg.

Waarom komt ze dan ook nog bij jou slapen? Let je op SOA's?

Ruud1971! schreef op 29-12-2022 om 21:17:

[..]

Misschien Elpisto heb je gelijk maar ze meldt mij of ik er problemen mee hebt als die komt deze week. Heb ik er nog invloed op? Neen ze kan de hele nacht los gaan zonder dat ik er iets van weet. Je kan wel nadenken over haar eerlijkheid dat ze hier melding van maakt. Ze is niks meer verplicht he. Ze is al weg.

Ook ingelezen op diverse sites.

Een vrouw vecht weer voor je als ze bang is je kwijt te raken. Zo'n goedzak wordt vaak afgestraft. Ben je saai enz enz.

Ze vraagt waarschijnlijk 'toestemming' om zich minder schuldig te voelen naar jou toe. Want 'het mocht'. Ze eet nu van twee walletjes. Je kunt elkaar aan het lijntje houden met een soort van open relatie waarbij jullie beiden gaan rondneuken en de ene rebound na de andere hebben maar dat werkt op de lange termijn niet. 

Alleen kunnen zijn is belangrijk. Dan pas ben je echt onafhankelijk en een waardevolle toevoeging, een meerwaarde voor elkaar. 

Ik snap niet dat jullie apart gaan wonen, uit elkaar zijn, maar wel nog samen slapen en tegelijkertijd met anderen het bed delen. Ik zou dat als kind, ook als 18+-er, heel gek en ongemakkelijk en ook onduidelijk hebben gevonden.

Ik denk dat ook, dat dit heel erg moeilijk is voor de kinderen. Ik geloof er ook niet zo in dat dit allemaal zo oprecht is van de vrouw van Ruud. De scheiding is geregeld (Ruud, ben je daarin zakelijk geweest, met alle emoties?), Ruud komt regelmatig langs zonder gedoe. Hij gedraagt zich op zijn best, want wil zijn vrouw helemaal niet kwijt. Lekker veilig ook om vanuit zijn warme armen de wereld te ontdekken. En ondertussen onderzoekt zijn vrouw welke mannen er leuker zijn dan Ruud. 

Ruud1971!

Ruud1971!

30-12-2022 om 08:44 Topicstarter

Jullie Foetsie/Max enz hebben ook gelijk en dat geeft mijn gevoel ook aan. Ben niet dom. Aan de andere kant het verhaal van Pennestreek en nog een paar andere uit mijn omgeving. De verhouding is ook 95% tegen 5%. Ik wil er ook alles aangedaan hebben en ga ook verder dan andere zouden doen. 

Zij wil een stukje eigen leven hebben. Ja ook contact met haar mannelijke collega. Er zijn meer vrouwen die dat hebben. Ben daar misschien ouderwets in. Ik zou dat niet doen maar kan niet verlangen dat ze hetzelde denkt als ik. Een man denkt toch vaak anders. Nogmaals het is nog steeds NIET bewezen dat zij het bed deelt met hem.

@Foetsie misschien heb je gelijk om vanuit een warme deken de wereld te ontdekken. Moet ik gaan wachten op de bank totdat ze weet wat ze wilt ook dmv therapie?. Heb het niet over seks maar wel om eigen waarde/zelf liefde te creëeren. Want die hebben klappen gehad. 

Het is ook een rare maand. Januari zal meer duidelijkheid geven welke richting het op gaat. Gaan we weer werken en het normale leven. Zal over een paar weken een update geven.

Ruud, het gaat niet om of je wel of niet vriendschappen kunt hebben van het andere geslacht. Ik heb mijn hele leven al mannelijke vrienden, maar daar zit geen spatje twijfel bij. Maar voor deze mannelijke collega heeft ze toch gevoelens? Sterker nog, jij denkt dat ze daarmee is vreemdgegaan. Dat is dan toch compleet wat anders? Voor jou ook. Hoe kan ze nou met hem afspreken terwijl ze jullie relatie graag wil herstellen? Dat klopt niet met elkaar. Haar gevoel voor hem gaat echt niet weg door af te spreken. 

En je antwoordt er niet op en dat hoeft hier ook niet. Maar kijk of je echtscheidingsconvenant wel oké is. Laat iemand meekijken die geheel zakelijk ernaar kan kijken en er verstand van heeft. Je lijkt me een goeige man die met alle liefde die er van jouw kant nog is niet zo zakelijk naar de scheiding kan kijken. 

"Zij wil een stukje eigen leven hebben. Ja ook contact met haar mannelijke collega. Er zijn meer vrouwen die dat hebben. Ben daar misschien ouderwets in. Ik zou dat niet doen maar kan niet verlangen dat ze hetzelde denkt als ik. Een man denkt toch vaak anders. Nogmaals het is nog steeds NIET bewezen dat zij het bed deelt met hem."

Als ze een stukje eigen leven wil hebben gaat ze maar een andere hobby zoeken lijkt me. Maar dan zeg doe jij: misschien ben ik ouderwets. Nee Ruud, je laat je een oor aannaaien. Hoop dat de pleister er snel orde afgetrokken in de zin van wat vooral jij wilt.

Eigen leven is prima. Vrienden van het 
andere geslacht ook prima. Maar niet als er gevoelens in het spel zijn en je huwelijk op klappen staat. 
Ze kan ook bij een vereniging gaan, sporten, andere hobby zoeken. 
Het komt op mij nu over alsof jij alles wil doen om het huwelijk te redden terwijl zij die situatie uitbuit om zowel haar eigen leven te hebben met alle lusten die erbij horen en 
tegelijkertijd op jou terug kan vallen. Een 
huwelijk redden doe je samen. Met 200% commitment en inzet. Ik zie dat nu niet bij haar.

MamaE schreef op 30-12-2022 om 10:05:

Eigen leven is prima. Vrienden van het
andere geslacht ook prima. Maar niet als er gevoelens in het spel zijn en je huwelijk op klappen staat.
Ze kan ook bij een vereniging gaan, sporten, andere hobby zoeken.
Het komt op mij nu over alsof jij alles wil doen om het huwelijk te redden terwijl zij die situatie uitbuit om zowel haar eigen leven te hebben met alle lusten die erbij horen en
tegelijkertijd op jou terug kan vallen. Een
huwelijk redden doe je samen. Met 200% commitment en inzet. Ik zie dat nu niet bij haar.

Ik reageer even op jouw post MamaE, maar eigenlijk zeggen de meesten hier hetzelfde: de (ex)vrouw van Ruud wil van twee walletjes eten, buit de situatie uit, maakt misbruik van de hoop van Ruud. Dat klinkt allemaal als een vooropgezet plan. Alsof ze erop uit is om Ruud pijn te doen. In ieder geval schetsen jullie allemaal een beeld van een vrouw die zeer goed weet wat ze wil en die zonder scrupules haar man aan het lijntje houdt terwijl ze erop los leeft. Ik weet dat nog zonet niet. Uit het begindraadje van Ruud herinner ik mij dat zijn vrouw overspannen was (is?) en echt de weg kwijt was (is?). Dat zagen anderen in hun omgeving ook. Ik denk dat ze op zoek is naar zichzelf, dat ze zichzelf in de loop der jaren is kwijtgeraakt. Ik denk dat ze niet weet wat ze wil. In ieder geval niet terug naar hoe het was met hun zorgenkind en nauwelijks ruimte voor zichzelf, maar wat ze dan wel zou willen, daar is ze nog niet uit. Ze denkt waarschijnlijk dat een ander(e man) haar problemen op kan lossen. Noem het een midlife crisis of een burn out, maakt denk ik niet zo heel veel uit, maar het effect is dat ze zich heeft afgezet tegen Ruud. Ze dacht dat ze een oplossing heeft gevonden voor haar probleem, maar dat is niet zo. Het probleem zit in haarzelf. En dat moet ze oplossen. Ze heeft intussen blijkbaar door dat haar gevoel voor Ruud niet weg is, en geeft aan dat ze met hem door wil. Maar tegelijkertijd houdt dat het risico in dat ze weer terug gaat naar af. En dat wil ze niet. Vandaar de twijfel.

Ruud, echt, ga samen in therapie. Leer jezelf (!) en elkaar beter kennen. Leer echt praten over jullie gevoelens. Leer wat je zelf nodig hebt in een relatie en leer dat aan de ander vragen. Leer aan de ander geven wat die nodig heeft. Zorg ervoor dat jullie samen weer ouders kunnen zijn voor jullie kinderen. Neem het voortouw hierin. Wees de sterke partij. Laat zien dat ze op jou kan leunen.

Ik wens jullie een liefdevol 2023.

Pennestreek schreef op 31-12-2022 om 20:49:

[..]

Ik reageer even op jouw post MamaE, maar eigenlijk zeggen de meesten hier hetzelfde: de (ex)vrouw van Ruud wil van twee walletjes eten, buit de situatie uit, maakt misbruik van de hoop van Ruud. Dat klinkt allemaal als een vooropgezet plan. Alsof ze erop uit is om Ruud pijn te doen. In ieder geval schetsen jullie allemaal een beeld van een vrouw die zeer goed weet wat ze wil en die zonder scrupules haar man aan het lijntje houdt terwijl ze erop los leeft. Ik weet dat nog zonet niet. Uit het begindraadje van Ruud herinner ik mij dat zijn vrouw overspannen was (is?) en echt de weg kwijt was (is?). Dat zagen anderen in hun omgeving ook. Ik denk dat ze op zoek is naar zichzelf, dat ze zichzelf in de loop der jaren is kwijtgeraakt. Ik denk dat ze niet weet wat ze wil. In ieder geval niet terug naar hoe het was met hun zorgenkind en nauwelijks ruimte voor zichzelf, maar wat ze dan wel zou willen, daar is ze nog niet uit. Ze denkt waarschijnlijk dat een ander(e man) haar problemen op kan lossen. Noem het een midlife crisis of een burn out, maakt denk ik niet zo heel veel uit, maar het effect is dat ze zich heeft afgezet tegen Ruud. Ze dacht dat ze een oplossing heeft gevonden voor haar probleem, maar dat is niet zo. Het probleem zit in haarzelf. En dat moet ze oplossen. Ze heeft intussen blijkbaar door dat haar gevoel voor Ruud niet weg is, en geeft aan dat ze met hem door wil. Maar tegelijkertijd houdt dat het risico in dat ze weer terug gaat naar af. En dat wil ze niet. Vandaar de twijfel.

Ruud, echt, ga samen in therapie. Leer jezelf (!) en elkaar beter kennen. Leer echt praten over jullie gevoelens. Leer wat je zelf nodig hebt in een relatie en leer dat aan de ander vragen. Leer aan de ander geven wat die nodig heeft. Zorg ervoor dat jullie samen weer ouders kunnen zijn voor jullie kinderen. Neem het voortouw hierin. Wees de sterke partij. Laat zien dat ze op jou kan leunen.

Ik wens jullie een liefdevol 2023.

Ik kan en wil niet stellig beweren dat het een vooropgezet plan is van de vrouw van Ruud. Dat ze zichzelf kwijt is en niet weet wat ze wil, dat kan. Dat is verdrietig, maar een beetje met jan en alleman rondneuken, apart gaan wonen, maar wel meermaals per week bij Ruud slapen, van twee walletjes eten, is geen oplossing. Sterker nog, dat maakt het uiteindelijk alleen maar lastiger en complexer. 

Als ze beiden bereid zijn om aan de relatie te werken, is therapie zeker raadzaam.
Maar dan wel met volledige commitment van beiden. En naar mijn idee passen daar geen derden bij. Dat kan en mag Ruud best als voorwaarde stellen.

MamaE schreef op 31-12-2022 om 23:01:

[..]

Ik kan en wil niet stellig beweren dat het een vooropgezet plan is van de vrouw van Ruud. Dat ze zichzelf kwijt is en niet weet wat ze wil, dat kan. Dat is verdrietig, maar een beetje met jan en alleman rondneuken, apart gaan wonen, maar wel meermaals per week bij Ruud slapen, van twee walletjes eten, is geen oplossing. Sterker nog, dat maakt het uiteindelijk alleen maar lastiger en complexer.

Als ze beiden bereid zijn om aan de relatie te werken, is therapie zeker raadzaam.
Maar dan wel met volledige commitment van beiden. En naar mijn idee passen daar geen derden bij. Dat kan en mag Ruud best als voorwaarde stellen.

Eens, je kunt er elk ( even heel zwartwit zielig excuus-) labeltje aanhangen( en ik begrijp dat best), maar dit gaat geen oplossing geven.

Ruud en partner maken er een t.ringzootje van, heel naar om te zien. Ruud is uiteindelijk de klos en dat vind ik sneu, want hij vroeg om hulp alleen gaat zij nergens in mee, behalve op haar eigen deining.

Ruud1971!

Ruud1971!

02-01-2023 om 08:49 Topicstarter

Pennestreek schreef op 31-12-2022 om 20:49:

[..]

Uit het begindraadje van Ruud herinner ik mij dat zijn vrouw overspannen was (is?) en echt de weg kwijt was (is?). Dat zagen anderen in hun omgeving ook. Ik denk dat ze op zoek is naar zichzelf, dat ze zichzelf in de loop der jaren is kwijtgeraakt. Ik denk dat ze niet weet wat ze wil. In ieder geval niet terug naar hoe het was met hun zorgenkind en nauwelijks ruimte voor zichzelf, maar wat ze dan wel zou willen, daar is ze nog niet uit. Ze denkt waarschijnlijk dat een ander(e man) haar problemen op kan lossen. Noem het een midlife crisis of een burn out, maakt denk ik niet zo heel veel uit, maar het effect is dat ze zich heeft afgezet tegen Ruud. Ze dacht dat ze een oplossing heeft gevonden voor haar probleem, maar dat is niet zo. Het probleem zit in haarzelf. En dat moet ze oplossen. Ze heeft intussen blijkbaar door dat haar gevoel voor Ruud niet weg is, en geeft aan dat ze met hem door wil. Maar tegelijkertijd houdt dat het risico in dat ze weer terug gaat naar af. En dat wil ze niet. Vandaar de twijfel.

Hoi Pennestreek, inderdaad is bovenstaande geheel van toepassing. Mooi verwoord👋. Dat zie ik ook en daarom ook voor nu rust en tijd. Nogmaals ze is echt niet fysiek vreemdgegaan. Weet ik ook voor 99% (eigenlijk 100%) zeker maar verliefdheid kan best. Emotioneel vreemdgaan misschien ook. Ze zal zelf haar probleem moeten oplossen (o.a. zelfbeeld, stress werk) dan pas is mogelijk relatietherapie van toepassing. Echt hele fijne dagen gehad samen en ook als gezin. Deze week gewoon weer een paar dagen apart van elkaar. Kijken of deze formule werkt. Alles op basis van vertrouwen, tijd en rust.

Echtsscheidsconvenant ligt er inderdaad en moet nog door besproken worden. @Foetsie nee zakelijk kan ik dingen scheiden en mag tevreden zijn als man. Blijf in dit huurhuis en kan alles zelf betalen. Probleem gaat pas ontstaan als we weer samen komen (samenwonen) en de scheiding niet door laten gaan.
Nu is ze uitgeschreven bij mij (huurhuis)maar dan heeft ze ook weer rechten en kan over 2 jaar weer het probleem omhoog komen. Ik wil niet op een zolderkamer verdwijnen. Moet hier tzt goed over nadenken en advies inwinnen.

Ruud1971! schreef op 02-01-2023 om 08:49:

[..]

Hoi Pennestreek, inderdaad is bovenstaande geheel van toepassing. Mooi verwoord👋. Dat zie ik ook en daarom ook voor nu rust en tijd. Nogmaals ze is echt niet fysiek vreemdgegaan. Weet ik ook voor 99% (eigenlijk 100%) zeker maar verliefdheid kan best. Emotioneel misschien ook. Ze zal zelf haar probleem moeten oplossen (o.a. zelfbeeld, stress werk) dan pas is mogelijk relatietherapie van toepassing. Echt hele fijne dagen gehad samen en ook als gezin. Deze week gewoon weer een paar dagen apart van elkaar. Kijken of deze formule werkt. Alles op basis van vertrouwen, tijd en rust.

Echtsscheidsconvenant ligt er inderdaad en moet nog door besproken worden. @Foetsie nee zakelijk kan ik dingen scheiden en mag tevreden zijn als man. Blijf in dit huurhuis en kan alles zelf betalen. Probleem gaat pas ontstaan als we weer samen komen (samenwonen) en de scheiding niet door laten gaan.
Nu is ze uitgeschreven bij mij (huurhuis)maar dan heeft ze ook weer rechten en kan over 2 jaar weer het probleem omhoog komen. Ik wil niet op een zolderkamer verdwijnen. Moet hier tzt goed over nadenken en advies inwinnen.

Hoezo heeft ze over twee jaar weer rechten? Ik zou advies inwinnen voordat je tekent. En betaalt zij mee aan de kosten van je kinderen?

Fijn dat jullie zulke fijne dagen hebben gehad. Dat geeft hoop natuurlijk. Maar Ruud, als zij verliefd is op die collega, en zij ziet hem nu nog prive, hoe helpt dit jullie relatie dan? Zou jij dat doen, als je juist graag weer wilt werken aan jullie relatie?

En je zegt dat ze eerst zelf problemen moet oplossen en dan pas relatietherapie. Ik denk dat je dat beter tegelijk kan doen. Relatietherapie geeft namelijk ook goede inzichten in je eigen rol in de relatie. En jullie dynamiek onderling. Daar heb je zelf ook veel aan. 

Niemand heeft ontkend dat het probleem in haar zit toch; als dat nu de conclusie is ben je nog niet veel opgeschoten.
En juist daarom zouden jullie beiden individuele- én relatietherapie moeten volgen. 
Mijn ex wilde dat ook niet en kijk waar ik sta. Leer daar alsjeblieft van, de manier van nu is echt niet de goede manier.

Wat voor rechten denk je dat ze nog heeft vwb de huur dan? Als ze is uitgeschreven heeft ze geen huurrechten/-bescherming meer.

Ruud1971!

Ruud1971!

02-01-2023 om 13:40 Topicstarter

@Foetsie ik weet niet of ze verliefd was. Ze zei/zegt van niet. Het kan natuurlijk of ze heeft zijn woorden verheerlijkt. Ook van andere collega's. Lekker vrij,op je eigen wonen en geen dagelijks gezeik van het gezin. Indentiteitsprobleem. Wat ik zeg vriendschap tussen man/vrouw binnen het huwelijk is altijd een discussie. De 1 zegt moet kunnen de ander zegt nee. Jij hebt ook mannelijke vrienden toch? Wat vond je man daarvan??

@Max kan mij voorstellen dat ze als ze ooit terugkomt ook garanties wil en als medehuurder op het contract wil komen. Zou voor mij een vereiste zijn als ik haar was. Hoe ik daar dan mee omga moet ik ooit/misschien over nadenken. 

Eerst januari maar door en ga idd kijken of we ook relatietherapie gaan doen. Begreep zelfs dat dit soms vergoedt wordt in de basisverzekering onder bepaalde voorwaarden. Nogmaals ben anders gaan denken. Ik ben nu belangrijk, ik geef mijn grenzen aan. Ik bepaal wat ik wil maar goed er is nog steeds liefde tussen ons.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.