Echtscheiding en erna

Wanhopigemama
19-04-2016 om 17:10
Treiterende ex en buro jeugdzorg
Drie jaar ben ik nu gescheiden. Mijn kinderen zijn 6 en 8. Buro jeugdzorg is erbij betrokken geraakt ivm huiselijk geweld door ex richting mij.
Ondertussen is er een ots uitgesproken omdat de kinderen problemen ervaren door de slechte communicatie tussen mij en mijn ex.
Bij mijn ex wordt een persoonlijkheidsstoornis vermoed maar kunnen hem niet te verplichten om zich te laten onderzoeken. Ondertussen grijpt hij iedere gelegenheid aan om mij te treiteren. Iedere keer op school staan, bij het sporten zijn, zwemlessen bezoeken. Geen alimentatie betalen, geen overige kosten betalen zoals beschreven in ouderschapsplan.
Ondertussen heb ik twee jaar een nieuwe relatie, die steeds meer te lijden krijgt door negatieve invloed van mijn ex. Jeugdzorg kan hier allemaal niets aan doen.... Vader mag overal aanwezig zijn...... Dat onze kinderen en wij er onder te lijden hebben..... Moeten wij ons maar aanpassen.....altijd aardig blijven.....
Nu wil mijn ex op vakantie met de kinderen, ik word niet geïnformeerd wanneer of hoelang. Nu heb ik een mail gestuurd dat hij eerst de openstaande kosten aan mij moet betalen, voordat hij de paspoorten krijgt. Wat denk je meteen jeugdzorg aan de telefoon want dit gaat over de rug van de kinderen. Hun hebben makkelijk praten want nee met financiën bemoeien hun zich niet..... Maar mijn hele gezin naar de ....helpen dat mag wel... Ik weet gewoon niet meer wat te doen..... Ben gewoon in staat om de kinderen bij vader te laten wonen om het gezeik af te zijn.......

Eddeped
21-04-2016 om 14:11
annonicky
ik had een tijd iemand die mijn mails behandelde, toen ze daar achter kwam stopte de hele communicatie. ik heb een mailaccount aangemaakt speciaal voor communicatie tbc de kinderen omdat ik al die sneren en aanvallen niet meer tot mij wilde laten komen. zij heeft 8 maanden geweigerd dat mailadres te gebruiken totdat rvdk in beeld kwam. al die tijd bleef zij berichten sturen naar adressen waarop zij wist geblokkeerd te staan.
ik schrijf die berichten en haal het overbodige weg. na 2 dagen verstuur ik het bericht. Eindelijk, EINDELIJK begint zij mij nu de rvdk in beeld is wat uitgebreider te informeren over artsbezoek e.d. ik dank haar daar telkens voor en geef aan dat ik er wat mee kan eventueel. Ik probeer telkens normale communicatie op gang te krijgen maar wat een voldongen feit is, mijn ex kan en wilt niet communiceren. Dat zeg ik niet alleen nu, dat heb ik haar vroeger ook al gezegd.
zij gunt mij ook geen minuut meer omgang, ook dat heb ik geaccepteerd, hoor je mij niet meer over. ik haal mn dochter en als ze het lange weekend is geweest meld ik aan moeder wat dochter gedaan heeft, goede en slechte dingen. Of het mij gaat om mijn gelijk of niet daar kunnen wij om discuteren maar als mijn dochter 3 dagen in de week alleen thuis zit tot moeder om 6 uur thuis komt of ze kan bij mij of oma zijn dan wil ik daar over kunnen praten, ik doe het al niet meer dat heb ik opgegeven.
Rechtszaken! rechter heeft geadviseerd om via kort geding verkoop van huis te regelen want zij wilt ineens toch niet het huis overnemen ondanks afspraak, en vervolgens onderneemt ze geen actie. nu ben ik maar kort geding gestart en verkondigd nu dat ik die slechte bent die telkens rechtszaken tegen haar start.
Ik heb mijn dochter belooft nooit geen ruzie meer te maken bij de voordeur, 3x raden wie telkens een conflict zoekt bij de voordeur. en meermaals kon ik die pijlen ontwijken maar nu mn dochter op straat werd gezet dus niet, dan ben ik boos. dat ik 30 pijlen weet te ontwijken hoor je niemand over, dat zij 30 pijlen heeft afgeschoten hoor je niemand over maar dat die ene pijl mij dan raakt en ik au roept, oh oh daar struikelt men dan over.
Je schrijft een moeder doet dit niet zomaar, lees het boek "destructieve relaties op de schop" van Jan Storms". Met deze wetenschap weet je dat sommige moeders dit dus wel zomaar kunnen doen.

Eddeped
21-04-2016 om 14:15
paddington
1 regel van wat je schrijft
Je hebt je aan alle kanten ingedekt!
Dat had ik dus ook, dacht ik.ik herkende de tragers en reageerde laconiek. en nu heeft ze er weer eentje gevonden door dochter op straat te zetten en 1 dag later weer herstellen. Dit gaat mij dus geen tweede keer meer gebeuren. Dat weet zij dus ook en zal dus gaan zoeken naar een andere trieer die alleen maar groter moet zijn dan de vorige, vraag voor mij is wat zou ze kunnen verzinnen zodat ik mij hierop kan voorbereiden.

Eddeped
21-04-2016 om 14:25
flanagan
Zij is inderdaad mn ex niet maar de start van dit draadje geeft mij heel veel herkenning zoals ik al eerder aangaf. Ga je op internet zoeken dan zie je meer van dit soort verhalen en heel veel herkenning. ze reageert dan ook dat ze die nummers niet gaat openbaren uiteraard met een attitude dat ze dat aan mij niet hoef, ik ben er van overtuigd dat ze er niet zijn. als je ex ingebroken heeft dan is er braakschade, kan je aangifte van doen. Dan komt ze met autisme spectrum bla bla bla. geloof jij het werkelijk? het duurde wel heel lang voor haar om hier mee te komen, was lang zoeken schijnbaar. of werd het door iemand anders hier in dit onderwerp ook al aangegeven.
Ik ken mensen met een vorm van autisme en die krijgen omgangsregelingen opgelegd onder begeleiding, in een omgangshuis. Als zoveel instanties aangeven dat ex stoornis heeft en ze doen daar niks mee? ik geloof het niet hoor, hij schijnt zelfs gewoon op vakantie te kunnen met de kinderen echter hij krijgt alleen de paspoorten mee als hij haar rekeningen betaal.

Eddeped
21-04-2016 om 14:25
flanagan
Zij is inderdaad mn ex niet maar de start van dit draadje geeft mij heel veel herkenning zoals ik al eerder aangaf. Ga je op internet zoeken dan zie je meer van dit soort verhalen en heel veel herkenning. ze reageert dan ook dat ze die nummers niet gaat openbaren uiteraard met een attitude dat ze dat aan mij niet hoef, ik ben er van overtuigd dat ze er niet zijn. als je ex ingebroken heeft dan is er braakschade, kan je aangifte van doen. Dan komt ze met autisme spectrum bla bla bla. geloof jij het werkelijk? het duurde wel heel lang voor haar om hier mee te komen, was lang zoeken schijnbaar. of werd het door iemand anders hier in dit onderwerp ook al aangegeven.
Ik ken mensen met een vorm van autisme en die krijgen omgangsregelingen opgelegd onder begeleiding, in een omgangshuis. Als zoveel instanties aangeven dat ex stoornis heeft en ze doen daar niks mee? ik geloof het niet hoor, hij schijnt zelfs gewoon op vakantie te kunnen met de kinderen echter hij krijgt alleen de paspoorten mee als hij haar rekeningen betaal.

Paddington
21-04-2016 om 14:45
Je bent je aan het opfokken
Waarom doe je dat?
Is je dochter nog bij je? Heb je het praktisch allemaal geregeld?
Dan ben jij degene die jouw ex tegenhoudt.
Je geeft aan bij de RvdK dat jullie dochter het huis is gezet door moeder. Dat zij nu bij jou verblijft.
Weer gedraag jij je als het slachtoffer. Dat heeft geen zin. Juist dit soort grollen bewijzen wat jij zegt voor de instanties. Helaas werkt dat alleen maar als jij degene bent die altijd redelijk is, die rustig blijft, die zijn verantwoording neemt. Jij bent de volwassene in deze, gedraag je ernaar.
Hang een boksbal op, gooi je frustratie er daar uit, maar blijf ten alle tijden rustig en respectvol naar je ex. Dat is de manier waarop je zaken kunt veranderen.

Leen13
21-04-2016 om 15:15
Begeleidde omgang
Autisme is geen reden voor begeleidde omgang. Het kan wel de relatie die je met elkaar hebt compliceren, maar iemand kan nog steeds een goed genoeg of zelfs zeer competente ouder zijn.
Vooral met steun van de omgeving of compensatie door de ex partner.

Leen13
21-04-2016 om 15:19
Vaders autisme
Als je zelf als moeder geen autisme hebt en het niet snapt en vader snapt het wel kunnen de rollen zelfs omgedraaid zijn. Moeder draait helemaal door en snapt niets van een kind dat eenzelfde karakter heeft als vader en blijft maar veel te hoge eisen stellen aan een kind dat daar van doordraait waar vader te weinig kans krijgt om vanuit zijn eigen levenservaring een kind gerust te stellen en van advies te dienen. Inclusief RvdK en Jeugdzorg.
Goed gedrag en wat inlevingsvermogen voor de ex ander betalen zich uit. Onbegrip en verwijten zorgen voor een negatieve spiraal.

AnnoNicky
21-04-2016 om 15:30
Relax man!
Kalmeer Ed! Adem in, adem uit. Man, ik word al moe als ik je berichtjes alleen maar lees. Waarom ben je zo geënerveerd? Ik heb het beste met je voor, mijn sympathie heb je.
Je gaat helemaal niet in op de essentie mijn bericht, namelijk wat je ZELF kunt doen. Je komt weer aan met dingen die je ex verkeerd gedaan heeft. Snap je het werkelijk niet? LAAT je ex. Wees blij dat ze je ex is! Nu ga jij de verantwoordelijke vaderrol oppakken. Dat gaat je niet lukken als je zo tekeer gaat.
Jij hebt echt dringend een goede uitlaatklep nodig. Kickboksen, hardlopen, mindfulness, therapie. Alsjeblieft, je krijgt nog eens een hartaanval zo. En zeg dan niet dat dat door je ex komt, nee, jij laat je opfokken. Iedereen moet ZELF leren te ontspannen. Ondanks alle ellende. Dat moeten grote mensen nu eenmaal.

AnnoNicky
21-04-2016 om 15:49
En praktisch
Hou heel snel op met al die e-mailadressen en blokkades. Daarmee geef je haar weer een uitzonderingspositie en dus laat je zien dat het je raakt. Stop daarmee! Gebruik alleen je hoofdadres en gebruik mail rules. Alle mail van haar gaat automatisch naar een apart mapje, waar je alleen in kijkt als jij het aankunt. Geen gedoe meer. Duidelijke communicatie.
Beschuldigingen mag je negeren. Je gaat in op concrete vragen van haar over de kinderen of over het huis, over realistische dingen. De rest laat je van je afglijden. Niet boos reageren, niet ontkennen, niet ontkrachten, niks. Zij raakt jou niet meer. Jij bent beleefd, kalm, to the point. Zij slaat in het luchtledige.
Als je ex aan de deur ruzie probeert te maken, zeg je zo kalm mogelijk dat je niet in discussie gaat, want dat heb je namelijk aan je dochter beloofd. Zeg je ex dat je ze jou een mail kan sturen. En dan ga je gewoon weg. Niet happen.
Ed, het is me heel duidelijk dat jij nog heel wat aan jezelf te werken hebt. Maar je kunt het. De energie en passie die je toont in je heftige reacties kun je inzetten voor jezelf. Dat is een veel nuttiger investering.

Leen13
21-04-2016 om 16:00
Bibliotheek
Ik snap het nu. Je kunt alleen een draadje naar de bibliotheek sturen als je op de eerste pagina staat.

Flanagan
21-04-2016 om 18:42
Gemeenschappelijk
Wat wanhopige moeder en Eddeped gemeenschappelijk hebben is de verbitterdheid; wanhopige moeder uit financiele redenen en Eddeped uit machteloosheid. Maar dat geeft hem niet het recht om aan het verhaal van de TS te twijfelen, alleen omdat ze sommige zaken minder herkenbaar wilt houden.
Doordat aan haar getwijfeld wordt en Eddeped zo bezig is zijn eigen sores te ventileren, komt de vraag van wanhopige moeder in de verdrukking.
Als wanhopige moeder geholpen is met de adviezen, camera en mobieltje, kan het draadje gesloten worden. Nu groeien er twee draadjes parallel naast elkaar.
Ps Eddeped , als je je zo aan haar stoort, kan je dit draadje ook overslaan.

Wanhopigemama
21-04-2016 om 22:32
Eddeped
Sommige mensen moeten werken. Helaas kan ik niet de hele dag op dit forum reageren.
Verder wil ik iedereen bedanken voor zijn of haar adviezen.
Heb zware gesprekken gehad afgelopen dagen. Met jeugdzorg, mijn partner en mijn moeder en vrienden om me heen. En we zijn tot de conclusie gekomen dat ik hem niet kan veranderen. Hier zal ik zelf berusting in moeten vinden. Wat betreft de financiën de afspraak bij de advocaat staat.
Ook de paspoorten zijn gewoon gegeven.

tsjor
21-04-2016 om 22:40
AFspraken
Een probleem dat erg invreet bij TS is de regeling rondom de financiën. Maar daar is ze zelf bij geweest. Dat was geen lafhartige streek van haar ex, ze heeft zelf die regeling getroffen en ermee ingestemd.
Om in die regeling op te nemen dat ex een deel van de kosten zou betalen is lastig als je op voorhand niet afspreekt wie beslist of die kosten gemaakt moeten worden. ik denk niet dat er iemand in de wereld blij wordt van een ex die met bonnetjes aan komt zetten en wil dat jij gaat betalen. Als het noodzakelijke kosten zijn wil je daar zeker niet afhankelijk van zijn.
Zonder ruzie te maken had je kunnen aangeven, dat de regeling niet werkte en dat je een herziening gaat vragen. Dan kan iemand boos worden, maar dat wordt die persoon alleen als hij/zij weet dat er meer betaald moet worden. Dus ik zou dat als koud water van me af laten glijden.
Zoals zoveel van die emotionele dingen. een afschuwelijke ex, daar kun je van scheiden. Dat is dan ook de oplossing daarvoor. Maar je kunt je ex na een scheiding niet meer veranderen. Of dwingen om de vader te worden die jij wil dat hij zou moeten zijn. Daar energie in stoppen levert alleen maar ellende en frustraties op en gaat echt ten koste van de kinderen. Niet door je ex, maar door wat jij er zelf van maakt.
Probeer rustig en nuchter te blijven: met de wijsheid die nodig is om het verschil te zien tussen wat je kunt veranderen (meestal zijn dat dingen van jezelf, daar kun je je voor inzetten) en wat je niet kunt veranderen (meestal zijn dat dingen van anderen, die je dus moet leren accepteren, en dat is weer een verandering in jezelf waar je wel voor kunt gaan).
Tsjor
Tsjor

Eddeped
21-04-2016 om 23:15
Sommige mensen moeten werken
Wat wordt er met deze zin gesuggereerd?
Verder ben ik zeer geïnteresseerd in de uitslag na bezoek aan advocaat.
zing,
vecht,
huil,
bid,
lach,
werk
en bewonder

Flanagan
22-04-2016 om 00:19
Eddeped,
Benieuwd? Uit eigen belang zeker.
Je bent nieuw maar er bestaan wel degelijk spelregels op dit forum. Lees voor de gein punt 5 nog een keer. Te vinden onder link ' regels en gebruiksaanwijzing' rechtsbovenaan..

Eddeped
22-04-2016 om 07:06
flanagan
Ik snap heel je opmerking en de verwijzing niet, je mag niet reageren als je wat nieuwer bent of dan moet je een account wijzigen (punt 5)
En ik ben wel degelijk benieuwd want TS gaat zo te lezen voor de strijd, advocaat opzoeken en dus waarschijnlijk weer een rechtzaak. Een van de redenen waarom vechtscheidingen in stand blijven is het blijven voeren van rechtszaken. Of ze ook worden gewonnen is vraag twee. Een daar ben ik dus benieuwd naar, naar deze uitslag.

Paddington
22-04-2016 om 07:33
Rechtbank
Er zijn maar twee punten waar een rechter echt iets over roept:
financiën en omgangsregeling.
Voor de eerste zijn hele duidelijke richtlijnen. Voor de tweede is het dat een rechter altijd uitgaat van een gezamenlijk ouderschap, dus dat beide ouders een rol hebben in het leven van het kind.

Wanhopigemama
22-04-2016 om 07:49
Rechtbank
Toen wij uit elkaar gingen was het inderdaad mijn eigen idee om minder allimimentatie te betalen vanwege mijn eigen goedheid. Daarbij hebben we wel afgesproken en vastgelegd dat vader meebetaald aan kleding sport school brillen etc. Vader weigert dit nu. Alimentatie kun je lbio voor inschakelen. Dit laatste niet dan hadden we daar een vast bedrag voor af moeten spreken. Het gaat over een bedrag van 400€ wat vader per maand minder betaalt! Dus ja er komt zeker een rechtszaak. Ik heb eerst voorgesteld dat hijzelf met een voorstel komt om vervolgens naar de mediator te gaan. Dit weigert hij.

Flanagan
22-04-2016 om 08:58
Spelregels(ot)
Eddeped, ik attenteerde je op de spelregels. Met je reactie over account, heb je punt 5 van de gebruiksaanwijzingen gelezen. De spelregels staan onder het blok gebruiksaanwijzingen.
Het heeft niets met nieuw te maken maar met fatsoen.
Met eigen belang doel ik op het feit dat als wanhopigemama dmv een rechtzaak , met een goede advocaat, rust en succes behaalt, er voor jou ook hoop is. De oplossing, je kind na voetbal welkom heten terwijl er geen extra vakantiedagen er tegenover staan, lijkt mij best onbevredigend. Misschien raadszaam om de omgangsregeling te herzien. Maar dat aspect kan je maar beter ventileren in je eigen perikelen-draadje..

mieke
22-04-2016 om 09:24
eddeped
Eddeped heeft een tienerdochter. Die met dat voetbal is volgens mij een andere vader. En wel een die een stuk redelijker klinkt. En ook niet zo onaardig klinkt over zijn ex.
@eddeped. De tips van Annonicky zijn echt heel goed. Lees dat nou nog een paar keer rustig door. Jij kan niet je ex veranderen. Er schort ook heel veel aan jouw manier van communiceren. Als je zo communiceert met je ex en met de RvdK zoals je dat hier doet kan ik mij heel goed voorstellen dat zij de hakken in het zand zetten. Wat een vervelende, veroordelende manier van communiceren heb jij. Misschien heb je dat zelf niet eens door maar jij hebt niet de wijsheid in pacht.

Flanagan
22-04-2016 om 09:39
Mieke, dank je. ( ot)
Ik zie de verwisseling. Ik haalde de twee mannen door elkaar. Excuus aan vader voetballende zoon die inderdaad zich onthield van sarcasme.

Eddeped
22-04-2016 om 14:59
@ mieke
ik heb inderdaad een veroordelende manier van communiceren omdat ik het gekontdraai helemaal spuugzat ben. ik stop er dan ook mee. ik ga stoppen met praten. praten met rvdk, rechter ex of wie dan ook. ik heb mn best gedaan en simpel proberen op te lossen namelijk er zijn 2 ouders en kind(eren) en dan dienen die beide ouders daarvoor te zorgen. Dan gaat er 1 ouder zeuren over afspraken, geld. gaat die ouder de ander lekker treiteren en sarren. Verzinnen we er van alles bij om die ander maar slecht over te laten komen. ik zit nu te wachten op de aantijging dat ik mn kinderen seksueel heb misbruikt, is ook een veelgebruikt methode en ik geloof dat dit de enige is die bij mij nog ontbreekt. mn koffertje staat al klaar.want wie gelooft er nou niet een moeder, een liefdevolle moeder natuurlijk!
@flanagan. het is goed. ik lees je berichten maar wat moet ik er mee? wijzen op fatsoensregels? enkel omdat jou norm anders is? jou norm is dat "moeders" hier ongefundeerd mogen klagen over hun ex daarbij tips mogen vragen hoe die vervelende ex nog meer dwars te zitten. Rare normen en waarden.

Eddeped
22-04-2016 om 14:59
@ mieke
ik heb inderdaad een veroordelende manier van communiceren omdat ik het gekontdraai helemaal spuugzat ben. ik stop er dan ook mee. ik ga stoppen met praten. praten met rvdk, rechter ex of wie dan ook. ik heb mn best gedaan en simpel proberen op te lossen namelijk er zijn 2 ouders en kind(eren) en dan dienen die beide ouders daarvoor te zorgen. Dan gaat er 1 ouder zeuren over afspraken, geld. gaat die ouder de ander lekker treiteren en sarren. Verzinnen we er van alles bij om die ander maar slecht over te laten komen. ik zit nu te wachten op de aantijging dat ik mn kinderen seksueel heb misbruikt, is ook een veelgebruikt methode en ik geloof dat dit de enige is die bij mij nog ontbreekt. mn koffertje staat al klaar.want wie gelooft er nou niet een moeder, een liefdevolle moeder natuurlijk!
@flanagan. het is goed. ik lees je berichten maar wat moet ik er mee? wijzen op fatsoensregels? enkel omdat jou norm anders is? jou norm is dat "moeders" hier ongefundeerd mogen klagen over hun ex daarbij tips mogen vragen hoe die vervelende ex nog meer dwars te zitten. Rare normen en waarden.

Eddeped
22-04-2016 om 15:04
@flanagan
5. Geen scheldpartijen - Felle discussies zijn toegestaan, maar ordinaire scheldpartijen niet. Ongepaste en onsmakelijke berichten worden door de redactie verwijderd. De etiquette op dit forum is simpel: u gedraagt zich hier hetzelfde als in het gewone dagelijks leven
Als ik bij iemand in mijn dagelijkse leven dingen verteld waarvan ik vermoed dat ze niet op waarheid berusten zeg ik dat ik vermoed dat het niet helemaal de waarheid is.
ongepast of onsmakelijk is een discutabel punt.
en ik geloof niet dat ik heb lopen schelden, ik probeer een felle discussie te voeren gestaafd door en met eigen ervaringen, ik zie het probleem dus niet zo.

Flanagan
22-04-2016 om 16:40
Eddeped
Ik wordt zo moe van jou.
Als iemand jou in je gezicht leugens vertelt, kan je daar iets van zeggen omdat het persoonlijk is.
Op een forum kan je in zo'n geval het draadje negeren.
Maar dat doe jij niet, je valt iemand aan die een hulpvraag heeft, zie #1. 'Niet weten wat In haar situatie te doen. ' Wat is wijsheid?'
Heb jij die vraag van haar beantwoord? Heb je haar een advies gegeven? Nee, je loopt alleen te schoppen. Heel ongepast want daar help je TS niet mee.
Ik hoop dat je een keer inziet wat reeds in meerdere reacties is neergezet.
Ps Het maakt mij niet uit of een man of een vrouw met een hulpvraag komt. Als ik kan, probeer ik te helpen met een ' opbrengsgerichte' reactie.
Ik ga hier niet verder op door, we vervuilen het draadje van TS om advies al te lang.

Eddeped
22-04-2016 om 17:17
flanagan
Jij ziet het als een hulpvraag,
Ik zie het ook als een hulpvraag, alleen ik zie het als een hulpvraag om een expartner, de vader van haar kind te kunnen dwarsbomen.
Het gaat om geld, gemaakte afspraken die niet helemaal volgens TS haar plan lopen. Ze heeft moeite met jeugdzorg maar deze zegt wel dat ex stoornis heeft.
Waarom OTS? ik heb vandaag te horen gekregen dat wij er geen krijgen dus zo heftig zijn wij dus toch niet.
Dat ik niet dezelfde mening als jou heb is dan het hele probleem denk ik met jou of van jou. jij vind dat ik aan jou norm moet voldoen, alleen jou mening is de ware! waar horen wij dat toch meer?
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.