Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Vechtscheidingen

natuurlijk

Kun je NA de scheiding beste bedoelingen hebben en een ex hebben die alles saboteert. Maar ooit heb je toch echt voor die persoon gekozen om kinderen mee te krijgen en ooit ben je toch deel geweest van een relatie die verslechterde en kapot ging. En misschien als men ergens in dat traject andere keuzes had gemaakt, dat men niet in een vechtscheiding terecht gekomen was.
Dat bedoelde ik ook met dat je geen vechtscheiding hebt in je eentje.
Niet dat het daarmee opgelost is, maar je kunt er wel anders door tegen dingen aan gaan kijken. Uiteindelijk kom je daar meestal verder mee dan blijven hangen in het idee dat àlles je maar aangedaan wordt.

Jippox

Klopt, en ook weer niet wat je zegt. Want in een tijdsbestek vam zeg maar 15 a 20 jaar (tussen de eerste ontmoeting en de scheiding) gebeurt er heel veel, mensen veranderen, vooral door het krijgen van kinderen. Mijn vriend zegt vaak dat zijn ex een andere persoon is geworden nadat ze moeder werd, ikw eet niet in hoeverre het klopt, zijn vrienden en familie beamen het maar goed, ze staan sowieso aan zijn kant. Je kan je ernorm vergissen in een persoon als je redelijk jong trouwt en snel kinderen krijgt, helaas.

tsjor

tsjor

09-11-2013 om 10:10 Topicstarter

Niet te jong

Sinilind, niet te jong trouwen en niet te snel kinderen krijgen, dat zou al helpen. Bij de keuze om wel jong te trouwen en wel snel kinderen te krijgen zijn twee mensen betrokken, die allebei hun eigen verantwoordelijkheid daarin hebben. Ook voor jeugdige fouten blijf je verantwoordelijk. Ik denk echt dat het helpt als mensen zich realiseren dat ze zelf betrokken zijn geweest bij de keuzes en zich niet alleen als slachtoffer opstellen. Ook als ze de verantwoordelijkheid nemen voor achteraf ge zien verkeerde keuzes.

Tsjor

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.