Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

thee

thee

15-06-2018 om 09:19

Stiefkinderen en hun klagen


Larisse

Larisse

17-06-2018 om 11:13

vader

Thee, wil je bij antwoorden het alleen over de vader hebben? Jij richt je pijlen aldoor op ex. Kan je beter niet doen. Jij kan ex niet veranderen en hebt in principe alleen met de vader te maken.

'Er is geen andere optie dan dat ik voor ze zorg helaas"

Hoezo?

En wil je antwoord geven op mijn eerdere vragen (allemaal)? Ik ben echt benieuwd of jij een baan hebt en of jij daarvan vrij neemt voor de kinderen van je partner.....

En wat zou er die ene week gebeuren als jij in het ziekenhuis zou belanden? Hoe lost je partner het dan op?

Of als jij zelf iets anders met je kostbare vakantie dagen zou doen i.p.v. alleen voor jullie puberende stiefkinderen zorgen?

Jij richt je frustratie op de ex. Gebeurt vaak hoor, je bent niet de enige . Maar als je al gefrustreerd bent, kan je dat beter richting je partner uiten, denk ik.

thee

thee

17-06-2018 om 11:40

Ben ik toch niet helemaal mee eens

Meningen mogen verschillen hoor. Maar als mijn man zijn ex niks daarin wil veranderen. Wat moet mijn man dan? Er is verder geen opvang.

En ik kan mij heus wel ergens in verplaatsen. Maar dit is een gevalletje 3 weken kindvrij willen hebben niks geen werk of iets geboekt. En wel al dat commentaar hebben .

Ik moet op dat moment ook maar een week vakantie nemen het is niet anders Ze zijn dan hier 2 weken en een week met mij dan.

Bedankt voor jullie antwoorden

tja

Heb je verder wel een beetje fijne relatie? Waarin er ook rekening met jou gehouden wordt en je je vrij voelt om aan te geven wat jou bezighoudt of dwarszit, en dat daar dan ook echt naar geluisterd wordt?

Of is je man altijd zo dat hij bepaalt wat jij moet doen?

Larisse

Larisse

17-06-2018 om 11:51

opvang

"Er is verder geen opvang."

Hoezo niet?

Kan toch ingekocht worden door je partner bij BSO of oppasmeisjes/studenten?

Waarom moet jij vrij nemen? Kost jou toch ook geld? (als je die dagen verkoopt zou je er geld voor krijgen) Of je zou die vakantie dagen voor jou op een manier kunnen gebruiken die jij (denk ik) leuker vindt.

Wat als jij die week in het ziekenhuis zou liggen? Hoe lost je partner het dan op? Het zijn zijn kinderen.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

17-06-2018 om 12:15

Sorry

Je man is hier de knurft. Wie gaat er nu werken terwijl ie de kinderen heeft.
Niet bij ex.

Ik snap haar wel, ik krijg het vermoeden dat hij wel erg graag zijn probleem doorschuift naar andere mensen.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

17-06-2018 om 12:19

Niet bij ex....

Mag weg.

Triva

Triva

17-06-2018 om 12:23

nogmaals

waar is de derde week van je man? Wat doe je in de week? Of heeft hij er nu opeens maar 2?

Jij had je poot stijf moeten houden en geen vrij moeten nemen, nu schuif je alles op de ex maar je man had vervolgens ook zijn poot stijf moeten houden. Jij gaat toch niet vrij nemen terwijl zij thuis zit niks te doen?

Larisse

Larisse

17-06-2018 om 12:31

Thee

Hoe vaak zijn de kinderen normaalgesproken bij de vader? Om het weekend? En de helft van de vakanties? Of een andere verdeling?

vlinder72

vlinder72

17-06-2018 om 12:35

Thee

Blijlbaar hebben ze ooit afgesproken dat a week 1, 2 en 3 doet en B week 4, 5 en 6

Je vriend zal er dan voor moeten zorgen dat hij die weken iets regelt. Hij vraagt zelf vrij op zijn werk (ruimschoots op tijd). Lukt dat niet dan gaat hij op zoek naar een alternatief. Hij kan zijn ex vragen een week te ruilen maar zij kan dat natuurlijk weigeren. Hij kan bso regelen. De kinderen gaan een week naar een (dag)kamp. Hij kan vragen of zijn vriendin die week vrij wil nemen. Als hij dat vraagt, is het aan jou om ja en nee te zeggen. Het moet niet. Als je het doet dan doe je het maar dan ga je niet de ex verwijten maken. Je vriend heeft zijn weken opvang niet op tijd geregeld. Dat is het probleem. Niet de ex die niet wil ruilen.

thee

thee

17-06-2018 om 13:05

Tja

Wij wonen tegen de grens van Duitsland.en de rest In het midden van het land dat bemoeilijkt de boel. Bso dat moet je wel kunnen betalen..en er moet ook nog eens plek zijn.

Ik ga het voor dit jaar zo maar eens doen. Volgend jaar maar eens anders. En nee ik vind niet dat man hier de schuldige in is.wat triva zegt " je gaat toch niet vrij nemen dat zij thuis zit" en mijn man is hier ook niet blij mee.

Mijn man heef 3 weken vakantie 1 week geen kinderen, tweede week met zijn kinderen. En de derde week moet hij aan het werk en heb ik de kinderen dus. Man heeft gevraagd of ze een week eerder mogen komen zo dat hij ze 3 weken heeft maar dat wou (dus niet kunnen) ze niet.

Jasmijn

Jasmijn

17-06-2018 om 13:16

Thee

Thee, ik tel nog steeds maar twee weken bij je man hoor. Je schrijft; 1 week geen kinderen, 2e week met kinderen en de derde week moet je man aan het werk. Of is het voor je man nu dus de eerste twee weken geen kinderen, de derde week met, en daarna gaat hij weer aan het werk?

tja

Dan heeft je man het veel te laat geregeld. Met zijn werk, dus, want die vakantieverdeling van de kinderen lag allang vast.

Met die ex heeft het verder niks te maken. Er zijn duidelijke afspraken over de verdeling. In overleg kan daarvan worden afgeweken maar dat hoeft natuurlijk niet (daarvoor heb je nou afspraken!) In dit geval wil ex dat niet en dat is haar goed recht. Wat voor reden ze daar ook voor heeft.

Jij vind het prima om het dit jaar zo te doen. Houd dan op met klagen over de ex. Ook niet fijn voor die kinderen als jij zo negatief over haar denkt (en mijns inziens nog onterecht ook. Ze doet niets verkeerd hier)

thee

thee

17-06-2018 om 13:24

Foutje

@ Jasmijn. Foutje 3 weken vakantie.
Week 1 geen kinderen (deze had mijn man dus graag verplaatst)
Week 2 komen de kinderen voor 3 weken.
Week 3 2de week vakantie man heeft vakantie.
Week 4 man weer aan het werk laatste week kinderen

thee

thee

17-06-2018 om 13:28

Jiffox

Als je ons situatie zou staan denk je daar wel anders over.

Dit jaar zou kunnen dat het te laat is maar madam heeft al aangegeven dat het volgend jaar ook niet anders wil vandaar...

nou

dan heeft je man dus een heel jaar de tijd om op zijn werk tijdig de juiste weken vrij te regelen.

Ruilen

Kan je man week 4 niet ruilen voor week 1 op zijn werk?

Tsjor

thee

thee

17-06-2018 om 13:32

Tjor

Nee helaas dit staat vast.bouwvak (hij is timmerman) anders had dit natuurlijk geen probleem geweest

Periode

De periode van de bouwvak staat vooraf al lang vast, dus er is toch een fout gemaakt in het verdelen van de vakantieweken. Volgens jaar zal je ex beter op moeten letten met de vakantieplanning.

Tsjor

Invulling tijd door ex

Het doet er niet toe of ex werkt of niet, op Hawaii zit of voor het huis op de stoep. Je kan, nadat de weken verdeeld zijn, niet zo maar een beroep op haar doen. Je kan het altijd netjes vragen met een verklaring erbij maar als zij niet kan of niet wil is het toch de verantwoording van de vader.
Wij dealen met 3 regio's (nieuwe vriendin van ex heeft ook een ex met een verre nieuwe vriendin) en hakken de vakantie in blokjes van 2x 1 week voor ieder en 2x 2 weken voor ieder en dan is het nog moeilijk. Ik heb me dit jaar op verzoek aangepast en na jaren (op zijn verzoek) een vaste verdeling te hebben gehad, de boel alsnog omgegooid, maar de argumenten die ex gebruikte "jij gaat toch niet weg" en "jij kan makkelijk ruilen" deden me bijna besluiten het niet te doen dat mag hij namelijk niet meer voor mij invullen en bepalen.

Larisse

Larisse

17-06-2018 om 15:28

boiwvak volgend jaar

Is nu al duidelijk wanneer de bouwvak voor volgend jaar is? Heef je partner dat goed in zijn agenda genoteerd?

Dan kan hij de vakantie voor volgende zomer dus -hopelijk (moet zijn ex daarmee instemmen) - om de bouwvak heen plannen.

Het is wel vervelend als je partner verplicht bepaalde weken vrij moet hebben. Als eerder is afgesproken dat hij altijd de bouwvak vrij heeft, dan is het simpel, maar kennelijk is het anders afgesproken. Het is wel netjes van zijn ex als ze rekening houdt met het feit dat hij niet flexibel is.

Maar stel dan nieuwe partner van ex ook niet heel flexibel is qua zomervakantieplanning, dan kan het toch problemen geven. Belangrijkste is dat jouw partner oplet met zijn vakantie en als die al vastligt, het nu al met zijn ex afstemt, zodat zij daar rekening mee kan houden.

Triva

Triva

17-06-2018 om 17:40

wat doet de ex in week 1 van je man dan? Waarom kunnen de kinderen dan niet naar jullie?

mirreke

mirreke

17-06-2018 om 20:56

Er bestaan ook exen

die niet willen meebewegen met de bouwvak, ook niet als je dat een jaar van tevoren aangeeft...
Maar thee, vindt jij het zelf niet leuk om een week met de kinderen van je partner door te brengen en daar vrij voor te nemen? Of gaat het je vooral om de niet te vermurwen ex?

Wij deden niet zo heel krampachtig vroeger. Ik heb een stiefdochter, en de verdeling was om de week bij ons en bij moeder, en in de schoolvakantie ieder drie weken. Soms kwam de vakantie minder handig uit, maar dat hebben wij samen altijd onderling opgelost, zijn nooit bij moeder gaan vragen omdat zij in die tijd ook nogal kort door de bocht kon reageren. Jullie doen dat nu ook. Probeer je minder te focussen op moeder, dat kost alleen maar energie en doet de onderlinge verhoudingen geen goed.

thee

thee

17-06-2018 om 21:14

@ trivia dat wil ex niet 1 week schuiven.

@mirekke ik heb geen hekel aan mijn stiefkinderen daar gaat het mij niet om.maar ik vind het wat dubbel dat er over mij gepraat word(oke het zijn pubers) maar dat zijn ex de boel even wat erger maakt dan het is en overal commentaar op heeft de kinderen voelen zich hier niet thuis etc maar daar ben ik wel"goed" voor ik vind dat niet kloppen

En kinders willen graag dat papa er is als zij er zijn

Thee

Ik zou toch echt in het belang van iedereen nu gewoon nee zeggen. Geef aan dat jij die week niet kunt. Punt.
De kinderen willen liever papa, je man houdt geen rekening met jou en die ex kan het al helemaal niets schelen allemaal.
Zelf heb je er ook niet echt zin in... Voor wie ga jij je nu eigenlijk opofferen dan?!??
Kortom: ga wat leuks doen in de week, alleen of met een vriendin ofzo, en laat de rest het lekker zelf uitzoeken.

juf Ank

juf Ank

17-06-2018 om 22:43

nee zeggen?

Waarop? Er wordt haar niets gevraagd, het is een vanzelfsprekende zaak dat zij dat gewoon doet. En dat gaat ze ook gewoon doen, want het is allemaal de schuld van ex, geen kwaad wordt over de vader!

Lente

Lente

17-06-2018 om 23:13

Ik zou er een leuke week van maken

Je hebt al besloten voor de opvang te zorgen die week.
Laat de ex los! Die heeft nou eenmaal het recht om nee te zeggen.
Ik snap dat het lastig is om de bouwvak te combineren met vakantieperiodes uit een andere regio. Dan is de standaard afspraak van 3 weken vakantie nou eenmaal het uitgangspunt.

Maar maak er dan ook wat van. Je kunt bijvoorbeeld een budget afspreken met de vader voor de uitgaven van die week. Daarna mag elk kind een activiteit inplannen voor 1/3 van dat budget. Laat ze zelf een plan maken om iets leuks te gaan doen.
De andere dagen laat je ze lekker chillen, laat ze helpen koken, en verzin nog wat huiselijke bezigheden. laat ze daar ook zelf ideeen voor inbrengen.

Vader moet werken maar zal waarschijnlijk eind van de middag thuis zijn.
Dan mag hij het helemaal overnemen. Koken zou ook prettig zijn. Dan heb jij tijd aan jezelf.

Larisse

Larisse

18-06-2018 om 00:31

vader

Volgens mij baalt ex dat vader er die ene week niet is en balen kinderen daar ook van. Dus jij moet iets opknappen terwijl ex en kinderen daarvan balen.

Lekker is dat voor jou.

En vader vindt het kennelijk wel prima dat jij het oplost en vrij neemt van je werk (dat kost jou ook veel geld, realiseer je je dat? Dus jij betaalt om op zijn kinderen op te passen - krijg je daar iets voor?)

En ex wil niet bewegen (= week ruilen) en vader kan op werk geen week ruilen.

Heb je de indruk dat vader erg blij is dat je dit voor zijn kinderen wilt doen? Of vindt hij het vanzelfsprekend dat jij zijn sores opknapt en daar je vrije dagen voor opneemt?

Triva

Triva

18-06-2018 om 06:39

Larissa

Ex baalt helemaal niet want dan zou ze die week gewoon haar eigen kinderen ontvangen ipv ze bij de nieuwe vrouw van je ex laten. Geen afspraken, haar man werkt, alle tijd. Ze is haar kinderen duidelijk liever kwijt dan rijk.

Overigens klopt de telling nog steeds niet want de kinderen zijn blijkbaar zeven weken thuis van school? Geen basisschool dus?

Beginnende pubers

Het gedrag van de kinderen zelf zou ik niet van invloed laten zijn op de organisatie van de vakantie. Pubers kunnen nu eenmaal zeer storend zijn en echt onaardig. In zo'n week kun je ook ontdekken dat jullie aardige momenten hebben, al zal een puber dat niet zo snel toegeven. Nieuwe vriendin die chagrijnig is op ex van haar man, die wel de moeder van de kinderen is, dat is geen al te beste constellatie. Kinderen klem tussen twee kattende vrouwen.... Ik hoop dat je dat dus achter je kunt laten.
Het idee van Lente is ook mooi: zelf laten plannen, De voorpret is al de helft van het plezier.

Tsjor

mutsje

mutsje

18-06-2018 om 11:02

Thee

Ik zou ook nu kiezen voor de benadering van Lente. Wie weet kun je op die manier in ieder geval de band met de puberkinderen verbeteren en wat hun moeder over ze zegt zou ik maar over me heen laten gaan.
Ik weet niet of je iets van een budget hebt, maar ga er lekker op uit. Als puber hebben ze waarschijnlijk een CJP pas, dus kunnen ze met fikse korting musea in. Er zijn vast wel wat puber-vriendelijke musea te vinden (Teyler museum, naturalis, rijksmuseum (=gratis voor kinderen)).
Kortom maak er wat leuks van!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.