Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Scheiding definitief of niet?


Ruud1971! schreef op 29-07-2022 om 06:49:

Gisteren met haar gesproken en samen op pad geweest voor praktische zaken. Ze zit echt in een zware Midlife crisis. Merk het echt aan haar gedrag. Echt een soort puber geworden. Lees veel verhalen met niet zo 'n goede afloop. Iemand andere tips van geduld hebben??
Meegaan in haar gedrag??

Ze is geen puber en jij bent niet haar ouder.

Dus zal ze zelf haar verantwoordelijkheid moeten nemen voor haar keuzes en gedrag. Apart wonen en zichzelf ontdekken prima, maar wel op eigen benen en eigen kosten. En met gedeelde zorg voor de kinderen.

Nu uit elkaar gaan hoeft niet voor eeuwig te zijn, maar dat doormodderen is slopend voor jou en maakt de kansen op samen een goede relatie in de toekomst er niet beter op.

Dat ze een vrouw is maakt dat niet anders. Bij een man zou het advies ook zijn: eruit zetten en hij komt maar terug als hij zijn verstand terug heeft. In tussentijd even goede vrienden.

Ruud1971!

Ruud1971!

05-08-2022 om 18:59 Topicstarter

Ze geeft nu wel aan dat ze toch wil vechten om te kijken of er toch nog liefde is. De problemen hebben we benoemt. Alleen ze wil met professionals praten. Psycholoog o.i.d. en dat kan nog wel maanden duren. Ik wil vechten om haar ooit weer thuis te krijgen. Andere soort van vechten. Zo kan ik ook niet doorgaan zeker omdat ze niet weet of ze door wil gaan. Heb op mijn verzoek afgesproken de komende 8 dagen elkaar niet meer te zien of bellen. Financiën laten zien en daar werd ze niet blij van. Zij wilde mij nog wel zien en bellen. Ben ik nu niet te hard geweest?? .

Ruud1971!

Ruud1971!

06-08-2022 om 07:14 Topicstarter

Gisteravond hing ze alweer aan de lijn. Stomme zak dat ik nog opneem ook. Komt zeker omdat ik mensen heb gesproken waarvan ze wist die vinden dat ik haar los moet laten. Heb het idee dat ze me aan het lijntje wil houden voor als haar ideeën niet lukken ik een soort backup ben. Hondje Ruud wacht toch wel..

Ruud1971! schreef op 05-08-2022 om 18:59:

Ze geeft nu wel aan dat ze toch wil vechten om te kijken of er toch nog liefde is. De problemen hebben we benoemt. Alleen ze wil met professionals praten. Psycholoog o.i.d. en dat kan nog wel maanden duren. Ik wil vechten om haar ooit weer thuis te krijgen. Andere soort van vechten. Zo kan ik ook niet doorgaan zeker omdat ze niet weet of ze door wil gaan. Heb op mijn verzoek afgesproken de komende 8 dagen elkaar niet meer te zien of bellen. Financiën laten zien en daar werd ze niet blij van. Zij wilde mij nog wel zien en bellen. Ben ik nu niet te hard geweest?? .

Ook jij hebt het recht om je grenzen aan te geven. Dat ze momenteel niet thuis woont zodat ze kan uitzoeken wat ze wil is ook haar keuze geweest. Hoe gaan jullie het nu aanpakken wat betreft de financiën? 

Ruud1971!

Ruud1971!

06-08-2022 om 08:50 Topicstarter

Deze situatie kunnen we nog 2 maanden uithouden. Hebben allebei leefgeld dit op basis dat de kinderen 50/50 bij ons komen eten. Geld voor kleding en dure uitjes is er niet meer.

NEE, je bent niet te hard geweest.
En Hondje Ruud wacht wel? Besef goed dat dit jouw woorden zijn. Jij GEEFT haar die ruimte en je kunt ervoor kiezen dat niet te doen.
Ik vind het slachtoffer-gedrag om jezelf zo neer te zetten. En in wezen ook heel afhankelijk gedrag. Zet je zelf niet zo neer; recht je schouders en sta er voor je kinderen. Laat haar LOS. Negeer haar een poosje en beperk je contact tot zakelijk.

Ik denk dat Ruud bedoelt dat zij zo denkt "hondje Ruud wacht wel"
Dus Ruud; nu echt niet meer de telefoon opnemen, 8 dagen geen contact, hou je daar aan. Nog voordat jij dit schreef Ruud (hondje Ruud wacht wel) denk ik dat je door jouw gedrag uitstraalt dat de deur voor haar altijd open blijft staan. Tot ze zich misschien realiseert dat de keuze niet alleen in hààr handen ligt, maar dat ook jij kan besluiten tot het stoppen van de relatie. 
Je hebt nu de telefoon wéér opgenomen en daardoor is ze voorlopig weer gerustgesteld, terwijl ze juist aan het denken gezet moet worden, wat als de relatie écht voorbij is en Ruud straks een leuke vriendin tegenkomt en ik alles kwijtgeraakt ben?

Ruud1971!

Ruud1971!

06-08-2022 om 16:31 Topicstarter

Klopt nu net haar vanochtend gesproken. Ze zoekt hulp en vraagt om rust. Ze zei als je het nu (vandaag)wil weten dan scheiden maar wil gewoon rust. Aangegeven dat ik ook rust wil om zelf na te denken. Dus nu geen contact meer. Zullen zware dagen worden ben ik bang.

1968 schreef op 06-08-2022 om 11:26:

Ik denk dat Ruud bedoelt dat zij zo denkt "hondje Ruud wacht wel"
Dus Ruud; nu echt niet meer de telefoon opnemen, 8 dagen geen contact, hou je daar aan. Nog voordat jij dit schreef Ruud (hondje Ruud wacht wel) denk ik dat je door jouw gedrag uitstraalt dat de deur voor haar altijd open blijft staan. Tot ze zich misschien realiseert dat de keuze niet alleen in hààr handen ligt, maar dat ook jij kan besluiten tot het stoppen van de relatie.
Je hebt nu de telefoon wéér opgenomen en daardoor is ze voorlopig weer gerustgesteld, terwijl ze juist aan het denken gezet moet worden, wat als de relatie écht voorbij is en Ruud straks een leuke vriendin tegenkomt en ik alles kwijtgeraakt ben?

Ja duh....dat snap ik ook! Maar.... dat is invullen voor een ander. En de pest is: als je jezelf in woorden zo naar beneden haalt, ga je er zelf in geloven.

Ruud1971! schreef op 06-08-2022 om 16:31:

Klopt nu net haar vanochtend gesproken. Ze zoekt hulp en vraagt om rust. Ze zei als je het nu (vandaag)wil weten dan scheiden maar wil gewoon rust. Aangegeven dat ik ook rust wil om zelf na te denken. Dus nu geen contact meer. Zullen zware dagen worden ben ik bang.

Nee, het hoeven helemaal niet van die zware dagen te worden. Ook hier geldt: als je daar al vanuit gaat , kun je het krijgen zoals je het hebben wil. Probeer eens anders te denken. Focus op iets anders. Je kinderen. Wanneer heb je met hen voor het laatst iets leuks gedaan?

Ruud1971!

Ruud1971!

07-08-2022 om 11:50 Topicstarter

Vandaag haar gebeld en gezegd dat ik van haar ga scheiden. Nogmaals zij is bezig om een "vervanger" te zoeken (heb een bron) en spuwt zoveel gif over mij uit tegenover derden dat de maat voor mij vol is. Laat mij dan maar zijn die de stekker definitief eruit trekt aangezien zij dat niet kan. Ja pas als ze een rebound relatie heeft. Dan zak je pas diep in de stront. Toch nog een stukje eigenwaarde die ik heb/had en al jaren kwijt was. Pijn gaat het doen maar dit was ook lijden en stoot je steeds verder van elkaar af.

Haat liefde ligt naast elkaar. 28 jaar elkaars beste maatje en binnen een paar weken is dit stuk.

Beter. Je pakt de regie. Als dit echt is wat je wil: prima. 
Sterkte verder

Pippeltje schreef op 07-08-2022 om 12:29:

Beter. Je pakt de regie. Als dit echt is wat je wil: prima.
Sterkte verder

Ik kan me goed voorstellen dat je het niet langer trekt om steeds in afwachting te moeten zijn van haar uiteindelijke beslissing en het in tussentijd steeds aantrekken en weer afstoten. 

Veel sterkte de komende tijd!

Ruud1971!

Ruud1971!

07-08-2022 om 12:41 Topicstarter

Pippeltje schreef op 07-08-2022 om 12:29:

Beter. Je pakt de regie. Als dit echt is wat je wil: prima.
Sterkte verder

Wat ik wilde dat is dat ze terug kwam met de mededeling ik werk eraan. Maar dat is een illusie. Dank je

Ruud1971! schreef op 07-08-2022 om 12:41:

[..]

Wat ik wilde dat is dat ze terug kwam met de mededeling ik werk eraan. Maar dat is een illusie. Dank je

Dat begrijp ik, je had het liever anders gezien, dat ze na een tijdje ergens anders toch zou beseffen dat ze het leven met jou en jullie kinderen mist en graag samen met jou jullie relatie nieuw leven zou inblazen. Als dat er niet inzit, dan is het inderdaad beter om zelf de beslissing te nemen om uit elkaar te gaan ipv steeds door te blijven sudderen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.