Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Update


MevrouwKrul schreef op 17-01-2023 om 20:03:

[..]

Dat onderzoek heb ik vrijwel direct laten starten. Maar de gemeente probeert zoveel mogelijk mensen vrijwillig te laten uitschrijven, om te voorkomen dat mensen geen verblijfplaats hebben. Dus zolang er contact is en iemand zegt echt zijn best te doen, maken ze blijkbaar niet zoveel haast. Maar hij heeft nu dus wel onderdak, en eerlijk gezegd begrijp ik niet dat dit niet bij de gemeente terecht is gekomen. Het is nota bene een project van de gemeente.

Waarschijnlijk wisselen ze die informatie helemaal niet uit met burgerzaken in verband met privacy regels? 

MevrouwKrul schreef op 17-01-2023 om 20:03:

[..]

Dat onderzoek heb ik vrijwel direct laten starten. Maar de gemeente probeert zoveel mogelijk mensen vrijwillig te laten uitschrijven, om te voorkomen dat mensen geen verblijfplaats hebben. Dus zolang er contact is en iemand zegt echt zijn best te doen, maken ze blijkbaar niet zoveel haast. Maar hij heeft nu dus wel onderdak, en eerlijk gezegd begrijp ik niet dat dit niet bij de gemeente terecht is gekomen. Het is nota bene een project van de gemeente.

Maar wordt hij er nu dan eindelijk wel ingeschreven?

Of kan jij in elk geval melden dat hij daar nu al een tijd woont?

Wat een gezeur. En dat die mensen die ‘Onder de pannen’ regelen dan kennelijk (?) niet erop toezien dat mensen ook op dat adres zich meteen inschrijven. Lijkt me handig.

Vrijwillig uitschrijven heeft hij al vierenhalve maand de tijd voor gehad. Dat lijkt me lang genoeg. Het kost letterlijk vijf minuten. 
Wordt wel tijd dat ze daar werk van maken bij de gemeente. Deze man gaat dat niet vrijwillig doen.

Mija schreef op 17-01-2023 om 20:16:

[..]

Waarschijnlijk wisselen ze die informatie helemaal niet uit met burgerzaken in verband met privacy regels?

Denk ik ook. De hulpverleningspoot van de gemeente (van het project) heeft geen rechtstreeks lijntje met burgerzaken (van de inschrijvingen).

Je zou kunnen proberen aan je ex uit te leggen dat als hij toch nog het huis zou krijgen, hij zich altijd weer opnieuw op dat huisadres kan inschrijven. Het gaat er bij inschrijving om dat die moet kloppen met de feitelijke situatie, niet met waar je zou willen wonen, of gewoond hebt, of wat dan ook. 

En als je weet waar hij feitelijk woont dan zou ik dat adres gewoon aan burgerzaken doorgeven met het oog op het lopende adresonderzoek.

MevrouwKrul

MevrouwKrul

18-01-2023 om 12:55 Topicstarter

Temet schreef op 18-01-2023 om 09:12:

[..]

Denk ik ook. De hulpverleningspoot van de gemeente (van het project) heeft geen rechtstreeks lijntje met burgerzaken (van de inschrijvingen).

Je zou kunnen proberen aan je ex uit te leggen dat als hij toch nog het huis zou krijgen, hij zich altijd weer opnieuw op dat huisadres kan inschrijven. Het gaat er bij inschrijving om dat die moet kloppen met de feitelijke situatie, niet met waar je zou willen wonen, of gewoond hebt, of wat dan ook.

En als je weet waar hij feitelijk woont dan zou ik dat adres gewoon aan burgerzaken doorgeven met het oog op het lopende adresonderzoek.

Ik vraag me eerlijk gezegd af wat de noodzaak nog is. Ik krijg mijn eigen toeslagen, voor de gemeentelijke belastingen kan ik hem altijd nog een rekening voor zijn deel sturen (desnoods via advocaat). Dit is zijn verantwoordelijkheid en zijn risico, als daar al sprake van is. Ik heb de neiging om het helemaal bij hem te laten. Voor zover ik weet ondervind ik er geen nadelen meer van. 

Het is asociaal, en dat zal hij vanmiddag wel te horen krijgen (toevallig hebben we vandaag weer een gesprek met de trajectmensen). En dan moet hij maar zien wat hij ermee doet. 

MevrouwKrul schreef op 18-01-2023 om 12:55:

[..]

Ik vraag me eerlijk gezegd af wat de noodzaak nog is. Ik krijg mijn eigen toeslagen, voor de gemeentelijke belastingen kan ik hem altijd nog een rekening voor zijn deel sturen (desnoods via advocaat). Dit is zijn verantwoordelijkheid en zijn risico, als daar al sprake van is. Ik heb de neiging om het helemaal bij hem te laten. Voor zover ik weet ondervind ik er geen nadelen meer van.

Het is asociaal, en dat zal hij vanmiddag wel te horen krijgen (toevallig hebben we vandaag weer een gesprek met de trajectmensen). En dan moet hij maar zien wat hij ermee doet.

Serieus MK? Zou je hem liever, desnoods via advocaat, om zijn deel vd kosten willen vragen (met alle ergernis van dien) ipv het voor eens en altijd rechtstreeks te regelen met de gemeente zoals het hoort? Kan me niet voorstellen dat het nog oké voelt dat hij nog steeds op jouw adres ingeschreven staat terwijl het nu zo overduidelijk is dat dit nu zo simpel opgelost kan worden? Na alles wat je al hebt doorstaan vorig jaar is dit toch een peuleschil?

MevrouwKrul

MevrouwKrul

18-01-2023 om 20:51 Topicstarter

Kersje schreef op 18-01-2023 om 16:43:

[..]

Serieus MK? Zou je hem liever, desnoods via advocaat, om zijn deel vd kosten willen vragen (met alle ergernis van dien) ipv het voor eens en altijd rechtstreeks te regelen met de gemeente zoals het hoort? Kan me niet voorstellen dat het nog oké voelt dat hij nog steeds op jouw adres ingeschreven staat terwijl het nu zo overduidelijk is dat dit nu zo simpel opgelost kan worden? Na alles wat je al hebt doorstaan vorig jaar is dit toch een peuleschil?

Nee, ik had daar dus echt geen zin meer in. Maar blijkbaar had hij zich dus al uitgeschreven in oktober. Ook weer heel vreemd dat ik daar van de gemeente geen bericht van heb gehad. 

Dat is dus de wet op de privacy, maar goed je weet nu dat hij zich netjes heeft uitgeschreven en jij dus allang je aanvraag voor geld had kunnen invullen.

Decembermamma schreef op 19-01-2023 om 06:41:

Dat is dus de wet op de privacy, maar goed je weet nu dat hij zich netjes heeft uitgeschreven en jij dus allang je aanvraag voor geld had kunnen invullen.

Vrij kinderachtig (understatement) om haar dat niet even te melden natuurlijk, ze is de moeder van je kinderen die het geld goed kan gebruiken.

Fijn MK dat dit iig is gedaan nu!

MevrouwKrul

MevrouwKrul

24-01-2023 om 16:46 Topicstarter

Nou zeg, over toeval gesproken: Ex blijkt een kamer te huren bij iemand die ik al 30 jaar ken 😅 Wel heel fijn. Ze is een ontzettend lieve vrouw, ook voor de kinderen. Die zijn dol op haar. 

MevrouwKrul schreef op 24-01-2023 om 16:46:

Nou zeg, over toeval gesproken: Ex blijkt een kamer te huren bij iemand die ik al 30 jaar ken 😅 Wel heel fijn. Ze is een ontzettend lieve vrouw, ook voor de kinderen. Die zijn dol op haar.

Hoezo toeval bestaat niet?! Wat een fijn gevoel zal jou dit geven mbt jullie kinderen.

MevrouwKrul

MevrouwKrul

24-01-2023 om 20:04 Topicstarter

Kersje schreef op 24-01-2023 om 18:35:

[..]

Hoezo toeval bestaat niet?! Wat een fijn gevoel zal jou dit geven mbt jullie kinderen.

Jazeker. Nou moet ik zeggen dat ik me sowieso geen seconde zorgen maak als de kinderen bij mijn ex zijn. Maar het feit dat ik weet wie zijn huisgenoot is, waar ze toch elke week een dag zijn, vind ik wel heel fijn.

Overigens gaan beide meiden volgende week mee naar Marokko. Hij wilde eerst alleen de jongste meenemen, maar ik ben bang dat zij het niet trekt als ze mij, haar zus én haar veilige omgeving moet missen. Dus ik heb hem verzocht de oudste ook mee te nemen, die is nog niet leerplichtig. En dat gaat hij nu doen.

Dus papa blij, kinderen blij, oma blij (zijn familie heeft de jongste nog nooit ontmoet en ze is alweer twee jaar), en mama blij, want die kan een paar dagen uitrusten 😅

Wat een goede ontwikkelingen, MevrouwKrul!

MevrouwKrul

MevrouwKrul

25-01-2023 om 10:12 Topicstarter

Nou, vooruit, als we dan toch aan het updaten zijn: ik ben aan het daten met een leuke en lieve man 😊 

wat een goede berichten allemaal! Geniet er van!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.