Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Update


Fijn om nog wat van je te horen, bedankt. Hopelijk vindt je ex snel onderdak en vind jij je plekje op je nieuwe school.

MevrouwKrul

MevrouwKrul

03-12-2022 om 16:22 Topicstarter

MRI schreef op 03-12-2022 om 14:16:

Nou dat zijn mooie berichten bedankt voor de update, ik maak me dan wel weer van een afstand zorgen over je ex: waar slaapt zo'n man dan? Maar ja, ik begrijp ook dat je niet anders kon, dat het in feite je zaak niet meer is, dat hij heel veel kansen had die hij niet aangreep.
Heel fijn dat het goed met jou gaat na alle stress. Hoe zijn de kinderen met deze situatie?

Hij is altijd wel ergens. Volgens mij verblijft hij steeds een paar weken op dezelfde plek of zo. 

Met de kinderen gaat het goed. Zoals ik al eens schreef, is voor hen deze situatie eigenlijk ideaal. Van de oudste begreep ik dat ze al een paar keer bij 'een vriend van papa' de middag hebben doorgebracht. Wie dat is, weet ik niet. Maar ik vertrouw er wel op dat mijn ex zijn kinderen niet meeneemt naar gekke plekken of mensen, dus ik ben vooral blij dat ze met dit weer niet buiten hoeven te zijn. En met alle prikkels van Sinterklaas is het ook nog een stuk rustiger dan in een binnenspeeltuin. 

Wat ontzettend fijn om te lezen dat het met jou en de kinderen goed gaat Mevrouw Krul! Het is ook fijn dat de situatie zo gekalmeerd is. Jammer dat je ex nog geen eigen plek heeft maar hij weet zich kennelijk nog steeds aardig te redden in zijn netwerk, ook met de kinderen. Mooi dat hij zich zo veerkrachtig toont. Het is te hopen dat hij eerstdaags tegen een geschikte woning oploopt. Kennelijk is de begeleiding na een wat chaotische beginfase toch goed uitgepakt voor jullie. Mooi! Houden jullie die tot hij een eigen woning heeft en dan nog een periode? Dan is dat toch ergens ook een beetje een geluk bij een ongeluk, die dakloosheid, want nu kunnen jullie flink profiteren van de begeleiding en ook allebei veel oefenen met nieuw gedrag.  

Hopelijk gaat de weg alleen nog maar verder omhoog Mevrouw Krul!  

MevrouwKrul

MevrouwKrul

03-12-2022 om 21:28 Topicstarter

Mija schreef op 03-12-2022 om 16:37:

Wat ontzettend fijn om te lezen dat het met jou en de kinderen goed gaat Mevrouw Krul! Het is ook fijn dat de situatie zo gekalmeerd is. Jammer dat je ex nog geen eigen plek heeft maar hij weet zich kennelijk nog steeds aardig te redden in zijn netwerk, ook met de kinderen. Mooi dat hij zich zo veerkrachtig toont. Het is te hopen dat hij eerstdaags tegen een geschikte woning oploopt. Kennelijk is de begeleiding na een wat chaotische beginfase toch goed uitgepakt voor jullie. Mooi! Houden jullie die tot hij een eigen woning heeft en dan nog een periode? Dan is dat toch ergens ook een beetje een geluk bij een ongeluk, die dakloosheid, want nu kunnen jullie flink profiteren van de begeleiding en ook allebei veel oefenen met nieuw gedrag.

Hopelijk gaat de weg alleen nog maar verder omhoog Mevrouw Krul!

De begeleiding pakt vooral voor mij goed uit. Mijn ex blijft vrij hardleers en wordt dan ook op vrijwel iedere afspraak daarop aangesproken.

Nu houdt hij zich wel aan de afspraken. Met tegenzin, want voor hem is co-ouderschap een gelijke verdeling tussen de twee ouders waar makkelijk in geschoven kan worden.

De organisatie heeft al gezegd dat ze ons niet zomaar loslaten als ze eenmaal advies hebben uitgebracht. En daar ben ik blij om. Want de kans is nog groot dat mijn ex weer vervalt in zijn oude gedrag zodra ze uit beeld zijn. 

Fijn om te lezen dat het goed gaat. Co-ouderschap is een mooi streven, maar met een afstand van 25 km is dat nog steeds een enorme uitdaging. Zeker als de kinderen ouder worden en een sociaal leven met clubjes en hobby's gaan krijgen, afspreken met vriendinnetjes etc. En met een ex die niet bepaald van de stiptheid/tijdigheid is. 
Wel goed dat de trajectmensen een vinger aan de pols blijven houden, ook als ex straks een huis heeft en er een vastere omgangsregeling is.

MevrouwKrul schreef op 03-12-2022 om 21:28:

[..]

De begeleiding pakt vooral voor mij goed uit. Mijn ex blijft vrij hardleers en wordt dan ook op vrijwel iedere afspraak daarop aangesproken.

Nu houdt hij zich wel aan de afspraken. Met tegenzin, want voor hem is co-ouderschap een gelijke verdeling tussen de twee ouders waar makkelijk in geschoven kan worden.

De organisatie heeft al gezegd dat ze ons niet zomaar loslaten als ze eenmaal advies hebben uitgebracht. En daar ben ik blij om. Want de kans is nog groot dat mijn ex weer vervalt in zijn oude gedrag zodra ze uit beeld zijn.

Fijn dat het goed gaat met jou en de kinderen!

Volgens mij bedoelt je ex met de vette tekst: Nu houdt hij zich wel aan de afspraken. Met tegenzin, want voor hem is co-ouderschap een gelijke verdeling tussen de twee ouders waar makkelijk in geschoven kan worden als hij dat wil. 
Het draait immers allemaal om hem.

Goed als ze vinger aan de pols houden.

MevrouwKrul

MevrouwKrul

04-12-2022 om 08:33 Topicstarter

ArianneH schreef op 04-12-2022 om 00:34:

[..]

Fijn dat het goed gaat met jou en de kinderen!

Volgens mij bedoelt je ex met de vette tekst: Nu houdt hij zich wel aan de afspraken. Met tegenzin, want voor hem is co-ouderschap een gelijke verdeling tussen de twee ouders waar makkelijk in geschoven kan worden als hij dat wil.
Het draait immers allemaal om hem.

Goed als ze vinger aan de pols houden.

Nou, als ik het zou vragen zou hij de kinderen zeker opvangen. Alleen gebeurt dat niet, omdat ik mijn afspraken om de kinderen heen plan. Héél soms komt er een oppas voor 1 of 2 uurtjes, maar dat is hooguit 1x in de maand. 

Mijn ex kwam laatst de kinderen een uur eerder terugbrengen omdat hij iets belangrijks te doen had. Twee uur later werd hij gespot in de stad met een meisje. Heel fijn voor hem hoor, maar daar ga ik niet mijn schaarde vrije tijd voor inkorten.

De afspraak is nu sowieso dat hij moet zeggen wat voor afspraak hij heeft. Alleen als het te maken heeft met woonruimte, of iets anders wat echt van belang is voor zijn situatie, vang ik de kinderen op. Tenzij de kinderen ziek zijn, natuurlijk. 

Wie weet kan ie via z’n date woonruimte regelen? Hoe weet je trouwens dat ie twee uur later met een meisje in de stad was? 

Flowerfairy schreef op 04-12-2022 om 09:05:

Wie weet kan ie via z’n date woonruimte regelen? Hoe weet je trouwens dat ie twee uur later met een meisje in de stad was?

Tuurlijk…

GinnyTwijfelvuur schreef op 04-12-2022 om 10:08:

[..]

Tuurlijk…

Ja dat weet je niet toch? 

Flowerfairy schreef op 04-12-2022 om 09:05:

Wie weet kan ie via z’n date woonruimte regelen? Hoe weet je trouwens dat ie twee uur later met een meisje in de stad was?

Precies en het kan wezen dat hij eerst een afspraak had voor woonruimte en vervolgens met dat meisje naar de stad ging. 

MevrouwKrul schreef op 04-12-2022 om 08:33:

[..]

Nou, als ik het zou vragen zou hij de kinderen zeker opvangen. Alleen gebeurt dat niet, omdat ik mijn afspraken om de kinderen heen plan. Héél soms komt er een oppas voor 1 of 2 uurtjes, maar dat is hooguit 1x in de maand.

Mijn ex kwam laatst de kinderen een uur eerder terugbrengen omdat hij iets belangrijks te doen had. Twee uur later werd hij gespot in de stad met een meisje. Heel fijn voor hem hoor, maar daar ga ik niet mijn schaarde vrije tijd voor inkorten.

De afspraak is nu sowieso dat hij moet zeggen wat voor afspraak hij heeft. Alleen als het te maken heeft met woonruimte, of iets anders wat echt van belang is voor zijn situatie, vang ik de kinderen op. Tenzij de kinderen ziek zijn, natuurlijk.

Op zichzelf is het fijn als je wat welwillendheid kunt opbouwen door hem wat te gunnen. Maar het is echt te vroeg om daar nu al mee te beginnen. Eerst moet de basis staan: dat ieder gewoon verantwoordelijk is voor de eigen tijd en hoe je dan je prioriteiten moet stellen.

Wat fijn dat jij dat soort battles niet zelf hoeft te picken! Ik neem tenminste aan dat de situatie is besproken in het traject en dat daar duidelijk is geworden dat het een ‘niet noodzakelijke’ 😂 ontmoeting was? Echt goed dat zij dan die hete kastanjes uit het vuur halen! Dat geeft het een hele andere lading: het is niet jouw mening maar gewoon ‘zoals het hoort’, gebracht door objectieve professionals. Het is te hopen dat dat gaat beklijven bij hem! 

MevrouwKrul

MevrouwKrul

04-12-2022 om 20:31 Topicstarter

Decembermamma schreef op 04-12-2022 om 10:55:

[..]

Precies en het kan wezen dat hij eerst een afspraak had voor woonruimte en vervolgens met dat meisje naar de stad ging.

Ja, dat kan. Maar dat weten we dus niet. En daar hebben die trajectmensen van gezegd dat hij duidelijkheid moet geven. Dus niet: 'I have an important meeting.' Maar: 'I will go to see a potential place for me to live.'

Er moet nu een norm komen waarbij hij zijn afspraken rond de kinderen plant, tenzij inderdaad belangrijk vanwege woonruimte. Hij eist nog steeds co-ouderschap maar probeert ook vrijwel wekelijks zijn enige hele dag met de kinderen in te korten. Soms zelfs met uren. Die mensen willen nu van mij zien dat ik daarin 'nee' zeg (tegen zijn vraag om de kinderen in 'zijn' tijd op te vangen), en van hem dat hij zijn afspraken niet op de momenten dat hij de kinderen heeft plant.

Overigens heb ik nog aangeboden om van dag te ruilen als hij zo vaak op zaterdag dingen te doen heeft. Dan kan hij de kinderen wat mij betreft op zondag halen ipv zaterdag. Maar dat wilde hij niet.

MevrouwKrul

MevrouwKrul

04-12-2022 om 20:35 Topicstarter

Mija schreef op 04-12-2022 om 11:31:

[..]

Op zichzelf is het fijn als je wat welwillendheid kunt opbouwen door hem wat te gunnen. Maar het is echt te vroeg om daar nu al mee te beginnen. Eerst moet de basis staan: dat ieder gewoon verantwoordelijk is voor de eigen tijd en hoe je dan je prioriteiten moet stellen.

Wat fijn dat jij dat soort battles niet zelf hoeft te picken! Ik neem tenminste aan dat de situatie is besproken in het traject en dat daar duidelijk is geworden dat het een ‘niet noodzakelijke’ 😂 ontmoeting was? Echt goed dat zij dan die hete kastanjes uit het vuur halen! Dat geeft het een hele andere lading: het is niet jouw mening maar gewoon ‘zoals het hoort’, gebracht door objectieve professionals. Het is te hopen dat dat gaat beklijven bij hem!

Ja  die trajectmensen zeggen hetzelfde: ik moet nu consequent zijn, dat is mijn zwakke punt. En later kan ik weer flexibeler worden. Maar nu leunt hij nog vrijwel volledig op mij. 

Die ontmoeting is niet besproken bij de trajectmensen. Ik heb ook geen zin om ieder incident te 'snitchen'. Wel heb ik gezegd dat ik soms het gevoel heb dat bepaalde afspraken niet zo belangrijk zijn. 

MevrouwKrul schreef op 04-12-2022 om 20:35:

[..]

Ja die trajectmensen zeggen hetzelfde: ik moet nu consequent zijn, dat is mijn zwakke punt. En later kan ik weer flexibeler worden. Maar nu leunt hij nog vrijwel volledig op mij.

Dat hebben wij hier op het forum ook van begin af aan gezegd 😉. Dus ga weg van huis, ga wat voor jezelf doen, duik desnoods je bed in en zet je telefoon en de voordeurbel af. Zorg dat hij de verantwoordelijkheid voor jullie dochters voor die paar uur tenminste wel op zich neemt. Als dat hem al niet lukt, gaat co-ouderschap wel heel moeilijk worden. Dus meld het ook elke keer als hij ze vroeger terugbrengt.

Wat betreft een belangrijke afspraak of niet: ik zou het gewoon weigeren. Beste ex, in jouw tijd zorg jij voor de meisjes, plan je afspraken er maar omheen, of je ruilt de hele dag. Meer smaken zijn er niet. 

Als hij een reden moet geven, is dat boven alles een aanleiding tot jokken, je schiet er dus niets mee op. Dus gewoon niet meer doen, dat eerder terugbrengen om een belangrijke reden. Hij moet leren dat zijn dochters tijd en aandacht kosten, nee, verdienen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.