Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Miranda Kroos

Miranda Kroos

09-06-2013 om 15:27

Vader wil geen vaccinatie kidzz thailand

P

P

14-06-2013 om 08:01

Tsjor

Ik zou toch graag zien dat je het stoere "De hele generatie heeft het overleefd" geroep terugneemt:

"In de jaren 1999-2000 deed zich een mazelenepidemie voor met ruim 2.300 geïnfecteerden in 1999 en ruim 1.000 in 2000 (zie figuur 1). Verreweg de meeste van deze geïnfecteerden waren niet gevaccineerd. Een zeer klein deel was eenmalig gevaccineerd of jonger dan 2 maanden en dus te jong voor vaccinatie. Tijdens deze epidemie zijn drie kinderen overleden door mazelen. Het aantal ziekenhuisopnamen was ruim 100 in 1999 en 16 in 2000. In andere jaren waren dat er ongeveer 10 per jaar. "

http://www.nationaalkompas.nl/gezondheid-en-ziekte/ziekten-en-aandoeningen/infectieziekten-en-parasitaire-ziekten/ziekten-in-het-rijksvaccinatieprogramma/mazelen/omvang-en-trends

In 1950 zijn bijna 200 kinderen overleden na de mazelen!

Tijgeroog

Tijgeroog

14-06-2013 om 09:32

Bovendien

Volgens de cijfers van P kwam in 1999 1 op de 23 geïnfecteerden in het ziekenhuis terecht. Het lijkt me dat dat laat zien dat het behoorlijk heftig is.

Niet herroepen

Ik ga het niet herroepen. Bof, mazelen en rode hond waren epidemieën zoals nu de griep (ook daar overlijden mensen aan). Er wás geen paniek, de dokter kwam niet eens kijken, op het kerkhof zijn geen verzamelplaatsen van lijken etc. Als je het eenmaal gehad had had je voor de rest van je leven genoeg antistoffen.
Voor rode hond bijvoorbeeld was het grootste gevaar dat een zwangere vrouw rode hond zou krijgen, dat had direkt gevolgen voor het ongeboren kind. Vandaar dat iedereen ervan overtuigd was, dat je het maar beter op jonge leeftijd doorgemaakt kon hebben.
Alle kinderen achter elkaar ziek was wel vervelend voor de ouders.
We doen dan de wikipedia erbij: 'Elk jaar krijgen ongeveer 820.000 Nederlanders griep. Tijdens een gemiddelde griepepidemie in de winter gaan er in Nederland 250 tot 2.000 personen direct aan de griep of aan de gevolgen ervan dood.'

Tsjor

amk

amk

14-06-2013 om 11:18

Statistiek

statistiek is iets heel anders als het je eigen kind betreft dat ernstig ziek wordt of overlijdt. Dan is jou kind wel dat ene kind, en dat had je kunnen voorkomen of de kans verkleinen door wel die vaccinatie te geven.

Daar zit het grote verschil.

Statistisch heeft mijn ex-man erg veel pech met zijn combinatie van 3 zeldzame aandoeningen. Maar mijn huisarts houd daar wel rekening mee als ik met mijn dochter bij hem kom met klachten die daar op kunnen wijzen. Terwijl geen van die drie aandoeningen erfelijk zijn en statistisch de kans heel erg klein dat zij het ook krijgt. Hetzelfde voor de symptomen van het syndroom dat mijn zus had. Hoewel hij in het dosier heeft staan dat door onderzoek is aangetoond dat ik het niet heb, is de kans voor mijn dochter dus wel net zo groot als voor andere kinderen dat zij het wel heeft. De huisarts is er extra allert op. Niet om te voorkomen, wel om de schade te beperken in het geval dat. Wij hebben er bewust voor gekozen mijn dochter niet ook te laten testen. Mocht zij de aandoening blijken te hebben sta ik daar nog steeds achter. Net als de keuzes omtrent mijn zus waardoor zij voortijdig is komen te overlijden.
Maar als ik de mogelijkheid zou hebben gehad om dat te voorkomen of de kans te verkleinen met een zeer geringe kans op schade zou ik dat zeker gedaan hebben.

Dus statistisch is iets voor ver weg, die vaccinatie geeft je zelfs als je kind de ziekte dan nog wel krijgt het gevoel dat je in elk geval je best hebt gedaan om het te voorkomen. En dat gevoel is wat hier speelt, niet de statistiek.

Eigen kind

Ten aanzien van je eigen kind mag je dan ook zelf je eigen afwegingen maken. Maar dat mag iedereen, ook de vader.
Jij maakt ook jouw keuzes: 'Wij hebben er bewust voor gekozen mijn dochter niet ook te laten testen.' En je zou het niet prettig vinden (zacht uitgedrukt) als wij dan gaan roepen dat het onverantwoord is en dat je dan eigenlijk niet meer de zeggenschap over je kind zou mogen hebben.
Op individueel gebied maakt ieder de eigen afwegingen. Daarbij spelen statistieken wel degelijk een rol, zie ook je eigen verhaal over erfelijkheid etc. Die 'kennis' kun je benutten, maar het hoeft niet, je mag ook eigen ervaringen benutten, geloof, inzichten uit alternatieve sectoren etc.
Het zal je kind maar zijn, ja, Het zal je kind maar zijn dat met de fiets omkomt in het verkeer. Toch gaan we niet massaal over op fietshelmen en benaderen we de ouders van ongehelmde fietskinderen nog steeds als mensen die in staat zijn hun ouderlijke verantwoordelijkheid te dragen.

Tsjor

Vic

Vic

14-06-2013 om 13:12

Is wel een verschil

Testen of niet verandert niets aan de situatie. Met vaccineren kun je voorkomen dat je kind een heel nare ziekte krijgt.
Ik vraag me trouwens wel af waarom de vader in kwestie niet wil laten vaccineren. Is het gewoon uit laksheid?

amk

amk

14-06-2013 om 15:28

Vic (ot)

quote: Testen of niet verandert niets aan de situatie. Met vaccineren kun je voorkomen dat je kind een heel nare ziekte krijgt.

Testen maakt wel uit, het voorkomt niet dat een kind iets krijgt, maar kan wel heel veel uitmaken in de complicaties en blijvende schade. (bv had mijn zus eerder medicatie gekregen was de hersenschade waarschijlijk beperkt gebleven.)

Een vaccinatie voorkomt vaak niet dat je de ziekte krijgt, maar beperkt dan wel heel sterk de mogelijk blijvende schade.

P

P

14-06-2013 om 17:03

Griep

Mensen die aan griep overlijden zijn of oud of hebben een bepaalde ziekte die niet goed samen gaat met griep.

Een gezond mens, niet te oud, niet te jong overlijdt niet aan griep, wel overlijden gezonde kinderen aan mazelen etc.

Hombre

Hombre

14-06-2013 om 18:19

Oud en jong

Oude mensen gaan altijd dood en kunnen meestal zelf verantwoordelijkheid nemen voor hun daden. Kleine kinderen gaan bijna nooit dood en zijn afhankelijk van het gezonde verstand van hun ouders.

Als je je kind niet vaccineert vanwege je eigen stompzinnige medische stokpaardjes en het gaat dood dan kun je de rest van je leven met je kop tegen de muur gaan rammen of er zelf een eind aanmaken natuurlijk.

Hombre

Zijn de argumenten op en helpt het dan om sterke termen te gaan gebruiken?
Als je je kind geen helm opzet en het gaat dood in het verkeer dan kun je de rest an je leven met je kop tegen de muur rammen of er zelf een einde aan maken natuurlijk. Het ruimt lekker op zo. Namens alle ouders van een kind dat overleden is, hartelijk dank.

Tsjor

En dan moet je nog een analyse maken waarom net dat ene kind wel erge koorts krijgt bij mazelen, of de bijverschijnselen van de vaccinatie en het andere kind niet.

Tsjor

Fiorucci

Fiorucci

15-06-2013 om 22:27

Hombre

Kleine kinderen gaan bijna nooit dood? In welk universum leef jij?

Hombre

Hombre

17-06-2013 om 13:36

Grafiekje

http://www.nationaalkompas.nl/object_binary/o15581.png

Nou kun je natuurlijk eeuwig door emmeren over de exacte betekenis van 'bijna nooit', maar de grafiek lijkt me nogal vanzelfsprekend.

Hombre

Hombre

17-06-2013 om 13:43

Tsjor

"Zijn de argumenten op en helpt het dan om sterke termen te gaan gebruiken?"

Mijn geduld is op met mensen die het allemaal zoveel beter denken te weten dan de 'volgzame' rest.

"Als je je kind geen helm opzet en het gaat dood in het verkeer dan kun je de rest an je leven met je kop tegen de muur rammen of er zelf een einde aan maken"

Dat scenario kan ik me ook voorstellen. Ja. Als ieder kind met een helmpje rondrijdt en ik zo nodig een punt wil maken door mijn kind dat niet te laten doen. Maar voorlopig rijdt nog slechts een minderheid van de kinderen met zo'n ding.

"natuurlijk. Het ruimt lekker op zo. Namens alle ouders van een kind dat overleden is, hartelijk dank."

Ja, jij kunt het ook heel goed. In mijn business zijn ze dol op de term 'best practices' dus laat ik het in die termen gieten.

Als je als ouder willens en wetens van de geldende 'best practices' afwijkt omdat je je met je domme hoofd door homeopathen en thiomersal-samenzweringsgekken laat beinvloeden dan vraag je om dat soort ellende.

Wat mij betreft zetten ze iedere ouder die een poliovaccinatie voor zijn kind weigert uit de ouderlijke mach (al is het maar tijdelijk). Zijn die ouders nog blij ook, want dan hebben ze in god's ogen toch hun best gedaan.

Anneke

Anneke

17-06-2013 om 15:38

Niet alles gelezen

Ik heb niet alles gelezen. Ik ben wel met kleine kinderen naar Thailand geweest. En dat was echt een superervaring voor de kinderen. Als je wilt wil ik je mijn reisverslag wel mailen om je ervan te overtuigen dat het echt geweldig ervaring is zonder meer risico's dan elders. Zijn route is een hele geijkte route met overal goede gezondheidszorg nabij, geen grote gezondheidsrisico's, overal drinkwater verkrijgbaar, goede hotels, etc.

Laat ik eerlijk zijn: in jouw stukje lees ik tussen de regels door dat je het maar helemaal niets vind dat vader zo'n reis onderneemt met zijn kinderen. Nergens klinkt door dat het in de eerste plaats een geweldige kans is voor de kinderen. En jouw visie heeft in mijn opinie niet eens zoveel met de gezondheidsrisico's te maken. Die dienen als een soort excuus om af te leiden van jouw basisgevoel dat JIJ het niet leuk vindt. Jij hebt iets in handen om de reis tegen te houden. Nu kun je heel hard roepen dat dat niet zo is, maar dat gevoel geef je mij (en dus ook je expartner) wel. Zo zonde. Zo worden loyaliteitsconflicten dus geboren en uitgevochten. Echt zo sneu...

Je geeft aan "Zelf ben ik in het verleden in Thailand geweest, dus ik kan mij hier wel het e.e.a. bij voorstellen." Ik ben meerdere malen in Thailand geweest en qua hygiëne, gezondheidszorg en risico's is het minder beroerd gesteld dan een all-inclusive resort in Turkije.

Blijkbaar kunnen jij en je expartner ook niet het gesprek over dergelijke dingen aangaan. Wat ontzettend jammer. Waarom kun je niet een gesprek hebben waarin je het ziet als een geweldige ervaring voor je kinderen. Ik vind het echt van de zotte om direct een advocaat en een instantie in te schakelen. Hoe ver wil je gaan? Scheiden betekent ook dat je veel minder krijgt te zeggen over een aantal zaken waaronder de reisbestemming.

Vind ik dat je helemaal ongelijk hebt over de vaccinaties. Nee, je hebt zeker een punt. Maar realiseer je ook dat de risico's in Turkije, Griekenland en Spanje groter zijn inzake Hep A dan elders. (Wij hebben ervoor gekozen omdat we van plan zijn om nog veel vaker op reis te gaan).
Ga het gesprek aan met je expartner over de reis. Op een positieve manier. Niet in een dreigende, onderhandelend. Insteek is dat je het als een enorme kans ziet. Je kunt je niet bemoeien met de reisbestemming (tenzij hij ze mee neemt naar Afghanistan of zo). Als het je echt alleen gaat om de vaccinaties dan zie ik niet waarom jullie daar niet uit zouden komen. Jij hebt waarschijnlijk zelf een belangrijk invloed gehad waarom die vaccinaties nou zo'n big deal zijn geworden. Jij ziet het als onderhandelingsinstrument. Hij gaat daar niet in mee. En dat begrijp ik. Als jij het niet langer gebruikt als onderhandelingsinstrument dan liggen de zaken vast veel minder ingewikkeld.

De vaccinatie ligt rond de 30 euro.

Duidelijk

De reactie van Anneke vind ik duidelijk.

Ik vind het ook duidelijk, Hombre, dat je niet van afwijkende meningen houdt. Gelukkig zijn die er wel.

Tsjor

Hombre

Hombre

18-06-2013 om 15:59

Tsjor, bedoel je dit?

"Ik vind het ook duidelijk, Hombre, dat je niet van afwijkende meningen houdt. Gelukkig zijn die er wel."

Ik heb niks tegen afwijkende meningen zolang je tenminste je kinderen niet misbruikt als proefpersoon:

http://www.skepsis.nl/blog/2007/11/baby-gloria-dood-door-homeopathie/

Ach

1700 doden per jaar in de reguliere gezondheidszorg, door fouten, waaronder ook kinderen, is ook niet misselijk.

Hombre

Hombre

19-06-2013 om 21:19

Mit der dummheit....

kämpfen Götter selbst vergebens

Hombre

Vergess den Hauptletter nicht bei Dummheit (en nee, ik ben ook niet zonder zonde)

P

P

20-06-2013 om 07:38

Hmm

Als je je in je eigen taal niet kunt uitdrukken zet er dan minstens een goede vertaling bij.

Ik vind het altijd behoorlijk armoedig als mensen zo nodig met hun talenkennis moeten gaan strooien, of dat nu Latijn is of Duits

Ach p

c'est le ton qui fait la musique
Sinilind

Vertigo (bijzonder ot)

In de titel kun je geen hoofdletters plaatsen (is mij althans nooit gelukt - alleen de eerste letter wordt automatisch een hoofdletter).

Ely

Ely

20-06-2013 om 09:47

Sini (lekker ot) en p

Mij is een keer vertelt dat dit een typische Nederlandse uitdrukking is die men in Frankrijk niet kent. Wat ik dan weer erg grappig vond . Herken jij dat?

Enne P; niet zeuren om het zeuren hoor, de man noemt zich Hombre.... Je wist toch waar je aan begon toen je zijn postings ging lezen

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Haha anneque

Wat erg!
Maar hee, nu lijkt het andersom wel te kunnen ?! Even kijken wat er gebeurt als ik 'm post..

Ely!

Klopt wel, denk ik! Ik meen dat ik het voor het eerst hier in Nl heb gehoord, maar ik ben al zo lang in NL dat ik ook geen garantie geef. Ik a een echte Franse vriendin in Frankrijk raadplegen!

Le ton qui fait la musique

Is goed Frans maar geen Franse gezegde. Heb inmiddels 2 verschillende franse vrienden gevraagd die het allebei bevestigen.

P

P

21-06-2013 om 14:24

Sini

Ik vond dat mijn toon prima was, zeker gezien het feit dat er nog een smiley bij stond.

Het wordt overigens wel heel armoedig als mensen op een forum (wat niet in hun moedertaal is) zich gaan bedienen van teksten in hun moedertaal die niet eens gebruikt worden in die moedertaal

Ely

Ely

21-06-2013 om 20:11

Sini

Hihi erg grappig!

Hombre

Hombre

22-06-2013 om 11:24

Vertigo

Ik kan je geruststellen, die hoofdletter stond er wel, maar dat betweterige forum wist het weer beter. Als ik citaten gebruik google ik het altijd eerst even op om te voorkomen dat ik de plank missla.

Tegen de domheid - van forumsoftware - strijden zelfs de goden tevergeefs

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.