Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Update

Hallo allemaal,

Ik dacht: ik zal eens een update doen. Jullie hebben allemaal zo meegeleefd in mijn vorige topic 🥰

Met mij gaat het goed. Er is veel meer rust nu in huis, zonder de stress en spanningen tussen ex en mij. Ook wij kunnen rustiger met elkaar communiceren nu er meer afstand is. Het is minimale communicatie, maar dat is prima. Helaas heeft hij nog steeds geen woning. Soms moet hij zoeken naar een verblijfplaats, maar meestal zit hij bij iemand. Voor zover ik weet heeft hij zich nog niet aangemeld bij de daklozenopvang.

De kinderen zien hem door de weeks om de dag even en op zaterdag de hele dag. Ook dat gaat goed. Soms willen ze niet mee omdat ze moe zijn, en dan is dat ok. Wel probeert mijn ex nog vrijwel elke zaterdag de afspraken te wijzigen, en dan het liefst face-to-face en niet in die groepsapp. Maar ik word steeds beter in 'nee' zeggen.

Met de kinderen gaat het ok. De jongste is sowieso altijd blij en vrolijk. De oudste heeft het nu even moeilijk. Ik denk dat ze alles aan het verwerken is, dus veel huilbuien, boos zijn en verdriet. Heel sneu.

Al met al voel ik me wel veel beter. Daar helpt de medicatie trouwens ook wel bij. Ik heb een pittige therapeut gevonden die echt helemaal terug naar de basis is gegaan, en krijg nu ook EMDR. Ik leer ontzettend veel over mezelf en over hoe het zo heeft kunnen lopen in mijn relatie.

Dus ja, eigenlijk zijn het allemaal positieve stappen. Ik hoop wel echt dat mijn ex snel een woning vindt. Natuurlijk voor hem, maar ook zeker voor meer rust voor de kinderen, en voor mijzelf. Want nu heb ik 4 uurtjes per week voor mezelf, en dat is wel echt heel pittig.


Wat klinkt dit eigenlijk allemaal positief. Ik wens je nog veel kracht toe, maar zo te lezen komt dat wel goed!

MRI

MRI

20-10-2022 om 15:14

Heerlijk om te horen. Geniet van de rust en van het feit dat je het zo goed gedaan hebt

Wat fijn om te horen! 

Goed zo MK. Je hebt het goed in de smiezen. Een keer ja zeggen mag ooo. Maar vooral niet op de momenten buiten de rest om. Jij bent de baas over jezelf. 
Je hebt geen invloed op wat hij doet maar wel op jezelf. En kijk, therapie rust en korte communicatie. Dat is al een basis. En ja pittig. Tell me 
Er praktisch alleen voor staan is een hele klus. Dus daar mag je wel eens moe van zijn. Hopelijk wordt het makkelijker als er iets bij ex van verandering inzit. En zo niet, dan weet je dat een tandje lager ook noodzaak is. Je bent maar een mens hè. 

Hé, wat fijn te horen dat het goed gaat. En helemaal fijn om te lezen dat de omgang geen grote conflicten oplevert, dat geeft hoop voor de toekomst. 

Nu nog een huis voor ex. Maar goed, dat moet hij toch zelf regelen.

Wat fijn MK! Een pittige therapeut is misschien juist wel goed nu, direct de stappen zetten, juist nu!
Fijn dat je ons een update hebt gegeven!!

Wat een goed nieuws! Dank je voor de update.

Fijn om te lezen dat het goed en steeds beter met jullie gaat.
Knuffel voor je dochtertje. Ze heeft echt zo'n leeftijd dat ze best wat meekrijgt maar het allemaal nog niet helemaal snapt. Erg verwarrend voor zo'n klein meisje.

Wat fijn dat je even iets van je laat horen, moet nl regelmatig aan je denken! En wat voor update, je klinkt zoveel relaxter ook. Hoop dat je ex snel een huis krijgt toegewezen, al zal dat nog niet meevallen, maar fijn dat het ook met de kinderen goed gaat. Begrijp heel goed dat je wat meer tijd voor jezelf kunt gebruiken, wat een heftige periode heb je achter de rug! 

Fijn dat het goed gaat! Dank voor de update!

Wat fijn dat het werkbaar is, dat er structuur en rust is gekomen, ondanks dat er nog geen definitieve vorm kan ontstaan omdat je ex geen woonplek heeft. Van iedereen knap, meeveren met hoe het nou eenmaal is. Van je ex vind ik het ook knap dat hij er iets van weet te maken ondanks dat zijn situatie niet gemakkelijk zal zijn. Hij had zich ook helemaal kunnen overgeven aan zijn (begrijpelijke) frustratie daarover en de kinderen daar slachtoffer van kunnen laten worden. Fijn voor je kinderen dat hij zich ondanks de moeilijke omstandigheden kennelijk op een positieve manier op hen richt en een betrouwbare ouder voor ze is. Knap van jou dat je in rust de structuur vasthoudt. Nee zeggen is een kunst! En vooral heel fijn dat je je gewoon weer een stuk beter voelt, meer je eigen mens. Super! Fijn om te lezen mevrouw Krul! Ik hoop dat de opgaande lijn zich doorzet en dat je ex op een gegeven moment een woning voor zichzelf vindt. Al vind ik het ook ergens wel positief dat hij kennelijk een netwerk heeft of aan het opbouwen is van mensen waar hij kan verblijven. Misschien is het paradoxaal genoeg nog wel ergens goed voor ook, die periode van dakloosheid. Misschien blijkt hij straks wel een beter sociaal netwerk te hebben opgebouwd dan hij voorheen had. Dat is op zichzelf natuurlijk heel goed voor hem, dat hij er niet helemaal alleen voorstaat in dit voor hem vreemde land. Dat zal hem een betere basis geven en dat is voor de kinderen en voor jou dan weer goed omdat hij rustiger zal zijn en beter verantwoordelijkheid kan dragen als hij zich veiliger, zekerder en geliefder voelt en steun ervaart. 

MevrouwKrul

MevrouwKrul

22-10-2022 om 10:58 Topicstarter

Mija schreef op 20-10-2022 om 22:56:

Wat fijn dat het werkbaar is, dat er structuur en rust is gekomen, ondanks dat er nog geen definitieve vorm kan ontstaan omdat je ex geen woonplek heeft. Van iedereen knap, meeveren met hoe het nou eenmaal is. Van je ex vind ik het ook knap dat hij er iets van weet te maken ondanks dat zijn situatie niet gemakkelijk zal zijn. Hij had zich ook helemaal kunnen overgeven aan zijn (begrijpelijke) frustratie daarover en de kinderen daar slachtoffer van kunnen laten worden. Fijn voor je kinderen dat hij zich ondanks de moeilijke omstandigheden kennelijk op een positieve manier op hen richt en een betrouwbare ouder voor ze is. Knap van jou dat je in rust de structuur vasthoudt. Nee zeggen is een kunst! En vooral heel fijn dat je je gewoon weer een stuk beter voelt, meer je eigen mens. Super! Fijn om te lezen mevrouw Krul! Ik hoop dat de opgaande lijn zich doorzet en dat je ex op een gegeven moment een woning voor zichzelf vindt. Al vind ik het ook ergens wel positief dat hij kennelijk een netwerk heeft of aan het opbouwen is van mensen waar hij kan verblijven. Misschien is het paradoxaal genoeg nog wel ergens goed voor ook, die periode van dakloosheid. Misschien blijkt hij straks wel een beter sociaal netwerk te hebben opgebouwd dan hij voorheen had. Dat is op zichzelf natuurlijk heel goed voor hem, dat hij er niet helemaal alleen voorstaat in dit voor hem vreemde land. Dat zal hem een betere basis geven en dat is voor de kinderen en voor jou dan weer goed omdat hij rustiger zal zijn en beter verantwoordelijkheid kan dragen als hij zich veiliger, zekerder en geliefder voelt en steun ervaart.

Mooie woorden, Mija!

En bedankt allemaal voor jullie lieve woorden.

@Fourtyfour, ik ben inderdaad erg blij met deze therapeut. Gewoon echt de basis aanpakken. 

Onze dochter heeft nu twee dagen geen driftaanval meer gehad, dus misschien is het ergste nu wel achter de rug. Ze is wel onwijs vrolijk. Zingen en spelen. Wat dat betreft hebben zij nu eigenlijk een ideale situatie, voor zover gescheiden ouders ideaal kan zijn. Ze zien hun vader vaak maar slapen altijd in hun eigen bed. 

Dus ja, enerzijds hoop ik zeker ook dat mijn ex snel een woning vindt. Anderzijds mag het voor de kinderen nog wel even zo blijven. 

Ik sluit me aan bij alle voorgaande woorden. En misschien is de huidige basis ook wel een goed uitgangspunt om straks de omgangsregeling op te zetten. Fijn om te lezen.
Tsjor

MevrouwKrul

MevrouwKrul

03-12-2022 om 13:38 Topicstarter

Nog maar een update:

Met mij gaat het nog steeds goed. Ik heb een baan dichter bij huis. Ik moet nog zien of deze school net zo in mijn hart gaat zitten als de vorige, maar vooralsnog ben ik gedetacheerd en kan ik altijd nog terug (de school waar ik werkte was echt heel bijzonder in alle opzichten).

Mijn ex heeft nog geen woning. Hij had al 4x een woning kunnen hebben, maar dat was op 27 of 28 km van onze woning. De trajectmeneer had gezegd dat hij voor co-ouderschap op maximaal 25 km kon wonen. Daarbij had hij niet vermeld dat als ik akkoord geef, verder ook kan. Ik heb gezegd dat ik natuurlijk niet moeilijk ga doen over die paar km, maar dat het geen garantie is voor co-ouderschap omdat eerst moet blijken hoe dat praktisch werkt. Maar goed, hij zal nu dus hopelijk snel een woning hebben.

Het traject verloopt wel goed, in die zin dat ik me gehoord voel maar ook de nodige aanwijzingen krijg. En die zijn vooral (surprise, surprise) mijn grenzen duidelijk aangeven en korter reageren (dus niet een hoop onnodig uitleggen en zo). Dat gaat wel steeds beter.

Voor mijn ex is het wel pittiger. Hij blijft afspraken wijzigen (paar uur later ophalen, uurtje eerder terugbrengen) en is daar stevig op aangesproken. Helaas kunnen de mensen nog niet een advies geven zolang mijn ex geen woning heeft en er meer stabiliteit komt. Dat zou ik overigens ook niet willen. Pas als er een regeling komt en we gaan opbouwen naar co-ouderschap, gaat het er echt om hangen en hebben we hun begeleiding hard nodig. 

Dus op zich is het rustig, af en toe een kleine 'schermutseling', maar dankzij de mensen van het traject wordt dan wel duidelijk waar het misgaat. 

MRI

MRI

03-12-2022 om 14:16

Nou dat zijn mooie berichten bedankt voor de update, ik maak me dan wel weer van een afstand zorgen over je ex: waar slaapt zo'n man dan? Maar ja, ik begrijp ook dat je niet anders kon, dat het in feite je zaak niet meer is, dat hij heel veel kansen had die hij niet aangreep. 
Heel fijn dat het goed met jou gaat na alle stress. Hoe zijn de kinderen met deze situatie?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.